Bildirim
T.H.Y.
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Uçak fabrikası için teknolojiyi satın alman lazım -
Geçenlerde Almanya elindeki eski 9 uçağı bize zorla satmaya çalıştı. "Zorla alacaksınız, yoksa Almanya'da Türkler aleyhine kampanya başlatırım" dedi. Bizimkiler de mecburen(!) aldı.
Kampanya başka türlü başlatıldı ama sonuçta şimdi hangarda yatan milyar dolarlık 9 uçağa da sahibiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: lavetera
Uçak fabrikası için teknolojiyi satın alman lazım
Bu teknolojiyi üreten fabrikayı kapatmayacaktınız o zaman.
Sanki uçak mühendisi. -
Özür dilerim hocam -
geçen günlerde okulumuz ile alakalı thy yollarına küçük bir geziye gittik... sabiha gökçende 12 tane uçak aynı anda tamir yapılabilecek bir sahanın inşaatında bulundum... 9 tane dar gövdeli 3 tane de geniş gövdeli uçağın gireceği bir mükemmel bir saha yapılmış bu sene içinde teslim ediyorlar... ben orayı denetleyen firmanın sayesinde orada bulundum gerçekten İNŞALLAH kendi uçaklarımızı kendimiz ve bunun teknolojisinide çok hızlı bir şekilde geliştirecek durumlara gelecek oluruz... bunlar en azından şimdinin gelecekte güzel şeylerin olacağının adımları... -
quote:
Orijinalden alıntı: sgrafik
Geçenlerde Almanya elindeki eski 9 uçağı bize zorla satmaya çalıştı. "Zorla alacaksınız, yoksa Almanya'da Türkler aleyhine kampanya başlatırım" dedi. Bizimkiler de mecburen(!) aldı.
Kampanya başka türlü başlatıldı ama sonuçta şimdi hangarda yatan milyar dolarlık 9 uçağa da sahibiz.
Kaynak verebilir misiniz? Ne kampanyasi ile tehdit etmisler anlamadim. -
Onda biri mi :) . Şu örneği vereyim. Yerli tank ALTAY MBT 'nin 1 adet prototip araştırma-geliştirilmesi ve üretimi için ayrılan bütçe 500 milyon dolar. Tank işinde yine tecrübemiz ve bilgi birikimimiz var olmasına rağmen.
Sıfırdan, 300 kişilik Turbofan motorlu bir yolcu uçağının ar-ge-proje-prototip üretimi-test-seri üretim / tesis yatırımı ve nitelikli eleman yetiştirme.
Tüm bunların maliyeti için 33.4 milyar rakamı yine iyi. Zamana yayarsak envantere girişi 2030-2035 ideal bir yıl aralığı olur herhalde.
Arkadaşlar şunu anlayın artık. Bu bahsettiğimiz yüksek teknolojik ürünler de tekel ülkeler/firmalar var. Bunlar artık bu işleri rayına oturtmuş. Senin sıfırdan başlaman gereksiz ve maliyetli. Zaten altından da kalkamazsın. -
quote:
Orijinalden alıntı: tolga509
Onda biri mi :) . Şu örneği vereyim. Yerli tank ALTAY MBT 'nin 1 adet prototip araştırma-geliştirilmesi ve üretimi için ayrılan bütçe 500 milyon dolar. Tank işinde yine tecrübemiz ve bilgi birikimimiz var olmasına rağmen.
Sıfırdan, 300 kişilik Turbofan motorlu bir yolcu uçağının ar-ge-proje-prototip üretimi-test-seri üretim / tesis yatırımı ve nitelikli eleman yetiştirme.
Tüm bunların maliyeti için 33.4 milyar rakamı yine iyi. Zamana yayarsak envantere girişi 2030-2035 ideal bir yıl aralığı olur herhalde.
Arkadaşlar şunu anlayın artık. Bu bahsettiğimiz yüksek teknolojik ürünler de tekel ülkeler/firmalar var. Bunlar artık bu işleri rayına oturtmuş. Senin sıfırdan başlaman gereksiz ve maliyetli. Zaten altından da kalkamazsın.
son paragrafa katılmıyorum
neden olmasın?
sırf bu dusunceden dolayı ulkede yerlı otomobıl uretmıyorlar
tamam evet ısı rayına oturtmuslar ama onlara rakıp olabılırz
dıye dusunuyorum ben.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: neverlate
quote:
Orijinalden alıntı: sgrafik
Geçenlerde Almanya elindeki eski 9 uçağı bize zorla satmaya çalıştı. "Zorla alacaksınız, yoksa Almanya'da Türkler aleyhine kampanya başlatırım" dedi. Bizimkiler de mecburen(!) aldı.
Kampanya başka türlü başlatıldı ama sonuçta şimdi hangarda yatan milyar dolarlık 9 uçağa da sahibiz.
Kaynak verebilir misiniz? Ne kampanyasi ile tehdit etmisler anlamadim.
Aytunç Altındal son 2-3 aylık konuşmalarından birinde.
Tam hatırlamıyorum ama şu olabilir:
http://www.youtube.com/watch?v=EpNK0pUBAZ0
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: joshstewart
quote:
Orijinalden alıntı: tolga509
Onda biri mi :) . Şu örneği vereyim. Yerli tank ALTAY MBT 'nin 1 adet prototip araştırma-geliştirilmesi ve üretimi için ayrılan bütçe 500 milyon dolar. Tank işinde yine tecrübemiz ve bilgi birikimimiz var olmasına rağmen.
Sıfırdan, 300 kişilik Turbofan motorlu bir yolcu uçağının ar-ge-proje-prototip üretimi-test-seri üretim / tesis yatırımı ve nitelikli eleman yetiştirme.
Tüm bunların maliyeti için 33.4 milyar rakamı yine iyi. Zamana yayarsak envantere girişi 2030-2035 ideal bir yıl aralığı olur herhalde.
Arkadaşlar şunu anlayın artık. Bu bahsettiğimiz yüksek teknolojik ürünler de tekel ülkeler/firmalar var. Bunlar artık bu işleri rayına oturtmuş. Senin sıfırdan başlaman gereksiz ve maliyetli. Zaten altından da kalkamazsın.
son paragrafa katılmıyorum
neden olmasın?
sırf bu dusunceden dolayı ulkede yerlı otomobıl uretmıyorlar
tamam evet ısı rayına oturtmuslar ama onlara rakıp olabılırz
dıye dusunuyorum ben.
Her ülke rakip olabilir. Bunun için para,güçlü irade,zaman yeterlidir. Zaten bunu sağlayanlar şimdi bu tekelin sahibi oldular.
İkincisi burada bir uçak sınıfından bahsediyoruz otomobilden değil. Ben de destekliyorum yerli otomobil düşüncesini. Bu Türkiye için zor değil. Ve eminim bunu yapacağız, bu günler de çok uzak değil.
-
Bu ülke yıkıntılardan yeni kurtulmuşken bile
Uçak fabrikası kurdu
Bu kadar da kalmadı da
Hollanda 5 uçak siparişi bile verdi
Her sağdan soldan duyduğunuz şeyi
Gerçek sanmayın,gerçek gibi anlatmayın
Bu ülkenin bir çok üniversitesinde makine mühendisliği bölümü var
Eğer hala yapamayacaklarsa ki inancım tam,yaparlar
Kilit vuralım bilim üretemeyeceksek,geçelim bu eziklikleri
Ama şunu kabul ederim
Evet endüstri casusluğu,tehdit ve baskılar bunlar olabilir
33.4 Milyar doların ne olduğunu bilmeyenler
Sanırım 2 Milyar dolar için süklüm püklüm olan
Rahmetli Ecevit'i hatırlamıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhantug -- 14 Nisan 2013; 23:09:19 > -
quote:
Orijinalden alıntı: gokhantug
Bu ülke yıkıntılardan yeni kurtulmuşken bile
Uçak fabrikası kurdu
Bu kadar da kalmadı da
Hollanda 5 uçak siparişi bile verdi
Her sağdan soldan duyduğunuz şeyi
Gerçek sanmayın,gerçek gibi anlatmayın
Bu ülkenin bir çok üniversitesinde makine mühendisliği bölümü var
Eğer hala yapamayacaklarsa ki inancım tam,yaparlar
Kilit vuralım bilim üretemeyeceksek,geçelim bu eziklikleri
Ama şunu kabul ederim
Evet endüstri casusluğu,tehdit ve baskılar bunlar olabilir
33.4 Milyar doların ne olduğunu bilmeyenler
Sanırım 2 Milyar dolar için süklüm püklüm olan
Rahmetli Ecevit'i hatırlamıyor
Böyle şiir gibi yazmışsın, bir de akrostiş yapsaydın?
Süklüm püklüm dediğin adam, bu topraklardaki en büyük deprem olduğunda yöneticiydi. Ama tabii enayilik onda, keşke ülkenin iletişim ağını özelleştirseydi değil mi? Ya da otoyolları falan peşkeş çekseydi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1881 -- 15 Nisan 2013; 20:59:35 >
-
@1881
Konuyla ilgili söyleyeceğin birşeyler varsa,paylaş
Gelip kışkırtıcı şeyler yazma
Yazım tekniği benim tercihim
Akrostişi bilmem ama
Hükümet yanlısı biri olsam
Bu uçak alımlarına itiraz edermiydim
Nerenle okudun da çıkardın bu sonucu
Güneş enerjisiyle mi çalışıyor kafan -
Galiba bugün imzalar da atılmış
Ne büyükmüş bizim THY'miz
Genel müdür,bir mali müşavir
Ve THY'nin başında,olsun diyoruz
Yıllarca TRT'nin başında da bir ekonomist vardı
Mali müşavirler üretmeyi nerden bilecekler
Üretmek,düşünmenin sonucudur
Ellerini o kadar çabuk tutuyorlar ki
Boing'e 117,Airbas'a 95 uçak siparişi 1 hafta arayla veriliyor
Ve bizler lavantanın kokusuyla
Ter kokusunu ayırt etmeyi,biliriz
İkisi de uçucudur
Ama yine de kötüdür
L-avanta,ter
Onlar sadece var olanın muhasebesini yapabilirler
Para kazanmaya başladılar mı
Hemen Real M,Barcelona'ya sponsor olurlar
İktidar da kalmanın avantası mı bilemiyoruz
Ama şu yada bu
Yapılan kötü,yanlış... -
yılmaz özdil dh'de yazıyor galiba ahhaha.
savaş uçağı üretmek için bile onlarca ülke bir araya geldi bir dolu para döktüler. türkiye bu paraya bu teknolojiyi, elemanları, uçakları yapabilseydi yapardı. ayrıca bu kadar büyük bir pazara türkiye'yi sokar mı amerika ve avrupa o da var. ortada bi rant olduğu belli. bir kısmını boeing'den bir kısmını airbus'tan almışlar. kolay değil. -
Yapilmak istenmiyor cunku kimse boyle bir risk almak istemiyor araba konusindada oyle buna is adamlarida dahil.Maliyetli ama gereksiz kismina asla katilmiyorum.2012de alman araba firmalarinin ww bmw mercedesin gelirlerinin buyukligine bakin.Yerli ucak yerli araba gibi seyler uretim ve is bakinindan ekonomiye buyuk katki saglayacaktir.Tabii ne avrupa ne abd bunu birakir yapmaniza artik ama calisilip inanilsa o ulkeler yKalanir ama ne gerek var alayim mantigiyla giderseniz disa bagikli olursaniz bir ilerleme kaydedeemezsiniz.Suandaki avantajikiz grnc nufus ve avrupaya gire yuksek nufus ise 2050den sonra dususe gececek zaten.Isin kotu yani agrupadaki krizin bir sebebide yaslilarin com olmasi ve genclerin onlarin goderlerini karsilayamamasi ancak kaliteli egitimli insanlariyla ekonomik konuda bunu asaltirken Turkiyede cogu kisi bu konumda degil.Fabrika kapanmasaydi arabamiz bos yere kotulenmeseydi simdi nerede olurduk siz dusunun ancak dedigim gibi gereksiz yoluyla bakmayin.Almanya neden amerikadan alirim demiyor kendi arabasini yapiyor.Cin 1.3 milyar ama sadece ihracat yapmak yerine kendimede bu nufusu ve is gucunu kullanayim diyor kendi ucagi belki ruslardan destek alarak yapti ama en azindan deneniyor bir baslangic ama bizim ulkemizdeki gencler buna cin mali diye dalga gecmekten oteye gidemiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim merak ettiğim , bu kadar büyük alımı THY kendisi doğrudan mı yapıyor yoksa arada aracı firmalar yada firma var mı? -
quote:
Orijinalden alıntı: eloko
Benim merak ettiğim , bu kadar büyük alımı THY kendisi doğrudan mı yapıyor yoksa arada aracı firmalar yada firma var mı?
Alımlar doğrudan yapılıyor.O değilde Boeing ve Airbus ın şuanda ürettiği uçakların teknolojilerini sıfırdan üretmek için değil 33 milyar 333 milyar bile yetmez.Mesela yerli oto yapalım diyorlar.Koç buna karşı çıktı.İntihar olur dedi.Bakan gerçi azarladı sen yapmazsan başkası yapar diye.Tamam güzel.Yerli yapım bir araba üretelim ama o araba üretiminden sürekli zarar ettikten sonra üretmenin mantığı ne.Ne zaman cari açığımız kapanır ve cari fazla vermeye başlarsak sermayenin büyük çoğunluğu devletten gelmek şartıyla bu araçları üretmeye başlayabiliriz.Tabi sonuçları 15-20 yıl sonra alırız.Özel sektör sermayenin büyük çoğunluğu devletten olmadıkça bu işe girmez.Çünkü geri dönüşü çok uzun zaman sonra olacak.
-
Uçaktan önce bu ülkeye yaraşacak otomobili üretelim.
Ama başbakan kafaya koydu yapılacak göreceksiniz.
Thy ile de gurur duyuyorum. Çünkü doğru yönetiliyor ve bir dünya devi oldular.
İnşallah zamanla kendi uçaklarımızla hizmet verirler, daha çok gururlanırım.
Benzer içerikler
- gerçekte peygamber devesi görmek ne anlama gelir
- 40 yaşından sonra yurtdışında yaşamak
- topkapı sarayı hz musa asası gerçek mi
- tanrıça isimleri
- aklından geçen şeyin gerçekleşmesi diyanet
- google maps toplu taşıma renkleri
- dünyada en çok konuşulan diller
- mars"ta yaşam var mı
- teslim alınmayan kimlik nereye gider
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X