Şimdi Ara

Tamamen Türk yapımı oyunum 'Hopper Team' yayında!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
2
Favori
1.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, baştan sona tek kişi emek verdiğim projem sonunda markette yayında :)

    Grafik modelleme programlama ses tasarım fikir vs vs her şeyi Türk malı ve benim yapımımdır. Üretim süreci ile ilgili aklınıza ne gelirse sorabilirsiniz. İlk aklınıza gelecek olanları ben şimdiden cevaplayayım:

    - Unity kullanarak geliştirdim oyunu
    - Karakterleri "MagicaVoxel", geri kalan her şeyi "Blender" ile modelledim.
    - Görsel arayüz için "Adobe Illustrator" ve "Adobe Photoshop"u beraber kullandım.
    - Oyunun fikri kağıda dökülmüş olarak 1 senedir mevcut ancak tam anlamıyla çalışmaya 1 Nisanda başladım.
    - Haftada 7 gün, günde ortalama 7-8 saatimi ayırdım.
    - Endüstri mühendisiyim, yazılımla oyunla vs ilgili bir mesleğim yok, sadece temelleri her mühendis gibi okulda öğrenmiştim. Tamamen hobi olarak yapıyorum.

    Desteklerinizi bekliyorum, oyunu gerçekten sevenler yorum yapmayı puan vermeyi ve başkalarıyla paylaşmayı unutmasınlar.

    SONRAKİ VERSİYONLAR İÇİN ÖNERİLERİNİZİ KONUYA YAZIN LÜTFEN, SİZLERİN İSTEKLERİNE GÖRE ŞEKİLLENSİN İSTİYORUM OYUN.



    Google Play Store Linki:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HikmetDuran.HopperTeam
    App Store Linki:https://itunes.apple.com/tr/app/hopper-team/id1263513082?l=tr&mt=8







  • Gayet Hoş ama Crossy Roadtan sonra insanlar oynamak istemeyebilir benzerlikten dolayı.
  • Grafikler dehşet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1ht1baron -- 26 Ağustos 2017; 19:41:7 >
  • Bir yazılımcı olarak bizede indirip 5 yıldız vermek düşer :) eğer vakit olur inceleyebilirsem eleştirimi yaparım sonraki güncellemeniz için. Başarılar şimdiden.
  • Her yazılımcı (ben dahil) uygulama adını İngilizce yaparsak daha çok sevilir, oynanır diye düşünüyor. Fakat hesap edemediğimiz şu; uygulamayı Türkler de indirecek.
  • ..............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thefatrat -- 9 Temmuz 2018; 16:3:17 >
  • Resmen crossy roaddan daha güzel daha canli.Tebrikler simdi veriyorum 5 yildizi.
  • Eline sağlık grafikler güzel olmuş. Crossy Roaddan daha canlı olmuş. Emeğine sağlık. :)
  • guzel gorunuyor :) tebrikler.
  • Tebrikler umarım istediğiniz başarıyı elde edersiniz. Bir de indirilme oranları birkaç günde bir bilgi verirseniz çok memnun kalırız :))
  • teknoyardimci kullanıcısına yanıt
    Oyunun Türkçe desteği olmadan, Türkçe ekran görüntüleri, açıklamaları olmadan yüklemedim markete, dediğiniz şeye çok dikkat ediyorum.

    Ama tamamen pazarlama nedenlerinden dolayı oyunun şu an tek isimle anılması gerekli. Ancak çok popüler olursa ülkelere göre farklı isimler koyulabilir. Şu an çok riskli yapılması...
    Teşekkürler@teknoyardimci
  • thefatrat T kullanıcısına yanıt
    Blender'ı bu oyuna başladıktan sonra öğrenmeye başladım yani Nisan ayında. Ama öncesinde 3dsmax ile uğraşmıştım birazcık, apartman vs mimari projelerin 3d modellemesi için, o nedenle çabuk alıştım

    Illustrator yine aynı şekilde bu oyunla beraber öğrenmeye başladım. 10 yıllık photoshop tecrübem var, fena değilimdir ama vector çizim öğrenmem gerekiyordu. Illustrator öğrendiğim programlar arasında en zorlayıcısı oldu, photoshopla pek de benzer değil çünkü...

    Crackli kullanmak konusunda tabi ki lisanslı kullanmayı önermek zorundayız birbirimize ama bizler oyun stüdyosu şirketi değiliz. Bu oyunun bana maliyeti 125 dolar :) Lisanslı kullanmaya güç yetmez. Bu işten ciddi gelir elde edecek konuma gelirsek o zaman tabi kullanırız. Kısacası sıkıntı yaratmaz :)

    Mümkünse benim gibi her şeyi kendin yapmaya çalışma, çünkü şansıma 6 aydır çok fazla boş vaktim vardı uğraşabiliyordum. Çizimleri modelleri hazır kullanarak unity dersleri izleyerek öğrendim ben oyun yazmayı, youtube harika derslerle dolu (ingilizceniz varsa)
    "unity endless runner" yazıp oradaki örnek projeyi takip ederek aynısını yapın, bi bakmışsınız sonraki projelerde kullanacağınız bir ton bilgi öğrenmişsiniz :))
    Başarılar




  • OrsanB O kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    Android için malesef rakamlar çok iyi değil, androide 4-5 gün daha önce koymama rağmen rakamlar 35 indirme civarında ve yalnızca 2 tanesi yurt dışı :/ günde 2-3 download geliyor
    iOS için sonuçlar biraz şaşırtıcı 25 ağustosta koydum store'a, 2 günlük veri var elimde 25 ve 26 ağustos. Toplam 142 download

    41 Çin
    38 Türkiye
    29 Amerika
    7 Rusya
    4 UK
    3 Endonezya
    3 Brezilya
    2 Meksika vs vs

    iOS'ta yurtdışından çok daha hızlı ilgi gördü. Umarım bu şekilde devam eder :)



    Yorum yapan herkese çok teşekkürler :)
  • Just Smile kullanıcısına yanıt
    iOSu 143 yapayım hemen :) İnşallah umduğundan daha fazla ilgi görür.
  • Just Smile kullanıcısına yanıt
    Kazanç meselesi varsa dediğiniz gibi olması gerekiyor maalesef.
  • Just Smile kullanıcısına yanıt
    ..........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thefatrat -- 9 Temmuz 2018; 16:2:42 >
  • thefatrat T kullanıcısına yanıt
    Apple geliştirici hesabı 100$ (1 yıllık lisans, seneye yenilemem gerekecek)
    Google geliştirici hesabı 25$ (ömür boyu lisans)

    Yani oyunu yaparken değil de yayımlarken para harcadım ben. Kendi telefonumda arkadaşlarımın telefonuna yükleyip oynuyorduk, oraya kadar bedava idi :)

    Zaman kişiden kişiye değişir tabi ama benim tasarım ve çizimle ilgili geçmişim çok, o yüzden yazılıma yönelebildim. İkisinde de geliştiririm kendimi diyorsanız mesela 4 ayda değil de 8-9 ayda yaparsınız ilk oyunu. En kötü o olur yani yapılamayacak bişey değil
  • Just Smile kullanıcısına yanıt
    .........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thefatrat -- 9 Temmuz 2018; 16:2:33 >
  • Oyun gerçekten güzel duruyor tebrikler. Lakin çoğu Türk geliştirici de gördüğüm bir hatayı sizde yapmışsınız, tamamen türk yapımı demek yanlış bir tabirdir. Sonuçta unity siz yapmadınız onun içinde o kadar sınıf, method, shader var değil mi? Bunun yerine kendi geliştirdiğim oyun denebilir, zaten geliştirici kelimesinin anlamı da oradan geliyor.



    Bir de bazıları var %100 yerli türk yapımı, her yere türk bayrağı koyanlar falan da var, bu yapılan olay bana göre insanların milli duyguları üzerinden prim yapmaya giriyor ve hiç etik değil.
  • Bahsettiğiniz olaya ben öyle bakmıyorum. Türk malı denilen ürünlerin üretildiği makineler Türk yapımı değil çoğu zaman. Örneğin ülker bisküvileri türk malıdır ama üretim tesisinde %100 Türk makineleri kullanılmaz.



    Burada önemli nokta yüm hammaddelerin (grafik model yazılım sunum vs) bir Türk'ün elinden çıkmış olmasıdır.



    Duygu sömürüsü meselesine gelince... oyunum övgüyü haketmiyorsa kimse olumlu yorum yapmaz zaten. Kimsenin babasının oğlu değilim sonuçta. Ancak benzer oyunlar yabancı şirketlerin adı altında çıkınca daha fazla ilgi görüyor. Çünkü şirketleşme ve hatta devlet destekleri kullanıyorlar. Paralı tanıtımlar yapabiliyorlar. Bağımsız bir Türk oyun geliştiricisi çoğu zaman bu imkanları bulamıyor. Bu noktada birbirimize sahip çıkmak kadar doğal bir şey yok bana göre...



    Kısacası Türk yapımını vurgulamaktaki amaç duygu sömürmek değil tam tersi gurur duyulacak bir şey varsa bunu sağlamak



    Yine de teşekkürler yorum için




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.