Şimdi Ara

Tanrının ve Dinin Kanıtı (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
885
Cevap
4
Favori
21.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sen yeter ki bir tanrıya inanmak iste. Yaratıcı arıyorsan evrenin kendisi tanrıdır diyebilirsin mesela. Kendiliğinden oluştu, bilinçle değil ama tesadüfi olarak ve doğası gereği bazı kurallara bağlı kalarak kendi alanının içindekileri yarattı. Ve heryerde. Ben böyle düşündüğüm için söylemiyorum. Gerçek senin neye inanmak istediğine göre şekillenir. Tanrı inancı felsefenin konusu olabilir, bilimin değil. O yüzden deneylerle,fiziki kanıtlarla ispatlanmaya çalışılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stylerbb

    Sen yeter ki bir tanrıya inanmak iste. Yaratıcı arıyorsan evrenin kendisi tanrıdır diyebilirsin mesela. Kendiliğinden oluştu, bilinçle değil ama tesadüfi olarak ve doğası gereği bazı kurallara bağlı kalarak kendi alanının içindekileri yarattı. Ve heryerde. Ben böyle düşündüğüm için söylemiyorum. Gerçek senin neye inanmak istediğine göre şekillenir. Tanrı inancı felsefenin konusu olabilir, bilimin değil. O yüzden deneylerle,fiziki kanıtlarla ispatlanmaya çalışılmaz.
    Yok olan bir şey neden bu kadar var mış gibi tartışılır bunu bayağı düşünmek gerekir, insan psikolojisi gerçekten çok karışık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    yapamaz
    bizim bilgimiz çok kısıtlı hocam. deniz kızı yarı insan yarı balık gibi gözükebilir ama çok güçlüdür belki. ya da bir insan yaratmıştır, insan gibi görünmesi bizi sınamak için olamaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Pekmez

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulpi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Pekmez


    quote:

    Orijinalden alıntı: ulpi

    hocam peynir nasıl ki güneşte kalınca küfleniyorsa neden her şey böyle oluşmasın ki? bir müdahale görmüyoruz ki, her şey neyse olacağına varıyor, oluş yani.

    Nasıl müdahale görmüyoruz ? Allah sayesinde yaşıyoruz o bir an bile yetkisini vücudumuzdan çekse anında ölürüz güneş, ay. gezegenler ve tüm canlıların ayakta kalması ve yaşaması onun elinde

    5 duyu organıyla ya da araçlarla o etki algılanmıyor ki hocam.

    Algılama derken görmektenmi bahsediyorsun ?

    Alıntıları Göster
    yok hocam. 5 duyunun tamamı ve aletlerle ölçmeyi de kastediyorum. hani hep derlerya havayı da görmüyoruz diye. ama rüzgarı hissediyoruz basbaya. tanrı da böyle hissedilebiliyor mu? mesela hava sıkıştırılabiliyor, deney yapılabiliyor, balon bile şişiriliyor, gayet somut bir şey. tanrı öyle mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.e.c.

    Kardeş fikir degilki bu inanc tartisiliyor..
    olsun bu konu da tartışılamaz mı saygı çerçevesinde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotaszkorsn

    Uzun uzadıya big bang teoremini anlatmayacağım. Açın biraz okuyun. Fiziğin temel yasalarından olan madde ve enerji yok olmaz sadece evren içerisinde dönüşür yasasını da öne sürdüğünde, evrenin ilk enerji ve ilk maddeye olan ihtiyacı ancak ve ancak evren dışı bir veya birden çok varlık tarafından sağlanmış olması gerekmektedir. Bunlara ek olarak hiç bir kontrolsüz deney düzenli sonuç vermez. Bunu da araştırıp bakabilirsiniz. Yani evrenin oluşum süreci ve insan oğlunun meydana gelmesinde de bir kontrol söz konusudur. Kaostan düzen oluşmaz. Tabi isteyen inanır isteyen inanmaz. Karar sizin.
    hocam kendin diyorsun madde ve enerji yok olmaz diye. o zaman nasıl ilk madde ya da evrenin başlangıcı oluyor ki? sürekli değişip dönüşüyor olamaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hfbroken

    Hocam siz şimdi dinlerin oluştuğu zamanı bilmediğinizi söylediniz. O zaman tarihe de asla inanmamanız lazım mesela savaşlar ülkelerin kurucusu vs bunların hepsinin üzerinde oynanmış olabilir. Sonuçta görmediniz bilemezsiniz. Belki atatürk hiç varolmadı. O resimlerde gördüğünüz başka ülkeden birisiydi. Sizin mantığınızdan bunlar çok net çıkıyor.
    Yanlış anlaşılmasın Atatürk e laf atmıyorum.
    Şunu sormak lazım. Tarihteki her şey aynı derecede mi doğru? Bazı şeyler uydurma bazı şeyler de kesin ya da yüksek ihtimalli değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRiSe*

    Etrafına bak yaratıldığını varsaydığımız şeylere bak incele nasıl bir mühendislik sergilenmiş diyerek hayretler içine düş.

    Bir yazarı nasıl tanırız onun romanlarını okuyarak anlayarak onun esas anlatmaya çalıştıpı şeye ulaşırız.

    Eğer ki sen yaratanını arıyorsan (varlığını veya yokluğunu tartışmak bir arayıştır) eserlerine bak önce kendinden başla önce kendini bir tanı milyarlarca atomik bileşenlerden bir deri bir kemik haline getirirlmiş bir varlık değil misin, en büyük kanıt bu değil mi. Araştır sorgula neden ben de niye bu vücudun içindeyiz ne yapmaya geldik ne halt ediyoruz de. Sonra çevrene bak her taraf mucize dolu değil mi görmesini bilmiyorsunuz mucize diye ayın ikiye ayrılmasını ölüyü diriltmesini örnek gösteriyorsun amaaaa hep ama diyorsun. Aması yok bu işin heriey ortada
    hocam tanrı ve din farklı kavramlar. sizin dedikleriniz tanrının kanıtı ile alakalı. ama arkadaşın dediği mucizeler dinle alakalı. tanrıyı kanıtlarsak din de kanıtlanmış olmaz, ikisi farklı.

    son zamanlarda mehdiyim diye birisi çıkmıştı, kadınları şelaleye götürüyordu. çoğu insan inanmadı, böyle şey olur mu dedi. peki bu olayın bir benzeri geçmişte olunca neden kabul edilsin ki? hem geçmişteki olay için mucize görme şansı da yok, söylentiler var. aradaki fark nedir sizce?




  • Şems ve 3 ateistin hikayesi

    ateist mevlanaya gitmişler.ona:

    -eğer müsaitsen sana 3 sual soracağız?

    mevlana:

    -ben müsait değilim şems e gidin

    demiş

    ateistler şemse gitmişler.şems de o sıra bir KERPİÇ ile oyalanmaktadır

    ateistler:

    -müsaitsen sana 3 suan soracağız

    şems:

    -müsaidim.birinci soruyu sor

    ateistler aralarında bir sözcü seçmişler.

    ateist:

    -allah var diyorsunuz.ama allahı göremiyoruz.allahı gösterin de biz de inanalım.biz görmediğimiz seye inanmayız

    şems:

    -diğer suali sor

    ateist:

    -diyorsunuz"seytan atesten yaratıldı ama daha sonra da diyorsunuz seytan ateşle cezalandırılacak".bu saçma değil mi ateş ateşe azap eder mi?

    sems:

    -son soruya geç

    -ne diye insanlara hep baskı kurarsınız, nedir bu seriat,bırakın insanlar ne yapmak istiyorsalar onu yapsınlar o zaman insanlar daha mutlu olur

    bütün bu sorularımıza cevap ver ki allaha iman edelim veremezsen .........



    ateist daha cümlesini bitirmeden şems yerdeki kerpiçi alıp ateisttin kafasına atmış.ateisttin kafasına hiçbirsey olmamış.sadece acı ile inliyormuş.dışardan darbe yediği belli olmuyor



    neyse ateist kadıya gidip davacı olmuş.kadı şemsten hesap sormak için onu huzuruna getirtmiş.

    kadı:

    -söyle bakalım.niye bu adamın başına kerpiç attın.adam şimdi senden hakkını istiyor..adam ateist diye niye ona kötü davranıyorsun.bizim dinimizde hoşgörü var.cabuk hesap ver!

    şems:

    -ben hiçbir sekilde bu adama şiddet kullanmadım.bana 3 soru sordu.ben de bu adamın dilden anlamayacağını anladım.onun yaşayarak öğrenmesini istediğimden 3 sorunun 3 üne de tek cevap verdim.

    -nasıl yani?

    -bu adam bana dedi ki"allahı bana göster inanayım."ben bu adamın yalan söylediğine inanıyorum.bu adamın başı falan ağrımıyor.başının ağrısını göstersin de inanayım

    ateist:

    -ama acıyor ben hissediyorum

    -ben de allahın varlığını hissediyorum

    ateist caresizce susmuş.söyleyecek bir laf bulamamış

    şems:

    -daha sonra bana dedi"seytan ateşten yaratıldı ateş ateşe azap eder mi hiç" ben de bu adama cevap olarak kerpiç attım.kerpiç de topraktan insan da topraktan nasıl kerpiç insana acı veriyorsa ateş de seytana öyle acı verecek

    ateist:

    -ama ama seyyy..

    şems devam etmiş:

    -daha sonra bana "bırakın insanlar ne yapmak istiyorsa yapsınlar ne diye onları engelliyorsunuz"dedi.ben de o an bu adama cok sinirlendim ve kafasına kerpiç atmak istedim.söyleyin bana"her insan yapmak istediğini yaparsa dünyada düzen kalır mı"



    3 ateisttin de o anda kalplerinde birseyler açılmaya başlamış ve allaha iman etmişler..kadı şemsi cezalandıracaktı ama eski ateistler yeni müminler davalarından vazgeçmiş...



    Bİ HİKAYE DAHA

    Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal traşı olmak için berbere gitti. Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbete başladılar. Değişik konular üzerinde konuştular. Birden Allah ile ilgili konu açıldı...

    Berber: " Bak adamım, ben senin söylediğin gibi Allah’ın varlığına inanmıyorum."

    Adam: " Peki neden böyle düşünüyorsun?"

    Berber: " Bunu açıklamak çok kolay. Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin, eğer Allah var olsaydı, bu kadar çok hasta insan olur muydu, terkedilmiş çocuklar olur muydu? Allah olsaydı, kimse acı çekmezdi. Allah olsaydı, bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum..."

    Adam bir an durdu ve düşündü, ama gereksiz bir tartışmaya girmek istemediği için cevap vermedi. Berber isini bitirdikten sonra adam dışarıya çıktı.

    Tam o anda caddede uzun saçlı ve sakallı bir adam gördü. Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre belli ki tıraş olmayalı uzun süre geçmişti. Adam berber dükkanına geri döndü.

    Adam: " Biliyor musun ne var, bence berber diye bir şey yok"

    Berber: " Bu nasıl olabilir ki? Ben buradayım ve bir berberim."

    Adam: " Hayır, yok. Çünkü olsaydı, caddede yürüyen uzun saçlı ve sakallı adamlar olmazdı."

    Berber: " Hımmm... Berber diye bir şey var ama o insanlar bana gelmiyorsa, ben ne yapabilirim ki?"

    Adam: " Kesinlikle doğru! Püf noktası bu! Allah var, ve insanlar ona gitmiyorsa, o ne yapabilir ki? işte dünyada bu kadar çok acı ve keder olmasının nedeni!"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murlek -- 5 Eylül 2018; 2:33:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murlek

    Şems ve 3 ateistin hikayesi

    ateist mevlanaya gitmişler.ona:

    -eğer müsaitsen sana 3 sual soracağız?

    mevlana:

    -ben müsait değilim şems e gidin

    demiş

    ateistler şemse gitmişler.şems de o sıra bir KERPİÇ ile oyalanmaktadır

    ateistler:

    -müsaitsen sana 3 suan soracağız

    şems:

    -müsaidim.birinci soruyu sor

    ateistler aralarında bir sözcü seçmişler.

    ateist:

    -allah var diyorsunuz.ama allahı göremiyoruz.allahı gösterin de biz de inanalım.biz görmediğimiz seye inanmayız

    şems:

    -diğer suali sor

    ateist:

    -diyorsunuz"seytan atesten yaratıldı ama daha sonra da diyorsunuz seytan ateşle cezalandırılacak".bu saçma değil mi ateş ateşe azap eder mi?

    sems:

    -son soruya geç

    -ne diye insanlara hep baskı kurarsınız, nedir bu seriat,bırakın insanlar ne yapmak istiyorsalar onu yapsınlar o zaman insanlar daha mutlu olur

    bütün bu sorularımıza cevap ver ki allaha iman edelim veremezsen .........



    ateist daha cümlesini bitirmeden şems yerdeki kerpiçi alıp ateisttin kafasına atmış.ateisttin kafasına hiçbirsey olmamış.sadece acı ile inliyormuş.dışardan darbe yediği belli olmuyor



    neyse ateist kadıya gidip davacı olmuş.kadı şemsten hesap sormak için onu huzuruna getirtmiş.

    kadı:

    -söyle bakalım.niye bu adamın başına kerpiç attın.adam şimdi senden hakkını istiyor..adam ateist diye niye ona kötü davranıyorsun.bizim dinimizde hoşgörü var.cabuk hesap ver!

    şems:

    -ben hiçbir sekilde bu adama şiddet kullanmadım.bana 3 soru sordu.ben de bu adamın dilden anlamayacağını anladım.onun yaşayarak öğrenmesini istediğimden 3 sorunun 3 üne de tek cevap verdim.

    -nasıl yani?

    -bu adam bana dedi ki"allahı bana göster inanayım."ben bu adamın yalan söylediğine inanıyorum.bu adamın başı falan ağrımıyor.başının ağrısını göstersin de inanayım

    ateist:

    -ama acıyor ben hissediyorum

    -ben de allahın varlığını hissediyorum

    ateist caresizce susmuş.söyleyecek bir laf bulamamış

    şems:

    -daha sonra bana dedi"seytan ateşten yaratıldı ateş ateşe azap eder mi hiç" ben de bu adama cevap olarak kerpiç attım.kerpiç de topraktan insan da topraktan nasıl kerpiç insana acı veriyorsa ateş de seytana öyle acı verecek

    ateist:

    -ama ama seyyy..

    şems devam etmiş:

    -daha sonra bana "bırakın insanlar ne yapmak istiyorsa yapsınlar ne diye onları engelliyorsunuz"dedi.ben de o an bu adama cok sinirlendim ve kafasına kerpiç atmak istedim.söyleyin bana"her insan yapmak istediğini yaparsa dünyada düzen kalır mı"



    3 ateisttin de o anda kalplerinde birseyler açılmaya başlamış ve allaha iman etmişler..kadı şemsi cezalandıracaktı ama eski ateistler yeni müminler davalarından vazgeçmiş...



    Bİ HİKAYE DAHA

    Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal traşı olmak için berbere gitti. Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbete başladılar. Değişik konular üzerinde konuştular. Birden Allah ile ilgili konu açıldı...

    Berber: " Bak adamım, ben senin söylediğin gibi Allah’ın varlığına inanmıyorum."

    Adam: " Peki neden böyle düşünüyorsun?"

    Berber: " Bunu açıklamak çok kolay. Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin, eğer Allah var olsaydı, bu kadar çok hasta insan olur muydu, terkedilmiş çocuklar olur muydu? Allah olsaydı, kimse acı çekmezdi. Allah olsaydı, bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum..."

    Adam bir an durdu ve düşündü, ama gereksiz bir tartışmaya girmek istemediği için cevap vermedi. Berber isini bitirdikten sonra adam dışarıya çıktı.

    Tam o anda caddede uzun saçlı ve sakallı bir adam gördü. Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre belli ki tıraş olmayalı uzun süre geçmişti. Adam berber dükkanına geri döndü.

    Adam: " Biliyor musun ne var, bence berber diye bir şey yok"

    Berber: " Bu nasıl olabilir ki? Ben buradayım ve bir berberim."

    Adam: " Hayır, yok. Çünkü olsaydı, caddede yürüyen uzun saçlı ve sakallı adamlar olmazdı."

    Berber: " Hımmm... Berber diye bir şey var ama o insanlar bana gelmiyorsa, ben ne yapabilirim ki?"

    Adam: " Kesinlikle doğru! Püf noktası bu! Allah var, ve insanlar ona gitmiyorsa, o ne yapabilir ki? işte dünyada bu kadar çok acı ve keder olmasının nedeni!"
    Hocam elbette görmek tek kıstas değil. 5 duyu organı ya da araçlarla algılamak kıstas. Acıyı hepimiz hissediyoruz, bu fiziksel bir şey ama tanrı böyle fiziksel olarak sinirlerle kendisini hissettiren bir şey mi? Ya da rüzgarı hissettiğimiz gibi tanrıyı da hissedemiyoruz ki, inanınca duygusal olarak rahatlıyor insanlar sadece, bu da takdir edersiniz ki kanıt olmaz.




  • fbyram kullanıcısına yanıt
    Selamlar bence sizin esas sormanız gereken madem tüm canlılar evrimleşti ise ilk canlı ve ruh nasıl oluştu olacaktı. Gerçi onada spesifik denir:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CBD9CC12F

    Selamlar bence sizin esas sormanız gereken madem tüm canlılar evrimleşti ise ilk canlı ve ruh nasıl oluştu olacaktı. Gerçi onada spesifik denir:)
    sorun şu. böyle sorular sorup karşı tarafın vereceği cevapla tanrının kanıtına ulaşamayız ki. muhatap yanlış cevap verse tanrı kanıtlanmış mı olacak? mesela uçağın nasıl uçtuğu hakkında yapılan fiziksel açıklamada hata varsa tanrı kanıtlanmış olmaz ki. o açıklamayı bizzat bilip tanrıya yormak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    tanrı tanımı ilk olarak
    acar misin ne demek istedigini, baska bir dinin mensubu da ayni sekilde cevap verebilir
    Zaten olay senin dinin bunu dedi onunki sunu dedi degil. Gecmiste ve gunumuzde yuzlerce farkli dine kendilerince hakli sebeplerle inanan milyonlarca insan vardi hala var. Eminim iclerinde cok zekiler de vardir ama gercekte ya bir tanesi ya da hepsi uydurma. Yani insan olarak kendi kendimize din uydurma gibi bir huyumuz var. Bu gercegi dusunursek butun dinlerin inandiriciligi aslinda ne yazik ki fazla degil. Sen kendini dininin cok mantikli ve tutarli oldugunu dusunuyorsun karsi taraf da kendi dini icin ayni seyi soyluyor, nasil olacak aklin yolunun bir olmasi gerekir neden degil onu da dusunelim hep beraber
  • ulpi kullanıcısına yanıt
    merhabalar öncelikle uçağın uçuş kodlarında bir hata varsa bu tanrının varlığının kanıtı değildir demişsiniz eğer sistemde bir hata var ise o uçak ya uçmaz ya bir hata verir burada tartıştığımız şey evrenin tasarımında bir hata olup olmaması değil öyle değilmi zira gayet güzel işleyen bir sistemi var onu geçelim.

    Güzel bir örnek verdiniz uçaklar insanın yaptığı en harika aletler gökyüzünde ilerlemesi mesafeleri kısaltması dev cüssesiyle havada durması ama o bile hareket ederken sınırlı manevralar yapar ve bir insana ihtiyacı vardır.

    Ancak canlı olan varlıklar herbiri farklı bir zeka ve yeteneğe sahip şüphesizki insan iradesiyle en üstünü hani somut kanıt istemeyede gerek yok bütün gezegeni sömürüyoruz.

    Ama benim esas sorduğum soru bu canlı türlerinin ve kökenin nasıl var olduğu ve ruh veya irade sahibi artık nasıl derseniz bu oluşumun nasıl var olduğu çünkü bu uçaktan daha karışık bir oluşum. Bana bir uçağın kendi kendine oluştuğunu söyleseniz(ki hadi diyelim uçak diye bir şey ne bilmiyorum) ikna edebilirsiniz ama canlı varlıkların kendiliğinden oluştuğunu iddia etmek hele ki irade sahibi bir varlık olarak bana mantıklı gelmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CBD9CC12F -- 5 Eylül 2018; 3:22:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1500 yıl önce yazılmış Kur'an-ı Kerim yeterli değil mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • wanowa W kullanıcısına yanıt
    Hala cevap alamadim.



    Allah niye kendi ruhundan ufleyerek insan yaratti? Ne amaci vardi? Nicin boyle birseye ihtiyac duydu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulpi

    hocam tanrı ve din farklı kavramlar. sizin dedikleriniz tanrının kanıtı ile alakalı. ama arkadaşın dediği mucizeler dinle alakalı. tanrıyı kanıtlarsak din de kanıtlanmış olmaz, ikisi farklı.

    son zamanlarda mehdiyim diye birisi çıkmıştı, kadınları şelaleye götürüyordu. çoğu insan inanmadı, böyle şey olur mu dedi. peki bu olayın bir benzeri geçmişte olunca neden kabul edilsin ki? hem geçmişteki olay için mucize görme şansı da yok, söylentiler var. aradaki fark nedir sizce?

    Sana tek sorum kuranı anlamaya çalıştın mı? Öylece okuyup açık aramayamı çalıştın. Sana kısa güncel birşey anlatayım,

    Üniversitedeyiz çok zor bir ders var ve herkes 3-4 kere alttan alıyor dersi, sonra biz yakarmaya başlıyoruz böyle hoca olmaz olsun böyle ders olmaz olsun nerden seçtim bu üniversiteyi keşke başka bölüm seçseydim vs. Vs... Kolay yoldan dersi geçmeye çalışıyoruz ezber yaparak vs.. ne zaman çalışmaya anlamaya başlarsak vay be çok kolaymış boşuna bu kadar ezber yapıp hocaya sövmüşüz deriz sonunda da

    Yani demek istediğim ateistlerde böyle sürekli isyan sürekli bildiğini okumaktan başka birşey yapmazlar. Daha kendilerine inanmıyorlar kuranı okuyup anlamaya yaratıcıya kavuşma arzusunda değilller. Dolayısıyla tanrıyı arıyorsanız inanmak istiyorsunuz. İnanmak istiyorsanız okuyup anlayacaksınız buradan kanıt aramanız boş.

    Yaratıcı Kitap kul, yukarıdaki hoca ders öğrenci ilişkisi ile aynıdır. Anlamaya yaşamaya çalışacaksın çözeceksin onuki meyvesini sana versin o zaman hissedersin yaratıcını tüm vücudunda.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ulkede her anasindan cikan din alimi oluyo zaten 1 gr. din bilgisi olmadan..
    sumerlerde destan var ..nuh tufaninin aynisi..sadece baskahramanin adi nuh degil..bu hikaye sonradan incilde ve kuranda yer aliyor...allah niye bir destandan bir hikayeden alinti yapmis dini kitaplara?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murlek

    Şems ve 3 ateistin hikayesi

    ateist mevlanaya gitmişler.ona:

    -eğer müsaitsen sana 3 sual soracağız?

    mevlana:

    -ben müsait değilim şems e gidin

    demiş

    ateistler şemse gitmişler.şems de o sıra bir KERPİÇ ile oyalanmaktadır

    ateistler:

    -müsaitsen sana 3 suan soracağız

    şems:

    -müsaidim.birinci soruyu sor

    ateistler aralarında bir sözcü seçmişler.

    ateist:

    -allah var diyorsunuz.ama allahı göremiyoruz.allahı gösterin de biz de inanalım.biz görmediğimiz seye inanmayız

    şems:

    -diğer suali sor

    ateist:

    -diyorsunuz"seytan atesten yaratıldı ama daha sonra da diyorsunuz seytan ateşle cezalandırılacak".bu saçma değil mi ateş ateşe azap eder mi?

    sems:

    -son soruya geç

    -ne diye insanlara hep baskı kurarsınız, nedir bu seriat,bırakın insanlar ne yapmak istiyorsalar onu yapsınlar o zaman insanlar daha mutlu olur

    bütün bu sorularımıza cevap ver ki allaha iman edelim veremezsen .........



    ateist daha cümlesini bitirmeden şems yerdeki kerpiçi alıp ateisttin kafasına atmış.ateisttin kafasına hiçbirsey olmamış.sadece acı ile inliyormuş.dışardan darbe yediği belli olmuyor



    neyse ateist kadıya gidip davacı olmuş.kadı şemsten hesap sormak için onu huzuruna getirtmiş.

    kadı:

    -söyle bakalım.niye bu adamın başına kerpiç attın.adam şimdi senden hakkını istiyor..adam ateist diye niye ona kötü davranıyorsun.bizim dinimizde hoşgörü var.cabuk hesap ver!

    şems:

    -ben hiçbir sekilde bu adama şiddet kullanmadım.bana 3 soru sordu.ben de bu adamın dilden anlamayacağını anladım.onun yaşayarak öğrenmesini istediğimden 3 sorunun 3 üne de tek cevap verdim.

    -nasıl yani?

    -bu adam bana dedi ki"allahı bana göster inanayım."ben bu adamın yalan söylediğine inanıyorum.bu adamın başı falan ağrımıyor.başının ağrısını göstersin de inanayım

    ateist:

    -ama acıyor ben hissediyorum

    -ben de allahın varlığını hissediyorum

    ateist caresizce susmuş.söyleyecek bir laf bulamamış

    şems:

    -daha sonra bana dedi"seytan ateşten yaratıldı ateş ateşe azap eder mi hiç" ben de bu adama cevap olarak kerpiç attım.kerpiç de topraktan insan da topraktan nasıl kerpiç insana acı veriyorsa ateş de seytana öyle acı verecek

    ateist:

    -ama ama seyyy..

    şems devam etmiş:

    -daha sonra bana "bırakın insanlar ne yapmak istiyorsa yapsınlar ne diye onları engelliyorsunuz"dedi.ben de o an bu adama cok sinirlendim ve kafasına kerpiç atmak istedim.söyleyin bana"her insan yapmak istediğini yaparsa dünyada düzen kalır mı"



    3 ateisttin de o anda kalplerinde birseyler açılmaya başlamış ve allaha iman etmişler..kadı şemsi cezalandıracaktı ama eski ateistler yeni müminler davalarından vazgeçmiş...



    Bİ HİKAYE DAHA

    Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal traşı olmak için berbere gitti. Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbete başladılar. Değişik konular üzerinde konuştular. Birden Allah ile ilgili konu açıldı...

    Berber: " Bak adamım, ben senin söylediğin gibi Allah’ın varlığına inanmıyorum."

    Adam: " Peki neden böyle düşünüyorsun?"

    Berber: " Bunu açıklamak çok kolay. Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin, eğer Allah var olsaydı, bu kadar çok hasta insan olur muydu, terkedilmiş çocuklar olur muydu? Allah olsaydı, kimse acı çekmezdi. Allah olsaydı, bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum..."

    Adam bir an durdu ve düşündü, ama gereksiz bir tartışmaya girmek istemediği için cevap vermedi. Berber isini bitirdikten sonra adam dışarıya çıktı.

    Tam o anda caddede uzun saçlı ve sakallı bir adam gördü. Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre belli ki tıraş olmayalı uzun süre geçmişti. Adam berber dükkanına geri döndü.

    Adam: " Biliyor musun ne var, bence berber diye bir şey yok"

    Berber: " Bu nasıl olabilir ki? Ben buradayım ve bir berberim."

    Adam: " Hayır, yok. Çünkü olsaydı, caddede yürüyen uzun saçlı ve sakallı adamlar olmazdı."

    Berber: " Hımmm... Berber diye bir şey var ama o insanlar bana gelmiyorsa, ben ne yapabilirim ki?"

    Adam: " Kesinlikle doğru! Püf noktası bu! Allah var, ve insanlar ona gitmiyorsa, o ne yapabilir ki? işte dünyada bu kadar çok acı ve keder olmasının nedeni!"
    Artık bu eski hikayelerin geçerliliği de kalmadı. Acı konusunda ateist basitçe bir ağrı uzmanıyla ct, mri vesaire gibi (çok var gösterge saymayayım) ağrısını gösterebilir. Artık radyoaktif madde enjeksiyonundan tutun var acı bölgelerinin ispat metotları

    İkincisi toprak toprağa zarar veriyor diye tüy tüye zarar vermez belki ateş de ateşe zarar vermez. Ateşin ateşe zarar verdiği gösterilmemiş.

    Üçüncüsü zaten bildiğin çarpıtma. Kimse şems’e (çok da severim) kafaya tuğla atma özgürlüğü olsun demiyor. O dönem itibarı ile mürtedlerin hapse atıldığını ya da idam edildiğini de düşünürseniz belki inanç özgürlüğünden bahsediyorlardır. Kadınların yol kenarından değil de yol ortasından da yürüme özgürlüğünü, heykelle, resimle uğraşabilme özgürlüğü filan istiyorlardır. İlk çağlardan beri olan kanun ve nizam herhalde islamiyete ait bir şey değil.

    Hammurabi’yi de müslüman zannediyorsunuz muhtemelen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsinan -- 5 Eylül 2018; 8:21:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • roket5361 kullanıcısına yanıt
    1 - tek olması eşinin ve benzerinin olmaması
    iki tanrı olsaydı bugüne kadar gelen düzenin kurulma ihtimali bile olmazdı

    2 - hiçbir şeye muhtaç olmaması
    muhtaç olan tanrı olma vasfını yitirir zira zayıflık belirtisidir

    3- her şeyin ona muhtaç olması
    kurulan düzen ne kadar mükemmel olursa olsun bir yerde kontrol eden bir güce muhtaçtır

    4- doğma ve doğurma gibi bir zorunluluğu olmamalı
    muhtaçlık olarak da açıklanabilir
    ama ben görünüp kaybolma olarak bakmak istiyorum. güneş gibi çok güçlü gibi görünen güneş batıp kayboluyor, doğup görünüyorsa gücü bir şeylere yetmediği içindir.

    5 - her şeye gücü yeten olmalı
    başka türlü tanrı zaten kabul görmez
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.