Ve tren kazalarında ölü sayısı uçaktakine göre daha az olur. Ama tabii ulaşım aracı olarak bakıldığında elmayla armut. Biri her zaman diğerinin ikamesi olamıyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları (2. sayfa)
-
-
dünya sıralamasındayiz yine..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Ben ülke içi ulaşımda hızlı treni uçağa tercih ederim her zaman. Keşke her rotaya olsa. İstanbul'dan Muğla'ya, Antalya'ya hızlı tren olması gerekli.
Yazın tatile gitmek için kimse daha uçakla uğraşmaz. Uçak için havalimanına gitmesi bir sorun, sonra havalimana erken gidip checkin güvenlik cart
curt işlemleri ayrı vakit kaybettirici birşey. İnişte bagaj beklersin 30-40dk seninki gelsin diye. Tek avantajı yolculuğun kendisi kısa sürüyor ancak
uçuş dışı işlemlerle yine çok vakit yiyor. Onun yerine trene binip kafam rahat uyumayı tercih ederim.
Tren yerli imkanlarla üretilebilir, yerli üretilen elektrik kullanabilir. Her açıdan daha iyi. Ancak dağlık engebeli arazi rayların ilk yapım maliyetini artırıyor sanırım.
-
Belli bir eğimin üstünde ray döşenmiyor. Tünel açmak gerekiyor ancak günümüz teknolojisinde tünel açmak kolaylaştı. Kuzey Avrupa İtalya yarımadası arasındaki Alp dağlarında tren tüneli açıldı örneğin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilmem kaç sezon uçak kazası raporu izlemiş biri olarak bence uçak, pilot eğitimi ve teknik bakımdaki zorlu şartları asla havalimanları için şart koşamıyoruz.
Bu nedenle saçma ve garip şeyler bir sürü havalimanında var. Nedenide basit uçak veya pilot sorunlu ise, yapımcı firma veya uçuş şirketi sorumlu ama havalimınında devlet sorumlu çoğu yerde.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
G. Kore Muan havalimanındaki bu kaza gerçek olmayabilir. Hiçbir pilot iniş takımları açılmayan uçakla öyle iniş yapmaz. Bu kazada birçok tuhaflık var. Olay sonrası olay yerindeki parçaları toplayan elemanların hallerinde bile tuhaflık var. Yapay Zeka programıyla eklenmiş gibi duruyorlar. Günümüzde bu mümkün.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Dünyanın ilk jet motorlu yolcu uçağı BOAC ingilizlerin ürettiği bir uçaktı. Uçaklar uçmaya başladıktan 1 yıl sonra parçalanıp düşmeye başladı ve uçaklardan kimse kurtulamadı.
Burada düşen uçak ingiliz hükümeti tarafından tek tek denizden çıkarılıp toplandı ve muazzam testler yaparak uçak gövde tasarımları açısından muazzam çıkarımlar yapmışlardır.
Bugün uçaklar güvenle uçuyorsa bunu ataları BOAC a ve orada ölen insanlara borçlu.
Belgeseli var izleyebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 2 Ocak 2025; 13:21:14 > -
Küçük düzeltme: İlk jet motorlu yolcu uçağının adı BOAC değil "de Havilland DH.106 Comet" idi, 1949 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirdi, 1952'de yolculu uçuşlara başladı, 3 de Havilland uçağın düşme sebebi kabin içi basıncın gövdede çatlak oluşturup gövdenin ölümcül biçimde parçalanmasına yol açmasıydı genel olarak.
Yolcu pencerelerinin diktörtgen olmasından tutun, gövdenin bazı bölgelerinde aşırı güç binmesine dek birçok sorun barındırıyordu gövde tasarımı. Gerekli düzeltmeler yapılarak bu ölümcül sorun giderildi.
BOAC, British Overseas Airways Corporation adlı havayolları işletmecisinin adıydı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğru, BOAC şirketin adıydı.
Aklımda uçağın adı olarak kalmış.
Düzelttiğiniz için sağolun.
-
Rica ederim.
Ben de jet uçakları konusuna meraklıyım o yüzden her detaya ilgi gösteriyorum.
Örneğin MIG-21 bir jet motoruna 2 kanat eklenmiş gibi inanılmaz sade tasarıma sahip.
Yakıt deposunu öyle bir yere gizlemişler ki sanki yakıtsız uçuyor gibi. Bu uçakların uçuşu da kazaları da çok ilginç gelir bana...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X