Şimdi Ara

Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mr. Jingles kullanıcısına yanıt

    Ve tren kazalarında ölü sayısı uçaktakine göre daha az olur. Ama tabii ulaşım aracı olarak bakıldığında elmayla armut. Biri her zaman diğerinin ikamesi olamıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dünya sıralamasındayiz yine..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 25 Temmuz 2000 'de Paris havalimanındaki Concorde kazası gibi Güney Kore Muan havalimanındaki bu kaza da bir senaryo...

    Concorde kazasını biraz inceleyelim mi?

    Concorde kazası olmadan haftalar önce Concorde'un düşeceği bölge belirlenmişti.

    Concorde parçaları çamura bulandı, parçaların arasına bitki parçaları sokulup bölgeye bırakıldı.



    Olayın olduğu sırada kalkışlar yasaklanıp, pistte kamyon ile pistin üzerine kurum döküldü, Concorde'un motorlarından çıkan yangın alevinin izini canlandırmak amaçlı. Jetten cıkan dumanlar pistte öyle kurum bırakmaz. O kurumların yapay olduğu belli


    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    Düştüğü yerde parçalar 10 km yüksekten düşmüş gibi paramparça; 100 metre yüksekten düşen uçak öyle parçalanmaz. Kaza öncesi gece o bölgeye parça parça taşıyıp bırakılmış. Uçağın düştüğü bölge diktörtgen şeklinde bir tarla boyutunda. Planlı olduğu oradan da belli.


    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    Concorde uçuşları Paris - NYC yada Londra - NYC arasında gidip gelen, vakti az parası bol kişiler için düzenlenir, Concorde bu uçuşlarıyla bilinir. Burada Concorde tatil amaçlı egzotik bir bölgeye uçuyor. Tatile Mach x2 hızla gidilmesi tuhaf değil mi? Ayrıca Concorde tatil bölgelerindeki havalimanlarına inecek türde uçak değil.

    100 yolcu 9 uçak personeli olmak üzere 109 kişi ölüyor. 109 kişi için sahte kimlikler düzenlendi, hepsi ölmüş gibi gösterildi. Cenazede tabutlar boştu, nasıl olsa 109 ceset yandı buharlaştı. Bir film senaristi gibi filmin sonunu da güzel düşünmek lazım.

    Uçağın pistte kalkış anını gösteren fotograf, montaj. Bir tek foto olması da ilginç. O anda fotograf cekebilen biri orada ne yapıyordu? Hadi o kişi oradaydı, neden tek foto neden çekti? Öyle bir anda birkaç tane daha çekmedi? Cunku uçak biraz daha uçup, kamera alttan çekecekti alttan çekilmiş fotografı ayarlamak zor olacaktı, düzenlemesi en kolay olan perspektiften bir fotograf ile işi kapattılar. O tek fotografı manşetlerde kullandılar.


    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    Bu kaza senaryosuna magazin katmayı ihmal etmemişler. Günter Pfitzmann adında Alman aktör o uçuşa bilet almış, fakat kalp sorunu nedeniyle son anda gitmemiş. Bence bu olay, magazin basın tarafından, kaza senaryosunu ayarlayan ekiptenb bagımsız olarak ayarlandı. Adama dediler ki, seni bu uçuşa katılacakmış gibi göstereceğiz, karşılığında şu kadar para vereceğiz, öyle ayarladılar. Adam da 76 yaşında. Para cocuklarına yaramıştır.

    Tüm bu senaryo dünya kamuoyuna yutturulduktan sonra Fransa'da mahkeme düzenlendi ki Concorde'un uçuşları jüri oybirliğiyle alınan bir mahkeme kararıyla yasaklanmış gibi görünsün diye. Concorde'un uçuştan kaldırılması çoktan planlanmıştı tabi ki. O davadaki hakim, avukatlara bu dava için yüksek paralar ödenmiştir.

    Concorde seferlerden kaldırılacaktı. Bu senaryo kaza ona gerekçe olarak kullanıldı. Bu kazanın başka bir hedefi de vardı. Onu da başka bir yazıda anlatacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mr. Jingles kullanıcısına yanıt

    Ben ülke içi ulaşımda hızlı treni uçağa tercih ederim her zaman. Keşke her rotaya olsa. İstanbul'dan Muğla'ya, Antalya'ya hızlı tren olması gerekli.

    Yazın tatile gitmek için kimse daha uçakla uğraşmaz. Uçak için havalimanına gitmesi bir sorun, sonra havalimana erken gidip checkin güvenlik cart

    curt işlemleri ayrı vakit kaybettirici birşey. İnişte bagaj beklersin 30-40dk seninki gelsin diye. Tek avantajı yolculuğun kendisi kısa sürüyor ancak

    uçuş dışı işlemlerle yine çok vakit yiyor. Onun yerine trene binip kafam rahat uyumayı tercih ederim.

    Tren yerli imkanlarla üretilebilir, yerli üretilen elektrik kullanabilir. Her açıdan daha iyi. Ancak dağlık engebeli arazi rayların ilk yapım maliyetini artırıyor sanırım.

  • Vain kullanıcısına yanıt
    Belli bir eğimin üstünde ray döşenmiyor. Tünel açmak gerekiyor ancak günümüz teknolojisinde tünel açmak kolaylaştı. Kuzey Avrupa İtalya yarımadası arasındaki Alp dağlarında tren tüneli açıldı örneğin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Bilmem kaç sezon uçak kazası raporu izlemiş biri olarak bence uçak, pilot eğitimi ve teknik bakımdaki zorlu şartları asla havalimanları için şart koşamıyoruz.

    Bu nedenle saçma ve garip şeyler bir sürü havalimanında var. Nedenide basit uçak veya pilot sorunlu ise, yapımcı firma veya uçuş şirketi sorumlu ama havalimınında devlet sorumlu çoğu yerde.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    G. Kore Muan havalimanındaki bu kaza gerçek olmayabilir. Hiçbir pilot iniş takımları açılmayan uçakla öyle iniş yapmaz. Bu kazada birçok tuhaflık var. Olay sonrası olay yerindeki parçaları toplayan elemanların hallerinde bile tuhaflık var. Yapay Zeka programıyla eklenmiş gibi duruyorlar. Günümüzde bu mümkün.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyanın ilk jet motorlu yolcu uçağı BOAC ingilizlerin ürettiği bir uçaktı. Uçaklar uçmaya başladıktan 1 yıl sonra parçalanıp düşmeye başladı ve uçaklardan kimse kurtulamadı.

    Burada düşen uçak ingiliz hükümeti tarafından tek tek denizden çıkarılıp toplandı ve muazzam testler yaparak uçak gövde tasarımları açısından muazzam çıkarımlar yapmışlardır.

    Bugün uçaklar güvenle uçuyorsa bunu ataları BOAC a ve orada ölen insanlara borçlu.

    Belgeseli var izleyebilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 2 Ocak 2025; 13:21:14 >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Küçük düzeltme: İlk jet motorlu yolcu uçağının adı BOAC değil "de Havilland DH.106 Comet" idi, 1949 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirdi, 1952'de yolculu uçuşlara başladı, 3 de Havilland uçağın düşme sebebi kabin içi basıncın gövdede çatlak oluşturup gövdenin ölümcül biçimde parçalanmasına yol açmasıydı genel olarak.

    Yolcu pencerelerinin diktörtgen olmasından tutun, gövdenin bazı bölgelerinde aşırı güç binmesine dek birçok sorun barındırıyordu gövde tasarımı. Gerekli düzeltmeler yapılarak bu ölümcül sorun giderildi.

    BOAC, British Overseas Airways Corporation adlı havayolları işletmecisinin adıydı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Doğru, BOAC şirketin adıydı.

    Aklımda uçağın adı olarak kalmış.

    Düzelttiğiniz için sağolun.

  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Ben de jet uçakları konusuna meraklıyım o yüzden her detaya ilgi gösteriyorum.

    Örneğin MIG-21 bir jet motoruna 2 kanat eklenmiş gibi inanılmaz sade tasarıma sahip.

    Yakıt deposunu öyle bir yere gizlemişler ki sanki yakıtsız uçuyor gibi. Bu uçakların uçuşu da kazaları da çok ilginç gelir bana...

    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.