Şimdi Ara

Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pazar günü, Güney Kore tarihinin en ölümcül uçak kazası meydana geldi ve 179 kişi öldü. Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, altı Jeju Air mürettebatından ikisinin kazadan kurtulan kişiler olduğunu ve uçağın Muan Uluslararası Havaalanı'nda pistten çıkıp duvara çarpmasının ardından bir hastanede tedavi gördüklerini söyledi. Kazanın büyük kısmı videoya kaydedildi. Uçak Tayland'ın Bangkok şehrine geliyordu. Kaza, Azerbaycan Havayolları uçağının Kazakistan'da düşerek 38 kişinin ölümüne yol açtığı hafta meydana geldi.



    İstatistikler, tüm havacılık kazalarının %80'inin insan hatasından kaynaklandığını gösteriyor. En tehlikeli zamanlar kalkış ve iniş ile bu olaylardan önceki ve sonraki zaman dilimleri. Pilot hatasının uçak kazalarının %53'ünü oluşturduğu, mekanik arıza (%21) ve hava koşullarının (%11) ise bunu takip ettiği düşünülüyor. Uçuş ekiplerinin kapsamlı simülatör tabanlı eğitim aldığı en iyi eğitimlerde bile, insanlar önceki alışkanlık davranışlarına geri dönme eğiliminde oluyor. Eğitim yardımcı oluyor ancak insanların kas hafızasını geliştirmesi zaman alıyor; bu da özellikle yüksek manevra kabiliyetine sahip bir uçağı uçururken felaket niteliğinde istenmeyen sonuçlara yol açabiliyor.



    Öte yandan, pilot hatası meydana geldiğinde her zaman başka faktörlerin de devreye girdiğini belirtmek önemli. Uçak, çevresel sorunlar ve organizasyonel sorunlar bunlara birkaç örnek.



    Ayrıca Bkz.Uçaklardaki kara kutu nedir, ne işe yarar?




    Dünyanın en büyük uçak kazaları ✈️💥



    tarihteki en kötü 5 uçak kazası
    Küresel havacılık tarihinde karanlık noktalar yok değil. Yıllar içinde teknoloji ve havacılık mühendisliğinde yaşanan sayısız ilerlemeye rağmen hava yolculuğu tehlikeli. Son olarak, Güney Kore uçak kazası 179 ölümle sonuçlandı. Bir başka olay; Oslo’dan Amsterdam’a giden yolcu uçağı acil iniş sırasında pisten çıktı. Neyse ki Hollanda uçak kazası sonrasında hiç kayıp verilmedi. İşte tarihteki en kötü 5 uçak kazası:




    1️⃣ Tenerife Faciası



    en ölümcül uçak kazası Tenerife
    Havacılık tarihinin en ölümcül kazası aslında havada değil, yerde meydana geldi. 1977’de, iki tam yüklü Boeing 747 yolcu jeti, Tenerife Adası'ndaki bir pistin ortasında çarpıştı ve 583 kişi öldü. Uçakların hiçbirinin bu havaalanında olmaması gerekiyordu ancak ilk havaalanındaki terörist faaliyetler her iki uçağı da Kanarya Adaları'ndaki Los Rodeos Havaalanı'na yönlendirdi.



    Yoğun sis, vericilerde sorun ve pilotlarla kontrol merkezi arasındaki iletişimsizlik, KLM 4805'in izinsiz kalkış yapmasına neden oldu. Pan Am 1736 ise hala pistteydi ve pilot sisin içinde işaretleri okuyamadığı için yanlış çıkıştaydı. Birkaç hata, neredeyse önden çarpışmayla sonuçlanan bir domino etkisi yarattı ve KLM'deki herkes, Pan Am'daki 380 yolcudan 326'sı öldü. Bu, küresel tarihin en yüksek ölüm oranına sahip havayolu kazası olarak kalmaya devam ediyor.





    2️⃣ Japan Airlines Flight 123



    en kötü uçak kazası Japan Airlines Flight 123
    12 Ağustos 1985'te, tarihin en ölümcül ikinci uçak kazası, Japan Airlines Flight 123'ün kontrolünü kaybettikten sonra bir dağ yamacına çarpmasıyla gerçekleşti. Uçak, Japonya'nın Tokyo şehrindeki Haneda Havaalanı'ndan Osaka'ya doğru yola çıktı. Kalkıştan yaklaşık 12 dakika sonra, havayolunun yıllar önce onardığı bir alanda kıç basınç bölmesi yırtıldı. Yırtılma 24.000 fit yükseklikte meydana geldi ve kabinin hızla basınçsızlaşmasına neden oldu.



    Basınçsız kabin, birkaç dakika içinde, yangın duvarının ve dikey stabilizatörün destekleyici yapısının arızalanmasına ve uçağın ayrılmasına neden oldu. Dört hidrolik sistem de kısa sürede tükendi ve uçağı kontrol etmeyi imkansız hale getirdi. Basınç azalmasından 32 dakika sonra, uçak 340 knot hızla dağlara çarptı. Kazada 505 yolcu ve 15 mürettebat üyesi öldü. Kopan kuyruk bölgesine yakın yerdeki dört kişi, kazadan sağ kurtuldu.





    3️⃣ En Ölümcül Uçak Kazası



    dünyanın en büyük uçak kazası Saudi Arabian Flight 763 & Kazakhstan Airlines Flight 1907
    Dünyanın en ölümcül uçak kazası, Kuzey Hindistan'da Charkhi Dadri şehri üzerinde meydana geldi. Çarpışmaya Suudi Arabistan'ın 763 sefer sayılı uçağı ve Kazakistan Hava Yolları'nın 1907 sefer sayılı uçak dahil oldu. 12 Kasım 1996’da, ilk uçak Dahran’a diğeri Indira’ya gidiyordu. Kazakistan uçağının 15.000 feet'e alçalma izni vardı ancak 14.000 feet'e alçaldı. Suudi Arabistan uçağı ters yönde uçuyordu.



    Hava trafik kontrolörü uçakların yakınlığını zamanında anlayamadı ve iki uçak havada çarpıştı. Suudi uçağının kanadı, Kazakistan uçağının kuyruğunun kanadını kesmesiyle koptu ve Suudi uçağının aşağı doğru sarmal bir şekilde dönmesine ve uçaktaki 312 kişinin ölümüne neden oldu. Kazakistan uçağı ayrıca kontrolsüz inişe geçti ve uçaktaki 37 kişinin ölümüne neden oldu. Havada meydana gelen çarpışma toplam 349 can kaybına neden oldu.





    4️⃣ Turkish Airlines Flight 981



    1974 Türk Hava Yolları uçak kazası
    İstanbul Yeşilköy Havalimanı'ndan Londra Heathrow Havalimanı'na düzenli bir programla uçan ve Paris'teki Orly Havalimanı'nda mola veren Türk Hava Yolları Uçuş 981, 3 Mart 1974'te trajik bir olay yaşadı. Uçuşta yer alan McDonnell Douglas DC-10 uçağı, Paris'in hemen dışındaki Ermenonville ormanına düştü ve uçaktaki herkesin (346 kişi) hayatını kaybetmesine neden oldu.



    O zamanlar, bu kaza havacılık tarihinin en felaketli uçak kazası olarak kayıtlara geçti. Şu anda, kaydedilen en ölümcül dördüncü uçak kazası, kurtulanı olmayan ikinci en ölümcül uçak kazası, kurtulanı olmayan en ölümcül tek uçak kazası ve Avrupa'da meydana gelen en ciddi ikinci havacılık kazası olarak yerini korunuyor. Kazanın uçak tasarım hatasından kaynaklandığı biliniyor.





    5️⃣ Air India Flight 182



    Havacılık tarihinin ilk bombalaması Air India Flight 182
    Air India Flight 182, 23 Haziran 1985'te, 31.000 fit (9.400 m) yükseklikte uçarken, Boeing 747-237B uçağı bir bombayla imha edildi. Olay, İrlanda hava sahasında gerçekleşti ve uçağın Atlas Okyanusu'na çarpmasına neden oldu. Bu olay, 747 jumbo jetinin ilk bombalanmasıydı. Yıkıcı sonuç, 268 Kanada vatandaşı, 27 İngiliz vatandaşı ve 24 Hindistan vatandaşı olmak üzere 329 kişinin hayatını kaybetmesiyle sonuçlandı.



    Bu olay özellikle Kanada tarihindeki en büyük toplu kıyım olarak öne çıkıyor. 11 Eylül 2001'deki trajik olaylara kadar bir uçağın karıştığı en ölümcül terör saldırısıydı. Ayrıca, en ölümcül uçak bombalaması olmaya devam ediyor.





    Hava yolculuğu, en güvenli ulaşım şekli olarak bilinir ancak trajedi yaşandığında, bu çok sert ve yıkıcı olur. 1977'de yaşanan havacılık tarihinin en ölümcül kazası olarak bilinen Tenerife Kazası'ndan, 1985'te İrlanda hava sahasında gerçekleşen tarihin en ölümcül uçak bombalamasına Dünyanın en büyük uçak kaza olayları burada.




    Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_deadliest_aircraft_accidents_and_incidents
    Kaynak:https://www.aviationdisasterlaw.com/worst-aviation-accidents-history/







  • Aynen öyle, uçuş halen en güvenli ulaştırma biçimi. Havacılıktaki ölümcül kazalar da genelde sektöre has içkin bir tehlikeden ziyade bizim kendi beceriksizliğimiz, resmen bir şeylere kafamızın basmaması yüzünden oluyor. Neden insan pistin sonuna yekpare beton duvar yapar ki?


    https://forum.donanimhaber.com/guney-kore-deki-29-aralik-tarihli-ucak-kazasi--160363152


    Bir uçağın yeterli momentum yönetimi icra edemeyip pisten çıkabileceği akla gelen ilk acil durum/kaza/felaket senaryosu. Kazaların büyük bir kısmı zaten iniş ve kalkışlarda yaşanıyor.

    İlk 2 kaza hakkında bir kaç şey paylaşayım..

    Zamanında uçak kazalarının raporlarını meraktan incelemiştim, yanlışım yoksa Tenerife faciası KLM uçağının kaptan pilotunun tamamen egosunun kölesi olması sebebiyle yaşanıyor.. Hiç gerek yokken yakıtı fulleyip uçağı daha da ağırlaştırılması, kule ile yapması gereken rutin konuşmaları veya bilgilendirmeyi "yhaa ne gerek var ben kaç senedir uçuyom yha" mallığıyla yapmayıp, uçağın aldığı yakıtın ağırlığını düzgün hesaplamayıp, kalkış için gereken motor gücünün altında kalması, ve zaten yan pistte başka bir uçağın daha kalkış için sıra beklediğini bilmeden, yan pistte ki uçağa verilen kalkış iznini kendisine verilmiş gibi algılayıp yine kuleye sormadan hareket ettiği için çarpıp faciaya yol açması.. Karakutu kayıtlarında kokpit içerisinde uçuşa çokta odaklanmadiği, uçuş dışında daha genel konular konuştuğu ortaya çıkmıştı..

    Saçma sapan bir pilot yüzünden yüzlerce insan boş yere öldü..

    2.kaza ise tamamen yer bakım ekibinin "yhaa bu hasarı tamir ettik bisey çıkmaz bundan zaten ufacık bir şey " demesi ve uçağı defalarca sefere çıkarıp en sonunda havada uçağın kuyruğu kopması sebebiyle uçağın çoğu kontrol sisteminden muaf kalan pilotların üstün gayretler gösterip bir şekilde uçağı dengede tutmalarina rağmen yine de başaramayıp uçağın düşmesi.. Uçağın son anına kadar olan ses kaydı zaten meşhurdur internette. Son saniyeye kadar mücadele edip yine de son nefese kadar yaşadıkları her şey karakutuda çıkıyor.. Yanlışım yoksa bu kazada ufak bir kız çocuğu çarpmanın şiddetiyle kaza alanından fırlatıp bir ağacın üstüne düşüyor ve orada hayatta kalıyordu.. Sonrası hem yerel yönetim hem de o zaman ki yetkililerin iş bilmezligi ölüm sayısı arttırıyor.. İlk anda müdahale edilse ölüm sayısı çok daha az olacakken yetkililer "zaten hepsi ölmüştür" diyerek arama kurtarmayı 1 2 gün sonra yapıyorlar.. Daha sonra kurtulan 3 4 kişiden biri kazadan sonra sabaha kadar insanların yardım için yalvardığını ama zaman ilerledikçe ortamda artık insan seslerinin kalmadığını anlattıkları kayıtlarda mevcut..

    Kısacasi: Dış etkenler dışında işin temeline baktığınızda her şeyin ana sorumlusu egosunun köpeği olmuş insanlar. Onarımı düzgün yapsa olmayacak, görevini düzgün kuralına göre yapsa olamayacak facia bunlar.. Boş yere "havacılıkta tüm kurallar kanla yazıldı" denmiyor..
  • Bu şekilde haberler hazırlayarak niye insanların uçuş korkusunu tetikliyorsunuz ki?

  • Populeritesi olan bir duruma aman uzak kalmayalim @elma
  • Elma kullanıcısına yanıt
    korkmasınlar mı? 179 kişi tek seferde can verdi
  • bilgilendiriyor sadece. tarihteki tüm kazaları alt alta sıralasan bile şuan bir günlük toplam uçuş sayısının anca yarısı eder. bir de ölümlü trafik kazalarını düşün. öyle sıradan ki 20 saniyede haber yapıp geçiyorlar.
  • quote:

    Pazar günü, Güney Kore tarihinin en ölümcül uçak kazası meydana geldi. Bir yolcu uçağının düşmesi sonucunda 179 kişi öldü.


    Uçak düşmedi, iniş takımları açılmadığı için gövde üstüne indi.

    quote:

    Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, altı Jeju Air mürettebatından ikisinin kazadan kurtulan tek kişiler olduğunu ...


    Bozuk bir Türkçe.

    quote:

    ve uçağın Pazar sabahı pistten çıkıp Muan Uluslararası Havaalanı'nda bir duvara çarpmasının ardından bir hastanede tedavi gördüklerini söyledi.


    Uçak duvara çarpmadı, ILS denilen bir sistemin "localizer" denilen bir parçasına (component) çarptı. Orada tuğla/YTONG duvar yok yani.




  • M0meNtS kullanıcısına yanıt
    Korkmasınlar tabii. İstatistiksel olarak havalimanına gidip gelirken ölme olasılığın uçuştakinden daha yüksek.

    Kısaca havalimanına gelince korku geçecek, uçtuktan sonra tekrar gideceğin yere araba filan ile giderken korkabilirsin sonra varınca geçecek.

    Uçuş en güvenlisi :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Uçak kaza yapınca ölümcül ve korkutucu oluyor zaten. Editör click için bu kadar kasmasaydı. Fobisi olanlara ayıp bence..
  • gun kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle, uçuş halen en güvenli ulaştırma biçimi. Havacılıktaki ölümcül kazalar da genelde sektöre has içkin bir tehlikeden ziyade bizim kendi beceriksizliğimiz, resmen bir şeylere kafamızın basmaması yüzünden oluyor. Neden insan pistin sonuna yekpare beton duvar yapar ki?


    https://forum.donanimhaber.com/guney-kore-deki-29-aralik-tarihli-ucak-kazasi--160363152


    Bir uçağın yeterli momentum yönetimi icra edemeyip pisten çıkabileceği akla gelen ilk acil durum/kaza/felaket senaryosu. Kazaların büyük bir kısmı zaten iniş ve kalkışlarda yaşanıyor.

  • Tenerife faciası ile ilgili animasyonlar, fotoğraflar, belgesel vs var ama ilginçtir ki hiç video yok. Bu havada olan bir çarpışma değil. Pistte olan şeyin 1977 yılında tek bir video görüntüsü yok.

  • uçağı test ediyorlar.


    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazalarıPrΞdΔyoutube
    Stall Boeing 717-200 | DC9
    https://www.youtube.com/watch?v=L2CsO-Vu7oc
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Uçak beton bir duvara çarpıp patlıyor. Lokalizer anten dizisi yüksek bir beton duvarla bütünleşik halde (uçağın çarpma anından hemen önce çarpma videosundan aldığım resmin sağ tarafında görebilirsiniz).



    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    Lokalizerdeki destekli beton duvarın uydu görüntüsü:



    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları


    Normalde aşağıdaki gibi olması ve B737 gibi görece büyük bir uçağın bunları minor hasarlarla kırıp geçebilmesi gerekiyor:



    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    Yolcular - en azından ezici bir çoğunluğu - uçağın 11 Eylül Saldırısı veya herhangi bir zemine diklemesine çarpma esnasındaki gibi patlamasına yol açan beton duvar yüzünden ölüyor.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • por favor kullanıcısına yanıt
    Havalimanın çok işlek olmaması ve kazanın sisli havada gerçekleşmesi nedeniyle görüntüler olay sonrasına ait.
  • İlk 2 kaza hakkında bir kaç şey paylaşayım..

    Zamanında uçak kazalarının raporlarını meraktan incelemiştim, yanlışım yoksa Tenerife faciası KLM uçağının kaptan pilotunun tamamen egosunun kölesi olması sebebiyle yaşanıyor.. Hiç gerek yokken yakıtı fulleyip uçağı daha da ağırlaştırılması, kule ile yapması gereken rutin konuşmaları veya bilgilendirmeyi "yhaa ne gerek var ben kaç senedir uçuyom yha" mallığıyla yapmayıp, uçağın aldığı yakıtın ağırlığını düzgün hesaplamayıp, kalkış için gereken motor gücünün altında kalması, ve zaten yan pistte başka bir uçağın daha kalkış için sıra beklediğini bilmeden, yan pistte ki uçağa verilen kalkış iznini kendisine verilmiş gibi algılayıp yine kuleye sormadan hareket ettiği için çarpıp faciaya yol açması.. Karakutu kayıtlarında kokpit içerisinde uçuşa çokta odaklanmadiği, uçuş dışında daha genel konular konuştuğu ortaya çıkmıştı..

    Saçma sapan bir pilot yüzünden yüzlerce insan boş yere öldü..

    2.kaza ise tamamen yer bakım ekibinin "yhaa bu hasarı tamir ettik bisey çıkmaz bundan zaten ufacık bir şey " demesi ve uçağı defalarca sefere çıkarıp en sonunda havada uçağın kuyruğu kopması sebebiyle uçağın çoğu kontrol sisteminden muaf kalan pilotların üstün gayretler gösterip bir şekilde uçağı dengede tutmalarina rağmen yine de başaramayıp uçağın düşmesi.. Uçağın son anına kadar olan ses kaydı zaten meşhurdur internette. Son saniyeye kadar mücadele edip yine de son nefese kadar yaşadıkları her şey karakutuda çıkıyor.. Yanlışım yoksa bu kazada ufak bir kız çocuğu çarpmanın şiddetiyle kaza alanından fırlatıp bir ağacın üstüne düşüyor ve orada hayatta kalıyordu.. Sonrası hem yerel yönetim hem de o zaman ki yetkililerin iş bilmezligi ölüm sayısı arttırıyor.. İlk anda müdahale edilse ölüm sayısı çok daha az olacakken yetkililer "zaten hepsi ölmüştür" diyerek arama kurtarmayı 1 2 gün sonra yapıyorlar.. Daha sonra kurtulan 3 4 kişiden biri kazadan sonra sabaha kadar insanların yardım için yalvardığını ama zaman ilerledikçe ortamda artık insan seslerinin kalmadığını anlattıkları kayıtlarda mevcut..

    Kısacasi: Dış etkenler dışında işin temeline baktığınızda her şeyin ana sorumlusu egosunun köpeği olmuş insanlar. Onarımı düzgün yapsa olmayacak, görevini düzgün kuralına göre yapsa olamayacak facia bunlar.. Boş yere "havacılıkta tüm kurallar kanla yazıldı" denmiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sedat. -- 30 Aralık 2024; 17:11:59 >




  • yc#1 kullanıcısına yanıt

    Kazanın hemen sonrasında uçaklar yanarken çekilen fotoğraflarda sis yok. Görüntüler gayet net.

  • Olm yanlış siteye mi girdim acaba dedim. Böyle konular forumda görmeyeli uzun yıllar oldu be.

  • En güvenli ulaşım demiryoludur. Tren kazaları uçak kazalarından bile azdır.
  • Trafik kazalarında binlerce kişi ölüyor, kimsenin umurunda olmuyor. Bir uçak kazası oluyor, herkes duyar kasmaya başlıyor. Çok saçma bir vicdan yapma meselesi.

    Komplo teorileri için malzeme olmaları olmasa uçak kazalarında ölenler için daha fazla vicdan yapacak değilim ama ya gümbürdüye gittilerse diye üzülüyor insan. Örneğin Rusya Azeri sivil uçağı vuruyor, sivil yolcuları katlediyor; tıpkı Suriye'de binlerce sivili havadan bombalayıp katletmesi gibi. Çok üzülüp kahroluyor insan.

    Ama bir uçak arıza nedeniyle düşüyor, millet daha çok kahroluyor. Bu saçma vicdan mantığını kabul etmiyorum. Her ölüm çok üzücüdür ama kaza sonucu düşen uçaktaki ölümler daha çok üzücü değildir.

    Her ölüme çok üzülün; kimine az, kimine çok üzülmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 30 Aralık 2024; 19:58:32 >




  • por favor kullanıcısına yanıt
    1977'deki Tenerife kazasıyla ilgili bu ayrıntı hiç gözüme takılmamıştı. Şimdi baktığımda hakkaten de havanın belki bulutlu olsa da acık olduğu görülüyor:
    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları

    Hani filmlerde yağmurlu çekim yapılacağı gün hava güneşlidir, hortumla üstten su yağdırılır, güneşli havada yağmurlu gün çekimi yaparlar ya, o filmleri hatırlattı


    Güney Koredeki bu kaza da 30 aralık gibi kışın ortası günde olmasına karşın havanın yaz yada bahar gibi görünmesi gözüme takılmadı değil.

    ayrıca görüntülerde bir tuhaflık da sözkonusu. uçağın motorları üstünde sürüklendiği video örneğin cok düşük çözünürlük. ben cebimde en düşük çözünürlük ayarlasam o kadar berbat video çekemem.

    olay yeri fotografları kaliteli birer foto montaj gibi duruyor bu arada:

    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları


    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları


    kaza sebebi olarak motora kuş girmesi deniliyor. motora kuş girince iniş takımları kilitleniyor muydu? hadi kilitlendi, pilotların açılmayan iniş takımları ile o kadar kısa piste iniş yapması bile bile lades değil mi?

    daha birçok soru var. son bir ayda dünyanın çeşitli yerlerinde bir sürü uçak kazası üst üste oluyor, istatistik açısından normalden sapma var.




  • Sedat. kullanıcısına yanıt
    uçağın aldığı yakıtın ağırlığını düzgün hesaplamamak dediniz. şu yakıt konusu kafamı kurcalamıştır. A380 kalkış yaparken sanki kanatlarına hiç 253 ton yakıt konulmamışcasına milim eğilmiyor.


    Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.