|
Tarihin en ölümcül ve korkutucu uçak kazaları
-
-
Bu şekilde haberler hazırlayarak niye insanların uçuş korkusunu tetikliyorsunuz ki?
-
Populeritesi olan bir duruma aman uzak kalmayalim @elma -
korkmasınlar mı? 179 kişi tek seferde can verdi -
bilgilendiriyor sadece. tarihteki tüm kazaları alt alta sıralasan bile şuan bir günlük toplam uçuş sayısının anca yarısı eder. bir de ölümlü trafik kazalarını düşün. öyle sıradan ki 20 saniyede haber yapıp geçiyorlar. -
quote:
Pazar günü, Güney Kore tarihinin en ölümcül uçak kazası meydana geldi. Bir yolcu uçağının düşmesi sonucunda 179 kişi öldü.
Uçak düşmedi, iniş takımları açılmadığı için gövde üstüne indi.quote:
Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, altı Jeju Air mürettebatından ikisinin kazadan kurtulan tek kişiler olduğunu ...
Bozuk bir Türkçe.quote:
ve uçağın Pazar sabahı pistten çıkıp Muan Uluslararası Havaalanı'nda bir duvara çarpmasının ardından bir hastanede tedavi gördüklerini söyledi.
Uçak duvara çarpmadı, ILS denilen bir sistemin "localizer" denilen bir parçasına (component) çarptı. Orada tuğla/YTONG duvar yok yani.
-
Korkmasınlar tabii. İstatistiksel olarak havalimanına gidip gelirken ölme olasılığın uçuştakinden daha yüksek.
Kısaca havalimanına gelince korku geçecek, uçtuktan sonra tekrar gideceğin yere araba filan ile giderken korkabilirsin sonra varınca geçecek.
Uçuş en güvenlisi :) -
Uçak kaza yapınca ölümcül ve korkutucu oluyor zaten. Editör click için bu kadar kasmasaydı. Fobisi olanlara ayıp bence.. -
Aynen öyle, uçuş halen en güvenli ulaştırma biçimi. Havacılıktaki ölümcül kazalar da genelde sektöre has içkin bir tehlikeden ziyade bizim kendi beceriksizliğimiz, resmen bir şeylere kafamızın basmaması yüzünden oluyor. Neden insan pistin sonuna yekpare beton duvar yapar ki?
https://forum.donanimhaber.com/guney-kore-deki-29-aralik-tarihli-ucak-kazasi--160363152
Bir uçağın yeterli momentum yönetimi icra edemeyip pisten çıkabileceği akla gelen ilk acil durum/kaza/felaket senaryosu. Kazaların büyük bir kısmı zaten iniş ve kalkışlarda yaşanıyor.
-
Tenerife faciası ile ilgili animasyonlar, fotoğraflar, belgesel vs var ama ilginçtir ki hiç video yok. Bu havada olan bir çarpışma değil. Pistte olan şeyin 1977 yılında tek bir video görüntüsü yok.
-
uçağı test ediyorlar.
-
Uçak beton bir duvara çarpıp patlıyor. Lokalizer anten dizisi yüksek bir beton duvarla bütünleşik halde (uçağın çarpma anından hemen önce çarpma videosundan aldığım resmin sağ tarafında görebilirsiniz).
Lokalizerdeki destekli beton duvarın uydu görüntüsü:
Normalde aşağıdaki gibi olması ve B737 gibi görece büyük bir uçağın bunları minor hasarlarla kırıp geçebilmesi gerekiyor:
Yolcular - en azından ezici bir çoğunluğu - uçağın 11 Eylül Saldırısı veya herhangi bir zemine diklemesine çarpma esnasındaki gibi patlamasına yol açan beton duvar yüzünden ölüyor.
-
Havalimanın çok işlek olmaması ve kazanın sisli havada gerçekleşmesi nedeniyle görüntüler olay sonrasına ait. -
İlk 2 kaza hakkında bir kaç şey paylaşayım..
Zamanında uçak kazalarının raporlarını meraktan incelemiştim, yanlışım yoksa Tenerife faciası KLM uçağının kaptan pilotunun tamamen egosunun kölesi olması sebebiyle yaşanıyor.. Hiç gerek yokken yakıtı fulleyip uçağı daha da ağırlaştırılması, kule ile yapması gereken rutin konuşmaları veya bilgilendirmeyi "yhaa ne gerek var ben kaç senedir uçuyom yha" mallığıyla yapmayıp, uçağın aldığı yakıtın ağırlığını düzgün hesaplamayıp, kalkış için gereken motor gücünün altında kalması, ve zaten yan pistte başka bir uçağın daha kalkış için sıra beklediğini bilmeden, yan pistte ki uçağa verilen kalkış iznini kendisine verilmiş gibi algılayıp yine kuleye sormadan hareket ettiği için çarpıp faciaya yol açması.. Karakutu kayıtlarında kokpit içerisinde uçuşa çokta odaklanmadiği, uçuş dışında daha genel konular konuştuğu ortaya çıkmıştı..
Saçma sapan bir pilot yüzünden yüzlerce insan boş yere öldü..
2.kaza ise tamamen yer bakım ekibinin "yhaa bu hasarı tamir ettik bisey çıkmaz bundan zaten ufacık bir şey " demesi ve uçağı defalarca sefere çıkarıp en sonunda havada uçağın kuyruğu kopması sebebiyle uçağın çoğu kontrol sisteminden muaf kalan pilotların üstün gayretler gösterip bir şekilde uçağı dengede tutmalarina rağmen yine de başaramayıp uçağın düşmesi.. Uçağın son anına kadar olan ses kaydı zaten meşhurdur internette. Son saniyeye kadar mücadele edip yine de son nefese kadar yaşadıkları her şey karakutuda çıkıyor.. Yanlışım yoksa bu kazada ufak bir kız çocuğu çarpmanın şiddetiyle kaza alanından fırlatıp bir ağacın üstüne düşüyor ve orada hayatta kalıyordu.. Sonrası hem yerel yönetim hem de o zaman ki yetkililerin iş bilmezligi ölüm sayısı arttırıyor.. İlk anda müdahale edilse ölüm sayısı çok daha az olacakken yetkililer "zaten hepsi ölmüştür" diyerek arama kurtarmayı 1 2 gün sonra yapıyorlar.. Daha sonra kurtulan 3 4 kişiden biri kazadan sonra sabaha kadar insanların yardım için yalvardığını ama zaman ilerledikçe ortamda artık insan seslerinin kalmadığını anlattıkları kayıtlarda mevcut..
Kısacasi: Dış etkenler dışında işin temeline baktığınızda her şeyin ana sorumlusu egosunun köpeği olmuş insanlar. Onarımı düzgün yapsa olmayacak, görevini düzgün kuralına göre yapsa olamayacak facia bunlar.. Boş yere "havacılıkta tüm kurallar kanla yazıldı" denmiyor..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sedat. -- 30 Aralık 2024; 17:11:59 >
-
Kazanın hemen sonrasında uçaklar yanarken çekilen fotoğraflarda sis yok. Görüntüler gayet net.
-
Olm yanlış siteye mi girdim acaba dedim. Böyle konular forumda görmeyeli uzun yıllar oldu be.
-
En güvenli ulaşım demiryoludur. Tren kazaları uçak kazalarından bile azdır. -
Trafik kazalarında binlerce kişi ölüyor, kimsenin umurunda olmuyor. Bir uçak kazası oluyor, herkes duyar kasmaya başlıyor. Çok saçma bir vicdan yapma meselesi.
Komplo teorileri için malzeme olmaları olmasa uçak kazalarında ölenler için daha fazla vicdan yapacak değilim ama ya gümbürdüye gittilerse diye üzülüyor insan. Örneğin Rusya Azeri sivil uçağı vuruyor, sivil yolcuları katlediyor; tıpkı Suriye'de binlerce sivili havadan bombalayıp katletmesi gibi. Çok üzülüp kahroluyor insan.
Ama bir uçak arıza nedeniyle düşüyor, millet daha çok kahroluyor. Bu saçma vicdan mantığını kabul etmiyorum. Her ölüm çok üzücüdür ama kaza sonucu düşen uçaktaki ölümler daha çok üzücü değildir.
Her ölüme çok üzülün; kimine az, kimine çok üzülmeyin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 30 Aralık 2024; 19:58:32 >
-
-
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bu şekilde haberler hazırlayarak niye insanların uçuş korkusunu tetikliyorsunuz ki? |
Aynen öyle, uçuş halen en güvenli ulaştırma biçimi. Havacılıktaki ölümcül kazalar da genelde sektöre has içkin bir tehlikeden ziyade bizim kendi beceriksizliğimiz, resmen bir şeylere kafamızın basmaması yüzünden oluyor. Neden insan pistin sonuna yekpare beton duvar yapar ki? https://forum.donanimhaber.com/guney-kore-deki-29-aralik-tarihli-ucak-kazasi--160363152 Bir uçağın yeterli momentum yönetimi icra edemeyip pisten çıkabileceği akla gelen ilk acil durum/kaza/felaket senaryosu. Kazaların büyük bir kısmı zaten iniş ve kalkışlarda yaşanıyor. |
İlk 2 kaza hakkında bir kaç şey paylaşayım..
Zamanında uçak kazalarının raporlarını meraktan incelemiştim, yanlışım yoksa Tenerife faciası KLM uçağının kaptan pilotunun tamamen egosunun kölesi olması sebebiyle yaşanıyor.. Hiç gerek yokken yakıtı fulleyip uçağı daha da ağırlaştırılması, kule ile yapması gereken rutin konuşmaları veya bilgilendirmeyi "yhaa ne gerek var ben kaç senedir uçuyom yha" mallığıyla yapmayıp, uçağın aldığı yakıtın ağırlığını düzgün hesaplamayıp, kalkış için gereken motor gücünün altında kalması, ve zaten yan pistte başka bir uçağın daha kalkış için sıra beklediğini bilmeden, yan pistte ki uçağa verilen kalkış iznini kendisine verilmiş gibi algılayıp yine kuleye sormadan hareket ettiği için çarpıp faciaya yol açması.. Karakutu kayıtlarında kokpit içerisinde uçuşa çokta odaklanmadiği, uçuş dışında daha genel konular konuştuğu ortaya çıkmıştı.. Saçma sapan bir pilot yüzünden yüzlerce insan boş yere öldü.. 2.kaza ise tamamen yer bakım ekibinin "yhaa bu hasarı tamir ettik bisey çıkmaz bundan zaten ufacık bir şey " demesi ve uçağı defalarca sefere çıkarıp en sonunda havada uçağın kuyruğu kopması sebebiyle uçağın çoğu kontrol sisteminden muaf kalan pilotların üstün gayretler gösterip bir şekilde uçağı dengede tutmalarina rağmen yine de başaramayıp uçağın düşmesi.. Uçağın son anına kadar olan ses kaydı zaten meşhurdur internette. Son saniyeye kadar mücadele edip yine de son nefese kadar yaşadıkları her şey karakutuda çıkıyor.. Yanlışım yoksa bu kazada ufak bir kız çocuğu çarpmanın şiddetiyle kaza alanından fırlatıp bir ağacın üstüne düşüyor ve orada hayatta kalıyordu.. Sonrası hem yerel yönetim hem de o zaman ki yetkililerin iş bilmezligi ölüm sayısı arttırıyor.. İlk anda müdahale edilse ölüm sayısı çok daha az olacakken yetkililer "zaten hepsi ölmüştür" diyerek arama kurtarmayı 1 2 gün sonra yapıyorlar.. Daha sonra kurtulan 3 4 kişiden biri kazadan sonra sabaha kadar insanların yardım için yalvardığını ama zaman ilerledikçe ortamda artık insan seslerinin kalmadığını anlattıkları kayıtlarda mevcut.. Kısacasi: Dış etkenler dışında işin temeline baktığınızda her şeyin ana sorumlusu egosunun köpeği olmuş insanlar. Onarımı düzgün yapsa olmayacak, görevini düzgün kuralına göre yapsa olamayacak facia bunlar.. Boş yere "havacılıkta tüm kurallar kanla yazıldı" denmiyor.. |
Benzer içerikler
- twitter kullanıcı adı değiştirme
- apple intelligence nasıl açılır
- x beğenileri gizleme
- fotoğraf canlandırma
- gizli instagram hesabı görme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X