Arkadaşlar ben de yeni bir lpg kullanıcısıyım ve birkaç sorum olacak,cevaplarsanız çok sevinirim... Yaklaşık 1 ay önce tartarini taktırdım ve çok memnunum, arabamda performans açısından hiçbir şey kaybetmedim.
Yapmış olduğum değerler :
Şehir içi (İstanbul) : 320 km Şehir dışı : 520 km ( 100-110 km hızla, otobanda 140'ı gördüğümde oldu)
Arabam Megane I, 1.6 RTE 16V (2000 Model), takılan tank ise galiba 40'lık çünkü fullediğimde, 38 lt falan doluyor...Çok klasik ve cevaplamak istemediğiniz bir soru olacak bu ama, sizce yapmış olduğum bu km'ler iyi midir?
Bir sorumda şu olacak forumlarda okuduğum kadarıyla 1.000 km'de gaz ayarı yaptırılıyormuş, taktırmış olduğum servisle görüştüm, onlar yok öyle bir şey 20.000 km'de gelin bakımını ve filtrelerini değiştirelim dediler. Gaz ayarı şart mıdır?
Sorularımı cevaplarsanız çok sevinirim.Herkese iyi günler...
Arkadaşın aarlarına göre bizim araba lpg yi içiyor ama hala çzüm bulamadık...
bizde 2001 model renaul 19 1.6e rte araç var(sanırım arkadaşın motorla aynı) biz şehir içi (istanbulda) 37 litre gaz ile ancak 250-260 km arası gidebiliyoruz. şehir dışında ise 450 km civarı oluyor...
defalarca ayar yapılmasına rağmen bi sonuç alamadık... hatta son ayarda baya bi kısıldı aracın çekişi ciddi biçimde düştü...
siz ne önerirsiniz....
Sayın sergy, Sizin şehi içi tüketiminiz yaklaşık 28 kuruş, şehir dışı tüketiminiz de 16 kuruş civarı. Kelepire verdiğim cevapta olduğu gibi şehir içi tüketimine bir kıstas getirilemez ama yine de tüketim fazla gibi. Şehir dışı tüketiminiz ise normal görünüyor. Çünkü sürücü ustalığı ve sürüş alışkanlığı, hız, araç yükü, klima, hava sıcaklığı tüketimi oldukça etkilemektedir. Ama siz ustanıza aracınızın ateşleme sistemini kontrol ettirin. Zira bujiler yeterince ateşleme yapmıyorsa veya bujilere gerekli voltaj gelmiyorsa doğal olarak tüketim artacaktır. Ayrıca size sürüş alışkanlığınızı değiştirmenizi önereceğim. Eğer çabuk süratlenme, ani frenleme, yüksek hız yapıyorsanız özellikle şehir içinde tüketim oldukça artıyor. Eğer döneceğiniz veya duracağınız yere kadar ayağınız gaz pedalından kalkmıyorsa, kalkışta hemen süratlenmek için gaza yükleniyorsanız, veya oldukça sakin kullanıyorsanız biraz daha sert kullanım yaparak tüketiminiz ne olacak bakın. Zira aşırı sert kullanım gibi aşırı sakin kullanım da tüketimi artırır. Saygılarımla
coskunismail hocam çok teşekkür ederim...
quote:
Orijinalden alıntı: kelepir
coskunismail hocam çok teşekkür ederim...
Sayın kelepir, ben teşekkür ederim Bol tasarruflu günler
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
quote:
Orijinalden alıntı: sergy
quote:
Orijinalden alıntı: kelepir
Herkese merhabalar,
Arkadaşlar ben de yeni bir lpg kullanıcısıyım ve birkaç sorum olacak,cevaplarsanız çok sevinirim... Yaklaşık 1 ay önce tartarini taktırdım ve çok memnunum, arabamda performans açısından hiçbir şey kaybetmedim.
Yapmış olduğum değerler :
Şehir içi (İstanbul) : 320 km Şehir dışı : 520 km ( 100-110 km hızla, otobanda 140'ı gördüğümde oldu)
Arabam Megane I, 1.6 RTE 16V (2000 Model), takılan tank ise galiba 40'lık çünkü fullediğimde, 38 lt falan doluyor...Çok klasik ve cevaplamak istemediğiniz bir soru olacak bu ama, sizce yapmış olduğum bu km'ler iyi midir?
Bir sorumda şu olacak forumlarda okuduğum kadarıyla 1.000 km'de gaz ayarı yaptırılıyormuş, taktırmış olduğum servisle görüştüm, onlar yok öyle bir şey 20.000 km'de gelin bakımını ve filtrelerini değiştirelim dediler. Gaz ayarı şart mıdır?
Sorularımı cevaplarsanız çok sevinirim.Herkese iyi günler...
Arkadaşın aarlarına göre bizim araba lpg yi içiyor ama hala çzüm bulamadık...
bizde 2001 model renaul 19 1.6e rte araç var(sanırım arkadaşın motorla aynı) biz şehir içi (istanbulda) 37 litre gaz ile ancak 250-260 km arası gidebiliyoruz. şehir dışında ise 450 km civarı oluyor...
defalarca ayar yapılmasına rağmen bi sonuç alamadık... hatta son ayarda baya bi kısıldı aracın çekişi ciddi biçimde düştü...
siz ne önerirsiniz....
Sayın sergy, Sizin şehi içi tüketiminiz yaklaşık 28 kuruş, şehir dışı tüketiminiz de 16 kuruş civarı. Kelepire verdiğim cevapta olduğu gibi şehir içi tüketimine bir kıstas getirilemez ama yine de tüketim fazla gibi. Şehir dışı tüketiminiz ise normal görünüyor. Çünkü sürücü ustalığı ve sürüş alışkanlığı, hız, araç yükü, klima, hava sıcaklığı tüketimi oldukça etkilemektedir. Ama siz ustanıza aracınızın ateşleme sistemini kontrol ettirin. Zira bujiler yeterince ateşleme yapmıyorsa veya bujilere gerekli voltaj gelmiyorsa doğal olarak tüketim artacaktır. Ayrıca size sürüş alışkanlığınızı değiştirmenizi önereceğim. Eğer çabuk süratlenme, ani frenleme, yüksek hız yapıyorsanız özellikle şehir içinde tüketim oldukça artıyor. Eğer döneceğiniz veya duracağınız yere kadar ayağınız gaz pedalından kalkmıyorsa, kalkışta hemen süratlenmek için gaza yükleniyorsanız, veya oldukça sakin kullanıyorsanız biraz daha sert kullanım yaparak tüketiminiz ne olacak bakın. Zira aşırı sert kullanım gibi aşırı sakin kullanım da tüketimi artırır. Saygılarımla
sayın coskunismail
Öncelikle yanıtınız için teşekkürler. Şimdi şöyle bir sorun var biz bu arabaya lpg yi taktıralı yaklaşık 1 yıl oldu ondan önce benzin ile kulandığımız zamanlarda (aynı sürüs aışkanlıklarıyla) yaklaşık 32 kuruşa falan kullanıyorduk... Genelde bizim şehir içi kullanımımız 1-2 viteslerde ve yaklaşık 6-7 km lik yollar halinde işe giderken geçiyor. Ancak yol açık oluduğunda ve hız sabit şekilde gittiğimizde de neredeyse gidilen yolda bir değişi olmuyor...
Yakıt ancak tam anlamıyla şehir dışı yani 5 vites 3000 devirle gidince düşüyor...
Sonuç olarak biz aracı genelde şehir içi ağırlıklı kullanıyoruz ve ancak km de 4-5 kuruş gibi bir kar sağlıyor bizim ölçümerimize göre...
Şimdiye kadar ayarları takan servis olan şahin ballans yaptı hep. Ve her defasında daha az yakacağını vaat etti.Siz istanbulda bu ayarlamayı daha güzel yapacak bir ervis önerebilirmisiniz??
Sayın Sergy,
Garanti belgesinin arkasında Altındağ firmasının telefonu yazar, oradan Harun Beyin cebini isteyin, o sizi iyi bir servise yönlendirecektir yada ayarını bizzat kendi yapacaktır.
İyi Sürüşler...
quote:
Orijinalden alıntı: sergy
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
quote:
Orijinalden alıntı: sergy
quote:
Orijinalden alıntı: kelepir
Herkese merhabalar,
Arkadaşlar ben de yeni bir lpg kullanıcısıyım ve birkaç sorum olacak,cevaplarsanız çok sevinirim... Yaklaşık 1 ay önce tartarini taktırdım ve çok memnunum, arabamda performans açısından hiçbir şey kaybetmedim.
Yapmış olduğum değerler :
Şehir içi (İstanbul) : 320 km Şehir dışı : 520 km ( 100-110 km hızla, otobanda 140'ı gördüğümde oldu)
Arabam Megane I, 1.6 RTE 16V (2000 Model), takılan tank ise galiba 40'lık çünkü fullediğimde, 38 lt falan doluyor...Çok klasik ve cevaplamak istemediğiniz bir soru olacak bu ama, sizce yapmış olduğum bu km'ler iyi midir?
Bir sorumda şu olacak forumlarda okuduğum kadarıyla 1.000 km'de gaz ayarı yaptırılıyormuş, taktırmış olduğum servisle görüştüm, onlar yok öyle bir şey 20.000 km'de gelin bakımını ve filtrelerini değiştirelim dediler. Gaz ayarı şart mıdır?
Sorularımı cevaplarsanız çok sevinirim.Herkese iyi günler...
Arkadaşın aarlarına göre bizim araba lpg yi içiyor ama hala çzüm bulamadık...
bizde 2001 model renaul 19 1.6e rte araç var(sanırım arkadaşın motorla aynı) biz şehir içi (istanbulda) 37 litre gaz ile ancak 250-260 km arası gidebiliyoruz. şehir dışında ise 450 km civarı oluyor...
defalarca ayar yapılmasına rağmen bi sonuç alamadık... hatta son ayarda baya bi kısıldı aracın çekişi ciddi biçimde düştü...
siz ne önerirsiniz....
Sayın sergy, Sizin şehi içi tüketiminiz yaklaşık 28 kuruş, şehir dışı tüketiminiz de 16 kuruş civarı. Kelepire verdiğim cevapta olduğu gibi şehir içi tüketimine bir kıstas getirilemez ama yine de tüketim fazla gibi. Şehir dışı tüketiminiz ise normal görünüyor. Çünkü sürücü ustalığı ve sürüş alışkanlığı, hız, araç yükü, klima, hava sıcaklığı tüketimi oldukça etkilemektedir. Ama siz ustanıza aracınızın ateşleme sistemini kontrol ettirin. Zira bujiler yeterince ateşleme yapmıyorsa veya bujilere gerekli voltaj gelmiyorsa doğal olarak tüketim artacaktır. Ayrıca size sürüş alışkanlığınızı değiştirmenizi önereceğim. Eğer çabuk süratlenme, ani frenleme, yüksek hız yapıyorsanız özellikle şehir içinde tüketim oldukça artıyor. Eğer döneceğiniz veya duracağınız yere kadar ayağınız gaz pedalından kalkmıyorsa, kalkışta hemen süratlenmek için gaza yükleniyorsanız, veya oldukça sakin kullanıyorsanız biraz daha sert kullanım yaparak tüketiminiz ne olacak bakın. Zira aşırı sert kullanım gibi aşırı sakin kullanım da tüketimi artırır. Saygılarımla
sayın coskunismail
Öncelikle yanıtınız için teşekkürler. Şimdi şöyle bir sorun var biz bu arabaya lpg yi taktıralı yaklaşık 1 yıl oldu ondan önce benzin ile kulandığımız zamanlarda (aynı sürüs aışkanlıklarıyla) yaklaşık 32 kuruşa falan kullanıyorduk... Genelde bizim şehir içi kullanımımız 1-2 viteslerde ve yaklaşık 6-7 km lik yollar halinde işe giderken geçiyor. Ancak yol açık oluduğunda ve hız sabit şekilde gittiğimizde de neredeyse gidilen yolda bir değişi olmuyor...
Yakıt ancak tam anlamıyla şehir dışı yani 5 vites 3000 devirle gidince düşüyor...
Sonuç olarak biz aracı genelde şehir içi ağırlıklı kullanıyoruz ve ancak km de 4-5 kuruş gibi bir kar sağlıyor bizim ölçümerimize göre...
Şimdiye kadar ayarları takan servis olan şahin ballans yaptı hep. Ve her defasında daha az yakacağını vaat etti.Siz istanbulda bu ayarlamayı daha güzel yapacak bir ervis önerebilirmisiniz??
Sayın Sergy Konunun uzmanı Berlin yapmanız gerekeni size bildirmiş. En iyi servis size bildirilecektir. Yahut da sorununuzu kendileri giderecektir. Saygılarımla.
Merhaba 2006 model Clio HB 1.2 16V aracıma Tartarini marka lpg taktırdım, ancak şu an aracımda yakıt göstergesi sorunum var. Şöyle ki gaz göstergesi 1 kademe azalınca, dijital olan benzin göstergesi de 1 kademe azalıyor, gaz bitmeye yaklaşınca benzin de göstergede depo boş işareti çıkıyor. Yeniden gaz aldığımda ise benzin depo göstergesi de tekrardan 2-3 kademe artıyor. Ankara'da lpg'yi takan servise götürdüm, bunun Clio'larda normal olduğunu, benzin göstergesi dijital olduğu için böyle olduğunu söylediler, durum gerçekten böylemidir? bu durumun bir çözümü yok mudur? yardımcı olursanız sevinirim
Bunun dışında tartarini lpg'den çok memnunum, yaklaşık %40 tasarruf elde ettim
quote:
Orijinalden alıntı: guardianerd
Merhaba 2006 model Clio HB 1.2 16V aracıma Tartarini marka lpg taktırdım, ancak şu an aracımda yakıt göstergesi sorunum var. Şöyle ki gaz göstergesi 1 kademe azalınca, dijital olan benzin göstergesi de 1 kademe azalıyor, gaz bitmeye yaklaşınca benzin de göstergede depo boş işareti çıkıyor. Yeniden gaz aldığımda ise benzin depo göstergesi de tekrardan 2-3 kademe artıyor. Ankara'da lpg'yi takan servise götürdüm, bunun Clio'larda normal olduğunu, benzin göstergesi dijital olduğu için böyle olduğunu söylediler, durum gerçekten böylemidir? bu durumun bir çözümü yok mudur? yardımcı olursanız sevinirim
Bunun dışında tartarini lpg'den çok memnunum, yaklaşık %40 tasarruf elde ettim
Sayın guardianerd Evet ustanın söylediği doğrudur. Çoğu araçta bu sorun görülmektedir. Aslında bir sorun da değildir. Çünkü araç LPG ile giderken, beyin benzinle gittiğini sanmakta ve ve benzin tüketimi yapıyor olarak göstergelere bilgi göndermektedir. Bunun çözümü ise her gaz aldığınızda 10-20 tl lik de benzin almanızdır. Hem deponuz sürekli full olur, hem de göstergenin canınızı sıkmasını engellemiş olursunuz. Saygılarımla
2001 model civic 1.6 ies aracımda yaklaşık 3 yıldır tartarini sıralı sistem takılı sorunsuz kullanıyorum bir tek sorun dışında.. sorunum yaz aylarında ve sadece gündüz günün sıcak saatlerinde ortaya cıkıyor. yolda giderken içerdeki lpg göstergesinin elektriği komle kesiliyo ve arac benzine geciyo bi süre sonra kendi kendine yada farları klimayı vs acınca göstergeye yeniden elektrik geliyor sanki aracı yeni çalıştırmışım gibi benzinde görünüyo ve ardından tüpe geciyor ama bu geçiş süresi normalden fazla sürüyor. aracın elektrik aksamı neredeyse komple kontrol edildi kutup başları vs değilti lpg göstergesi vs elektrikle ilgili ne varsa bakıldı ama sorun devam ediyor işten anlayan arkadaslar fikirlerini söylerlerse cok sevinirim
Sayın 23korg23 Aracınızı bir müddet sadece benzinde kullanın. Eğer elektriksel hiç bir sorun yaşamıyorsanız, o zaman akla gelen ilk şey LPG sisteminin elektrik aksamında veya sistemin tamamında bir sorun var demektir. Sizin yapmanız gereken LPG servisine gidip LPG sistemini komple kontrol ettirmeniz gerekecek. Çünkü LPG göstergesi sağlam olabilir, bu LPG sisteminin elektrik aksamının veya sistemin kendisinin sağlam olduğunu göstermez. Yine sistemde en önemli parçalar olan ECU ve LPG enjektörlerinde bir sorun olabilir. Siz en doğru olanı yani LPG servisine giderek aracınızı kontrolden geçirmeyi yaptırın. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
2001 model civic 1.6 ies aracımda yaklaşık 3 yıldır tartarini sıralı sistem takılı sorunsuz kullanıyorum bir tek sorun dışında.. sorunum yaz aylarında ve sadece gündüz günün sıcak saatlerinde ortaya cıkıyor. yolda giderken içerdeki lpg göstergesinin elektriği komle kesiliyo ve arac benzine geciyo bi süre sonra kendi kendine yada farları klimayı vs acınca göstergeye yeniden elektrik geliyor sanki aracı yeni çalıştırmışım gibi benzinde görünüyo ve ardından tüpe geciyor ama bu geçiş süresi normalden fazla sürüyor. aracın elektrik aksamı neredeyse komple kontrol edildi kutup başları vs değilti lpg göstergesi vs elektrikle ilgili ne varsa bakıldı ama sorun devam ediyor işten anlayan arkadaslar fikirlerini söylerlerse cok sevinirim
ilginiz için tesekkür ederim aracın elektrik sistemi kontrol edildi ve aracımda herhangi bir elektriksel sorun yasamıyorum ayrıca gecen yaz ecu değişti ama sorun düzelmedi.. küçük bişey ama insanın moralini bozuyor ve de lpg ye güvenip benzinsiz kalamıyorsunuz
Sayın 23korg23 Aracınızın elektrik sisteminde sorun yoksa o zaman kesinlikle LPG sisteminizde bir sorun var demekki. Zaten ECU değişiminden de bahsetmişsiniz. Size yine LPG servisinize gitmek ve LPG sistemini tamamen bir check-up yaptırmanızı tavsiye edeceğim. Belki de çok küçük bir hata bu sorunlara yol açıyordur. Ancak tepeden tırnağa bir inceleme ve kontrol ile ancak ortaya çıkabilir. Aracınızın elektrik sisteminin sorunsuz olması LPG nin elektrik sisteminin de sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor tabi. LPG sistemi tamamen elektriği kestiğine göre büyük ihtimalle yine ECU hatası gibi. Yahut da LPG elektrik sisteminde bir sorun var gibi görünüyor. Bir de şunu belirteyim. Japon arabalarında LPG takılınca mevcut elektrik sistemi yetersiz kalabiliyor ve en yaygın olarak arıza ışığı yanıyor. Bende de aynısı olmuştu. Ustalar LPG elektrik sisteminin alındığı yere kibrit kutusundan biraz daha büyükçe bir emulatör taktılar ve voltajı düzenlediğinden dolayı da arıza lambası söndü. Siz LPG servisine gitmeden bu sorunu çözemezsiniz. Benim bilgim ancak bu kadarına yetiyor. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
ilginiz için tesekkür ederim aracın elektrik sistemi kontrol edildi ve aracımda herhangi bir elektriksel sorun yasamıyorum ayrıca gecen yaz ecu değişti ama sorun düzelmedi.. küçük bişey ama insanın moralini bozuyor ve de lpg ye güvenip benzinsiz kalamıyorsunuz
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
Sayın 23korg23 Aracınızın elektrik sisteminde sorun yoksa o zaman kesinlikle LPG sisteminizde bir sorun var demekki. Zaten ECU değişiminden de bahsetmişsiniz. Size yine LPG servisinize gitmek ve LPG sistemini tamamen bir check-up yaptırmanızı tavsiye edeceğim. Belki de çok küçük bir hata bu sorunlara yol açıyordur. Ancak tepeden tırnağa bir inceleme ve kontrol ile ancak ortaya çıkabilir. Aracınızın elektrik sisteminin sorunsuz olması LPG nin elektrik sisteminin de sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor tabi. LPG sistemi tamamen elektriği kestiğine göre büyük ihtimalle yine ECU hatası gibi. Yahut da LPG elektrik sisteminde bir sorun var gibi görünüyor. Bir de şunu belirteyim. Japon arabalarında LPG takılınca mevcut elektrik sistemi yetersiz kalabiliyor ve en yaygın olarak arıza ışığı yanıyor. Bende de aynısı olmuştu. Ustalar LPG elektrik sisteminin alındığı yere kibrit kutusundan biraz daha büyükçe bir emulatör taktılar ve voltajı düzenlediğinden dolayı da arıza lambası söndü. Siz LPG servisine gitmeden bu sorunu çözemezsiniz. Benim bilgim ancak bu kadarına yetiyor. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
ilginiz için tesekkür ederim aracın elektrik sistemi kontrol edildi ve aracımda herhangi bir elektriksel sorun yasamıyorum ayrıca gecen yaz ecu değişti ama sorun düzelmedi.. küçük bişey ama insanın moralini bozuyor ve de lpg ye güvenip benzinsiz kalamıyorsunuz
öncelikle ilginiz için tesekkür ederim aracım eski hondalarda 2001 model 1.6 ies ve sanıyorum bu araclarda arıza lambası pek yanmıyo arıza lambası ile ilgili bir sıkıntım yok.. voltaj falan ölçülmüştü daha önce ve aracın tüm elektrikli parcaları çalıştırıldı (klima uzun-kısa far vs ) o anda bile lpgde sorun yoktu.. lafı uzatmayayım Harun beyin yönlendirmesi ile bugün fulservisin esenler şubesine gittim ve orada bulunan mustafa usta cok ilgilendi sağolsun yalnız arıza sıcak havalarda ve günün sıcak saatlerinde oluyo zaten ve tabiki servisteyken bir arıza göstergesi yoktu bunun üzerine mustafa usta şüphelendiği parcaları tek tek değiştirip deneyelim dedi ve bugün içerdeki lpg komutator anahtarı değişti bi süre kullanıp bakacağım ama şans işte bu ara havalar serin olacakmış istanbulda hatta şuanda dışardı rüzgar var :) benimde soğuk havada yada hava sıcak bile olsa gece bile bu sorunum ortaya çıkmıyo dolayısıyla anahtar değişimi çözüm olacakmı bu havada anlaşılmayacak
İnşallah sorununuz çözülür. Evet birkaç gün İstanbul serin geçecek. Dolayısıyla sizin işiniz de biraz uzun sürecek. Ama sebep bulunsun da uzun sürsün. Zaten bu süre içinde de büyük ihtimalle o sorunu yaşamayacaksınız. Saygılarımla.
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
Sayın 23korg23 Aracınızın elektrik sisteminde sorun yoksa o zaman kesinlikle LPG sisteminizde bir sorun var demekki. Zaten ECU değişiminden de bahsetmişsiniz. Size yine LPG servisinize gitmek ve LPG sistemini tamamen bir check-up yaptırmanızı tavsiye edeceğim. Belki de çok küçük bir hata bu sorunlara yol açıyordur. Ancak tepeden tırnağa bir inceleme ve kontrol ile ancak ortaya çıkabilir. Aracınızın elektrik sisteminin sorunsuz olması LPG nin elektrik sisteminin de sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor tabi. LPG sistemi tamamen elektriği kestiğine göre büyük ihtimalle yine ECU hatası gibi. Yahut da LPG elektrik sisteminde bir sorun var gibi görünüyor. Bir de şunu belirteyim. Japon arabalarında LPG takılınca mevcut elektrik sistemi yetersiz kalabiliyor ve en yaygın olarak arıza ışığı yanıyor. Bende de aynısı olmuştu. Ustalar LPG elektrik sisteminin alındığı yere kibrit kutusundan biraz daha büyükçe bir emulatör taktılar ve voltajı düzenlediğinden dolayı da arıza lambası söndü. Siz LPG servisine gitmeden bu sorunu çözemezsiniz. Benim bilgim ancak bu kadarına yetiyor. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
ilginiz için tesekkür ederim aracın elektrik sistemi kontrol edildi ve aracımda herhangi bir elektriksel sorun yasamıyorum ayrıca gecen yaz ecu değişti ama sorun düzelmedi.. küçük bişey ama insanın moralini bozuyor ve de lpg ye güvenip benzinsiz kalamıyorsunuz
öncelikle ilginiz için tesekkür ederim aracım eski hondalarda 2001 model 1.6 ies ve sanıyorum bu araclarda arıza lambası pek yanmıyo arıza lambası ile ilgili bir sıkıntım yok.. voltaj falan ölçülmüştü daha önce ve aracın tüm elektrikli parcaları çalıştırıldı (klima uzun-kısa far vs ) o anda bile lpgde sorun yoktu.. lafı uzatmayayım Harun beyin yönlendirmesi ile bugün fulservisin esenler şubesine gittim ve orada bulunan mustafa usta cok ilgilendi sağolsun yalnız arıza sıcak havalarda ve günün sıcak saatlerinde oluyo zaten ve tabiki servisteyken bir arıza göstergesi yoktu bunun üzerine mustafa usta şüphelendiği parcaları tek tek değiştirip deneyelim dedi ve bugün içerdeki lpg komutator anahtarı değişti bi süre kullanıp bakacağım ama şans işte bu ara havalar serin olacakmış istanbulda hatta şuanda dışardı rüzgar var :) benimde soğuk havada yada hava sıcak bile olsa gece bile bu sorunum ortaya çıkmıyo dolayısıyla anahtar değişimi çözüm olacakmı bu havada anlaşılmayacak
Merhaba ,
benım 1998 model Fiat Uno 70 S aracım var, daha yenı aldım, aracm LPG li ve regulator uzerınde OKCAN yazıyor, gecen hafta sonu motora gıden bır boruyu degıstırırken motorcu cocuk yalnıslıkla regulatore gıden bır boruyu kokunden kırdı ( su borusu) sanayıde (çatalca) yetkılı OKCAN servısı bulamadıgım ıcın herhangı bır LPG servısıne gıttım orada uydurma bısey yaptılar( regulatore su girişi L şeklinde bir parça) ve gaz ayarı yaptılar, yapan usta ooo senın araban nekadar cok yakıyormus benzınlı gıbı, sımdı duser artık yakıtın dedı, araç ıstanbul ıcınde 65TL benzınle 300 km yapıyordu, şehir dışında yıne 65 TL ıle 400 km ye kadar dusurebıldım yakıtı, ancak sımdı istanbul ıcınde 290 km de gaz bıttı, acaba o regulatorden kacırma durumu varmıdır?
Bırde aracım sabahları cok fazla ıstop edıyor kendı kendıne, bır muddet snra duzelıyor ama bazende duzelmıyor sebebını cozmus degılım, bu sabah 2-3 km kadar zorla gıttıkten snra durdum bıraz, kaputu acıp baktıgımda( arac calısıyordu) gaz kokusu geldı acaba regulatorden falan kacırma durumu varmıdır?
Ben bır yetkılı servısınıze gıdıp bu konuları gostermek ve genel bakım yaptırmak ıstıyorum ( gaz gostergesıde calısmıyor) acaba cok para tutarmı?
Sımdıden tesk ederım yardımlarınız ıcın.
Ayrıca motor ustası arabanın tek noktadan enjeksyonlu oldugunu soyledı ama OKCAN sıtesınde bıraz arastırma yaptıgımda Karburatorlu araçlar ıcın olan takılı bende, resmı assagıda...
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
İnşallah sorununuz çözülür. Evet birkaç gün İstanbul serin geçecek. Dolayısıyla sizin işiniz de biraz uzun sürecek. Ama sebep bulunsun da uzun sürsün. Zaten bu süre içinde de büyük ihtimalle o sorunu yaşamayacaksınız. Saygılarımla.
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
Sayın 23korg23 Aracınızın elektrik sisteminde sorun yoksa o zaman kesinlikle LPG sisteminizde bir sorun var demekki. Zaten ECU değişiminden de bahsetmişsiniz. Size yine LPG servisinize gitmek ve LPG sistemini tamamen bir check-up yaptırmanızı tavsiye edeceğim. Belki de çok küçük bir hata bu sorunlara yol açıyordur. Ancak tepeden tırnağa bir inceleme ve kontrol ile ancak ortaya çıkabilir. Aracınızın elektrik sisteminin sorunsuz olması LPG nin elektrik sisteminin de sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor tabi. LPG sistemi tamamen elektriği kestiğine göre büyük ihtimalle yine ECU hatası gibi. Yahut da LPG elektrik sisteminde bir sorun var gibi görünüyor. Bir de şunu belirteyim. Japon arabalarında LPG takılınca mevcut elektrik sistemi yetersiz kalabiliyor ve en yaygın olarak arıza ışığı yanıyor. Bende de aynısı olmuştu. Ustalar LPG elektrik sisteminin alındığı yere kibrit kutusundan biraz daha büyükçe bir emulatör taktılar ve voltajı düzenlediğinden dolayı da arıza lambası söndü. Siz LPG servisine gitmeden bu sorunu çözemezsiniz. Benim bilgim ancak bu kadarına yetiyor. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
ilginiz için tesekkür ederim aracın elektrik sistemi kontrol edildi ve aracımda herhangi bir elektriksel sorun yasamıyorum ayrıca gecen yaz ecu değişti ama sorun düzelmedi.. küçük bişey ama insanın moralini bozuyor ve de lpg ye güvenip benzinsiz kalamıyorsunuz
öncelikle ilginiz için tesekkür ederim aracım eski hondalarda 2001 model 1.6 ies ve sanıyorum bu araclarda arıza lambası pek yanmıyo arıza lambası ile ilgili bir sıkıntım yok.. voltaj falan ölçülmüştü daha önce ve aracın tüm elektrikli parcaları çalıştırıldı (klima uzun-kısa far vs ) o anda bile lpgde sorun yoktu.. lafı uzatmayayım Harun beyin yönlendirmesi ile bugün fulservisin esenler şubesine gittim ve orada bulunan mustafa usta cok ilgilendi sağolsun yalnız arıza sıcak havalarda ve günün sıcak saatlerinde oluyo zaten ve tabiki servisteyken bir arıza göstergesi yoktu bunun üzerine mustafa usta şüphelendiği parcaları tek tek değiştirip deneyelim dedi ve bugün içerdeki lpg komutator anahtarı değişti bi süre kullanıp bakacağım ama şans işte bu ara havalar serin olacakmış istanbulda hatta şuanda dışardı rüzgar var :) benimde soğuk havada yada hava sıcak bile olsa gece bile bu sorunum ortaya çıkmıyo dolayısıyla anahtar değişimi çözüm olacakmı bu havada anlaşılmayacak
bugün dikkaktimi bişey çekti... değişen anahtar sabitlenmemişti belki arıza ondan değildir diye ben de bugün aracım lpg de iken anahtarın arkasındaki soketi söktüm ama arac benzine gecmedi demek ki bu anahtarın elektriği kesilince arac benzine gecmiyor yani sorun anahtardan değilmiş ve boşuna değiştirdik gibime geldi ne dersiniz?
Sayın 23korg23 Sorunun anahtardan olmadığı kesindi. Çünkü anahtar o kadar fonksiyonel birşey değil. Açma kapama düğmesi gibi. Sadece kablonun anahtara takılan kısmında veya anahtar içinde bir kısa devre olması şüphesi olabilirdi. Zira o anahtar ile LPG sisteminin elektriğini kesemezsiniz. Sizin sorununuz bence kaputun içinde yani motor bölümündeki LPG aparatlarında. Problem ECU, Enjektör veya LPG kablolarında gibi görünüyor. Bir yerde ya kısa devre var, yahut elektrik kaçağı var veya ECU vb. içinde bir problem var. LPG sisteminde tüm elektriğin kesilmesi ve anahtardaki ışığın da sönmesi ancak kontağı tamamen kapatmakla olur. Kontak açıkken ve hele araç çalışırken lpg sisteminin elektriğinin kesilmesi sorunu ancak LPG sisteminin ve araca yapılmış tüm bağlantılarının kontrolü ile ortaya çıkabilir. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
İnşallah sorununuz çözülür. Evet birkaç gün İstanbul serin geçecek. Dolayısıyla sizin işiniz de biraz uzun sürecek. Ama sebep bulunsun da uzun sürsün. Zaten bu süre içinde de büyük ihtimalle o sorunu yaşamayacaksınız. Saygılarımla.
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
quote:
Orijinalden alıntı: coskunismail
Sayın 23korg23 Aracınızın elektrik sisteminde sorun yoksa o zaman kesinlikle LPG sisteminizde bir sorun var demekki. Zaten ECU değişiminden de bahsetmişsiniz. Size yine LPG servisinize gitmek ve LPG sistemini tamamen bir check-up yaptırmanızı tavsiye edeceğim. Belki de çok küçük bir hata bu sorunlara yol açıyordur. Ancak tepeden tırnağa bir inceleme ve kontrol ile ancak ortaya çıkabilir. Aracınızın elektrik sisteminin sorunsuz olması LPG nin elektrik sisteminin de sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor tabi. LPG sistemi tamamen elektriği kestiğine göre büyük ihtimalle yine ECU hatası gibi. Yahut da LPG elektrik sisteminde bir sorun var gibi görünüyor. Bir de şunu belirteyim. Japon arabalarında LPG takılınca mevcut elektrik sistemi yetersiz kalabiliyor ve en yaygın olarak arıza ışığı yanıyor. Bende de aynısı olmuştu. Ustalar LPG elektrik sisteminin alındığı yere kibrit kutusundan biraz daha büyükçe bir emulatör taktılar ve voltajı düzenlediğinden dolayı da arıza lambası söndü. Siz LPG servisine gitmeden bu sorunu çözemezsiniz. Benim bilgim ancak bu kadarına yetiyor. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
ilginiz için tesekkür ederim aracın elektrik sistemi kontrol edildi ve aracımda herhangi bir elektriksel sorun yasamıyorum ayrıca gecen yaz ecu değişti ama sorun düzelmedi.. küçük bişey ama insanın moralini bozuyor ve de lpg ye güvenip benzinsiz kalamıyorsunuz
öncelikle ilginiz için tesekkür ederim aracım eski hondalarda 2001 model 1.6 ies ve sanıyorum bu araclarda arıza lambası pek yanmıyo arıza lambası ile ilgili bir sıkıntım yok.. voltaj falan ölçülmüştü daha önce ve aracın tüm elektrikli parcaları çalıştırıldı (klima uzun-kısa far vs ) o anda bile lpgde sorun yoktu.. lafı uzatmayayım Harun beyin yönlendirmesi ile bugün fulservisin esenler şubesine gittim ve orada bulunan mustafa usta cok ilgilendi sağolsun yalnız arıza sıcak havalarda ve günün sıcak saatlerinde oluyo zaten ve tabiki servisteyken bir arıza göstergesi yoktu bunun üzerine mustafa usta şüphelendiği parcaları tek tek değiştirip deneyelim dedi ve bugün içerdeki lpg komutator anahtarı değişti bi süre kullanıp bakacağım ama şans işte bu ara havalar serin olacakmış istanbulda hatta şuanda dışardı rüzgar var :) benimde soğuk havada yada hava sıcak bile olsa gece bile bu sorunum ortaya çıkmıyo dolayısıyla anahtar değişimi çözüm olacakmı bu havada anlaşılmayacak
bugün dikkaktimi bişey çekti... değişen anahtar sabitlenmemişti belki arıza ondan değildir diye ben de bugün aracım lpg de iken anahtarın arkasındaki soketi söktüm ama arac benzine gecmedi demek ki bu anahtarın elektriği kesilince arac benzine gecmiyor yani sorun anahtardan değilmiş ve boşuna değiştirdik gibime geldi ne dersiniz?
sayın çoşkunismail tekrar tekrar cevaplarınız için tesekkürler.. işin tuhaf yanı usta 3 tane parcayı değiştirip denemkten bahsetti anahtar-map sensörü ve devir (rpm) sensörü ama neden en büyük ihtimali anahtara verdi anlamış değilim
quote:
Orijinalden alıntı: SeRSeRi_aFaCaN
Merhaba ,
benım 1998 model Fiat Uno 70 S aracım var, daha yenı aldım, aracm LPG li ve regulator uzerınde OKCAN yazıyor, gecen hafta sonu motora gıden bır boruyu degıstırırken motorcu cocuk yalnıslıkla regulatore gıden bır boruyu kokunden kırdı ( su borusu) sanayıde (çatalca) yetkılı OKCAN servısı bulamadıgım ıcın herhangı bır LPG servısıne gıttım orada uydurma bısey yaptılar( regulatore su girişi L şeklinde bir parça) ve gaz ayarı yaptılar, yapan usta ooo senın araban nekadar cok yakıyormus benzınlı gıbı, sımdı duser artık yakıtın dedı, araç ıstanbul ıcınde 65TL benzınle 300 km yapıyordu, şehir dışında yıne 65 TL ıle 400 km ye kadar dusurebıldım yakıtı, ancak sımdı istanbul ıcınde 290 km de gaz bıttı, acaba o regulatorden kacırma durumu varmıdır?
Bırde aracım sabahları cok fazla ıstop edıyor kendı kendıne, bır muddet snra duzelıyor ama bazende duzelmıyor sebebını cozmus degılım, bu sabah 2-3 km kadar zorla gıttıkten snra durdum bıraz, kaputu acıp baktıgımda( arac calısıyordu) gaz kokusu geldı acaba regulatorden falan kacırma durumu varmıdır?
Ben bır yetkılı servısınıze gıdıp bu konuları gostermek ve genel bakım yaptırmak ıstıyorum ( gaz gostergesıde calısmıyor) acaba cok para tutarmı?
Sımdıden tesk ederım yardımlarınız ıcın.
Ayrıca motor ustası arabanın tek noktadan enjeksyonlu oldugunu soyledı ama OKCAN sıtesınde bıraz arastırma yaptıgımda Karburatorlu araçlar ıcın olan takılı bende, resmı assagıda...
Sayın 23korg23 Ustanın işine karışılmaz. Bırakın kafasında planladığı gibi denemeleri yapsın.
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
sayın çoşkunismail tekrar tekrar cevaplarınız için tesekkürler.. işin tuhaf yanı usta 3 tane parcayı değiştirip denemkten bahsetti anahtar-map sensörü ve devir (rpm) sensörü ama neden en büyük ihtimali anahtara verdi anlamış değilim