Arkadaşlar, 2023 yılında aldığım MacBook M1 Pro laptopum birkaç ay önce bir daha açılmamak üzere kapandı. O günden beri garanti işlemleriyle uğraşıyorum. İlk olarak Akasya AVM'ye gittim. Yetkili, cihazın garantisinin 2022 olduğunu ve süresinin bittiğini söyledi. Ancak faturamın 2023 tarihli olduğunu ve Apple Coverage’daki tarihin doğru olmadığını söylediler. Faturayı gösterdikten sonra, Trendyol'dan alınan cihazlarda böyle bir sorun olabileceğini ve garanti için Trendyol’a da başvurabileceğimi, ayrıca Apple hattından bir yetkiliyle görüşmemi önerdi. Apple hattından Yetkiliyle konuştum ve faturamı yolladım, ama garantide bir değişiklik olmadı. Tekrar aradım, oldukça kibar davrandılar ve faturamın tarihini değiştirdiler. Akasya AVM'ye tekrar gittim (uzak bir ilçede yaşıyorum, git-gel beni oldukça yordu). Ancak, fatura tarihini 2023 olarak değiştirmelerine rağmen ürünün hâlâ garanti dışında olduğunu söylediler. Eve döndüm, bu git-gellerden yorulduğum için apple yetkilisini dinleyerek Trendyol asistana durumu anlattım. Bana gönderilen iade kodu ile ürünü Trendyol’a yolladım. Birkaç gün sonra sistemde iade reddedildi yazısını gördüm. Nedeni sorduğumda, ürünün teknik servise gönderilmediğini ve sadece incelemeye alındığını, garanti belgesinde belirtilen teknik servise gitmesi gerektiğini söylediler. Ürünü geri yolladılar. Paketi açtığımda ürünün arka kapağının vidalarının bile sıkılmadan açık olduğunu gördüm. Trendyol asistana yazdım, vidaların takılı olmadığını belirttim (açarken fotoğraflarını ve videolarını çektim). Trendyol, ürünün arka kapağının önceden açıldığını ve bu yüzden işlemsiz olarak geri gönderildiğini belirtti. Kapağın daha önce açılmadığını ve kendilerinin açtığını söylediğim halde, yetkili servisiyle görüşmem gerektiğini belirttiler. Apple ile tekrar görüştüm çünkü cihazım hâlâ garanti dışı gözüküyordu. Birkaç gün süren uğraşların ardından, cihaz tekrar garanti kapsamına alındı. Akasya AVM'ye tekrar gittim, durumu anlattım ve Trendyol’a garantiye göndermemi, kapağın açılmış olmasının sorun olup olmadığını sordum. Yetkili, iç donanımında çizik olmadığı sürece sorun olmayacağını söyledi. Bu görüşme içimi rahatlattı. (Aldığımda raporda kapağının açık olduğunu ve cihazın anakart, touchpad ve klavyesinin değişebileceğini yazmışlardı.) Ancak 5 gün sonra, cihazınız hazır diye bir e-posta aldım. Tekrar Akasya’ya gittim ve cihazın açılmış olduğu gerekçesiyle ürüne işlem yapılmadığı belirtilerek tarafıma geri verildi. Ne yapmalıyım? Artık yoruldum. Git-gel yapmak istemiyorum çünkü uzak bir yerde yaşıyorum. İlk olarak aklımda Trendyol’u tüketici hakem heyetine vermek var, ancak bu süreç aylar alacak ve cihazın değişimini değil para iadesini yapacaklarından korkuyorum, çünkü aldığım tarihte fiyatı neredeyse yarı yarıya düştü. Bu kadar vaktinizi aldığım için kusura bakmayın. Tavsiyenizi bekliyorum gerçekten kötü durumdayım. İstenirse resim video ekleyebilirim. |
Bildirim