Şimdi Ara

tekleme ve siyah duman atma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
11.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar 99 hyundai accent lx karbüratörlü aracım var aracım 3 gün hiç çalışmadı ve bugün çalıştırdım korkunç bir sarsıntıyla çalışmaya başladı sanki gaz yemiyor gibiydi işim acil olduğu için yola çıktım rampa çıkarken gaz yememeye başladı ve stop etti gazın az olduğunu biliyordum ama bitmediği kesindi dedim benzine alayım benzine aldım çalıştı ve hareket ettim düzlüğe gelince tekleyerek ilerlemeye başladı ve stop etti tekrar çalıştırdım ve ayağımı gazdan çekmeden gideceğim yere gittim çünkü gazdan çekince stop ediyordu daha sonra işmi halledip tekrar çalıştırdığımda gaz verdikçe siyah duman çıktığını gördüm benzindeyken ayağımı çektiğim an stop ediyordu ve gaza basınca devir yükseliyor sonra geri çıkıyor bu şekilde tekrar ediyor araba 168 binde yağ eksiltme yok fakat sürekli radyatör kapağından su atıyor ama hararet her zaman normal seviyelerde ayrıca rolantide çalışırken ara ara vuruntu hissediliyo
    acaba sorunum neden kaynaklanıyor ? motor bitik dedikleri olay başıma gelmiş olabilir mi?
    ayrıca yarım depo benzin vardı şu an bitmeye yakın kaldı az km yapmama rağmen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adem0730 -- 4 Nisan 2010; 21:32:08 >







  • Hocam pek alakasız olucak ama benim başıma gelen olay ve cozumu su yondeydi

    1-Motor sallanıyor arabayıda hafif sallıyordu
    2-Vites rolantideyken ve gaza hafif basınca sallanıyordu
    3-egzosa elimi getirince pat pat pat pat şeklinde atıyor
    4-Benzin hemen bitiyordu
    5-Benzin kokusu feci şekilde geliyordu
    6-motor çekişden düşmüştü ve rampaları zor çıkıyordu
    **********************
    Çzüm Motor üstündeki ateşlemede sorun vardı 2 tanesi çalışmıyordu bobinler değişti çalışmaya devam etti .

    Belki bu olabilir.
  • tekleme demek aracın ateşleme sistemindeki bir veya daha fazla parçanın(bujilerden biri veya daha fazlası,buji kablolarından biri,veya bobinde) çalışmadığı bu yüzden de motora gücüne gerekli katkıyı sağlamadığından sorun çıkartması demektir. en sık rastlanan durumlardan biri olmakla beraber, sorun buji,buji kabloları ve ateşleme bobininden birinden kaynaklanmakta.özel bir hyundai servisi sorunu kolayca çözecektir.siyah duman ise aracın normalden daha zengin benzin-hava karışımı ile çalıştığının göstergesidir.bu durumda aracın alt devirleri hemen hemen ölü olur ama üst devirleri güçlenir.siyah duman büyük bir olasılıkla karbüratörün ayarsızlığu ile ilgilidir.
  • arkadaşlara katılıyorum. bencede bujilleri bi kontrol et.
  • Hocam, Kürşadın yazdığı aynı sorun bende de var, 3 servise gittim, çözüm bulamadılar, sallıyorlar mı ne, en son beyinciye göster dediler, onun bilgisayarıda arıza göstermiyor, bu arada aracı sadece devir sensörün kablosu çıkarılmışken çalıştırabiliyorum aracı..ibiza 2001 otomatik..yardımcı olabilirmisiniz..
  • kardes senin silindir kapak contası yanık benmde öyle sorun wardı değiştirttim contajı yakın bi tanıdığımız tamirci abiye calışma sorunu düzeldi fakat zımparayla taşladıydı güzel takamamış arada yine tekliyor bi süre sonra düzeliyor bujilerin tekinden kaçırıyor sanırım hawayı radyatör kapagındanda su atıyor yine söküp taşlatacam öle takacam contajı kendimde öğrendim sökmeyi :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.