|
Bildirim
|
Ben yorumumu geri alıyorum.
Ekran kartı siparişi verdim. Ödemeyi geçersem bugün kargo olur mu dedim, tabi efendim, 15:30'a kadar çıkışını yaparız dediler. Neyse aradan 5dk geçmedi, stokta yokmuş dediler. Halbuki vardı ki ben sipariş verebildim. Dedim nasıl iş yapıyorsunuz. Ödemeyi geçseydim ne olacaktı? Hem şu saatte kargo olur diyorlar hem de sonra yokmuş diyorlar. Çocuk oyuncağı mı bu dedim. E ödemenizi geri gönderirdik. Kardeşim, oyun mu oynuyoruz burada anlamıyorum satıcıları. Ben ürün istiyorum, ödemeyi geri yollarız diyor. E ben sizden bir daha sipariş geçer miyim? Ödemeyi geri göndermeniz sizin güvenilir olduğunuzu göstermez dedim. İşin daha kötü yanı ise benim bu cevaplarımdan sonra artık bana iletişim bölümünden hiçbir yanıt gelmemesi. Yani müşteriyi iplemiyorlar. Size tavsiyem, burada uygun fiyatlı bir ürün gördüğünüzde KESİNLİKLE sipariş GEÇMEYİN. Tabi yine son karar size ait, ama ben buradan alışveriş yapmam. Geçen de güç kaynağı + kasa siparişi verenlere, fiyatta hata olmuş, sadece kasa fiyatı denmiş ve ücret iadesi yapmışlar. |
1) Yönetmelik kapsamı yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi ya da ifası kararlaştırılan sözleşmeleri içine alır.
2) Online mağazanın, telefon, adres ve diğer erişim bilgileriyle birlikte ürünün nitelikleri ve Türk Lirası olarak fiyatını, ödeme ve teslim ile ilgili bilgileri belirtmesi gerekiyor. 3) Biz tüketiciler, hiçbir sebep göstermeden ve cezai durumla karşılaşmadan ürün tesliminden sonraki 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabiliyoruz. Bu süreçte yazılı olarak ya da sürekli bir veri taşıyıcısıyla ürün iadesi konusunda bildirmemiz yeterli. 4) 2. maddede bir kısmını belirttiğimiz koşullara uymayan e-ticaret siteleri için cayma hakkı süresi 3 aydır. 5) Ambalajı açılmış ses ve görüntü kayıtlarını, bilgisayar yazılım ve sarf malzemelerini geri iade edemiyoruz. 6) Kullanılıp kullanılmadığı kesin belli olamayan dergi ve gazete gibi ürünlerde cayma hakkını kullanamıyoruz. 7) Elektronik alanlarda paylaşımı mümkün olan ve anında teslim edilen ürünler (müzik satın alımı gibi) ile fiyatı borsa ya da diğer piyasalarda belirlenen ürünleri de online mağazaya geri yollayamıyoruz. Bütün bu haklara ek, Mesafeli Satış Sözleşmesi’ne sitelerinde yer veren mağazaların, bu hakları kabul etmiş olduğunu hatırlatalım. Tüm tüketicilerine adaletli davranmak şirketlerin bir yükümlülüğü olmakla birlikte, tüketicilerin kendi haklarını bilerek hareket etmesi müşteri-mağaza ve sektör üçgeninde faydadan başka bir şey getirmez. Örneğin satıcının ürünü satarken iade kabul edilmediğine veya sadece değişim yapılabildiğine ilişkin söylemlerinin kanuna açık muhalefet teşkil ettiğinden herhangi bir geçerliliği yoktur. Ki bu türkiyede açılmış her e-ticaret sitesi için satış sözleşmeri maddelerinde yazan şeylerdir bu kanunda yer aldığı için uymama gibi herhangi bir durum söz konusu değildir. Yok ürünü siz açmışsınız biz iade alırsak kime satıcaz diye bir şey söz konusu değildir. 502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 48. maddesine bakabilirsin detay görmek isterseniz. o yüzden ne olduğu belli olmayan referansları eksik bu tarz siteler her türlü sizi mağdur etmek için elinden geleni yapıcaktır her butik e-ticaret sitesi için söyleyemem bu durumu işlerini çok iyi yapan siteler var ama bahsi geçen site gibi siteler insanları mağdur etmek adına kurulmuş sitelerdir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 17 Temmuz 2020; 21:7:45 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi söny -- 10 Nisan 2018; 14:8:14 > |
|
|
|