Merhaba arkadaşlar. Benim Flac müziklerden oluşan bir arşivim var. Bunları daha çok telefonumda kablosuz kulaklığımla dinliyorum. Acaba telefonlarda kayıpsız Flac dosyların tadını tam olarak alıyor muyuz. Yoksa telefonda kayıpsız format dinlemek gereksiz mi ? Sorularım aşağıdaki şekilde:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asaf_asaf -- 30 Ekim 2020; 20:49:47 > |
Telefonda Flac dinlemeye değer mi ?
-
-
Güzel bir kulaklığın var. Flac yerine spotify kullanmanı tavsiye ederim. Spotify'da dinleme kalitesini çok yüksek yaparsan flac ile farkını anlayamazsın. Flac muhabbeti çok eskilerde kalan bir durum. Günümüzde spotify gibi platformlar varken flac kullanmanın hiç bir artısı yok, tam tersine eksileri var.
Dönüştürme formatlarını bu kadar araştırmana gerek yok. İnsan kulağının belli limitleri var, o limitlerin üzerine çıkıldığında farkı anlamak neredeyse imkansız. Spotify yüksek kalite vs flac yaparsan şarkı kalitesinde hiç bir fark anlayamazsın. Kaliteli müzik dinlemek için en önemli husus kullandığın ekipmandır. Şarkıları daha kaliteli dinlemek istersen daha iyi kulaklıklar alman gerekir.
-
Spotify 320kbps 192000Hz üzerini desteklemiyor.
Daha az sıkıştırılmış veya kayıpsız müzik için Tidal kullanabilirsiniz. Ama yine de kablosuz kulaklıkla bu iş olmaz. Hi-Fi DAC adaptörü ve kablolu Hi-Res bir kulaklıkla güzel sonuçlar alabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Flac dinlemeye değmez sizin için. Telefonun aktaracağı formatlar bir kere yetersiz zaten. Hiç uğraşmayıp spotify'dan dinleyip geçin.
Ldac vs olsa ve dac kullansanız üstüne de daha iyi bir kulaklık kullansanız o zaman farkı hissetmeye başlardınız bir nebze. Şahsen Sony wh 1000xm3 ile tidal-spotify arasındaki farkı hissetmek mümkün benim nezdimde. Ancak ldac bağlantı kullandığımı, bazen de fiio btr3k ile bağladığımı da belirtmem lazım. Tabi bunlar da öyle üst seviye ürünler sayılmazlar ancak flac seviyesinin farkını anlamak için biraz daha yukarı çıkmanız lazım.
Bir de 900kbps de çok yüksek bir değer sayılmaz. Her ne kadar 320likler ile 128liklerin veyahut da 192liklerin farkını anlıyor olsak da daha yukarısı için işler kağıt üstündeki gibi gitmiyor. Farkı hissetmek için 16 bitlik cd kalitesi dediğimiz düzeye çıkmak hatta 24 bite çıkmak lazım. Tidal HI-FI cd kalitesi vaad ediyor. Master kalitesi ise 24 bit (nadiren bulunuyor ama). Şahsen Master kalitesini pek hissedemiyorum ben yalan yok, anca yakın zamanda kayıt edilmiş ve kaydı gerçekten düzgün olan albümlerde bir tık daha güzel geliyor kulağıma. Ama başta da dediğim gibi Tidal HI-FI dinlemeye alıştıktan sonra Spotify'ın çok yüksek ses kalitesine dönünce büyük fark hissediyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yorumlar için teşekkür ediyorum. Dinlediğim müzikler her zaman dinlediğim müzikler, değişmiyor. Spotify'ı sadece yeni şarkıları keşfetmek için kullanıyorum. Dinlediklerim arasında 24 bit olanları da var tabiki. Bir de bu işin diğer tarafı kaç khz olması. Müziklerim 20khz in üstünde hepsi. Yani kısacası bluetooth bir kulaklıkla LDAC dışında dinleyeceğim tüm kayıpsız formatlar kulaklığa kayıplı bir şekilde iletilecek. Mp3'e çevirisem 320kbps maksimum 20khz destekliyor. Sanırım en güzel yöntem khz kaybı yaşamadan müzikleri 418kbps AAC m4a (20-48khz) formatına çevirmek. Hem az yer kaplar hem de khz bozulmaz.
-
Belli ki teknik bilginiz yetersiz. Her şey sesteki master işem kayıt türüyle alakalıdır. En önemli faktör sesin (kaydın) harmonik yapısı ve dinamik aralıktır.
Ayrıca dijital yüksek çözünürlük diye bir şey YOK.
Bu standart analog sinyaldeki dalga boyunun taklididir sadece.
Yaşınız kaç ? Çözünürlükle alakalı sorum olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 3 Kasım 2020; 0:15:50 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben stüdyoda çalışmıyorum. Dedikleriniz benim için pek önem taşımıyor açıkcası. Stüdyo kayıt, mix master aşamaları elbette önemli ama işin dijital dosyaya çevirlmiş tarafında gerçek şu ki düşük frekanslardaki ses dosyaları temiz bir şekilde duyulmuyor ve seslerde bozulma oluyor. Ben her detayı duyacağım stüdyodaki gibi ses alacağım demiyorum. Sorduğum soru yüksek çözünürlüklü dosyaların bluetooth ile dinlendiği zaman sahip olduğu değerin dönüştürülerek düşmesiyle alakalı. Onun da cevabını araştırmalarım sayesinde bulmuş bulunuyorum. Bu arada yaşın alakasını pek anlayamadım ama 29 yaşımdayım.
-
Bende stüdyo çalışanı değilim ama sağlam kaynaklardan uzun araştırmalarda ve deneylerde bulundum ve pek çok önemli bilgiye sahibim. Özellikle analog (yüksek seviyeli bant formülasyonları) kasetler hakkında. Bu bilgilere sahip olursanız dijitalin ne kadar sıkıştırılmış bir format olduğunu çok daha iyi anlayacaksınız
Düşük çözünürlük demişken, aslında standart dijital çözünürlükten söz ettim ki bu oran stüdyo kayıtları için yeterlidir (gerçek yüksek dijital çözünürlük yoktur o sadece standart analog sinyalin taklididir ). Bitrate (yoğunluk) demiyorum sadece çözünürlük çünkü stüdyo kayıtlarında entrümanlar maximum 17 - 18 kHz kadar ses üretebilir, fakat kayıt 20 kHz üzerinde yapılır ve orijinal sesteki frekans tepkisi artmış olur YAPAY olarak ve cd standardına uygun hale getirilir (EĞER DİJİTAL KAYIITAN söz ediyorsak tabi), ANALOG hariç, çünkü o en DOĞRU ve en DOĞAL yöntemdir
Dediklerimi dikkate almazsanız seste hiç bir fark duyamazsınız. Dikkate alırsan 50 liralık (orijinal samsung) kulaklıkla bile mp3 ve flac arasındaki farkı rahat bir şekilde hissedebilirsiniz (bir çok kez test ettim) ama bu farkı telefondan yakalamak biraz zor (pc öncelik ve düzgün yazılım)
Ses hakkında önemli teknik bilgiler
Dijital kayıtlar daha büyük sinyal gürültü oranına (SNR'ye) sahip olma eğilimindedirler, ancak kaydın bit derinliği sınırlandırılır.
Analog bant kayıtlarında bit derinliği sınırlaması YOKTUR !
Bant üzerindeki tüm mikro partiküller sesteki bit derinliğini temsil etmekteler ve bu MİLYONLARCA bite tekabül eder ve ses dokusunda ciddi bir farklılık yaratır (tabi kopya kalite işlemine bağlı olarak). Kayıt daha sonra 16 bitlik dijital dönüşümden sonra bile hala ses dokusunun (analog-harmoniklerin) özelliklerini korumaya devam etmektedir. Analog kayıt + uygun dijital dönüşüm sesteki hasarı minimum hata ile telafi eder (plaklar 16 bitlik bir dijital örneğe benzer nicemlemeye sahiptir).
Üstelik kaliteli bant formülasyonlarında sesler dijitale göre daha akıcıdır (hızlı geçişlidir) ve çözünürlük daha yüksek. Harmonikler* çok daha canlı ve belirgindir. Harmoniklerin geçişleri orijinal sesteki kayıt ile doğru orantılıdır ve genlik seviyesi çok daha gelişmiş.
Profesyonel dijital stüdyo kayıtları, harmoniklerde ters (negatif) etkiye neden olur. Dolayısıyla ses dokusunun daha mat ve yapay oluşumuna yol açar.
Analogda yüksek frekanslı sesler (10 kHz üzerinde) daha parlak olurlar. Bit (partikül) yoğunluğu, daha canlı, daha renkli ve doğal ses üretimi, bant formülasyonunun türüyle ilişkilidir.
Harmonik* nedir ?: Bir enstrümanın ana tınısını, ton rengini oluşturan şey. Sesin DNA'sıdır.
Yaşınızı sordum çünkü her yaşta herkes farklı duyar. Duymanın ve her ses biçiminin bir sınırı vardır.
20 kHz, 19 kHz , 18 kHz ve 17 kHz (24 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
16 kHz (30 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
15 kHz (39 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
14 kHz (45 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
12 kHz (50 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
10 kHz (60 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
8 kHz (Herkes duyabilir)
Benim yaşım 36 ve 16 kHz hafif gelse de hala duyabiliyorum ses orada. Yani kulakalrım nolmalinden 6 yaş daha genç sayılır
Dilerseniz sizde test edebilirsiniz
http://www.noiseaddicts.com/2011/06/mosquito-ringtones/
Eğer isterseniz size en iyi (master) ses kayıtlarından bir kaç örnek sunabilirim. Tonal denge, harmonikler olağanüstü
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 3 Kasım 2020; 12:58:22 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bilgiler için teşekkür ediyorum. En iyi (master) ses kayıtlarından bir kaç örnek isterim tabii
-
Buyurun
Bu paylaşımlarda 1.5 yıllık sıkı araştırma emeğim var.
Stream servisler genel kullanım için uygundur fakat teknik detayları bilmek zorundayız.
Örneğin Spotify ve YouTube arasında seçim yapacak olsak Spotify ses bakımında çok daha öndedir. Spotifideki referans dinamik aralik seviyesi 14 DR seviyesinde, YouTube 13 DR. Örnek vermem gerekirse Spotify ve cd'lere yazdıklarım aynı albümdeki (versiyondaki) flac dosyalarını bir çok kez test ettim. Spotify kayıtları ana kaynaga çok daha yakın, sesler daha doğal, canlı, harmonikler çok daha belirgindir ve sahne alanı daha geniş. Tonal denge bakımından daha üstündür.
Fakat bir kaç ay evvel şu dikkatimi çekti. Telefondaki YouTube uygulamasının gücellenmesi sonucu ses kalitesi iyice mahvoldu. Zaten yeterince iyi değilken daha kötüleşti.
DİKKAT, UYARI !!
Şarkıları KESİNLİKLE telefonunuzdaki güncellenmiş YouTube uygulamasından dinlemeyin. Son güncellemeler sesteki detayları ve ses tonajını ÇÖP etti. Sesler TENEKE gibi, CANSIZ, DÜZ ve derinlik hissinden yoksun. Uygulama LEŞ oldu.
Şu müziklerle test edin ve Spotify ne kadar daha önde anlayacaksınız.
En kaliteli master kayıtlardan biriyle test edin.
Pre-Emphasis Master kayıt
Spotify albüm linkispotifyLe professionnel (Bande originale du film)https://open.spotify.com/album/4wNWd0Is34eSbGWnd3ZqPV?si=3yOykkDmTPaSzzo6Mwv0SQ
YouTube kaynağı: Sanatçının resmi kanalı.
Ennio Morricone - Le Vent, Le Cri (Premier Thème) (Le Professionnel Bande Originale Du Film) (HQ Audio | Pre-Emphasis Master Record) [1981]Ennio Morricone - TopicyoutubeLe vent, le cri (Premier thème)https://www.youtube.com/watch?v=fYdkktWAi2s
Pre-Emphasis Master kayıt
Spotify albüm linki
YouTube kaynağı: Sanatçının resmi kanalı.
Sandra - [I'll Never Be] Maria Magdalena (HQ Audio | Pre-Emphasis Master Record) [1985]
Sandra - In The Heat Of The Night (HQ Audio | Pre-Emphasis Master Record) [1985]
Pre-Emphasis nedir ?
Kaynak: Wikipedia
Tipik olarak, kablo üzerinden iletim veya analog bantta kayıt gibi bazı işlemlerden önce, gürültüye en duyarlı giriş frekans aralığı artırılır. Buna " ön vurgu " (Pre-Emphasis) denir - işlemden önce sinyal geçer. Daha sonra, sinyal alındığında veya kayıttan alındığında, çıktının orijinal girişi doğru bir şekilde üretmesi için ters dönüşüm uygulanır "vurgu kaldırma" (de-emphasis). Aktarım veya kayıt / oynatma ile daha önce arttırılan frekans aralığına eklenen herhangi bir gürültü, şimdi vurgu önleme aşamasında azaltılır.
Yüksek frekanslı sinyal bileşenlerinin , iletilen frekans spektrumu için daha eşit bir modülasyon indeksi ve dolayısıyla tüm frekans aralığı için daha iyi bir sinyal / gürültü oranı üretmesi vurgulanmaktadır .
Nadiren kullanılsa da, CD masteringinde standart vurgu yapma yeteneği vardır. CD'lerin 14 bit ses üzerinde çalışması amaçlandığından, niceleme gürültüsünü telafi etmek için 'ön vurgu' için bir spesifikasyon dahil edildi. Üretim spesifikasyonları 16 bit olarak ayarlandıktan sonra, niceleme gürültüsü daha az endişe yarattı, ancak standart revizyonlar ile vurgu bir seçenek olarak kaldı. Ön vurgu, 10 dB ve zaman sabitleri 50 μs ve 15 μs olan birinci dereceden bir filtre olarak tanımlanır.
Not: Bu bilgi nadir bulunan (eski baskı CD) albüm ses kayıtlarıyla ilgilidir.
Pre-Emphasis ve De-Emphasis uygulanmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir ?
Yüksek frekanslı gürültü, genliği modülasyon sinyalinde bulunan bileşenlerden daha yüksek olduğunda frekans bozulmasına yol açar. Bunun üstesinden gelmek için pre-emphasis ve de-emphasis gibi teknikler kullanılır.
Pre-Emphasis avantajları
1. Yüksek frekanslı sinyal bileşenlerini, gürültü bileşenlerinden daha yüksek bir büyüklükte olacak şekilde yükseltmeye yardımcı olur. > Sinyal
Gürültü Oranını (SNR'yi) iyileştirir. <
2. Sinyal arttırmanın düzleştirildiği 15 kHz'lik bir üst kesme frekansına sahiptir. > Yani EQ GENLİĞİ (FAZ doğruluğu) çok iyi düzeylerdedir <
Not: > Pre-Emphasis 2 kHz'den 15 KHz'e kadar hassasiyet sağlar. Yani duyabileceğiniz EN ÖNEMLİ frekans spektrumunu temsil eder. <
3. Bu amplifikasyon ile bir Yüksek Geçişli Filtredir.
Dezavantaj
Bir sınırın ötesinde yapılırsa aşırı modülasyon olabilir.
De-Emphasis (standart ses kayıt) avantajları
1. Ön amplifiye sinyali normal genlik seviyesine geri getirmeye yardımcı olur.
2. > 2.1 kHz civarında bir kesme frekansına sahiptir. < (Pre-Emphasis 15 kHz).
3. Yaklaşık 75 µs (75 mikrosaniyelik) zaman sabiti ile bir (Standart) Düşük Geçişli Filtredir.
Dezavantaj
> Aşırı modülasyon riski <
Yani basitçe dijital (veya analog) ses kayıtlarından söz ediyorsak, faz genliği sinyal bileşenlerinin frekans spektrumu için daha iyi bir sinyal üretmesini vurgulamaktadır. Üstte belirtildiği gibi bu ister yüksek, ister standart geçişli filtre olsun, seslerin EQ genlik seviyeleri frekans başına düşen dB oranları ile orijinal (fiziksel) baskıya kıyasla eşit seviyelerde olmalıdır. Yani orijinal baskıdaki sesler gibi her zaman ışıltılı ve canlı olmalı.
Audiophile versiyon
Bunun sesi ise olağandışı doğal bir dokuya ve sahne alanına sahip, harmonikler burada aşırı belirgin seviyedeler. Daha önce hiç böyle bir deneyimim olmadı, çok fazla iyi kayıtlar denedim fakat bundan iyisini hiç dumamıştım (ses-tonal hafızam iyidir).
Resmen orkestranın orta yerindesiniz.
Bir daha böyle bir (dijital) kaliteye rastlayamam, bundan adim gibi eminim. Sesler inanılmaz bir tonal dengeye sahip ve olağandışı yumuşaklar. Çok hassas, canlı ve pürüzssüzler.
Burada MUAZZAM bir ses hassasiyeti (tonu) söz konusu. Muazzam bir genlik düzeyi.
Dijtali andıran hiç bir iz yok, tamamen analog bir doku. Sesler inanılmaz hoş ve ayrıntılılar.
Not: Müzikleri Spotify linkinden dinleyin veya güvenilir düzgün tarayıcılardan.
YouTube MOBİL uygulamasından KESİNLİKLE DİNLEMEYİN, yazılım, ses çok kötü.
Audiophile versiyon
TADINI ÇIKARIN
Staatskapelle Dresden, Hiroshi Wakasugi - Wagner: Rienzi, Act I: Overture (Ultra HQ Audio)Staatskapelle Dresden - TopicyoutubeRienzi, Act I: Overturehttps://www.youtube.com/watch?v=o8MMZKDlu7Q
Staatskapelle Berlin, Franz Konwitschny - Wagner: The Flying Dutchman: Overture (Ultra HQ Audio)Staatskapelle Berlin - TopicyoutubeThe Flying Dutchman: Overturehttps://www.youtube.com/watch?v=NdSQL9ptO0M
Staatskapelle Berlin, Otmar Suitner - Wagner: Lohengrin: Prelude (Ultra HQ Audio)
Spotify linkspotifyWagner: Opera Overtureshttps://open.spotify.com/album/5dzaFhYcnFj3s60G9FuAQf?si=2HIC6YBuSrOCn-xIwNSMtQ
Analog kayıtlar keşke bu kadar üstün bir kaliteyle daha çok dijital ortamlara kopyalansaydı ama bu malesef milyonda bir ihtimal.
Bir kaç BONUS linki daha
Pre-Emphasis albüm versiyonu. Spotify linkspotifyA Flock Of Seagullshttps://open.spotify.com/album/1hwPP3qgnV7PQrMSy6qFw8?si=-OzDz4A8Rj-o1kk-4WillA
Audiophile albümler (versiyonlar). Tonal denge ve harmonikler üst seviyede.spotifyWaltz For Debbyhttps://open.spotify.com/album/3SNo2NOIHpUN6AxIXiaixC?si=VsjamxXpQx2eCBnwWiG3wAspotifyMiles & Coltranehttps://open.spotify.com/album/5567EWmKFATQOGklZGMVu8?si=K34gZ24qQka5wydn55K1Ng
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 3 Kasım 2020; 16:37:8 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Quantum Limit
Bende stüdyo çalışanı değilim ama sağlam kaynaklardan uzun araştırmalarda ve deneylerde bulundum ve pek çok önemli bilgiye sahibim. Özellikle analog (yüksek seviyeli bant formülasyonları) kasetler hakkında. Bu bilgilere sahip olursanız dijitalin ne kadar sıkıştırılmış bir format olduğunu çok daha iyi anlayacaksınız
Düşük çözünürlük demişken, aslında standart dijital çözünürlükten söz ettim ki bu oran stüdyo kayıtları için yeterlidir (gerçek yüksek dijital çözünürlük yoktur o sadece standart analog sinyalin taklididir ). Bitrate (yoğunluk) demiyorum sadece çözünürlük çünkü stüdyo kayıtlarında entrümanlar maximum 17 - 18 kHz kadar ses üretebilir, fakat kayıt 20 kHz üzerinde yapılır ve orijinal sesteki frekans tepkisi artmış olur YAPAY olarak ve cd standardına uygun hale getirilir (EĞER DİJİTAL KAYIITAN söz ediyorsak tabi), ANALOG hariç, çünkü o en DOĞRU ve en DOĞAL yöntemdir
Dediklerimi dikkate almazsanız seste hiç bir fark duyamazsınız. Dikkate alırsan 50 liralık (orijinal samsung) kulaklıkla bile mp3 ve flac arasındaki farkı rahat bir şekilde hissedebilirsiniz (bir çok kez test ettim) ama bu farkı telefondan yakalamak biraz zor (pc öncelik ve düzgün yazılım)
Ses hakkında önemli teknik bilgiler
Dijital kayıtlar daha büyük sinyal gürültü oranına (SNR'ye) sahip olma eğilimindedirler, ancak kaydın bit derinliği sınırlandırılır.
Analog bant kayıtlarında bit derinliği sınırlaması YOKTUR !
Bant üzerindeki tüm mikro partiküller sesteki bit derinliğini temsil etmekteler ve bu MİLYONLARCA bite tekabül eder ve ses dokusunda ciddi bir farklılık yaratır (tabi kopya kalite işlemine bağlı olarak). Kayıt daha sonra 16 bitlik dijital dönüşümden sonra bile hala ses dokusunun (analog-harmoniklerin) özelliklerini korumaya devam etmektedir. Analog kayıt + uygun dijital dönüşüm sesteki hasarı minimum hata ile telafi eder (plaklar 16 bitlik bir dijital örneğe benzer nicemlemeye sahiptir).
Üstelik kaliteli bant formülasyonlarında sesler dijitale göre daha akıcıdır (hızlı geçişlidir) ve çözünürlük daha yüksek. Harmonikler* çok daha canlı ve belirgindir. Harmoniklerin geçişleri orijinal sesteki kayıt ile doğru orantılıdır ve genlik seviyesi çok daha gelişmiş.
Profesyonel dijital stüdyo kayıtları, harmoniklerde ters (negatif) etkiye neden olur. Dolayısıyla ses dokusunun daha mat ve yapay oluşumuna yol açar.
Analogda yüksek frekanslı sesler (10 kHz üzerinde) daha parlak olurlar. Bit (partikül) yoğunluğu, daha canlı, daha renkli ve doğal ses üretimi, bant formülasyonunun türüyle ilişkilidir.
Harmonik* nedir ?: Bir enstrümanın ana tınısını, ton rengini oluşturan şey. Sesin DNA'sıdır.
Yaşınızı sordum çünkü her yaşta herkes farklı duyar. Duymanın ve her ses biçiminin bir sınırı vardır.
20 kHz, 19 kHz , 18 kHz ve 17 kHz (24 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
16 kHz (30 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
15 kHz (39 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
14 kHz (45 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
12 kHz (50 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
10 kHz (60 yaş ve daha genç kişiler duyabilir)
8 kHz (Herkes duyabilir)
Benim yaşım 36 ve 16 kHz hafif gelse de hala duyabiliyorum ses orada. Yani kulakalrım nolmalinden 6 yaş daha genç sayılır
Dilerseniz sizde test edebilirsiniz
http://www.noiseaddicts.com/2011/06/mosquito-ringtones/
Eğer isterseniz size en iyi (master) ses kayıtlarından bir kaç örnek sunabilirim. Tonal denge, harmonikler olağanüstü17 ye kadar dıt sesi duyuyorum. 18'de ve 19'da açıp kapanırken çıt sesi oluyor. 20'de ses seviyesini yüksek alırsam çıt sesi oluyor. 18'de bir de çok derinden dip ses gibi gürültü geliyor. 95 doğumluyum.
-
Sinyal "Dııt" sesiyle ölçülür. Kulakların 17 Khz işitiyor Diğer sesler sadece parazittir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Quantum Limit
Sinyal "Dııt" sesiyle ölçülür. Kulakların 17 Khz işitiyor Diğer sesler sadece parazittir.İyi mi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaşına göre normal
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 13 Kasım 2020; 11:22:23 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Quantum Limit
Yaşına göre normalBunu nasıl geliştiririm?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öyle bir dünya yok
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Quantum Limit
Öyle bir dünya yokEe nolacak müzik zevkim neden eskisi gibi değil diyordum bende.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Khz pek zevk vermez (belirli bir düzeye kadar). ASIL sesin (müziğin) master işlemin harmonik yapısı, dinamik aralık ve bitrate kaliteyi belirler. Zaten üstte belirttim, enstrümanlar maksimum 17 kHz kadar (orijinal analog) ses üretirler. Takmayın kafaya
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 13 Kasım 2020; 11:46:31 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X