Şimdi Ara

Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
6
Favori
82.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ustalar alışmışlar basit 8v li karbüratörlü elektroniği az araçlara ,,,, karmaşık tempra motorunu görünce tırsıyorlar bütün sorun bu yoksa bütün motorlar nasılsa buda aynı


    yeni dizayn araçların hepsi böyle hatta daha karışık ama nedense ustaların fiata karşı bi alerjisi var galiba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    quote:

    Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor


    otoyolda diğer araçların , bozuldumu senin kabusun olur.

     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor


    diğer araçların kâbusu olurmuş




  • her türlü tempra tipo tempra 2000 motorlar bütün mekanik sorunları garantili olarak tamir edilir.tempracı ayhanusta ivedik organize sanayi bölgesi 88 1.bölge 36 cad.751 sokak no:16 doğan oto yenimalle/ankara gsm:05335113662 bu numaradan bana ulabilirsiniz.2.0 motorlu tempralar tipolar itinayla yapılır toplanır.
  • yandan bakınca araç resmen şahinin doğanın aynısı yahu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanusta

    her türlü tempra tipo tempra 2000 motorlar bütün mekanik sorunları garantili olarak tamir edilir.tempracı ayhanusta ivedik organize sanayi bölgesi 88 1.bölge 36 cad.751 sokak no:16 doğan oto yenimalle/ankara gsm:05335113662 bu numaradan bana ulabilirsiniz.2.0 motorlu tempralar tipolar itinayla yapılır toplanır.




    ayhan usta teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldunuz en kısa zamanda ziyaretinize geleceğim inşallah.

    yasin
  • Bende de 2000 motor 8VIE-SW Klimalı var.1996 model.ikibuçuk yıl önce 6.250 ye almıştım.Sadece Lastiklerini değiştirdim.orjinal 73binde şu anda.Hızlı kullanmayı sevdiğim için yağına dikkat ediyorum.otoyolda son model araçların yanından yağ gibi kayması çok zevkli oluyor.Ben de aynı lafları duydum; bu arabayı hemen sat elinden çıkar diyenleri.Kim ne derse desin arabamı seviyorum.Her işimi görüyor.Üstüne üstlük taş gibi araba.96 model olmasına rağmen halen taş gibi.Kendi ayarı diğer araçları gördükçe arabamın değerini daha çok anlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanusta

    her türlü tempra tipo tempra 2000 motorlar bütün mekanik sorunları garantili olarak tamir edilir.tempracı ayhanusta ivedik organize sanayi bölgesi 88 1.bölge 36 cad.751 sokak no:16 doğan oto yenimalle/ankara gsm:05335113662 bu numaradan bana ulabilirsiniz.2.0 motorlu tempralar tipolar itinayla yapılır toplanır.

    Ayhan ustayla karşılaşmamız biraz tesadüf oldu :)

    Aslında burdaki mesajına göre 88 oto sanayiye gittim ama adresi tam almadığım için dükkanını bulamadım,tam ümidi kestim gidecektim ki,tesadüf uğradığım dükkanın doğru adres olduğunu anladım

    Çok yardımcı oldu sağolsun,şiddetle öneriyorum,kim demiş 2000 motorların ustası yok diye




  • Konu Durup Durup Hortlamış Hortlatma Sırası Bende Ilk Önce Tempra 2.0 ie 16 v Araçlara Binmeyen Tempraya Bindim Demesin
    Işin Kolayına Kaçan Ustalar Acaba Kaç Defa Binmiş Bu Araca Kabutu Kaldırınca Su Motoru Gibi Motor Durmuyo Tabi Karsilarında 2.0 Duruyo
    Bunu Yapmakta Ustalık Gerektirir Bide Ukalaca Bu Aracı Cok Aradınmı Bilmem Ne Yaptınmı Sanane Be Kardesim Parasını Ben Verdim Madem
    Tamirini Beceremiyosun Sus!!! Tempra Alan Tamirciyle Akraba Olurmuş Çok Komik Ya!... Ben Yaklaşık 4 Yıldır Tempraya Biniyorum Keyfe Keder Durumlar Hariç
    Tamirciye Gitmedim 1.5 Sene Sx Modeline Bindim Sorun Yaşamadım 2 Yıl Sxa Modeline Bindim 1 Kez Ön Takım Değiştim Baska Sorun Yasatmadı Bana
    Şimdi Yaklaşık 4 Aydır 2.0 16v Biniyorum Şu Ana Kadar Yine Keyfe Keder Sanayiye Gitmişimdir Fazla Yakıt Yakma Olayı Çok Fazla Degil Bence Normal 360 Km Yolda
    Yaktıgım Yakıt 70 Tl Ortalama 190 Lira Yakmışım Hız Konusunda Gercekten Deli Bi Araç Herkesin Kullanabilecegi Bi Araçta Değil Nerde Ne İstediğini Anlayıp Onu 2.0 A Verceksin
    Rampada e200 Mercedese Dahi Sellektör Yapabilirsin Yeterki Aracını Devirli Kullan Kasa Olarak Çok Ağır Bir Kasa Olmadıgı İçin Devrinde Kullanıyosan Rampada Tempra 2.0 Aracın Yığılması Söz Konusu Bile Olamaz!!! Temrayı Kötülemek Yerine O Yıllarda Sana Böyle Bir Aracı Sundugu Için Fiata Teşekkür Edin....Böyle Bi Araç İçin (Daha Dogrusu Tempra İçin) Sana Binlerce Teşekkürler Fiat (Tofaş)




  • 1993 yılında yeni olarak almış ve 2000 yılına kadar 90.000 km kullanmış biri olarak tecrübelerim ve düşüncelerim. Benim bu aracı sıfır km olarak aldığımı ve kullandığımı, bütün bakımlarının yetkili servislerde ve orjinal ithal Fiat-Lancia parçalarla (fiyatları çok pahalıdır) bakım yapılıp onarıldığını mutlaka dikkate alarak okuyun.

    1) 2.0 8V yada 2.0 16V olsun bugünün teknolojisi motorlardan çok eskidir. 2.0 8V motor Fiat'ın 1980'lerde geliştirdiği ve Lancia Thema ve Dedra modellerinde kullandığı motordur. 2.0 8V bundan 20 yıl öncesi için 115 hp olarak iyi bir güce sahipti ancak 10 yıl öncenin 1.6 motorları bile 115 hp ve üzerinde. Günümüzde ise 1.6 atmosferik (turbo olmayan) motorlar 130 hp civarında.
    2) 2.0 8V yada 16V motorlar şehiriçinde oldukça fazla benzin tüketir. 100 km de şehiriçinde 12 lt yakar ve lpg ile kullanacak olursanız bu rakam 14 litreleri bulur. Yine bu rakam günümüz araçlarıyla kıyaslandığında oldukça fazladır.
    3)2.0 8V yada 2.0 16V modellerin kendilerine özel olan yani 1.6 versiyonundan doğal olarak farklı olan, motor, elektrik ve fren aksamına ait parçaları artık orjinal olarak (Fiat-Lancia olarak mavi-beyaz kutuda olur) bulmak nerdeyse imkansız, bulsanız bile parçacıların elinde çoktandır stokta beklemiş parçalardır. Orjinal Fiat-Lancia markalı parçalar zaten pahalıdır (örneğin basit bir yağ soğutucusu 1050 TL'dir ve yan sanayisi yoktur. Bozulursa uydurma çözüm aramak zorunda kalırsınız), bulunamaması dolayısıyla parçacılar daha da fazla fiyat çekmektedir. Nede olsa üretiminin başlamasının üzerinden 21 yıl üretiminin durmasının üzerinden 18 yıl geçmiş olduğu için ve 2.0 motorların kendilerine ait parçaların günümüzdeki Fiat yada başka araçlarla uyumlu olmadığı için ve zaten 2.0 motorlu Tempraların üretiminin 1.6 versiyonlarına göre çok çok düşük olduğu için orjinal parçalarının bulunmasındaki zorluk normal kabul edilmelidir.
    4)2.0 motorlarda rölantiyi ayarlayan RHV valfi denen bir parça vardır ve devamlı bozulur. Sıfır km den 90.000'e kadar kullandığım aracımda fabrikanın taktığı haricinde 2 kez parça değişti yani 3 tane eskitti ve aracı satarken parça yine arıza çıkarma eğilimindeydi. Bu parça bozulduğu zaman araba rölanti devrini ayarlayamaz ve rölantiniz 800 devirle 2500 devir arasında dalgalanır durur. Araba aşırı derecede fazla yakmaya başlar. Oldukça pahalı bir parçadır. İlk sıkıntı çıktığında servisler temizleme yolunu seçer bu sizi 1.000 - 2.000 km kadar idare etsede sonunda yenisini almaktan başka çareniz kalmaz. Günümüzde tamirinin yapıldığı söyleniyor ama parçanın içinin değişmesi gereken kısımları ayrı satılmıyor. Dolayısıyla uydurma bir tamir işlemi söz konsu.
    5)2.0 araçların ön salıncakları hep sorunluydu ve 20.000 km civarında ömrünü tamamlardı ve değişmesi gerekirdi. Günümüzde ülkemiz yol şartlarına daha uygunu yan sanayi olarak üretilmiş diye biliyorum.
    6)2.0 versiyonuna özel bir sorun değil ancak dijital klimanın kabin havasını iç sirkülasyona geçiren klape motorunun çevirme kolu kırılır yapıştırırsınız tutmaz, yenisini takmanız gerekir. Yeniside birkaç yıl içinde yine kırılır. "Ne gerek var değiştirmem, içerdeki havayı çevirmesin devamlı dışarının ahasını alsın" derseniz olmaz, çünkü bu defa sıcağa ayarlıysa dışarıdan aldığı havayı aracın hızına bağlı olarak sizin kontrolünüz dışında tam sıcak olarak (haliyle araba hızlanınca dışarıdan gelen hava miktarı artıyor) verir. Belki artık daha sağlam bir motor yedek parça olarak üretilmiş ve satılıyordur. Orjinali çok dayanıksızdır. Ayrıca bu parça bozuksa otomatik klima işlevini tam olarak yerine getiremez.

    2.0 8V yada 2.0 16V olsun bu araçları alacak olanların arabayı uydurma tamiratlara karşı mutlaka iyi inceleyerek almaları gerekiyor. Çünkü bu 2.0 versiyonların kendilerine özel orjinal Fiat-Lancia parçaları piyasada epeydir bulunmadığından bulunsada bu aracı alanın maddi imkanlarını aşan fiyatlara sahip olduğundan (değeri 8.000 TL'nin civarındaki bir aracın basit yağ soğutucusunun 1.050 TL olması gibi) bu araçların birçok tamiratı ya taklit parçalarla (yan sanayi değil Çin malı taklit) yada uydurma çözümlerle (başka marka ve model aracın parçasının bir şekilde iş görecek kadar uydurulması) yani sadece aracı bir noktaya kadar yürütme amaçlı, kısa vadede ve sürekli sorun çıkarmaya aday şekilde yapılıyor. Örneğin elektrikli benzin pompası gibi bazı parçaların belirli ömrü olduğunu ve zamanı dolduğunda değişmesi gerektiğini, değişmezseniz sizi yolda bırakacağını unutmayın.
    Benim şahsi fikrim Tempra'yı çok seven birisi almak istiyorsa 1.6 karbüratörlü versiyonunu alsın. 1.6 motorlu versiyon 2.0'a göre çok daha fazla satıldığından (2.0 versiyonun toplam satıştaki payı %4 civarındaydı, bugün piyasada 1.6 nın %1i kadar kalmamıştır) ayrıca 1.6 nın motorunun Tofaş'ın kuş serisinde de kullanılmış olmasından dolayı orjinal olarak satılan Opar marka parçaları hem ucuz hemde piyasada bol olarak bulunuyor. 1.6 karbüratörlü versiyon 2.0 göre motor elektrik aksamı olarak çok daha basit ve detaysız olduğundan (1.6 karbüratörlüde motor elektronik aksamı olarak sadece Digiplex adlı elektronik ateşleme sistemi var başka bir şey yok) arıza çıkarma riski çok daha düşüktür. Motor ve elektrik aksamı olarak çok daha basit olduğundan küçük şehirlerde yada ilçelerde bakım ve tamir için arabadan anlayan usta sorunu yaşamazsınız.

    Benden bu kadar. Mekaniker yada usta değilim, geçmişte sıfır km olarak aldığım ve kullandığım bir otomobil hakkında tecrübelerimi paylaştım. Özel mesajlara zaman sıkıntısı nedeniyle cevap veremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 1 Haziran 2014; 13:41:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    1993 yılında yeni olarak almış ve 2000 yılına kadar 90.000 km kullanmış biri olarak tecrübelerim ve düşüncelerim. Benim bu aracı sıfır km olarak aldığımı ve kullandığımı, bütün bakımlarının yetkili servislerde ve orjinal ithal Fiat-Lancia parçalarla (fiyatları çok pahalıdır) bakım yapılıp onarıldığını mutlaka dikkate alarak okuyun.

    1) 2.0 8V yada 2.0 16V olsun bugünün teknolojisi motorlardan çok eskidir. 2.0 8V motor Fiat'ın 1980'lerde geliştirdiği ve Lancia Thema ve Dedra modellerinde kullandığı motordur. 2.0 8V bundan 20 yıl öncesi için 115 hp olarak iyi bir güce sahipti ancak 10 yıl öncenin 1.6 motorları bile 115 hp ve üzerinde. Günümüzde ise 1.6 atmosferik (turbo olmayan) motorlar 130 hp civarında.
    2) 2.0 8V yada 16V motorlar şehiriçinde oldukça fazla benzin tüketir. 100 km de şehiriçinde 12 lt yakar ve lpg ile kullanacak olursanız bu rakam 14 litreleri bulur. Yine bu rakam günümüz araçlarıyla kıyaslandığında oldukça fazladır.
    3)2.0 8V yada 2.0 16V modellerin kendilerine özel olan yani 1.6 versiyonundan doğal olarak farklı olan, motor, elektrik ve fren aksamına ait parçaları artık orjinal olarak (Fiat-Lancia olarak mavi-beyaz kutuda olur) bulmak nerdeyse imkansız, bulsanız bile parçacıların elinde çoktandır stokta beklemiş parçalardır. Orjinal Fiat-Lancia markalı parçalar zaten pahalıdır (örneğin basit bir yağ soğutucusu 1050 TL'dir ve yan sanayisi yoktur. Bozulursa uydurma çözüm aramak zorunda kalırsınız), bulunamaması dolayısıyla parçacılar daha da fazla fiyat çekmektedir. Nede olsa üretiminin başlamasının üzerinden 21 yıl üretiminin durmasının üzerinden 18 yıl geçmiş olduğu için ve 2.0 motorların kendilerine ait parçaların günümüzdeki Fiat yada başka araçlarla uyumlu olmadığı için ve zaten 2.0 motorlu Tempraların üretiminin 1.6 versiyonlarına göre çok çok düşük olduğu için orjinal parçalarının bulunmasındaki zorluk normal kabul edilmelidir.
    4)2.0 motorlarda rölantiyi ayarlayan RHV valfi denen bir parça vardır ve devamlı bozulur. Sıfır km den 90.000'e kadar kullandığım aracımda fabrikanın taktığı haricinde 2 kez parça değişti yani 3 tane eskitti ve aracı satarken parça yine arıza çıkarma eğilimindeydi. Bu parça bozulduğu zaman araba rölanti devrini ayarlayamaz ve rölantiniz 800 devirle 2500 devir arasında dalgalanır durur. Araba aşırı derecede fazla yakmaya başlar. Oldukça pahalı bir parçadır. İlk sıkıntı çıktığında servisler temizleme yolunu seçer bu sizi 1.000 - 2.000 km kadar idare etsede sonunda yenisini almaktan başka çareniz kalmaz. Günümüzde tamirinin yapıldığı söyleniyor ama parçanın içinin değişmesi gereken kısımları ayrı satılmıyor. Dolayısıyla uydurma bir tamir işlemi söz konsu.
    5)2.0 araçların ön salıncakları hep sorunluydu ve 20.000 km civarında ömrünü tamamlardı ve değişmesi gerekirdi. Günümüzde ülkemiz yol şartlarına daha uygunu yan sanayi olarak üretilmiş diye biliyorum.
    6)2.0 versiyonuna özel bir sorun değil ancak dijital klimanın kabin havasını iç sirkülasyona geçiren klape motorunun çevirme kolu kırılır yapıştırırsınız tutmaz, yenisini takmanız gerekir. Yeniside birkaç yıl içinde yine kırılır. "Ne gerek var değiştirmem, içerdeki havayı çevirmesin devamlı dışarının ahasını alsın" derseniz olmaz, çünkü bu defa sıcağa ayarlıysa dışarıdan aldığı havayı aracın hızına bağlı olarak sizin kontrolünüz dışında tam sıcak olarak (haliyle araba hızlanınca dışarıdan gelen hava miktarı artıyor) verir. Belki artık daha sağlam bir motor yedek parça olarak üretilmiş ve satılıyordur. Orjinali çok dayanıksızdır. Ayrıca bu parça bozuksa otomatik klima işlevini tam olarak yerine getiremez.

    2.0 8V yada 2.0 16V olsun bu araçları alacak olanların arabayı uydurma tamiratlara karşı mutlaka iyi inceleyerek almaları gerekiyor. Çünkü bu 2.0 versiyonların kendilerine özel orjinal Fiat-Lancia parçaları piyasada epeydir bulunmadığından bulunsada bu aracı alanın maddi imkanlarını aşan fiyatlara sahip olduğundan (değeri 8.000 TL'nin civarındaki bir aracın basit yağ soğutucusunun 1.050 TL olması gibi) bu araçların birçok tamiratı ya taklit parçalarla (yan sanayi değil Çin malı taklit) yada uydurma çözümlerle (başka marka ve model aracın parçasının bir şekilde iş görecek kadar uydurulması) yani sadece aracı bir noktaya kadar yürütme amaçlı, kısa vadede ve sürekli sorun çıkarmaya aday şekilde yapılıyor. Örneğin elektrikli benzin pompası gibi bazı parçaların belirli ömrü olduğunu ve zamanı dolduğunda değişmesi gerektiğini, değişmezseniz sizi yolda bırakacağını unutmayın.
    Benim şahsi fikrim Tempra'yı çok seven birisi almak istiyorsa 1.6 karbüratörlü versiyonunu alsın. 1.6 motorlu versiyon 2.0'a göre çok daha fazla satıldığından (2.0 versiyonun toplam satıştaki payı %4 civarındaydı, bugün piyasada 1.6 nın %1i kadar kalmamıştır) ayrıca 1.6 nın motorunun Tofaş'ın kuş serisinde de kullanılmış olmasından dolayı orjinal olarak satılan Opar marka parçaları hem ucuz hemde piyasada bol olarak bulunuyor. 1.6 karbüratörlü versiyon 2.0 göre motor elektrik aksamı olarak çok daha basit ve detaysız olduğundan (1.6 karbüratörlüde motor elektronik aksamı olarak sadece Digiplex adlı elektronik ateşleme sistemi var başka bir şey yok) arıza çıkarma riski çok daha düşüktür. Motor ve elektrik aksamı olarak çok daha basit olduğundan küçük şehirlerde yada ilçelerde bakım ve tamir için arabadan anlayan usta sorunu yaşamazsınız.

    Benden bu kadar. Mekaniker yada usta değilim, geçmişte sıfır km olarak aldığım ve kullandığım bir otomobil hakkında tecrübelerimi paylaştım. Özel mesajlara zaman sıkıntısı nedeniyle cevap veremiyorum.

    Olay budur,tempracı kendini belli ediyor.. Tempraya kötü ün yaptıran da zaten bu 2000 motorlardır.Parçaları pahalı olduğu için ve sık arıza yaptığı için tempra kötü şöhret sahibi oldu.Neredeyse piyasası şahinle aynı 1.6 tempraların. Oysa elektronik hiçbir aksamı yok dediginiz gibi,şahinden kat kat konforlu hemde yakıtı iyi.




  • 1.6 karbüratörlünün elektronik olarak Doğan SLX yada Şahin S'ten dijital gösterge tablosu harici nerdeyse farkı yok. Dijital gösterge olayına gelirsek, kolay kolay arıza yapmaz, arıza yapması durumunda da tamiri çok ucuz ve televizyon tamircileri tarafından bile onarımı mümkün, çünkü elektronik olarak çok basit yapıda bir devre.
    1990 ların sonundan itibaren üretilen araçların ibreli bile olsa çoğunluğu elektronik gösterge paneline sahipler. Sökün gösterge tablosunu kilometre saatine tel değil kablo girer. Günümüzde üretilen otomobillerin tamamı elektronik gösterge paneline sahiptir ki bunu toplam yolu dijital olarak göstermesinden de kolayca anlayabilirsiniz ve bu otomobillerin tamamının gösterge paneli Tempra'ya oranla çok daha karmaşık bir elektronik devreye sahiptir.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    MaVu! Sizi saygıyla selamlıyorum o kadar güzel yazmışsınız ki diyecek hiç bir şey bulamıyorum.Dediğiniz gibi ülkemizde 2.0 motora karşı kötü bir imaj var hemde acayip bir şekilde.Benimde Tempra 2.0 16v aracım var sorunları var yok değil.Ama suçlusu kasap ustaların eline düşmüş olması.Ama ALLAH'a (c.c) şükür büyük ölçüde düzelttik.Diyeceğim o ki Tempra zamanının çok çok üstünde bir arabadır.
    0.28 lik sürtünme kat sayısıyla da günümüzde Ww sricco ve opel insignia'y la yarış bilir.Velhasıl kelam Tempra'ya bu imajı verdiren kötü zihinlere ALLAH (c.c) akıl fikir versin başka bir şey demiyorum.

    MaVu! sana sormak istediğim bişey var ''Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler..'' demişsin ben bunu ilk defa duyuyorum.Açıkcası karter 4 litre yağ fitreside 1 litre alıyor diye biliyorum sadece karter 5.2 litremi alıyor demek istedin yoksa karter + yağ filtresi ?

    Burdan Tempra'yı kötüleyenler,kullanmayı bilmeyenlere sesleniyorum kullanmayı,bakım yapmayı, bilmiyorsan şahin doğan gibi kullanacaksan Tempra alma özellikle 2.0 16v - 8v alma Sizin hatalarınızı başkası çekmesin sizlerin elinde deneme tahtası oldu bu araçlar.Eğer bu araç günümüzde çıksaydı 1990'lı yıllarda ki gibi halkın imrenerek baktığı bir araç olurdu ve fiyatı da inanın 75.000 tl den aşağı olmazdı.




  • nfs37 N kullanıcısına yanıt
    Merhaba nfs,

    Ben de size teşekkürlerimi sunuyorum, asla kibirli bir insan değilim kendi halimde bu otomobillerle uğraşmış ve yeri geldiğinde uğraşan biriyim ve senelerdir bu motorlarla uğraşırken çok şey öğrendim. Elimden volkswagen caddy'den şahine, doğan slx'ten audi a4'e kadar bir çok alman - japon - yerli üretim motorlar ve parçalar geçti, ben bu kadar kaliteli ve güven veren motor parçaları sağlam ve dayanıklı malzemeler ile karşılaşmadım.. Bu otomobillerin o kadar çok noktası var ki tek tek anlatmak istediğimde inanın nerden toplayayım diye şaşırıyorum, faz ayarından tutun volan ayarına, volan ayarıdan tutun potansiyemetreye.. Herneyse;

    Karter kapasitesi derken filtre+karter'den bahsetmiştim yağ filtresi ile beraber yağ ddeğişimi yapıldığında 5 litreden biraz fazla yağ koymak gerekiyor. Ayrıca bu motorlarda 150.000 den sonra yağ pompasını değiştirmek sağlıklı oluyor. Pompa'nında en sağlamı schadek marka olanı,

    Sizinde belirttiğiniz gibi , bu otomobiller arızasız demiyoruz biz arıza yapıyor ama arıza teşhisi koyarken arabayı daha da bozuyorlar ancak bu otomobiller hakkında insan kendini eğittiği zaman özgüvenle yürüyor - yürütüyor, eğer bu otomobiller hakkında sorularınız olursa elimden geldiğince bilgi paylşımında bulunabiliriz syn nfs




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
  • MaVu arkadaşım yorumun için teşekkürler babamda 2.0 8v bende 2.0 16v tipo var ama usta yok :) sen ankaradamısın değilsende ankarada tavsiye edebileceğin bir usta varmı bu arabalar konusunda çünkü benim arabamda ufak bir sıkıntı var benzinde çiğ benzin ve siyah duman atıyor ayrıca benzindede gazdada tekleme var bunu göstermek istiyorum ama işin ehli ustasına şimdiden teşekkürler.
  • Sayın MaVu! çok sağolun.Size sormam gereken sorular elbette var :)
  • ilhanözgür İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba, öncelikle şunu bilmek gerekiyor, Araç arızza ışığı yakıyor mu ? Arıza ışığı yakıyorsa ona göre hareket etmek gerekiyor, Muhtemelen faz sensörü veya emme manifoldu sensöründe bir problem var gibi,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    Ben kendi tecrübelerimin bir kısmını burada paylaştım ve bunlar 1993 yılında sıfır km olarak aldığım bir otomobile yönelikti. Size yada buradaki kullanıcılara şirin görünmek gibi bir amacım yok. Yazdılarımda sizi hedef almadım ve sizde benim şahsımı hedef alamazınız, yazılarınızı karşılıklı saygı ve forum kuralları çerçevesinde yazınız. Ben 21 yıl önce sıfır olarka aldığım ve kullandığım araç hakkındaki fikirlerimi paylaştım. Size göre piyasa ve insanlar maalesef Tempra 2.0 ların kıymetini bilememiş. O nedenlede zamanında da sıkıntılarından dolayı tutulmadığından zaten çok az üretilmiş 2.0 ların günümüzede yok denecek kadar az örnekleri kalmış.

    Yine madde madde olarak yazayım.

    1) 2.0 motorlar teknoloji olarak eskidir dedim ki doğrudur, otomobilde kullanılan krank sensörü vs, gibi parçalar bir motoru yeni teknoloji olarak adlandırmaya yetmez. Bahsettiğiniz parçalar enjeksiyon sistemi 30 yılı aşkın süredir otomobil motorlarında kullanılıyor. Sonuç olarak 2.0 serisi motorlar hele de 8 valf olanı eski teknolji bir motordur. Bu nedenle bu motor veya bu motorun bezeri günümüzde hiçbir Fiat otomobilinde kullanılmamaktadır. Ayrıca günümüzde üretilen gerek Fiat gerekse Lancia yada Alfa Romeo otomobillerde bu motorun temel alındığı herhangi bir motorda kullanılmamaktadır. Kısacası 2.0 8V yada 16V olsun bu motorlar ekonomik yaşamını tamamlamış motorlardır, günümüz teknolojisinden çok uzaktadır. Bu motorun kullanıldığı Tempra'nın da üretimi duralı 19 yıl olmuştur. Sizin mantığınızdan gidersek Ford T modeli araç bile eski teknoloji olmuyor.

    2) Bahsettiğiniz bakım şartları ve detaylar ancak bu otomobili çok meraklısının ve maddi sıkıntıları olmayan kişilerin alıp elden geçirip keyif otomobili olarak kullanmasına yönelik. Bu otomobilleri alanların bütçeleri genellikle en fazla 10.000 TL ve aracı aldıktan sonra büyük kısmının sizin dediğiniz gibi baştan sona detayına girecek ne maddi imkanları, ne de teknik bilgileri var. Ayrıca bunları yapmaya değecek bir 2.0 piyasada yok denecek kadar da azdır. Değil motoru çoğunun kaporta aksamı dahi bitik durumda. Bu aracı alanlar kısıtlı bütçeleriyle ulaşım ihtiyaçlarını gidermeye yönelik alıyor ve dediğimin arkasında durarak yine yazıyorum ki 2.0 motorlar kısıtlı bütçelerle ulaşım ihtiyacını gidermek isteyen kullanıcıya göre değil. Bunun yerine bu tarz kullanıcı karbüratörlü 1.6 versiyonlarını tercih etmelidir.

    3) Tempra otomobilinin anavatanı olan İtalya'da 2.0 8V yada 16V hiçbir zaman üretilmemiştir. İtalya'da Tempra üzerine monte edilen en büyük hacimli motor 1.8 litredir. 2.0 versiyon sadece Türkiye ve Brezilya'da kullanılmıştır. Tempra 2.0 Türkiye'de o yıllarda çok tutulan Opel Vectra'nın 2.0 versiyonuyla rekabet edebilmesi için üretilmiştir. Ayrıca 2.0 motorun enjeksiyon sistemi İtalya'da Lancia modelinde kullanılanın aksine Türkiye'de daha eski bir sistem olan IAW Weber'le donatılmıştır. IAW Weber sistemi o zamanki üretilen otomobillerde eski olmasından dolayı çoktan terk edilmişti.

    4) Buraya Tempra 2.0 la yaşadığım sıkıntıların hemen hiçbirini yazmadım. Nedeni kendi aracımda yaşadığım sıkıntıları genele yaymamak içindi ancak bende biliyorum ki yaşadığım sıkıntıları çoğu 2.0 kullanıcısı yaşadı.

    5) Yakıt olarak en fazla 10.5 lt yakar demişsinizde neye göre? Sizin ölçtüğünüz yakıt tüketimi ve kullanım alışkanlığınız genele hitap etmeyebilir. 1992 yılı kasım ayı Auto Show dewrgisinde Tempra 2.0 8V testi vardı ve aracın test tüketimi ortalaması tam 13.3 litreydi ve o testte bile yakıt tüketiminin aşırı yüksek olduğu yazıyordu. O yıllarda bile! Çünkü aynı yıllarda üretilen Opel Vectra 2.0 üstten tek eksantrikli 8V 115 hp motoruyla 10.1 lt test tüketimine sahipti. Tempra 2.0 en büyük rakibinden %30 daha fazla yakıyordu.
    Ayrıca test edilen o otomobilin zamanında yeni bir araç olduğunu, teknik anlamda kusursuz durumda olduğunu ve daha da ötesi Auto Show dergisine teste verildiği için tüm detaylarının Tofaş tarafından çok iyi kontrol edilerek teste verildiğini size hatırlatırım. Bir yerlerden Auto Show dergisinin test sayısına ulaşın ve bakın.

    6) Bir otomobilin dayanıklılığını, satış sonrasını ve memnuniyetini en güzel zaman ortaya çıkarır. Siz beni karalayan olarak göstermeseniz direk kıyasa girmeyecektim ancak, bugün Opel Vectra 2.0 gerek dayanıklılık, gerek bakım ve servis kolaylığı, gerekse de ikinici elde alım satım kolaylığı ve değer anlamında Tempra 2.0'ı ezdi geçti.

    7)Tekrar etmek gerekirse bugün eğer Tempra alınacaksa bakım ve servis kolaylığı, usta sıkıntısı çekmeme amaçlı olarak 1.6 karbüratölü alınmalı. Yok ben performansta isterim 2.0 motor severim diyende Opel Vectra 2.0 almalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    Ben kendi tecrübelerimin bir kısmını burada paylaştım ve bunlar 1993 yılında sıfır km olarak aldığım bir otomobile yönelikti. Size yada buradaki kullanıcılara şirin görünmek gibi bir amacım yok. Yazdılarımda sizi hedef almadım ve sizde benim şahsımı hedef alamazınız, yazılarınızı karşılıklı saygı ve forum kuralları çerçevesinde yazınız. Ben 21 yıl önce sıfır olarka aldığım ve kullandığım araç hakkındaki fikirlerimi paylaştım. Size göre piyasa ve insanlar maalesef Tempra 2.0 ların kıymetini bilememiş. O nedenlede zamanında da sıkıntılarından dolayı tutulmadığından zaten çok az üretilmiş 2.0 ların günümüzede yok denecek kadar az örnekleri kalmış.

    Yine madde madde olarak yazayım.

    1) 2.0 motorlar teknoloji olarak eskidir dedim ki doğrudur, otomobilde kullanılan krank sensörü vs, gibi parçalar bir motoru yeni teknoloji olarak adlandırmaya yetmez. Bahsettiğiniz parçalar enjeksiyon sistemi 30 yılı aşkın süredir otomobil motorlarında kullanılıyor. Sonuç olarak 2.0 serisi motorlar hele de 8 valf olanı eski teknolji bir motordur. Bu nedenle bu motor veya bu motorun bezeri günümüzde hiçbir Fiat otomobilinde kullanılmamaktadır. Ayrıca günümüzde üretilen gerek Fiat gerekse Lancia yada Alfa Romeo otomobillerde bu motorun temel alındığı herhangi bir motorda kullanılmamaktadır. Kısacası 2.0 8V yada 16V olsun bu motorlar ekonomik yaşamını tamamlamış motorlardır, günümüz teknolojisinden çok uzaktadır. Bu motorun kullanıldığı Tempra'nın da üretimi duralı 19 yıl olmuştur. Sizin mantığınızdan gidersek Ford T modeli araç bile eski teknoloji olmuyor.

    2) Bahsettiğiniz bakım şartları ve detaylar ancak bu otomobili çok meraklısının ve maddi sıkıntıları olmayan kişilerin alıp elden geçirip keyif otomobili olarak kullanmasına yönelik. Bu otomobilleri alanların bütçeleri genellikle en fazla 10.000 TL ve aracı aldıktan sonra büyük kısmının sizin dediğiniz gibi baştan sona detayına girecek ne maddi imkanları, ne de teknik bilgileri var. Ayrıca bunları yapmaya değecek bir 2.0 piyasada yok denecek kadar da azdır. Değil motoru çoğunun kaporta aksamı dahi bitik durumda. Bu aracı alanlar kısıtlı bütçeleriyle ulaşım ihtiyaçlarını gidermeye yönelik alıyor ve dediğimin arkasında durarak yine yazıyorum ki 2.0 motorlar kısıtlı bütçelerle ulaşım ihtiyacını gidermek isteyen kullanıcıya göre değil. Bunun yerine bu tarz kullanıcı karbüratörlü 1.6 versiyonlarını tercih etmelidir.

    3) Tempra otomobilinin anavatanı olan İtalya'da 2.0 8V yada 16V hiçbir zaman üretilmemiştir. İtalya'da Tempra üzerine monte edilen en büyük hacimli motor 1.8 litredir. 2.0 versiyon sadece Türkiye ve Brezilya'da kullanılmıştır. Tempra 2.0 Türkiye'de o yıllarda çok tutulan Opel Vectra'nın 2.0 versiyonuyla rekabet edebilmesi için üretilmiştir. Ayrıca 2.0 motorun enjeksiyon sistemi İtalya'da Lancia modelinde kullanılanın aksine Türkiye'de daha eski bir sistem olan IAW Weber'le donatılmıştır. IAW Weber sistemi o zamanki üretilen otomobillerde eski olmasından dolayı çoktan terk edilmişti.

    4) Buraya Tempra 2.0 la yaşadığım sıkıntıların hemen hiçbirini yazmadım. Nedeni kendi aracımda yaşadığım sıkıntıları genele yaymamak içindi ancak bende biliyorum ki yaşadığım sıkıntıları çoğu 2.0 kullanıcısı yaşadı.

    5) Yakıt olarak en fazla 10.5 lt yakar demişsinizde neye göre? Sizin ölçtüğünüz yakıt tüketimi ve kullanım alışkanlığınız genele hitap etmeyebilir. 1992 yılı kasım ayı Auto Show dewrgisinde Tempra 2.0 8V testi vardı ve aracın test tüketimi ortalaması tam 13.3 litreydi ve o testte bile yakıt tüketiminin aşırı yüksek olduğu yazıyordu. O yıllarda bile! Çünkü aynı yıllarda üretilen Opel Vectra 2.0 üstten tek eksantrikli 8V 115 hp motoruyla 10.1 lt test tüketimine sahipti. Tempra 2.0 en büyük rakibinden %30 daha fazla yakıyordu.
    Ayrıca test edilen o otomobilin zamanında yeni bir araç olduğunu, teknik anlamda kusursuz durumda olduğunu ve daha da ötesi Auto Show dergisine teste verildiği için tüm detaylarının Tofaş tarafından çok iyi kontrol edilerek teste verildiğini size hatırlatırım. Bir yerlerden Auto Show dergisinin test sayısına ulaşın ve bakın.

    6) Bir otomobilin dayanıklılığını, satış sonrasını ve memnuniyetini en güzel zaman ortaya çıkarır. Siz beni karalayan olarak göstermeseniz direk kıyasa girmeyecektim ancak, bugün Opel Vectra 2.0 gerek dayanıklılık, gerek bakım ve servis kolaylığı, gerekse de ikinici elde alım satım kolaylığı ve değer anlamında Tempra 2.0'ı ezdi geçti.

    7)Tekrar etmek gerekirse bugün eğer Tempra alınacaksa bakım ve servis kolaylığı, usta sıkıntısı çekmeme amaçlı olarak 1.6 karbüratölü alınmalı. Yok ben performansta isterim 2.0 motor severim diyende Opel Vectra 2.0 almalı.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.