Şimdi Ara

Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
6
Favori
82.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    Ben kendi tecrübelerimin bir kısmını burada paylaştım ve bunlar 1993 yılında sıfır km olarak aldığım bir otomobile yönelikti. Size yada buradaki kullanıcılara şirin görünmek gibi bir amacım yok. Yazdılarımda sizi hedef almadım ve sizde benim şahsımı hedef alamazınız, yazılarınızı karşılıklı saygı ve forum kuralları çerçevesinde yazınız. Ben 21 yıl önce sıfır olarka aldığım ve kullandığım araç hakkındaki fikirlerimi paylaştım. Size göre piyasa ve insanlar maalesef Tempra 2.0 ların kıymetini bilememiş. O nedenlede zamanında da sıkıntılarından dolayı tutulmadığından zaten çok az üretilmiş 2.0 ların günümüzede yok denecek kadar az örnekleri kalmış.

    Yine madde madde olarak yazayım.

    1) 2.0 motorlar teknoloji olarak eskidir dedim ki doğrudur, otomobilde kullanılan krank sensörü vs, gibi parçalar bir motoru yeni teknoloji olarak adlandırmaya yetmez. Bahsettiğiniz parçalar enjeksiyon sistemi 30 yılı aşkın süredir otomobil motorlarında kullanılıyor. Sonuç olarak 2.0 serisi motorlar hele de 8 valf olanı eski teknolji bir motordur. Bu nedenle bu motor veya bu motorun bezeri günümüzde hiçbir Fiat otomobilinde kullanılmamaktadır. Ayrıca günümüzde üretilen gerek Fiat gerekse Lancia yada Alfa Romeo otomobillerde bu motorun temel alındığı herhangi bir motorda kullanılmamaktadır. Kısacası 2.0 8V yada 16V olsun bu motorlar ekonomik yaşamını tamamlamış motorlardır, günümüz teknolojisinden çok uzaktadır. Bu motorun kullanıldığı Tempra'nın da üretimi duralı 19 yıl olmuştur. Sizin mantığınızdan gidersek Ford T modeli araç bile eski teknoloji olmuyor.

    2) Bahsettiğiniz bakım şartları ve detaylar ancak bu otomobili çok meraklısının ve maddi sıkıntıları olmayan kişilerin alıp elden geçirip keyif otomobili olarak kullanmasına yönelik. Bu otomobilleri alanların bütçeleri genellikle en fazla 10.000 TL ve aracı aldıktan sonra büyük kısmının sizin dediğiniz gibi baştan sona detayına girecek ne maddi imkanları, ne de teknik bilgileri var. Ayrıca bunları yapmaya değecek bir 2.0 piyasada yok denecek kadar da azdır. Değil motoru çoğunun kaporta aksamı dahi bitik durumda. Bu aracı alanlar kısıtlı bütçeleriyle ulaşım ihtiyaçlarını gidermeye yönelik alıyor ve dediğimin arkasında durarak yine yazıyorum ki 2.0 motorlar kısıtlı bütçelerle ulaşım ihtiyacını gidermek isteyen kullanıcıya göre değil. Bunun yerine bu tarz kullanıcı karbüratörlü 1.6 versiyonlarını tercih etmelidir.

    3) Tempra otomobilinin anavatanı olan İtalya'da 2.0 8V yada 16V hiçbir zaman üretilmemiştir. İtalya'da Tempra üzerine monte edilen en büyük hacimli motor 1.8 litredir. 2.0 versiyon sadece Türkiye ve Brezilya'da kullanılmıştır. Tempra 2.0 Türkiye'de o yıllarda çok tutulan Opel Vectra'nın 2.0 versiyonuyla rekabet edebilmesi için üretilmiştir. Ayrıca 2.0 motorun enjeksiyon sistemi İtalya'da Lancia modelinde kullanılanın aksine Türkiye'de daha eski bir sistem olan IAW Weber'le donatılmıştır. IAW Weber sistemi o zamanki üretilen otomobillerde eski olmasından dolayı çoktan terk edilmişti.

    4) Buraya Tempra 2.0 la yaşadığım sıkıntıların hemen hiçbirini yazmadım. Nedeni kendi aracımda yaşadığım sıkıntıları genele yaymamak içindi ancak bende biliyorum ki yaşadığım sıkıntıları çoğu 2.0 kullanıcısı yaşadı.

    5) Yakıt olarak en fazla 10.5 lt yakar demişsinizde neye göre? Sizin ölçtüğünüz yakıt tüketimi ve kullanım alışkanlığınız genele hitap etmeyebilir. 1992 yılı kasım ayı Auto Show dewrgisinde Tempra 2.0 8V testi vardı ve aracın test tüketimi ortalaması tam 13.3 litreydi ve o testte bile yakıt tüketiminin aşırı yüksek olduğu yazıyordu. O yıllarda bile! Çünkü aynı yıllarda üretilen Opel Vectra 2.0 üstten tek eksantrikli 8V 115 hp motoruyla 10.1 lt test tüketimine sahipti. Tempra 2.0 en büyük rakibinden %30 daha fazla yakıyordu.
    Ayrıca test edilen o otomobilin zamanında yeni bir araç olduğunu, teknik anlamda kusursuz durumda olduğunu ve daha da ötesi Auto Show dergisine teste verildiği için tüm detaylarının Tofaş tarafından çok iyi kontrol edilerek teste verildiğini size hatırlatırım. Bir yerlerden Auto Show dergisinin test sayısına ulaşın ve bakın.

    6) Bir otomobilin dayanıklılığını, satış sonrasını ve memnuniyetini en güzel zaman ortaya çıkarır. Siz beni karalayan olarak göstermeseniz direk kıyasa girmeyecektim ancak, bugün Opel Vectra 2.0 gerek dayanıklılık, gerek bakım ve servis kolaylığı, gerekse de ikinici elde alım satım kolaylığı ve değer anlamında Tempra 2.0'ı ezdi geçti.

    7)Tekrar etmek gerekirse bugün eğer Tempra alınacaksa bakım ve servis kolaylığı, usta sıkıntısı çekmeme amaçlı olarak 1.6 karbüratölü alınmalı. Yok ben performansta isterim 2.0 motor severim diyende Opel Vectra 2.0 almalı.





    Öncelikle, Yazınızı sonuna kadar okudum. 10.000 TL' bütçesi olan insanların bu performansa sahip olunamayacağı konusunda gayet güzel bir tespit yapmışsınız.
    Ancak yazınızın sonuna doğru kurmuş olduğunuz cümle olan 'OPEL - FİAT'IN 2.0 MOTORLARINI EZMİŞTİR' cümlesi hislerinizin ve çekmiş olduğunuz acıların bir dışa vurumu olmuş, ve yazıya nasıl yazmaya yaklaştığınızın bir göstergesi olmuş..

    Öncelikle 1993 yılında sıfır km aldığınız 8v modelleri dünya genelinde satılmış bir otomobildir İtalya'da satılmıştır., 16v modeli ise 1993 yılında coupe'de kullanılmış ve motor dökümleri 1999 yılında kadar italya'da yapılmıştır. 1999 yılına kadar 16v motor italya'da da satılmıştır coupe ismiyle. Tempra'ların Sadece montajlanma hatları türkiyede yaplmıştır. Ayrıca IAW Magneti Marelli ECU kullanmıştır 2.0 serileri. Bu yazılımlar döneniminin en başarılı yazılımlarıdır, sadece tempra - tipo - coupe'de değil , fiat croma ve lancia dedra thema gibi daha üst sınıf araçlarda da kullanılmıştır.. WEBER parçaları sadece gaz potansiyometre , enjeksiyon kütüğü ve ennjektörler olarak kullanılmıştır.

    Opel motorları'nın 2.0 kırmızzı kapak 150 beygir olanları bilir misiniz? GSI motorları :) En az 2.0 16v Fiat motorları kadar hassas motorlardır, Şu an GSI ile Tipo 2.0 ' kıyaslaarsanız daha doğru pencereden bakabilirsiniz. 2.0 136 hp opel motorları 1.6 Marea standartlarında performansa sahip motor ve otomobillerdir, o yüzden kıyaslamaya ihtiyaç bile duymamak gerekiyor.

    Teknoloji konusuna açıklık getirmek gerekirse, o günden bugüne sadece turbo'lar , hidrolik subaplar ve bobin kabloları yerine, buji başına 1 bobin sistemi geliştirilmiştir temel olarak, bu sistemleri Fiat 2.0 16v'in bir üst modeli olarak 2.0 20v'de 1996 da geliştirmiştir. 1997 de piyasaya sunmuştur, siz şimdi 20v motorları da beğenmezsiniz :) neyse..

    2.0 motorlar kullanıcısının elinde yeri gelir canavar olur, yeri gelir kiminin elinde perişan olur, motora yatak sardırırlar gider yeniden toplarlar 2.000 km sonra motor yine patlak verir.

    2.0 almak isteyen insanları korkutmayın, bu insanlara 2.0 alacaksanız teknik bilginiz kuvvetli olsun diyelim ama arıza yapmayacak yağ soğutucu gibi parçaların fiyatlarını vererek insanları korkutmyalım, sonuç olarak tekniği bir kenara bırakırsak , sizin de deidğiniz gibi 1.6 karbüratörlü versiyonlar şahin yerine tempra'ya binmek isteyen insanlarımız için daha uygun olacaktır.

    bir ek daha yapmak gerekirse, 2013 körfez yarışlarında 2.0 Fiat motorları Bir usta trafından hazırlanmış 2. olmuştur. Belki azınlık durumdadırlar ancak bu motorları yaşatanlar, YAŞAYANLAR ve hep yürüyetecek insanlar elbet var olacak.

    İyi günler.




  • Vallahi söylenecek pek bişey yok MaVu! arkadaşımız noktayı koymuş.Bu ülkede iyi olanı hep kötülerler bu böyle.Sağolsun servislerdede iş yok baktıkları arabalar belli.


    mbulur bu sözünüze hiç katılmıyorum.''Tempra otomobilinin anavatanı olan İtalya'da 2.0 8V yada 16V hiçbir zaman üretilmemiştir. İtalya'da Tempra üzerine monte edilen en büyük hacimli motor 1.8 litredir. 2.0 versiyon sadece Türkiye ve Brezilya'da kullanılmıştır. Tempra 2.0 Türkiye'de o yıllarda çok tutulan Opel Vectra'nın 2.0 versiyonuyla rekabet edebilmesi için üretilmiştir. Ayrıca 2.0 motorun enjeksiyon sistemi İtalya'da Lancia modelinde kullanılanın aksine Türkiye'de daha eski bir sistem olan IAW Weber'le donatılmıştır. IAW Weber sistemi o zamanki üretilen otomobillerde eski olmasından dolayı çoktan terk edilmişti.'

    Zaten aracın anavatanı İtalya İtalya'da bildiğim kadarıyla 2.0 8v-16v turbo üretildi.Ayrıca çok yakıyor diyorsunuz-diyorlar.Günümüzde Opel İnsignia'ya yaptıkları gibi araba 1.6 turbo motorlu bizim halkımız 1.2 gibi yaksın bastımmı yola yapışsın istiyor.Az yakan araba isteyen adam 2.0'e bakmaz/bakmaması lazım.Burdanda şu sonucu çıkarmasın kimse Tempra 2.0 çok yakıyor.Zamanına göre iyi değerlerdi.Fiat'ın 2.0 teknolojisi zamanında çığır açmıştır.Söylencek çok şey var.Ama bu kadar yeter.


     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor

     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    Ben kendi tecrübelerimin bir kısmını burada paylaştım ve bunlar 1993 yılında sıfır km olarak aldığım bir otomobile yönelikti. Size yada buradaki kullanıcılara şirin görünmek gibi bir amacım yok. Yazdılarımda sizi hedef almadım ve sizde benim şahsımı hedef alamazınız, yazılarınızı karşılıklı saygı ve forum kuralları çerçevesinde yazınız. Ben 21 yıl önce sıfır olarka aldığım ve kullandığım araç hakkındaki fikirlerimi paylaştım. Size göre piyasa ve insanlar maalesef Tempra 2.0 ların kıymetini bilememiş. O nedenlede zamanında da sıkıntılarından dolayı tutulmadığından zaten çok az üretilmiş 2.0 ların günümüzede yok denecek kadar az örnekleri kalmış.

    Yine madde madde olarak yazayım.

    1) 2.0 motorlar teknoloji olarak eskidir dedim ki doğrudur, otomobilde kullanılan krank sensörü vs, gibi parçalar bir motoru yeni teknoloji olarak adlandırmaya yetmez. Bahsettiğiniz parçalar enjeksiyon sistemi 30 yılı aşkın süredir otomobil motorlarında kullanılıyor. Sonuç olarak 2.0 serisi motorlar hele de 8 valf olanı eski teknolji bir motordur. Bu nedenle bu motor veya bu motorun bezeri günümüzde hiçbir Fiat otomobilinde kullanılmamaktadır. Ayrıca günümüzde üretilen gerek Fiat gerekse Lancia yada Alfa Romeo otomobillerde bu motorun temel alındığı herhangi bir motorda kullanılmamaktadır. Kısacası 2.0 8V yada 16V olsun bu motorlar ekonomik yaşamını tamamlamış motorlardır, günümüz teknolojisinden çok uzaktadır. Bu motorun kullanıldığı Tempra'nın da üretimi duralı 19 yıl olmuştur. Sizin mantığınızdan gidersek Ford T modeli araç bile eski teknoloji olmuyor.

    2) Bahsettiğiniz bakım şartları ve detaylar ancak bu otomobili çok meraklısının ve maddi sıkıntıları olmayan kişilerin alıp elden geçirip keyif otomobili olarak kullanmasına yönelik. Bu otomobilleri alanların bütçeleri genellikle en fazla 10.000 TL ve aracı aldıktan sonra büyük kısmının sizin dediğiniz gibi baştan sona detayına girecek ne maddi imkanları, ne de teknik bilgileri var. Ayrıca bunları yapmaya değecek bir 2.0 piyasada yok denecek kadar da azdır. Değil motoru çoğunun kaporta aksamı dahi bitik durumda. Bu aracı alanlar kısıtlı bütçeleriyle ulaşım ihtiyaçlarını gidermeye yönelik alıyor ve dediğimin arkasında durarak yine yazıyorum ki 2.0 motorlar kısıtlı bütçelerle ulaşım ihtiyacını gidermek isteyen kullanıcıya göre değil. Bunun yerine bu tarz kullanıcı karbüratörlü 1.6 versiyonlarını tercih etmelidir.

    3) Tempra otomobilinin anavatanı olan İtalya'da 2.0 8V yada 16V hiçbir zaman üretilmemiştir. İtalya'da Tempra üzerine monte edilen en büyük hacimli motor 1.8 litredir. 2.0 versiyon sadece Türkiye ve Brezilya'da kullanılmıştır. Tempra 2.0 Türkiye'de o yıllarda çok tutulan Opel Vectra'nın 2.0 versiyonuyla rekabet edebilmesi için üretilmiştir. Ayrıca 2.0 motorun enjeksiyon sistemi İtalya'da Lancia modelinde kullanılanın aksine Türkiye'de daha eski bir sistem olan IAW Weber'le donatılmıştır. IAW Weber sistemi o zamanki üretilen otomobillerde eski olmasından dolayı çoktan terk edilmişti.

    4) Buraya Tempra 2.0 la yaşadığım sıkıntıların hemen hiçbirini yazmadım. Nedeni kendi aracımda yaşadığım sıkıntıları genele yaymamak içindi ancak bende biliyorum ki yaşadığım sıkıntıları çoğu 2.0 kullanıcısı yaşadı.

    5) Yakıt olarak en fazla 10.5 lt yakar demişsinizde neye göre? Sizin ölçtüğünüz yakıt tüketimi ve kullanım alışkanlığınız genele hitap etmeyebilir. 1992 yılı kasım ayı Auto Show dewrgisinde Tempra 2.0 8V testi vardı ve aracın test tüketimi ortalaması tam 13.3 litreydi ve o testte bile yakıt tüketiminin aşırı yüksek olduğu yazıyordu. O yıllarda bile! Çünkü aynı yıllarda üretilen Opel Vectra 2.0 üstten tek eksantrikli 8V 115 hp motoruyla 10.1 lt test tüketimine sahipti. Tempra 2.0 en büyük rakibinden %30 daha fazla yakıyordu.
    Ayrıca test edilen o otomobilin zamanında yeni bir araç olduğunu, teknik anlamda kusursuz durumda olduğunu ve daha da ötesi Auto Show dergisine teste verildiği için tüm detaylarının Tofaş tarafından çok iyi kontrol edilerek teste verildiğini size hatırlatırım. Bir yerlerden Auto Show dergisinin test sayısına ulaşın ve bakın.

    6) Bir otomobilin dayanıklılığını, satış sonrasını ve memnuniyetini en güzel zaman ortaya çıkarır. Siz beni karalayan olarak göstermeseniz direk kıyasa girmeyecektim ancak, bugün Opel Vectra 2.0 gerek dayanıklılık, gerek bakım ve servis kolaylığı, gerekse de ikinici elde alım satım kolaylığı ve değer anlamında Tempra 2.0'ı ezdi geçti.

    7)Tekrar etmek gerekirse bugün eğer Tempra alınacaksa bakım ve servis kolaylığı, usta sıkıntısı çekmeme amaçlı olarak 1.6 karbüratölü alınmalı. Yok ben performansta isterim 2.0 motor severim diyende Opel Vectra 2.0 almalı.





    Öncelikle, Yazınızı sonuna kadar okudum. 10.000 TL' bütçesi olan insanların bu performansa sahip olunamayacağı konusunda gayet güzel bir tespit yapmışsınız.
    Ancak yazınızın sonuna doğru kurmuş olduğunuz cümle olan 'OPEL - FİAT'IN 2.0 MOTORLARINI EZMİŞTİR' cümlesi hislerinizin ve çekmiş olduğunuz acıların bir dışa vurumu olmuş, ve yazıya nasıl yazmaya yaklaştığınızın bir göstergesi olmuş..

    Öncelikle 1993 yılında sıfır km aldığınız 8v modelleri dünya genelinde satılmış bir otomobildir İtalya'da satılmıştır., 16v modeli ise 1993 yılında coupe'de kullanılmış ve motor dökümleri 1999 yılında kadar italya'da yapılmıştır. 1999 yılına kadar 16v motor italya'da da satılmıştır coupe ismiyle. Tempra'ların Sadece montajlanma hatları türkiyede yaplmıştır. Ayrıca IAW Magneti Marelli ECU kullanmıştır 2.0 serileri. Bu yazılımlar döneniminin en başarılı yazılımlarıdır, sadece tempra - tipo - coupe'de değil , fiat croma ve lancia dedra thema gibi daha üst sınıf araçlarda da kullanılmıştır.. WEBER parçaları sadece gaz potansiyometre , enjeksiyon kütüğü ve ennjektörler olarak kullanılmıştır.

    Opel motorları'nın 2.0 kırmızzı kapak 150 beygir olanları bilir misiniz? GSI motorları :) En az 2.0 16v Fiat motorları kadar hassas motorlardır, Şu an GSI ile Tipo 2.0 ' kıyaslaarsanız daha doğru pencereden bakabilirsiniz. 2.0 136 hp opel motorları 1.6 Marea standartlarında performansa sahip motor ve otomobillerdir, o yüzden kıyaslamaya ihtiyaç bile duymamak gerekiyor.

    Teknoloji konusuna açıklık getirmek gerekirse, o günden bugüne sadece turbo'lar , hidrolik subaplar ve bobin kabloları yerine, buji başına 1 bobin sistemi geliştirilmiştir temel olarak, bu sistemleri Fiat 2.0 16v'in bir üst modeli olarak 2.0 20v'de 1996 da geliştirmiştir. 1997 de piyasaya sunmuştur, siz şimdi 20v motorları da beğenmezsiniz :) neyse..

    2.0 motorlar kullanıcısının elinde yeri gelir canavar olur, yeri gelir kiminin elinde perişan olur, motora yatak sardırırlar gider yeniden toplarlar 2.000 km sonra motor yine patlak verir.

    2.0 almak isteyen insanları korkutmayın, bu insanlara 2.0 alacaksanız teknik bilginiz kuvvetli olsun diyelim ama arıza yapmayacak yağ soğutucu gibi parçaların fiyatlarını vererek insanları korkutmyalım, sonuç olarak tekniği bir kenara bırakırsak , sizin de deidğiniz gibi 1.6 karbüratörlü versiyonlar şahin yerine tempra'ya binmek isteyen insanlarımız için daha uygun olacaktır.

    bir ek daha yapmak gerekirse, 2013 körfez yarışlarında 2.0 Fiat motorları Bir usta trafından hazırlanmış 2. olmuştur. Belki azınlık durumdadırlar ancak bu motorları yaşatanlar, YAŞAYANLAR ve hep yürüyetecek insanlar elbet var olacak.

    İyi günler.

    Alıntıları Göster
    Bir otomobil kendini geçen zaman içinde kanıtlar ki zaman Tempra 2.0 8V'nin ne olduğunu göstermiştir. Vectra A 2.0 8V'ler ortalama 12.000 TL'den satılırken Tempra 2.0 8V 6.000 TL'ye müşteri bekler durur. Opel'i övmek adına değil ancak kabul etmek gerekir ki 2.0 8V OHC yani üstten tek eksantrikli Opel motoru kaya gibi sağlamdır ve öyle sizin bahsettiğiniz gibi ince ayar ve ustalık filan da istemez. Bu nedenle de Türkiye'nin her köşesinde halen aktif ve sıkıntısız olarak kullanılmaktadır.

    Ben sıfır km olarak aldığım aracın çıkardığı arızalardan bıktım usandım. Sıfır km aldığım aracın farikada monte edilen motoru herhalde bahsettiğiniz kötü ustalar ve bu motordan anlamayan mekanikerler tarafından üretilmemiştir diye düşünüyorum. Ben kendim 2 yıl kullandım geri kalan 4 yıl süresince de ikinci eldeki çok düşük satış değeri nedeniyle satmayıp aile içinde kullanmayı tercih ettik.

    Vectra GT'de ve Astra GSI'da kullanılan 2.0 lt 16 Valf SFI motorları bilirim. Vectra GT olarak 1994 model olarak yeni alıp kullandım. Bugün geçmişe dönüp baktığımda "çok iyi otomobildi" dediğim bir arabadır. Tempra 2.0 8V yada 16V ile kıyas bile kabul etmez. Zaten fiyat olarak da öyleydi Tempra 2.0 8V'nin liste fiyatı 295.000.000 iken Vectra GT 510.000.000'du. Bugün bile üretiminin üzerinden 20 yıl geçmiş olmasına karşın gerçekten temizi çok kıymetli bir arabadır. İyi kondüsyondaki 15.000 TL civarı eder. Yakıt tüketimi olarak şehir içi ortalama 9.5 - 10 lt arası yakar.

    Opel'in ilk ürettiği yıllardaki gerek 2.0 136 hp gerekse de 1.6 lt 100 hp ECOTEC motorları sıkıntılıdır. O ayrı bir konu. Fakat 2.0 8V OHC (üstten tek eksantrik) yada 2.0 16 V SFI 150 hp motorları mükemmeldir.

    Tempra 2.0 8V yani 159A6.046 kodlu motorla İtalya'da ve Avrupa'da hiçbir zaman satılmamıştır. Evet İtalya'da 2.0 8V motor Croma'da ve çeşitli Lancia modellerinde kullanılıp satılmıştır ancak Tempra modeli üzerinde kullanılmamıştır ve satılmamıştır. Nokta. Tempra'nın İtalya'da kullanılan en büyük hacimli benzinli motoru 1.8 lt 159A4.000 kodlu motordur ve 110 hp güce sahip daha modern bir makinadır. Ayrıca sadece 1.8 lt modeline yani serinin en üst seviye modeline özgü olarak gösterge panelinin üst kısmının sağ tarafında ortalama yakıt tüketimi vs. gibi bilgileri veren yol bilgisayarına sahiptir. Tempra 2.0 8V modeli sadece Türkiye ve Brezilya'da üretilmiş ve satılmıştır. Ayrıca Brezilya'da 2.0 8V motorun karbüratörlüsü de üretilmilştir yine Brezilya'da 2.0 8V motorun Turbo versiyonuda 165 hp olarak üretilip satılmıştır. Türkiye'de üretilip satılmasının da tek nedeni Opel Vectra ve Renault Concorde'ların 2.0 lt motora sahip olmasından ötürü Tofaş'ın da piyasada Opel ve Renault'ya karşı 2.0 motora sahip bir otomobille var olması isteğidir.

    Şuna eklemeden geçmek istemiyorum, Tempra 2.0 8V'de kullanılan motor 1976 yılında piyasaya sürülen Fiat 131 2.0 Mirafiori modelinde de karbüratörlü olarak kullanılmıştır. 2.0 ie 8V motor Fiat tarafından transversal motora dönüştürülmüş ve enjeksiyon sistemi eklenerek 1985 yıllında piyasaya sürülmüş olan Fiat Croma'da kullanılmıştır. Fiat Croma bu motorun kullanıldığı Avrupa üretimi son Fiat otomobilidir. 2.0 8V 115 hp motor İtalyan Fiat üretimi olarak daha sonra başka hiçbir modelde kullanılmamıştır. Bundan dolayıdır ki Tofaş 1992 yılının sonunda 1993 model olarak Tempra 2.0 ie 8V'yi piyasaya sunduğunda 159A6.046 kodlu 2.0 ie 8V motor halihazırda eski teknoloji bir motordu ve Fiat tarafından Avrupa'da üretimi durmak üzere olan Croma'dan başka modelde kullanılmıyordu. Bahsettiğiniz Fiat Coupé otomobili hiçbir zaman 2.0 litre 8V 115 hp motorla üretilmemiştir. Coupe 2.0 16V motorla üretilmiştir.
    Kısa ve net 2.0 8V motor Fiat'ın İtalya'da 1990 yılı ve sonrasında piyasaya lansmanını yaptığı yeni hiçbir modelinde kullanılmamıştır. Geçmişten yani 1980li yıllarda piyasaya verdiği ve 1990 yılında üzerinde kullandığı bir model o motoru yeni yapmaz.
    Yine kısa ve net Tofaş bu eski teknoloji motoru 1992 yılı sonunda ilk kez 1991 yılında piyasaya verilmiş modern bir otomobil olan Tempra'ya takmış ve eski teknoloji bir motor olarak takarak kısa yoldan 2.0 motorlu araç pazarında Opel'le rekabet etmeye çalışmış ve maaelsef eline yüzüne bulaştırmıştır.
    Üretildiği ilk yıllarda bile müşteri Tempra'yı 2.0 motorla satın almaktan uzak durmuştur.

    Bu nedenle de 2.0 motorlu Tempra'nın satış rakamı 2.0 motorlu Opel Vectra'dan çok gerilerde kalmıştır. Hatta 2.0 motorlu Tempra kendinden nerdeyse %80 daha pahalı olan Vectra GT'den bile düşük kalmıştır. Direkt rakibi olmasına karşın Renault 21 Concorde'u burada konuya pek dahil etmiyorum, çünkü Renault 21 Concorde'da 2.0 motoruyla Tempra 2.0'dan çok daha fazla sattı ancak o yıllarda Concorde'un kamuda oldukça fazla miktarda makam aracı olarak kullanılması bu aracın satış rakamlarını oldukça yukarı taşımış olması nedeniyle haksız bir kıyaslama yapmamak adına karşılaştırmaya dahil etmedim.

    Aslında İtalya'da Tempra'da kullanılan 1.8 lt hacimli 110 hp olan çok daha yeni teknoloji motoru Türkiye'de de kullansa en doğrusunu yapmış olacaktı, ancak piyasada müşterinin "2000 motor" takıntısı nedeniyle 1.8 lt makinayı kullanmamıştır.

    Ayrıca o yıllarda ne yazık ki Tofaş üretim kalitesi olarak rakiplerinin oldukça gerisindeydi. Tofaş geliştirdiği yan sanayi ve yaygın servis ağıyla piyasada öne geçmeye çalışırken, rakibi Opel kaliteyle rekabet etmiştir. Opel İzmir Torbalı'daki fabrikasında (montaj fabrikasıdır), mümkün olan en yüksek kalitede üretimi yaparken ki bu nedenle 1994 yılında bağımsız denetim kuruluşları tarafından yapılan denetimlerde Avrupa'nın en üst kalitede üretim yapan GM fabrikası olarak ödül almıştır. 20 yıl sonra bile ikinci el değeri olarak Vectra bunu kanıtlar.

    Sizinde bahsettiğiniz gibi bu motorların kronik bir sıkıntısıda epeyce bir otomobilin ki buna tanıdıklarıma ait iki tane Tempra 2.0 8V'de dahil olmak üzere daha ilk yılında motorları yatak sardı. Yani fabrika montajı motorlar daha 10.000 km'yi görmeden yatak sardı. Benim otomobilimde böyle bir sorun olmadı. Nedenide şanstan daha çok benim serviste o yıllarda bakımlarda bu motorlara 20W50 Castrol GTX konurken benim Castrol 15W40 yağ koydurmamdır. O yıllarda motor kaputunu açtığınızda aracın sağ tarafında sağ far üst hizasında panel sacı üzerinde araç ilk dolum yağlarını gösteren bir etiket olurdu. Aracı aldığım gün baktım ve motora ilk dolumda Castrol SAE 30 evet şaka değil SAE 30 tek dereceli yağ konduğunu gördüm ve ertesi gün servisten bir filtre aldırıp yağ ve filtreyi değiştirdim. O yıllarda yine 1000 - 1500 km aralığında ücretsiz ilk bakım yapılırdı vu bu bakım için aracın garanti kitapçığında bir kupon olurdu. Serviste araca 15W40 yağ koydurmam kabul edilmedi ve araca 20W50 Castrol GTX ile dolum yapıldı ben yine servisten çıkar çıkmaz yeni yağı boşalttırıp SAE 15W40 koydurmuştum. Bu arada motorumda hiçbir zaman yağ eksiltme sıkıntısı yaşamadım.

    Sayın @MaVu Siz Tempra 2.0'ı çok sevebilirsiniz ve bu otomobilin sizin gönlünüzdeki yeri ayrı olabilir ve bu motordan anlayan iyi bir mekaniker olabilirsiniz. Ancak diğer taraftan kaliteside, piyasada parça vs durumlarıda bellidir. Bu nedenle Tempra 2.0 kesinlikle günümüzde kısıtlı bütçeye sahip, otomobilden az değil orta derecede anlayan kullanıcının ulaşımı ihtiyacını karşılamak üzere alıp az sıkıntıyla başını fazla ağrıtmadan keyifle kullanacağı bir araba değil. Bunda piyasada satılıktaki otomobillerin büyük çoğunluğunun gerçekten masraflı ve kötü kondüsyonda olduğunu ve ikinci elde çok çok zor satıldığınıda hesaba katarsak kesinlikle uzak durulması gereken bir otomobildir maalesef ki. Ben kimseninde gözünü korkutmaya çalışmıyorum.

    Bu konuda da bundan sonra herhangi bir detaya girerek mesaj yazmicam, çünkü yazabileceğim herşeyi 21 yıl öncesinden hatırladığım kadarıyla yazdım.

    Edit: Alıntı kısmının çıkarılması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 17 Haziran 2014; 10:20:46 >




  • Bende 2.0 16v 99 model tipo var.İnanın geçen hafta Ankara İvedik sanayi 88 bölgede Ayhan Usta ve Oğluyla tanıştım artık motor hiçte korkutucu değil.Ellerine sağlık ustam.2.0 tipo tempra araca sahipseniz Ayhan Ustaya uğrayın derim aracınızı yaptırmazsanız bile bir çayını için sıcak sohbetini dinleyin tavsiyemdir.
  • bende sxak 2.0i.e modeli var bunu yapan fabrikaya da üretenide üretmek lazım 5 para etmez bende var almak isteyen varsa satim araba sana gardaş olur
  • MaVu! sana bir konuda çok hak verdim bu 2.0 motor fazla yakar parçaları pahalıdır mantığı yüzünden ülkemize firmalar yüksek motorlu araç göndermediler yıllarca, ben neden linea nın 1.6 dan yüksek motoru yok diye düşünürken 1.8 motoru olduğunu duyunca şaşırmıştım.

    Sanayi de ki usta da çok önemli seni başından savmak istiyorsa ya git bu arabayı sat diyor ya da parçası yok v.b gibi şeyler söylenebiliyor. Bana şu bile söylendi tempra varken sanayiye götürmüştüm usta bana vites boştayken sakın gaza basma motoru kucağına alırsın demişti gerisini siz düşünün. Herkese kazasız belasız sürüşler.
  • O ustaların her söylediğine kulak aşmayın ustalık konusunda gözü kesmediği araba olunca mok atmaya başlıyorlar tamam sorunlu olabilirde o kadarda değil yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Hay Allah razı olsun. Ağzına, eline, yüreğine sağlık. Bırakın bizim miller hala bu arabanın yarısı kadar konfor, donanım ve güvenliği olmayan; 1.6 motoru ile gazı lıkır lıkır içen, boş zamanlarında arıza çıkartan Doğan ve Şahin'e para vermeye devam etsin. Nede olsa parçası ucuz ya !!! :D :D :D
  • tempra 2.0 94 model

    nedersiniz arkadaşlar 6.400 e kadar fiyatı kırdım alınırmı biraz daha mı aşağıya düşmesini bekliyim yoksa hi bulaşmıyımmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamozcuk


    MaVu! sana bir konuda çok hak verdim bu 2.0 motor fazla yakar parçaları pahalıdır mantığı yüzünden ülkemize firmalar yüksek motorlu araç göndermediler yıllarca, ben neden linea nın 1.6 dan yüksek motoru yok diye düşünürken 1.8 motoru olduğunu duyunca şaşırmıştım.


    1.6 yerine 1.8 almak için yani 200 cc hacim farkına %45 yerine %90 ÖTV ödemeye birde aradaki %45 farkın %18 kdv si olan %8.1 fazlayla beraber 200 cc hacim farkı için arabaya %53.1 fazla vergi bedeli ödeyeceksen özel sipariş ver ve al. Daha açık yazarsak 1.6 versiyonun vergisiz fiyatının 25.000 TL olduğunu varsayalım diyelim ki 1.8 lt olan da vergisiz olarak aynı fiyattan satılıyor olsun buna göre:

    1.6 lt olanı için: 25.000 * %45ÖTV = 36,250 * %18 KDV = 42,775 TL Bu ÖTV ve KDV sonrası fiyattır.

    1.8 lt olanı için: 25.000 * %90 ÖTV = 47.500 * %18 KDV = 56.050 TL ÖTV ve KDV sonrası fiyat. Aradaki fark 13.275 TL yani vergisiz olarak aynı fiyattan satılan araba sırf hacim farkından kaynaklanan ÖTV farkı nedeniyle anahtar teslim fiyatta %31 daha pahalı kalıyor. Tabii tekrar söylüyorum iki arabanın vergi öncesi satış fiyatlarının aynı olduğunu kabul ederek bu hesabı yapıyorum. Sırf 200 cc hacim farkına aynı arabada kimse %31 fazla ödemez. Türkiye pazarından orta Fiat, Renault, Opel vs gibi sınıf markalarda yüksek hacimli motorlarının silinmesinin nedeni insanların fazla yakar korkusundan çok alım sırasında uygulanan aşırı vergilerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 5 Kasım 2014; 16:00:03 >




  • Arkadaşlar merhaba ;

    Yeni aldığım Tempra 2.0 ie 8v İstanbul da iyi bir usta var mı tavsiye edeceğiniz?
  • Whitecodes W kullanıcısına yanıt
    Konuyu da hortlatmak adına; İstanbulda iyi bir usta bende çok aradım ama bulamamıştım. Bir tanesi 1.6 olmak üzere 4 tane tempramız oldu ama özellikle 2,0 larını hep Gemlik te bir usta var ona götürüyoruz. Adam gerçekten tempra 2,0 ustası üstüne tanımam
  • Zamanla konfor konusunda geri kalsa da sunduğu motor hacmi ile unutulmazlar arsına girdi bence
    Arabalar.com.tr
    1998 Fiat Tempra 2.0 ie 16V Teknik Özellikleri
    http://www.arabalar.com.tr/fiat/tempra/1998/2-0-ie-16v




  • konuyu tekrar hortlatalım bnden size kesın we net tek bir bilgi 2008 yılından beriye tempra 2000 16 v kullanıyrum yanliş hatırlamıyorsam 8 yıl once rektefiye ettırdım hala kullanıyorum dediginiz rolanti motorunu bir kez tamir ettirdim halada bi sorun yok kasasıda gayet guzel keyifle biniyorum saygılar
  • arabalar kabus değil. usta YOK. araçla ilgi tamirler hep aracın altından yatarak yapılıyor. üstten hava manifoldunu sökmeden iş yapılmaz. o yüzden sevmiyorlar. . ben kendim tempra 2.0 16v aracıma yatak sekman conta yaptım. sente ayarı önemli. burada paylaşıcam resimleri. mutlaka birilerin işine yarar. kimse bilmiyor bilen saklıyor. sorusu olan mesaj yazsın.
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi richardsahin -- 6 Eylül 2020; 13:19:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • richardsahin R kullanıcısına yanıt
    kaça kadar alınır tavsiye edermisiniz
  • hiç düşünmeden alırım. yeni tempramın motoru orjinal 190 binde. orjinal fabrika sesi var. 2.0 16v cat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşım merhaba. bu sentenin nasıl yapıldığını bana anlatabilirmisin. buna ihtiyacım var. 05076474134
  • richardsahin R kullanıcısına yanıt
    dostum bana ulaşırmısın 05076474134 lütfen.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.