Şimdi Ara

TEMPRA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUZ..GÖRÜŞLERİNİZ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
121
Cevap
0
Favori
103.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: parisorlu

    selam arkadaşlar,son 1 haftada 2500 km.yol yaptım.Anlatılan olumsuzlukların hiç birini görmedim.En çok gördüğüm ise ben otobanda iken önümdeki araçların şeridi boşalttığıydı.(tempra 2.0.ie 16v)



    kısmetse senin arabanın aynısından almayı düşünüyorum..hadi hayırlısı.

    bu arada araban benzinli mi?ne kadar yakıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih -- 2 Eylül 2007; 13:20:17 >
  • merhaba Salih kardeş,hiç düşünmeden alabilirsin ,sadece 8 valfle 16 valfi karıştırma alacağın 16 valf olsun.yakıta gelince ne kadar köfte o kadar ekmek.şehirlerarası klima full açık ortalama 150-160 km.hız LPG de 15 ykr.yaktı.Gayet normal.yenisini eskisini karıştırırsakta eskiye göre 150 000 lira yaktı.
  • BEN ONUN HALTINI YEDIM. EVLATLIK EDINMEYI DUSUNUYOSAN COCUK ESIRGEMEYE GIT. HIC OLMAZSA HAYIR ISLERSIN.
  • Eger Hala Almadiysan Yada Tempra Almakta Kararsiz Olan Arkadaslar varsa Yazimi Dikkatli okuyun derim..
    Oncelikle Bu araclar Temizlik Bakim ilgi ister Doldur depoyu bas gaza gitsin DENMEZ...
    Enistemde 95Model SXAK Vardi 2.el aldiginda Herkes Ona Kulaktan dolma Seyleri Soyledi:
    1)Kagit gibi araba...
    2)Alti yere deger Parcalarini Toplarsin...
    3)Dijital Beyni Yanar Elinde Patlar(kalir)
    4)Satamazsin Bekler durarsin...
    Yaklasik 2sene kullandi aldiginda 7000ytl ye almisti
    1)Kaporta ince diyenler ne ince arabalar var Bilmiyorlar herhal
    2)Cok Tasli yada fazla cukurlu yerlerden kacmak yada cok yavas girmek gerekli olabilir
    3)Beyni yanmadi ama elektronik kart denen parcasi degisiyormus komple panel degil!!
    4)Sahin-Dogan-kartal fiyatina daha konfor ve ozellikli Bilen Alir
    Enistemle Beraber gezmeye Gittik cogu sefer Ses yok Konfor Cok rahat
    1sefer bile ariza cikarmadi Duzenli olarak bakimini Yagini vesairesini yaptirdi bakti ilgilendi..
    Askere giderken yil 2006 6000ytl ye 1hafta icinde satti.....
    Dun Oto Pazarina gittim iste Not aldim Fiyatlar ve Tempranın Farki
    Model-Marka-ozelligi-fiyat-yorumum
    93Sahin Dogan-SedanLpg-5000-6500ytl-Parcasi Ucuz Kendisi pahali
    96Kartal -steysin-lpg-7000ytl-97ve sonrasi nejeksiyonlu ve hidrolik ama 96cok para
    93 Toyota Corolla-9000ytl-Kaliteli olarak ve motor omru 700bin Tutuluyor
    98model Hyundai Accent 10.000ytl
    2000model Lada Sedan-7250ytl-Konfor yok ic malzemeler dandik
    2000model Lada Steysin-7500ytl-ic doseme ve malzemeler dandik
    95-97Model Tempralar S-SX-SXAK hepside ilginctir ayni fiyat 7000ytl
    97model SW2.0ie Cat 8v mi 16v mi bilmiyom 7500ytl
    SLX steysin klasik ibreli 7750ytl
    Unolar 96lari 6500
    Tipolar 98 leri 8500ytl




  • 1. vay be desene ben 20 lik şanzumanla o kadar çukurlara girip çıkmışım. Şimdi merak ettim Temparanın yerden yüksekliği eski Toyota ve Honda lardan azmı? ne dersin yoksa sadece şanzımanı mı düşük
    Birde merak ettim kaç tempra kullanıcısı böyle çukurlara girmekten şanzımanını dağıtmış.Yazarlarsa sevinirim.
    2. Demekki fiyat mühendisleri malzemeden çalmışlar özürlü davlumbaz Vay be orjinalinde davlumbazı olmayan arabaların vay haline desene ama dur onların şasesi kalındır çürümezler onlar dimi
    3.Fiyat mühendislerine bir sormak lazım niye bu aralık kısa diye Acaba kasa ağır kalkışı kolaymı olsun istemişlerki
    Ben hiç vitesle boğuştuğumu hatırlamıyorum.Kuş serisinden bu arbaya geçtiğimde nasıl tempradan Caddy e geçtiğimde yaşadığım hissi yaşadıysam aynı hissi yaşamıştım.
    4.İstersen buna cevap yazmayım,downforce olayındaki gibi ne yazdığına bir dikkat et istersen.Ayrıca yanlış yazdığın kısaltmaları türkçe yazda her kesim faydalansın.Yazıyı biryerlerden almışsın fakat genede yanlış yazmışsın
    paganizonda arkadaşım kusura bakma ama dediğim gibi downforce olayı yazdıklarına önyargılı bakmama sebep oldu.
    Bilgi kaynağını ve yaşını yazarsan sevinirim malum buraya küçük kardeşlerimizde takılıyor.
    Hani körü körünede Tempra fanatiği değilim anlıyacan.Sadece kulaktan duyma bilgimi değilmi onu öğrennmek istiyorum.Yoksa doğru söze diyeceğimiz hiç bir şey olamaz
    quote:

    Orjinalden alıntı: paganizonda

    quote:

    Orjinalden alıntı: aygun75

    1-)virajlarda özellikle yokuş virajlarda danforce yükseldiği için aşırı dengesiz kontrol ortaya çıkıyor.
    Arkadaş sanırım downforce yazacaktın.Şimdi sen bu kelimeyi tam yazamayınca bende konuya hakim olmadığın gibi bir izlenim uyanıyor ve yazılarını ister istemez önyargılı okumaya başlıyorum

    2-)kardeşim bu arabayla çukurlara girip çıkamazsın helede istanbul gibi bir yerde tam bir işkence.
    Ne alaka,diğer arabalar dahamı rahat girip çıkıyor.

    3-)şasisi ince olduğu için ilerleyen yıllarda çökme tehlikesi ile karşı karşıya kalabilirsiniz.vay be desene depreme dayanmaz.Hızla çukura girersek arabanın şasisi yamulur demekki.

    4-)ön kaputun altınca koruma sacı olmadığı için sabah arabanıza bindiğinizde sizle kahvaltı yapmak isteyen bir fare ile karşılaşabilirsiniz.kablolarınız kesilmişte olabilir.
    O yıllarda üretilen hangi arabalarda bu dediğn fare koruyucusu vardı,merak ettim doğrusu.

    5-)devriyaj firen gaz pedal dizilimi göreceli olarak sürücüleri zorlayabiliyor.demekki geniş taban ayakkabı ile sürmeemk lazım

    6-)birinci vites aralığı çok kısa oludğu için dur-kalk trafikte ayaklarınız fazlasıyla yoruluyor.
    demek onun için tempra kullanıcıları arabadan inince ayak ağrısı çekiyormuş.

    7-)önden çekişli bir araç olduğu için düşük hızlı virajla çok mükemmel girebilirsiniz.
    İlginç bir tespit




    1-) diger arabaların sanzımanı yerden 20 cm yukarda degil en assagı 25 27 cm yukarıda yani su senin dedigin arabalar yuksek anladın subjektif edebiyat hocası kardesim
    2-) tempraların fabrika cıkısı normal avrupa araclardan şasisi incedir bir onden cekişli oldugu icin ilerliyen yıllarda tıravest dedimiz yani tekerle motor arası tutuculuk gorevını yapar fakat ağır gövde buna paralel ince şasi olduğundan ilerleyen yıllarda travest bakımı şasi boyası yapılmadığı taktirde özürlü davlunbazlar yüzünden kış mevsimlerinde çürümeye mahkum olur(bana bir araba söyleyin o yıllardan sedan modellerden hangisi 1000 kg dır.hepsi en aşağı 1300 kg başlar.sebebi kalın şashidir.)
    3-)seat,ibiza,toyata coralla,renault 21,pejo 505..........sayMAKLA BİTMEZ.eğer bunlarıda bilmiyorsan burda yazma.
    4-)dur-kalk trafikte ilerlerken 1.ci vites aralığınız uzun olsaydı 2.vitesle uğraşmak zorunda kalmazdınız.
    5-)normal şartlaRda 4W ve arkadan yani FR veya MR bu çekişli araçlar düşük hızdaki virajlarda FR yapılıcak ani bir hamle ile spin koyar MR da aynı şekilde 4W(4 çekişli) ise tıpkı bir kalas gibi manevrasını bitiremez.sadece kalkışlarda çok iyidir.FF bunla girdiğinizde fren diğil sadece el freni ile bile çok rahat hareketler yapabilirsiniz.sebebi viraja giriş için ve çekişi ön tekerlerden olduğu için araçın ön kısmını kaydırıarak arka tekerler bağımsız olduğu için ön tarafta maximum sürat arkada tarafta minimum yol kaybı.bu yazdıklarımız için S şikanlarında ortalama 3.cü vitesten bahsedilir.anlamayan varsa bir FR bir MR bir 4W imkanda varsa ve bilgide varsa WRC hariç dünyadaki bütün pist yarışlarında en çok tercih edilen çekiş sistemi FF dir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aygun75 -- 4 Eylül 2007; 10:04:01 >




  • FOREVER TEMPRA
  • boşverin asmayın kulak.. uno tipo tempra kuş serisinden apayrıdır... kullanan bilir...

    şanzuman , rahatlık , iç hacim , motor performansı... ben unomdan bile çok çok memnunum , serçe - şahin kullandım bundan önce...

  • Concorde immobiliser dahi var
    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    bizde 2-3 tane sxa aldık şu son 2 sene içerisinde
    hiç de dedikleri gibi çok masraflı değil
    sadece periyodik bakımlarını yaptıktan sonra hiç ardına bakma
    ayrıca 2.0 motorlusu da vardı bizde
    o ise bambaşkaydı
    deri koltuk-airbag-abs-klima vs...

    ayrıca o modelde tempra da bulunan özellikler onun sınıfında başka hangi arabada var?
    4 cam otomatik bugün bile çoğu araçta standart değil
    otomatik klima var ak modelinde
    bence arabaya bak,bakıttır,gerçekten temizse al
    sonuçta şahin parasına şahinden daha lüks bir araba....
  • debriyaj aralığı kısa diyen arkadaş,

    1.vites 55 km, 2.vites 95 km,

    3.vites ise 137 de kesiyor desem...daha ne olacaktı onu anlamadım...
  • tempra mı hiç bulaşma
  • Aracın karoserinin zayıf olduğu bilinen bir gercek. Kimse inkar etmeye kalkmasın.
    Benim anlamadığım konu yerli bir arabaya 6.500 ytl vermek.
    Ama bu fiyata Hidropnömatik süspansiyonlu (isteğinize gore aracı yukseltip alçatabildiğiniz, viraja girdiğinizi algılayıp süspansiyonu sertleştirip maksimum yol tutuşu sağlayan aracı ne kadar yuklerseniz yukleyin yere paralel duran ve devrilmeme gibi bir iddası olan , 3 tekerle gidebilmenizi sağlayan bir süspansiyon sistemidir.) bir Citroen Bx alabilirsiniz.
    www.sahibinden.com dan araştırın bi.
  • Arkadaşım Türkiyede yaşıyorsun ve zamanında birçok sorun çıkaran temprayı almak istiyorsun aferin sana.Delimisin ne temprası git broadway al o araba sana 10 yıl gidecekse broadway 100 yıl gider yapmayın arkadaşlar ya o kadar araba var Türkiyede hiç kimseden demi duymadınız tempra rezilliğini

    Renault
  • bahsetttiğiniz araçlar tempranın yanında dahi duramaz..ezbere konuşuyosunuz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: parisorlu

    bahsetttiğiniz araçlar tempranın yanında dahi duramaz..ezbere konuşuyosunuz..





    arkadasım haklı.temprayı bakarsan bağ olur bakmazsan dağ.ben 2,5 senedir kyullanıyorum.2 senede 45000 km yol yaptım.uzun yolda hiç sorun çıkarmadı. tatilde 5500 km yol aldım. ( 1 günde (16 saat) 1650 km) sorun yoktu.

    broadwayle kıyaslanmış.yazık.
    peki temprada olan özelliklerin hangisi broadwayda var. sorun istenmiyorsa toros en kıyak arabadır.(arızlanacak özelliği yok)
  • quote:

    Orjinalden al�nt�: parisorlu

    bahsettti�iniz ara�lar tempran�n yan�nda dahi duramaz..ezbere konu�uyosunuz..

    Benim onerdigim Citroen bx dunyanin en guvenli otomobillerindendir. Ezbere konusan ben degilim. Temprayida biliyorum Tipomuzda oldu . 98 de 96 model tipoya arkadan eski kasa bi vectra carpinca babam arka koltugu kucagina almisti. Brodwayle tabi kiyaslanamaz.2 otomobilden birini sec deseler temprayi secerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 7 Eylül 2007; 9:46:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi

    quote:

    Orjinalden al�nt�: parisorlu

    bahsettti�iniz ara�lar tempran�n yan�nda dahi duramaz..ezbere konu�uyosunuz..

    Benim onerdigim Citroen bx dunyanin en guvenli otomobillerindendir. Ezbere konusan ben degilim. Temprayida biliyorum Tipomuzda oldu . 98 de 96 model tipoya arkadan eski kasa bi vectra carpinca babam arka koltugu kucagina almisti. Brodwayle tabi kiyaslanamaz.2 otomobilden birini sec deseler temprayi secerim.

    Arkadaşım, dünya tarihinde, kaza esnasında insan hayatını (ölmeyeceğimizi) garanti eden bir otomobil henüz yok. Bakın, Lady Diana bile 600 SEL içinde öldü...
    Sen o bahsettiğin Citröen ile kaza yaptığında, yedek parçalarına yapacağın masrafı bir düşündene. İkinci el tempra alırsın.
    Bir de ekonomik açıdan düşün.




  • quote:

    Arkadaşım, dünya tarihinde, kaza esnasında insan hayatını (ölmeyeceğimizi) garanti eden bir otomobil henüz yok. Bakın, Lady Diana bile 600 SEL içinde öldü...
    Sen o bahsettiğin Citröen ile kaza yaptığında, yedek parçalarına yapacağın masrafı bir düşündene. İkinci el tempra alırsın.
    Bir de ekonomik açıdan düşün.


    Madem her otomobilin içinde olecez boşuna havayastığı konuyor otomobillere kaza yapınca bosuna masraf.2airbag 4 milyar.....
    Euroncap boşuna yapılıyor...

    Herkes anadola binsin yedek parca sorunu yok bozulduguzaman yensisini alırsın...
    tempra ile 120 ile giderken viraja gir ve arka lastiklerinden birinin patladığını düşün... Kaza yaptıktan sonra otomobile masraf yapmana gerek yok cunku masraf yapabilecek kadar yaşayamazsın...

    Birde Bx ile aynı durumda oldugunu düşün. otomobil milisaniyeler içinde süspansiyonlarını sertleştirip -yumuşatarak gerekli dengeyi saglar ve kaza yapmazsın. Buna 3 tekerle gidebilme deniyor. Ve ayrıca Bx topiğini okursanız çokda pahalı yedekparcaları olan bir araç olmadığını gorursunuz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erselyilgin

    Arkadaşım Türkiyede yaşıyorsun ve zamanında birçok sorun çıkaran temprayı almak istiyorsun aferin sana.Delimisin ne temprası git broadway al o araba sana 10 yıl gidecekse broadway 100 yıl gider yapmayın arkadaşlar ya o kadar araba var Türkiyede hiç kimseden demi duymadınız tempra rezilliğini

    Renault

    Yapma arkadaşım yaa... Araç hakkında görüşlerin ne olursa olsun, Tempra kullananlara "deli" diyemezsin. Tempra kullanan herkes akılsız da bir tek sen mi akıllısın ? Bahsettiğin Broadway' in her ne kadar artıları olsa da eksileri saymakla bitmez. Karşılaştırma yapacaksan, Lütfen genel değerlendirme yap.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi

    quote:

    Arkadaşım, dünya tarihinde, kaza esnasında insan hayatını (ölmeyeceğimizi) garanti eden bir otomobil henüz yok. Bakın, Lady Diana bile 600 SEL içinde öldü...
    Sen o bahsettiğin Citröen ile kaza yaptığında, yedek parçalarına yapacağın masrafı bir düşündene. İkinci el tempra alırsın.
    Bir de ekonomik açıdan düşün.


    Madem her otomobilin içinde olecez boşuna havayastığı konuyor otomobillere kaza yapınca bosuna masraf.2airbag 4 milyar.....
    Euroncap boşuna yapılıyor...

    Herkes anadola binsin yedek parca sorunu yok bozulduguzaman yensisini alırsın...
    tempra ile 120 ile giderken viraja gir ve arka lastiklerinden birinin patladığını düşün... Kaza yaptıktan sonra otomobile masraf yapmana gerek yok cunku masraf yapabilecek kadar yaşayamazsın...

    Birde Bx ile aynı durumda oldugunu düşün. otomobil milisaniyeler içinde süspansiyonlarını sertleştirip -yumuşatarak gerekli dengeyi saglar ve kaza yapmazsın. Buna 3 tekerle gidebilme deniyor. Ve ayrıca Bx topiğini okursanız çokda pahalı yedekparcaları olan bir araç olmadığını gorursunuz.

    Anlatamadım ki... Benim demek istediğim şuydu : Bu sınıftaki araçlarda kaza durumunda, olabilecek şeyler üç aşağı beş yukarı aynı. (Allah korusun).
    Arkadan Vectra çarpınca, Tiponun koltuğunu kucağına almış... Bunun yerine Citröen olsaydı sanki durum çok mu değişecekti ?
    Ben diğer yönleriyle kıyaslamak gerektiğini düşünüyorum.




  • ya arkadaşlar gene fanatizm öne çıkmaya başladı.tamam havayastığının faydası var ama belirli şiddetteki çarpmalarda işe yaramadığını herkes biliyor.örnek vermeye gerek varmı.Gözüne takacağın gözlük tozdan korur ama üstüne gelebilecek yumruktan korumaz.her şey bir yere kadar.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.