Şimdi Ara

Tempra Su Kaynatma ve Boşaltma Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
11.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    bir kaç günce hararetin yükselmesi sonucu fan müşürünün arızalı olduğunu tespit edip değiştirdik, bununla birlikte soğutma suyunuda değiştirip radyatörün havasını da aldık.

    o günden beri 3-4 gündür aracım normalken bugün aracı stop ettiğimde suyun kaynadığını ve suyun komple boşaldığını gördüm. Hararet çok yükselmiyor 90 yani normal seviyede oluyor, fanda devreye giriyor ama suyu komple boşaltıyor.

     Tempra Su Kaynatma ve Boşaltma Problemi


    suyu; bidonun normal doldurulan kapak kısmından değilde, üst resimde görülen siyah olan kısımdan fışkırtıyor. yarın gündüz vaktı daha detaylı bakacağım ama o siyah kısım dışında suyun çıktığı (su kaçağı) olan bir yer göremedim. motor biraz soğuduktan sonra yeniden su koyup çalıştırıyorum 5 dk sonra tekrar stop ettiğimde tekrar su fıskırmaya başlıyor.

    Sizce sorun ne olabilir daha önce başına gelen oldumu ? Yorumlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykdsoft -- 16 Ekim 2013; 19:22:37 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykdsoft

    Merhabalar,

    bir kaç günce hararetin yükselmesi sonucu fan müşürünün arızalı olduğunu tespit edip değiştirdik, bununla birlikte soğutma suyunuda değiştirip radyatörün havasını da aldık.

    o günden beri 3-4 gündür aracım normalken bugün aracı stop ettiğimde suyun kaynadığını ve suyun komple boşaldığını gördüm. Hararet çok yükselmiyor 90 yani normal seviyede oluyor, fanda devreye giriyor ama suyu komple boşaltıyor.

     Tempra Su Kaynatma ve Boşaltma Problemi


    suyu; bidonun normal doldurulan kapak kısmından değilde, üst resimde görülen siyah olan kısımdan fışkırtıyor. yarın gündüz vaktı daha detaylı bakacağım ama o siyah kısım dışında suyun çıktığı (su kaçağı) olan bir yer göremedim. motor biraz soğuduktan sonra yeniden su koyup çalıştırıyorum 5 dk sonra tekrar stop ettiğimde tekrar su fıskırmaya başlıyor.

    Sizce sorun ne olabilir daha önce başına gelen oldumu ? Yorumlarınızı bekliyorum.

    Hocam benimde tempram var bak şimdi soğutma suyu belli bir basınç altında çalışıyor genleşiyor zaten bu kabın adıda genleşme kabı belliki senin sensör tarafından kab cortlamış. Basınca görünce salıyor suyu o kaynama değil fırşkırmadır. Genleşme kabını sök o kısmı elingen gelirse tamir edebilirsin yok uğraşamam dersen yenisini al düzelir temprayla ilgili bütün sorularını cevaplayabilirim.




  • yıllar önce bi tempraya 1 sene 30 bin km bindim. Bu 1 senede 7 bin liralık arabaya 3,5 bin masraf ettim. Mesela devridaim pompası 1 senede 2 defa değişti, slndr kapağı çatladı vs vs vs.

    Sonra skoda, kia vs 20 tane araç değiştim, gördüm ki hararet olayı bi tek fiat'ta varmış.

    O günlerle bu günler farklı olabilir ama makyajlı linea da olsa, hatta "kendini kanıtlamış" mjet motora sahip astra da olsa kapımın önüne koymam.

    Yanlış anlamayın, sadece dost tavsiyesidir. Yaptırdıktan sonra satın derim, 97 kia sephia alın, dua edersiniz.
  • az önce tekrar baktım yağda su yok, suda da yağ yok Allah'tan conta yanması ihtimali düştü. az önce suyu yeniden koyup arabayı çalıştırdım. 10 dk felan çalıştıktan sonra kendi kendine stop etti. Marşı geç alıyor ve ben gaz pedalına basmadıkça araba stop ediyor basarsam sıkıntı yok bunu neden yapabilir. hararet 70-80 seyir etti ve su fışkırması yapmadı bu sefer.

    Yapılan işlem özeti:
    - su koyuldu.
    - araç çalıştırıldı.
    - radyatörün havası alındı.
    - radyatöre gelen ve giden su hortumları kontrol edildi (devir daimde sorun yok gibi)
    - sıcaklık göstergesi 70-80 lere kadar çıktı fazla yükselmedi.
    - araç kendiliğinden stop etti. tekrar çalıştırmak istediğimde marşı geç alıyor ve gaza basmazsam rolantide çalışmıyor direk stop ediyor (bunu bazen yapıyor sebebini bulamadım)
    - bir dikkatimi çeken bir noktada; lovato gaz beyninin altından bir-iki damla sıvı damladığını gördüm.

    sizce neden yapabilir acaba gaz beynine su ulaşmıyorda sistem gazımı kesiyor. yada başka ne olabilir.

    @turkeril
    :) hocam 3.5 yıldır kullanıyorum elektronik aksam dışında hiç bir problemini görmedim beni hiç yolda bırakmadı. arabaya iyi bakarsan, düzgün kullanırsan her araba iyi bence. Ama tabi tempralar biraz narin araç elektronik aksamındaki problemleri çözebilen bir usta görmedim bugüne kadar. Fiatlar tabiki honda vs kadar iyi olmasada en azından o fiyatlara alınabilecek, piyasası iyi olan, yedek parça bulması kolay ve fiyatları uygun olan bir marka o yüzden tercih ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykdsoft

    az önce tekrar baktım yağda su yok, suda da yağ yok Allah'tan conta yanması ihtimali düştü. az önce suyu yeniden koyup arabayı çalıştırdım. 10 dk felan çalıştıktan sonra kendi kendine stop etti. Marşı geç alıyor ve ben gaz pedalına basmadıkça araba stop ediyor basarsam sıkıntı yok bunu neden yapabilir. hararet 70-80 seyir etti ve su fışkırması yapmadı bu sefer.

    Yapılan işlem özeti:
    - su koyuldu.
    - araç çalıştırıldı.
    - radyatörün havası alındı.
    - radyatöre gelen ve giden su hortumları kontrol edildi (devir daimde sorun yok gibi)
    - sıcaklık göstergesi 70-80 lere kadar çıktı fazla yükselmedi.
    - araç kendiliğinden stop etti. tekrar çalıştırmak istediğimde marşı geç alıyor ve gaza basmazsam rolantide çalışmıyor direk stop ediyor (bunu bazen yapıyor sebebini bulamadım)
    - bir dikkatimi çeken bir noktada; lovato gaz beyninin altından bir-iki damla sıvı damladığını gördüm.

    sizce neden yapabilir acaba gaz beynine su ulaşmıyorda sistem gazımı kesiyor. yada başka ne olabilir.

    @turkeril
    :) hocam 3.5 yıldır kullanıyorum elektronik aksam dışında hiç bir problemini görmedim beni hiç yolda bırakmadı. arabaya iyi bakarsan, düzgün kullanırsan her araba iyi bence. Ama tabi tempralar biraz narin araç elektronik aksamındaki problemleri çözebilen bir usta görmedim bugüne kadar. Fiatlar tabiki honda vs kadar iyi olmasada en azından o fiyatlara alınabilecek, piyasası iyi olan, yedek parça bulması kolay ve fiyatları uygun olan bir marka o yüzden tercih ediyorum.

    Hocam ben tamirci değilim fakat sıkıntılarının hepsini çözebilecek bilgi ve tecrübeye sahibim kocaeli veya istanbula yakınsan buyur gel sıkıntılarını çözelim. Öncelikle tüp beyni motor su kabından aşağıda olmalı bunu kontrol et. İkincisi sistemde hava kaldıysa stop sorunu olur. Üçüncüsü sistemde kaça varsa bu sorun olur. Ben tempranın dijital göstergelerinde uzman oldum istersen yak getir yanık halini adam eder ayağa kaldırırım Allahın izniyle yakınsan sıkıntı yapma gel her sorununda yardımcı olurum daha bugün yaprak mikser montajladım aracıma otomatik jiklesini bu sayede devreye aldım.




  • Seneler önce başımıza gelen, birsürü ustaya götürüp sonuç alamadığımız, kapak contasından motorun komple rektifiye edilmesi gerektiğine karar alınan arıza.

    İşini bilen eski bir tempra ustası sayesinde bedavaya atlatmıştık.

    Genleşme kabı kapağının basınç tahliye görevini yerine getirememesi.

    Sadece mavi yada siyah renkli genleşme kabı kapağını değiştirin yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @speedystop

    hocam ankaradayım malesef :) ama size şunu sorayım. Elektronik olarak kilometre düşürme problemi var yani: mesela 5 kilometre gidiyorum, kilometre sensörü aracı stop etmediğim sürece doğru bir şekilde ölçümü yapıyor aracı stop ettiğimde gittiğim 5 kilo metrenin 3 kilometresini düşüyor. ama bunu bazen yapmıyor bazen yapıyor. 1-2 km gidersem aracı ilk çalıştığım haline dönüyor 3 km düşmüyor. ama 3 kilometreden fazla yol yaparsam 3 km sini geri düşüyor aracı stop ettiğimde. bunu çözen bulamadım. Çok araştırma yaptım, bujileri fiat lancia taktım buji kablolarını değiştirdim, sigorta tablasını kontrol ettirdim ama çözüm olmadı.

    @ForteVeloce
    tam aklımdan geçenleri yazmışsınız bende o siyah renkli, kablolu tahliye kapağından şüpheleniyorum. Yarın bir ustama gideceğim bakalım ne diyecek. cevabınız için teşekkür ederim. yarın o kapaktan alıp değiştireceğim bakalım ne olacak.

    Bu arada ankarada bildiğiniz iyi bir tempra ustası var mı ? Malum her usta tempradan anlamıyor.




  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Merhabalar bende ie 16 tempra var ek depodaki şu hiç ısınmıyor arac 30 km gidiyor kalorifer sıcaklığı süper el yakacak derecede hararet normal 90 yükselmiyor 15 km gittimi 3 4 km bir tekleme yapıyor ek depodaki su ısındımı her normale dönüyor takliye su gelmiyor üst hortum dan pompalama yaparsam az birşey geliyorlar oda çok az üst hortum ateş gibi tüp beyni ateş gibi sıcak alt hortum normal sıcaklıkta hortum girişlerini kontrol ettik diğer bir ie araçla her şey normal ter takılan bir şey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.