Şimdi Ara

TERİOSA ALTERNATİF BULAMIYORUM!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
4.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düşüncelerim çok değişiyor. Şu anki düşüncem;

    Teriosu satıp yaklaşık 40000 tl ye alabileceğim hiçbir 4x4 beni memnun etmeyecek. Dolayısıyla 2 seçenek var.

    1- 2010 model 1.6 Avensis almak
    2- Oturduğum yerde oturmak

    Yarın değişebiliyor bu düşünceler ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedekolsun

    Düşüncelerim çok değişiyor. Şu anki düşüncem;

    Teriosu satıp yaklaşık 40000 tl ye alabileceğim hiçbir 4x4 beni memnun etmeyecek. Dolayısıyla 2 seçenek var.

    1- 2010 model 1.6 Avensis almak
    2- Oturduğum yerde oturmak

    Yarın değişebiliyor bu düşünceler ama...

    Boyle bir hobin varsa bence hic girme Avensis isine. Ondan sonra girip fotograf cekmek istedigin bir yer olur giremezsin ya da girersin altini vurursun falan. Iki turlu de uzuntu olur. Bence Avensis alirsan her canin fotografa gitmek istediginde icinde bir burukluk olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarman63


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan-51

    Baktım da kimse Dacia DUSTER ı tavsiye etmemiş. Yıllık vergisi otomobil vergisi, sürekli dört çeker değil, şasesi qasqai şasesi, motoru 1.5 dizel megane motoru, kaporta ve estetik de yabana atılmayacak kadar güzel, esp,klima, havayastığı, abs donanımı da var, daha ne olsun sıfırı da 44000-45000 civarı bir şey. Bence piyasada suv araç sınıfında rakipsiz. Bir düşün derim.

    Bencede duster çok ciddi bir alternatif.

    Kaza testinden 3 yıldız almış bir araç için neden şuan ki aracını satsın ki? Teknolojisi ve alt yapısı daha çok yeni bir araç diye biliyorum.
  • Yazdıklarına göre arabandan memnunsun,modeli yeni sayılır,km oldukça düşük; satayım yeni araçlarada bakayım mantığını bir türlü anlayamıyorum.İnsan memnun olduğu hatta alternatifini bulmakta zorlandığı ( Teriosa alternatif fazla araç piyasada pek yok belki Suzuki Grand Vitara alternatif oldur) araçtan niye bıkar? Kaldı ki ekonomik olarakta yazık,bu kadar çok araç değiştirmeye meraklı dünyada başka bir halk var mı gerçekten merak etmiyorda değilim.Ne diyeyim para senin zevk senin istediğin bir aracı şeç gitsin nasıl olsa dünyanın en iyi aracıda olsa yine bıkacaksın bir süre sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarman63


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan-51

    Baktım da kimse Dacia DUSTER ı tavsiye etmemiş. Yıllık vergisi otomobil vergisi, sürekli dört çeker değil, şasesi qasqai şasesi, motoru 1.5 dizel megane motoru, kaporta ve estetik de yabana atılmayacak kadar güzel, esp,klima, havayastığı, abs donanımı da var, daha ne olsun sıfırı da 44000-45000 civarı bir şey. Bence piyasada suv araç sınıfında rakipsiz. Bir düşün derim.

    Bencede duster çok ciddi bir alternatif.

    Kaza testinden 3 yıldız almış bir araç için neden şuan ki aracını satsın ki? Teknolojisi ve alt yapısı daha çok yeni bir araç diye biliyorum.


    kaza testlerinin ne kadar geçerli ve güvenilir olduğu ortada. o testlerden 3 yıldızın altında alan pek çok araç fahiş fiyatlara alıcı bulabiliyor. Bence insanlar markaya bakarak karar veriyor. Dacia mı bundan bir şey olmaz diyerek burun kıvırıyor. Halbuki km. de 40-50 kuruş yakan araçlar alıp binmeye korkmaktansa km. de 20-25 kuruş yakan bir dusterla dağ bayır gezmeyi tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan-51

    Baktım da kimse Dacia DUSTER ı tavsiye etmemiş. Yıllık vergisi otomobil vergisi, sürekli dört çeker değil, şasesi qasqai şasesi, motoru 1.5 dizel megane motoru, kaporta ve estetik de yabana atılmayacak kadar güzel, esp,klima, havayastığı, abs donanımı da var, daha ne olsun sıfırı da 44000-45000 civarı bir şey. Bence piyasada suv araç sınıfında rakipsiz. Bir düşün derim.


    duster için teriosta satılmaz. terios daha iyi zaten bence.
  • Düz vites forester öneririm size. Ancak sorento daha mantıklı olur. Sorentoları dağda arama kurtarmada kullanıyor. Karda çok başarılı. Eski kasa sorento en iyi kiadır. 2.5 kasayı rahat çeker az yakar. Tavsiyemdir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthavc


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan-51

    Baktım da kimse Dacia DUSTER ı tavsiye etmemiş. Yıllık vergisi otomobil vergisi, sürekli dört çeker değil, şasesi qasqai şasesi, motoru 1.5 dizel megane motoru, kaporta ve estetik de yabana atılmayacak kadar güzel, esp,klima, havayastığı, abs donanımı da var, daha ne olsun sıfırı da 44000-45000 civarı bir şey. Bence piyasada suv araç sınıfında rakipsiz. Bir düşün derim.


    duster için teriosta satılmaz. terios daha iyi zaten bence.

    Duster 3 modlu çekiş sitemi ,ESP si ile yüksek arazi ve yeterli şehir içi performansı,110 bg kendini kanıtlamış dizel motoru,geniş iç hacmi,ekonomik ilk alış, yakıt ve vergi giderleri ile Teriosa bence tek altertanif.Ha ilk alışta ve kullanımda para sınırsız ise tabii lafı bile olamaz.Aslında aracınızdan arazi ve şehir içinde menunsanız , size yetiyor ise, bence en mantıklısı kulanmaya devam etmek.




  • @Sarman63
    Dacia Duster’ın iç mekanında minimalist bir anlayış hüküm sürüyor. Tüm Dacia modellerinde ortak kullanılan ön konsol, Duster’ın dış tasarımını görenlerde hayal kırıklığı yaratıyor. Sert plastik kullanımı aracın her yerinde kendini gösteriyor. Bu da doğal olarak araç içerisindeki kalite hissini düşürüyor. Orta konsoldan kontrol edilen cam kumandalarının yeri ‘90’lı yılları hatırlatıyor. Aracın çekiş kontrolü vites kolunun hemen önündeki arazi kontrol kumandasıyla ayarlanıyor. 3 kademesi bulunan çevirmeli buton sayesinde, önden çeker, otomatik tork transferi ve diferansiyel kilidi modlarından biri seçilebiliyor. Dacia modellerinden ilk defa Duster’da kullanılan ESP sistemi de bu butonun yanından devre dışı bırakılabiliyor. Test aracımızdaki deri koltuk opsiyonu aracın içerisini zengin gösteriyor ancak deri döşemenin kalitesi çok iyi değil. Duster’ın arka koltukta sunduğu başarılı diz mesafesi sayesinde 5 kişi rahatça yolculuk edilebilir. 408 litrelik bagaj hacmi, aktarma organları nedeniyle 4x2 versiyondan 67 litre daha küçük.
    (Alıntıdır)
    Kim napsın desturu




  • Cesmuru
    Burada en iyi en kaliteli 4x4 tartışması yapmıyoruz.Terios gibi mütavazi bir 4 çekere makul bir altrenatif arıyoruz. Para sınırı yok ise Dusterın lafı bile olamaz demiştim.Saydığım özellikleri barındıran 0 alınabilecek Duster gibi 46-47 bin gibi bir rakamı bırak 60 binin altında başka araç varsa,o sırıtma resmini kaldırda sen söyle.Madem testlerden gidiyorsun al buda sana başka testten alıntı.Sadece iç mekanı değil tümünü değerlendiriyor.

    Test-ilk sürüş: Dacia Duster 1.5 dCi 85 HP/105 HP 4x4 – Dacia Duster 1.6
    Dacia’nın merakla beklenen SUV’u Duster’ın 4x2 ve 4x4 versiyonlarını Fas’ta düzenlenen basın test sürüşünde kullandık.

    Gösterişli yapıları, insanlara verdikleri güven duygusu ve trafiği yukarıdan takip etme olanağı sağlama gibi nedenlerden dolayı son yıllarda birçok kişinin hayalini bir SUV sahibi olmak süslüyor. Fakat SUV denilince akla yüksek fiyat etiketlerinin gelmesi, nispeten ucuz olanlarının ise iç hacim konusunda yeterince başarılı olamamaları nedeniyle birçok kişinin bu hayallerine ulaşması, diğer otomobillere göre biraz daha zordu. “Zordu” diyoruz, çünkü Dacia Duster ulaşılabilir arazi aracı olması amacıyla tasarlanmış ve üretilmiş bir otomobil. 4x2 ve 4x4 versiyonları bulunan Duster’da 1.6 litre 105 HP benzinli (4x2 ve 4x4), 1.5 dCi 85 HP (sadece 4x2), 1.5 dCi 110 HP (sadece 4x4) motor seçenekleri mevcut. Fas’ta düzenlenen basın test sürüşü organizasyonunda Dacia Duster 1.5 dCi 85 4x2, Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4 ve Dacia Duster 1.6 105 HP 4x2 modellerini kullanma fırsatı bulduk.
    Tasarım
    Dacia Duster tasarım olarak bir 4x4 müşterisinin isteyeceği özellikleri sunuyor. Yani gösterişli ve sağlam bir duruşu var. Özellikle geniş çamurluk dodikleri Dacia Duster’ın sağlam duruşunu pekiştiren en önemli tasarım unsurlarından biri. Renault’nun Romanya’daki Ar-Ge Merkezi Renault Technologies Romanya (RTR) ve Fransa’daki Le Losange (Renault Technocentre’ın yeni adı) ortak çalışması sonucu şekillendirilen Dacia Duster’da, Logan platformu kullanılmış. Ön süspansiyon sistemi Sandero’daki gibi McPherson (zor koşullara daha uygun hale getirilmiş) olan Duster’ın arka süspansiyon sistemi 4x2 ve 4x4 versiyonlarda farklılık gösteriyor. 4x2 versiyonlarda Logan MCV’den türetilmiş H tipinde bir arka aksa sahip Duster; 4x4 versiyonlarda yeni tasarlanmış çok kollu bir arka süspansiyon sistemine sahip.
    Dacia Duster’ın kullanımı nasıl?
    Dacia Duster test sürüşüne ilk olarak Laureate donanım seviyesindeki 1.5 dCi 85 HP 4x2 ile başladık .Açıkçası Duster, konsol tasarımı olarak Sandero ve Logan ile pek farklı görünmüyor. Sade ve anlaşılır kumandalar, sert plastikler bu otomobilde de mevcut. Fakat Laureate donanım seviyesinde iç mekana zenginlik katan donanımlar eklenmiş olması görsel çekiciliği hissedilir derecede arttırmış. Bu histe parlak kahverengi konsol kaplamalarının yanı sıra, opsiyonel olarak sunulan deri kaplı direksiyon simidinin (opsiyonel) de payı olduğu bir gerçek. Bu arada Laureate donanım seviyesinde deri döşeme ve ESP gibi opsiyonların da alınabildiği de söyleyelim.

    Dacia Duster’daki 1.5 dCi turbodizel motor ailesi, hem Renault, hem Nissan, hem de Dacia ürün gamında ekonomisi ve güvenilirliği ile kendisini kanıtlamış bir gam. Burada asıl merak edilen konu doğal olarak 85 HP güç ve 200 Nm tork üreten 1.5 dCi’ın Duster’da nasıl performans göstereceğiydi. Açık çık söylemek gerekirse 1.5 dCi 85 HP, Duster’ı taşırken bir zorlanma belirtisi göstermedi. Makul bir çekiş gücüne sahip Duster 1.5 dCi 85 HP 4x2’de bizi asıl etkileyen nokta motorun çekişinden çok, otomobilin vermiş olduğu sağlamlık hissi oldu. Konfor yönünden belirgin bir sorunu olmayan Duster, yüksek yapısı ve yüksek profilli lastikleri nedeniyle asfalt kullanımlarda doğal olarak B platformu kullanan diğer modeller (Logan, Sandero, Clio…) kadar stabil değildi. Fakat bu durumun tedirginlik verecek seviyede olmadığını belirtelim. Buraya kadar her şey beklediğimiz gibi… Fakat asıl şaşırtıcı olan nokta Duster’ın bozuk yollara olan uyumu oldu. Bu arada “bozuk yol” deyimini neredeyse tarla halindeki taşlı - toprak yollar için kullandığımı belirtmeliyim. Hiçbir çukurda, tümsekte, kayada hız kesmeden geçip gittiğimiz Duster’ın gerek iç mekanından, gerekse süspansiyon sisteminden olumsuz hiçbir ses gelmedi. Deyim yerindeyse, Dacia yetkilileri Duster’a olan güvenlerini özellikle test sürüşü parkuru seçiminde ortaya koymuşlar.
    Duster 1.5 dCi 85 HP 4x2 ile yaklaşık 1.5 saatlik bir sürün ardından, Duster 4x4’ü deneyeceğimiz off-road parkuruna geldik. 35 dereceyi bulan sıcaklıkta gerçekleştirilen bu sürüşte Duster 1.5 dCi 110 HP 4x4’ün arazi yeteneklerini yakından tanıdık. Kullandığımız araçlar Ambiance donanım seviyesinde olduğundan, Laurate donanım seviyesinden farklı olarak gövde renginde tampona sahip değillerdi.
    Duster’ın 4x4 düzeneği Nissan’dan alınmış. Nissan Qashqai, X-Trail gibi modellerde olduğu gibi çevirmeli bir düğmeyle kumanda edilen sistemde Auto, Lock ve 2WD olmak üzere üç seçenek sunuluyor. Auto seçeneğinde normalde önden çekişli olarak ilerleyen otomobil, ön lastiklerde çekiş kaybı meydana geldiğinde bunu algılayarak gerektiği kadar gücü arka tekerleklere aktarıyor. 2WD seçeneğindeyse otomobil tamamen önden çekişli olarak yol alıyor ve bu sayede daha düşük tüketim hedefleniyor.
    Lock modu ise arazi (kum, çamur, kar vs.) kullanımında tercih edilmesi gereken seçim. Lock modunda aktarmanın sürekli 4x4 olmasının yanı sıra, gaz pedalı ve fren pedalı tepkileri de arazi kullanımına daha uygun hale getiriliyor. Bu seçimde ön ve arka akslar arasında güç dağılımı sürekli olarak yüzde 50-50.
    210 mm’lik yerden yüksekliği (4x2’lerde 205 mm), 30 derecelik yaklaşma, 36 derecelik uzaklaşma ve 23 derecelik rampa açısıyla ortalama bir kullanıcının arazide karşılaşacağı engellerin üstesinden rahatlıkla gelebilecek yapıda. Zaten bunu fotoğraflardan da görebilmek mümkün. Bunun dışında Duster, kısa birinci vites oranıyla da arazi kullanımı için büyük esneklik sağlıyor. TL8 kodlu yeni 6 ileri oranlı şanzımana sahip Duster bu sayede gaz pedalına basmadan fazla dik olmayan tepeleri aşabiliyor. 1. Viteste 1000 d/d’deki 5.79 km/s’lik hız da özellikle yavaş gidilmesi gereken yerlerde kullanım kolaylığı sağlıyor.
    Duster uluslar arası test sürüşü organizasyonunda ayrıca önden çekişli 1.6 benzinli Duster’ı da kullanma şansını bulduk. 105 HP güç ve 148 Nm tork üreten bu motor, Duster’ın giriş seviyesini oluşturuyor.1.6 benzinli motor esneklik bakımından 1.5 dCi’ların gerisinde kalsa da, uygun vites seçildiğinde devir çevirmekte zorlanmıyor ve 4x2 versiyonda 165 km/s’lik maksimum hıza ulaşıp, 0-100 km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarman63 -- 7 Mart 2011; 22:25:24 >




  • http://www.nissan.com.tr/2011FiyatListesi.asp
    Alın desturdan çok daha üstün hem iç kalitesi hem görünüşü ve uzun ömrüyle herşeyi ile üstün. 4x4 olacak sözde ama clio gibi. Sağlam duruyormuş peeh. Bir şey derdim de uygun olmaz herkesin görüşü farklı. Neyse siz gidin duster alın o zaman. Güvenliği bir 4x4 hiç mi hiç yakışmıyor bunları bilerekte binersiniz. İlla ki sıfır olsun 4x4 olsun ama param yok diyenler için bu araç uygun. Size hayırlı akşamlar.
  • Nissan listesindeki en ucuz binek 4x4 Juke 'un benzinlisi oda 76 bin kusur.Demekki 60 değil 70 in altında yokmuş.Sizede hayırlı akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarman63 -- 8 Mart 2011; 0:21:06 >
  • duster ancak lada niva nın alternatifi olarak kabul edilebilir. bence dusteri olan terios alabilir ancak teriosun olanın duster alması attan inip eşeğe binmek olur. duster 2011 model torostur resmen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthavc

    duster ancak lada niva nın alternatifi olarak kabul edilebilir. bence dusteri olan terios alabilir ancak teriosun olanın duster alması attan inip eşeğe binmek olur. duster 2011 model torostur resmen.

    Hiç bir veri vermeden böyle hüküm veren ile tartışacak değilim.Sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarman63


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthavc

    duster ancak lada niva nın alternatifi olarak kabul edilebilir. bence dusteri olan terios alabilir ancak teriosun olanın duster alması attan inip eşeğe binmek olur. duster 2011 model torostur resmen.

    Hiç bir veri vermeden böyle hüküm veren ile tartışacak değilim.Sadece


    veriye mi gerek var? mal ortada. veriye ihtiyaç olduğunu sanmıyorum.
  • Sanırım Duster'i daha fazla tartışmaya gerek yok. Benim açımdan durum şu: Şu anda Teriosum olmasa belki Dustere bakarım. Belki diyorum, emin değilim. Ama zaten Teriosum var, Duster düşünmek böyle bir durumda seçenek bile değil.

    Şu anda çok yoğun bir şekilde 2008 yeni kasa Forester üzerinde yoğunlaşmış durumdayım, ancak 12-14 litre/100 km benzin ocağıma incir ağacı diker herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedekolsun

    Sanırım Duster'i daha fazla tartışmaya gerek yok. Benim açımdan durum şu: Şu anda Teriosum olmasa belki Dustere bakarım. Belki diyorum, emin değilim. Ama zaten Teriosum var, Duster düşünmek böyle bir durumda seçenek bile değil.

    Şu anda çok yoğun bir şekilde 2008 yeni kasa Forester üzerinde yoğunlaşmış durumdayım, ancak 12-14 litre/100 km benzin ocağıma incir ağacı diker herhalde.


    forester gerçekten çok iyi bir seçim olur. çok fazla geziyorsanız okadar tüketim sorun olabilir tabiki. benim kullandığım araçta o civarlarda yakıyo gerçekten sıkıntılı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedekolsun


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    hilux al, orantılı jant-lastik tak, biraz da yükselt. asfalta geri inmezsin. çok da karizmatik ve az yakan bir aracın olur.


    Çoluk-çocuk, şehiriçi, otoban ?


    Öylesine yorum yapmış işte arkadaş. Araba kullandığı bile şüpheli.
  • Mevcut aracım ile 2 alternatifi sayısallaştırdım. Yorumlarınız ne olur?

    (Sanki değiştirmemek daha iyi gibi, ne dersiniz?)



     TERİOSA ALTERNATİF BULAMIYORUM!!
  • teriosta lpg kullanmıyorsan, rav4 alıp lpg ile kullanabilirsin diye düşünüyorum. rav4 konusunda tek düşündüren yakıt beni.. yoksa 2.elde değer koruma konusunda dahi rav4 foresterdan iyidir. ama teriosun estetiğini daha çok beğeniyorsan, yakıt ve vergi de iyiyken rahatını bozmayadabilirsin..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.