Şimdi Ara

Tesla, Almanya’daki fabrikasını büyütüyor: Türkiye’ye yeni Tesla’lar gelebilir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • almanya'yı iyi söğüşlediler. rusya'dan ucuza gaz alıyordu. Amerika engelledi ve X3 katına çok düşük kalitede LNG satmaya başladı :D kendi milyarlar kazanırken , almanya milyarlar kaybetmeye başladı :D

  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    Cybertruck olmadığı kesin, Avrupa sokaklarına hiç ama hiç uygun değil. Umarım Model 3 gibi daha uygun fiyatlı ve daha şık modeller gelir Türkiye'ye

  • GryAsl G kullanıcısına yanıt

    cybertrucka bir tampon birde ayna takılır avrupaya uyar geçmişte böyle uygulama çok. 360 kamera düşük dönüş çapı sessiz titreşimsiz motor yüksek yük çekme gücü. arka kapalı kabin. önde kapalı bagaj. yağmur çamur hırsızlık derdi yok. yani pikapların kralı bence. ve avrupanın en büyük ihtiyacı aslında. rakipsiz olur. amarok falan zor satar hatta x5 gle range rover yerine tercih edilir avrupada. defender land cruiser bunların yerini alır. arıza yok servis maliyeti yok. bunu sağlayan arazi aracı var mı avrupada? paslanmaz çelik tuzlu suya kimyasala dayanıklı tavana kadar suya gir çık... hangi arazi aracında bu özellikler var. inşaatçılar kapışır.

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    hocam batının paraya gaza petrole toprağa insana ihtiyacı yok. parayı onlar basıyor, gaz bulunsa gidip işgal ediyorlar toprak desen koca kıta onların insan gerekse sınırdan mülteci geçiriyorlar nüfüs hazır artıveriyor. batının tek derdi doğu güçlenmesin. rusyayı çini engelleme anlamı bu. batı 3 kaybediyor görünüyor onuda basıyor, doğu 5 kaybediyor.

  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    tam öyle değil. sana WW1 öncesi almanya'yı araştırmanı öneririm. Celal Şengör'ün bir almanya anlatısı vardı bu jeoloji üzerineyken bahsettiği konu; almanya'da bir fosil bulunuyor. adamlar bunu çıkaramıyorlar. masraflı... o zamanın parası 2000 sterlien ingilizlere satıyorlar . devlet o kadar fakir.


    sistemi güzel tezgahlamış kapitalistler.

  • Arondir kullanıcısına yanıt
    Elektrikli kullanmıyorsunuz o yüzden böyle konuşuyorsunuz. Deneyimleyin bir sahibi olun olmadı bir aylığına filan kiralayın ondan sonra bunu diyemezsiniz.

    Diyeceğiniz şey şu, içten yanmalı ne saçma teknoloji imiş, devamlı arabanın içinde bomba patlatıyorsun ve bunu kontrol edip yol alıyorsun. Vitesi, motoru her yeri bozuluyor ne kadar karmaşık ve gereksiz bir şeymiş diyeceksiniz.
  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    Öncelikle bizim arabalarımızdan biri 2001 model berlingo citroen dizel , normal rutin bakımlar haricinde asla motor yaptırmadık . Ve dağa bayıra istediğiniz her yerde kullandık kilometresi 349 bin .teslanın ilk modellerine sahip araçların batarya ölçüm videoları var youtube üzerinden bakabilirsiniz ingilizceniz varsa . Ayrıca kaliteli üniversitelerin öğrencilerin tezleride bunlar üzerine gayet yaygın kontrol edebilirsiniz .Kaldı ki bir batarya ömrünü chatgpt bile cevaplayabilir .Sonuçta içinde kimyasal reaksiyonlar gerçekleştiren bir maddeyi bir makineye kıyaslamak doğru olmaz . Eğer bataryaların ömrü o kadar uzun olsaydı . Çin gibi ülkeler pil üzerine bir endüstri kurmazdı çünkü pil insanlığın elektrik var olduğundan beri kullandığı birşey veya Tesla da en yüksek maaşı BATARYA mühendisi adı altında çalışanlardan bazıları almazdı .


    Ben öğrenciyken şokun deposunda elektrikli transpalet ve forklift kullandım hatta pickerları toyota marka elektrikli pickerlardı . Fakat onları şarja takmaktan ve diğer sorunlarından yorulmuştuk kaldı ki elektrikli araç denemeleri 50 60 yıl önce dahi vardı probelm onu uygun ve kullanılabilir hale getirmek ulaşılabilir yapmak . Ayrıca bir fabrikada kaza veya çarpışma olmasını E5 te çarpışma ve patlama olması ile aynı risk kategorisine sokuyorsanız gerçekten bence düşünmelisiniz


    Sizin için buldum 7 yıllık tesla model x kullanıcısı ingilizce olarak hesap ediyor ben sizin için ettim 7 yılda %30 performans kaybetmiş 100 bin mil yapmış yani 161 bin km . Bataryanın güç kaybının aritmetik değil geometrik olduğunu hesap edersek 10. yılda büyük ihitmalle %40 belki %50 ye ulaşıcak . 13 yıllık aracımızda 2 katı km ile motor gücü %81 çıkıyor .Ki tesla model x güncel amerika fiyatı 80 BİN DOLAR

    Kaldı ki üretici verileri buna itiraz edip yıllık sadece %3 4 kayıp olucak diyor fakat doğru değil .Teorik ile pratik asla mühendislikte mümkün olmaz.


    2. olarak sizin dediğiniz oto menzil oto takip vs verileri türkiyede kullanılmaya uygun olmayan yapay zeka sistemleri yolların bazılarında çizgi bile yok işaretlere uyan yok kaldı ki firmalar türkiyeyi iplemiyorlar ne EU da ne büyük bir ekonomi elektrikli araçlar için bu sebeple gerekli otomasyon harcamasını da yapmıyoralr gelip yani sistemleri optimize değil tesla sattığı paketleri dahi türkiyede çıkarmadı satışa .Büyük kaza yapmanın nasıl zor olduğunu iddia ediyorsunuz onu anlamıyorum , elektrikli araçlar torklu araçlardır bütün gücü kalkışta harcar ve ilk kalkışı çok hızlı yapar içten yanmalı motorlar gibi güç sonradan gelmez . O gücü de herkes kontrol edemez .Kaldı ki elektrik kimya öyle size araçtan çıkmaya kadar vakit verecek şeyler değil pek merhametleri de yok açıkcası . Dizel ve benzinli motorlarda (genellikle benzinli de olur bu olay ) .Ya kablolar ve elektronik sistem şaşe yapıp yakıtla temasa geçicek ya da kaza anında depo ile motor veya elektirk sistemi etkileşime geçecek ve yanma gerçekleşecek bu da kullanıcıya ekstra zaman verir .Fakat elektrikli araçlarda bu reaksiyon 1 2 snde gerçekleşir bataryanın hasar alması yeterli arabaya birşey olmasda olur .Hadi siz arabayı harika kullanıyorsunuz hiç mi tır yok yol kaygan değil alkollü sürücü yok . Split klimalarıda inverterlarıda çok iyi biliyorum . Siz 380 bin kv a kadar üretim yapılan doğalgaz türbin santrallerinde doğalgaz ve elektriğin milyonlarca küp ve binlerce voltun birlikte durduğunu biliyormusunuz ama bunların hepsi farklı baralar ve büyük kontrol sistemlreinde olur şuanki teknolojide elektrik böyle birşey değil insanların kullanabilmesi için .


    Elektrikli arabalarda yedek parça çıkmıyormu ? Lityum iyon piller kimyasal değil mi çevreye yararı mı var , motor yağları düzenli toplansa bu gibi zararlar ile lityum iyon pillerin zararı arasında çok büyük bir fark olduğunu sanmıyorum


    Yani gerçekten siz yanımda bunları söyleseniz gülmekten işerdim büyük ihtimalle . Dünyada elektrik kömür doğalgaz çöp yakılarak üretiliyor , nükleer uranyum toryum gibi maddeler reaksiyona sokularak üretiliyor . Burası İzlanda mı temiz enerji kullanalım tamamen , alın size elektrik üretim videosuda atıyorum biraz bilgilenin .Bu bildiğimiz teslasını fosil yakıt jeneratör ile şarj edip temiz enerji destekçileri gibi bir tez olmuş .


    Motor değişince motor parçaları çöp olmuyor o demirlerin kullanılabilir olan parçaları tekrar araçlarda kullanılıyor tamamen aşınmış çatlamış motor parçaları ise geri dönüşümde kullanılıyor tamamen metal geri dönüştürülüyor .Sizin usta parça çöp oldu diyince çöpe atıyor sanmışsınız o kiloluk hurdalardan 1 dükkan parası daha kazanıyorlar . Pil ve bataryaların yüzde kaçı dönüşüm ediliyormuş bence onu araştıralım


    Vallahi ben istanbulda yaşarken güneyimde 5 dk uzakta kuzeyimde 5 dk uzakta güneyde de 4 tane 10 15 dk uzaklıkta benzinlik vardı . Doğumda dere olduğu için ileriside farklı ilçe hesap etmedim fakat o da 20 30 dk mesafede ulaşılabilridi. Evin dibinde de sarj istasyonu arayacağımı sanmıyorum . Bir zahmet araba kullanan da benzin bitene kadar beklemesin



    Siz bu mantıkla 380 KV lık Teiaş iletim direğine tırmanıp çarpılmadım elektrik beni çarpmaz diyenler gibi konuşuyorsunuz .Hava 30 kv elektrik voltajı üstünde iletken olur ve atlama yapar ama bu demek değilki bu her zaman gerçekleşecek .Ben bir elektrik mühendisiyim Elektronik değil ELEKTRİK ve şuanda bu sektörde çalışıyorum yüksek lisans yapıyorum .


    Elektrik ve elektrikli araçlar konusu teknolojini gelebileceği harika noktalardan biri fakat


    Türkiyede yol kalitesi yolların işaretlerin ve sürücülerin davranışlarının yapay zeka otomasyon ve otopilot sistemlerine uygun olmaması

    Sarj istasyonlarının Türkiye standartlarında yaygın olmaması ve sürücülerin o sarj istasyonları hakkında bilgisi olmaması park kavga sıra potansiyeli

    Elektrikli araçların dolar bazında gelmesi ve benzin veya dizel yakıtlı motorlara kıyasla pahalı olması

    Batarya ömürlerinin içten yanmalı motora göre kısa olması ve batarya ücretlerinin çok yüksek olması

    Yenilenebilir ve temiz enerjiyi destekliyorsanız bu arabayı izlanda gibi yüzde yüz yenilenebilir enerji kullanılan bir ülkede kullanmanızın gerektiği aksi takdirde ha benzinli ha elektrikli aracın farkının olmaması

    Elektrikli araçlarda elektronik arıza çokluğu ve arızanın pahalıya patlaması gibi bir kaç sebep sayesinde elektrikli araçlar bu ülkede mantıklı değil


    Kaldı ki bana niye üst perdeden konuştuğunuzu anlamadım ben gayet bilimsel olarak bu açıklamayı yapıyorum . Söylediğim savları kanıtlamaya çalışacak bilgi birikimimde var .Bataryaları kazaya karışmayı bırak tepkideki dengesizlikten dahi infilak edebilecek şeylerdir .Robot süpürge telefon vs patlamala videolarına bakabilirsiniz.


    Elektrik insanların oyuncağı olabilecek kadar tehlikesiz ve masum birşey değil .Böyle şeyler insanın bir kere başına gelir .Eğer ülkemiz ABD Çin veya Almanya vs olsaydı belki destekleyebilridim ama türkiye bu araca uygun bir ülke değil hem bilimsel hem kültürel ve altyapısal olarak

    Bu Ne Biçim Dersyoutube
    #yenilenemezenerji #teknolojitasarım Termik Santral Nasıl Çalışır? Termik Santral Nedir? - Kömür yakarak elektrik üretmek, jeotermal enerjinin yapay olanıdır. jeotermal enerjide sıcak su veya buhar yer altından gelirken, termik santrallerde sıcak su veya buhar kömürün yakılması ile üretilir. Bir su kaynağının yakınına inşa edilen termik santraller, 7/24 yakan kömür ile buhar üretir ve elektrik üreten üreteçleri döndürür. Termik santraller, dünyada vazgeçilen ve artık kullanımı azalan bir enerji sistemidir. Sağlığa ve dünyaya olan zararı insanları yenilenebilir enerjilere yönlendirmiştir. http://www.teknoloji-tasarim.com
    https://www.youtube.com/watch?v=kRmEOE7cRl8


    WHAT'S INSIDE? FAMILYyoutube
    This 2017 Tesla Model X was BRAND NEW when we bought it! Time to do a proper range test to see how much battery I ACTUALLY have after 100k miles! Follow us on Instagram: What's Inside: https://www.instagram.com/whatsinside Lincoln: https://www.instagram.com/linkpie/ Claire: https://www.instagram.com/claires.markham London: https://www.instagram.com/londonmarkham/ Leslie: https://www.instagram.com/akinlane/ Follow us on Twitter: https://twitter.com/whatsinside Like us on Facebook: https://www.facebook.com/whatsinsidethings Music from Epidemic Sound. Sign up here for access to their music library: http://share.epidemicsound.com/pcFwF
    https://www.youtube.com/watch?v=X_raB4VO9oc





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Açil Halojenür -- 14 Kasım 2024; 3:42:16 >




  • Açil Halojenür A kullanıcısına yanıt

    üst perde derken artık ulaşılması o kadar kolay bilgiye ulaşmadan direk elektrikli arabayı dibine kadar kötülemek kusura bakmayın eksiklik oluyor. bu bilgileri bilmek fazlalık/üst perde değil. çünkü ulaşılması çok kolay artık. amacım polemik değil ama siz öyle videolar bilgiler edinmişsiniz araştırmışsınız belli hoş güzel bilgi araştırma iyidir ama hep bir taraftan araştırmışsınız gibi sanki, öbür taraftan 50 olumlu bilgi var, diğer taraftan 3 olumsuz, direk olumsuz olana odaklanıyorsunuz gibi.


    75kw pil 10 sene sonra ölmüyor. ges projelerinde akü diye kullanılıyor bu piller. tesla sitesinde kutu satıyor arabanın pilini söküp kutuya koyup evin duvarına montaj çindede var ve bu oralarda epey bilinen birşeyde bizim burda enerji lobisini doyurmak için hurafelerden bu bilgilere pek ulaşan sayısı az. en fazla çimento fabrikalarında yakılıyor yakıt olarak. markette atık pil kutusuna ya hiç pil atmadınız yada sormadınız nereye gidiyor diye.


    batarya kaybı geometrik olmuyor işte. öyle düz hesap 1 yılda %3, 10 yılda %30 değil o formül. önceki mesajda yazdım tek pille çalışan elektrikli araba gibi eleştirmeye gerek yok. bu piller her yerde süpürgesinden el fenerine denizaltı drone...


    "sizin" berlingo 350b gitmiş. citroen verileri ne diyor? tesla verileri ne diyor? kaç adet araç kaç km de pil değişmiş değişen pillerin ortalaması, motor değişen berlingoların ortalama km leri neymiş?


    tesla 2000 lirayken pili 490b gibi rakamdı. yetkili servis rakamı. 500bg 4x4 araç masrafı. ki hani 75lik pil 60a düştü beğenmedin değişim dersen 10 yıl sonra. o 10 yıl boyunca servis masrafı 0 tl bu arada. 60a düşen pilde size kalıyor halen çöpe atıyormuşsunuz geri dönüşüme gidiyormuş gibi tekrar tekrar yorum yapmayın lütfen yeter. o bilgiyi verdim.


    şokun depodaki forklift problem yaşatıyor diyorsunuz, şok personelinin altındaki fiat egea problem yaşatmıyor mu? elektrikli araç uzun süredir heryerde kullanılıyor kapalı alanlarda gıda endüstrisinde siz birde şokun personeline dizel forklift verin görün marketin deponun halini. dua edin elektrikli araçlar var ve yaygınlaşıyor.


    1950den beri yeteri yayılmadıysa devletler yüzünden. hiçbir devlet halkının kendine yeter olmasını istemez. sürekli bir vergi koparma peşindedir. millet sopayı göstermedikçe vergiden vazgeçen olmaz. krallıklar monarşi sistemi bundan battı, demokrasi sisteminde de bu vergi alerjisi devletleri sardı, son yüzyılı demokrasi sisteminin. 2100 lü yılların yönetimi demokrasi sistemi olmayacak. zaten şimdiki demokratik seçilenlerde şirketlerin adamları yada patronların kendileri. yavaş yavaş dönüşüm başladı. trump berlusconi elon ingiliz başbakan macron ya personel ya patron bunlar. bu elektrikli araç yaygınlaşması şirketler devletlerden daha güçlü olduğu için oluyor. 1950de güç yetmiyordu demekki. bunun kabahatini elektrikli araba teknolojisinin yeterliliğinde aramayın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 23 Kasım 2024; 0:57:8 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.