Şimdi Ara

Tesla, Almanya’daki fabrikasını büyütüyor: Türkiye’ye yeni Tesla’lar gelebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy şu anda #17
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, Almanya’daki fabrikasını büyütüyor: Türkiye’ye yeni Tesla’lar gelebilir
    ABD merkezli elektrikli araç üreticisi Tesla, Almanya’nın Berlin yakınlarındaki fabrikasını genişletme planında önemli bir aşamayı daha geride bıraktı. Şirket, kapasitesini iki katına çıkarma hedefi doğrultusunda ilk adımı atmak için yerel çevre bakanlığından onay aldı. Bu onay, Tesla’nın mevcut fabrikasına büyük bir ek bina inşa etmesine izin veriyor.



    Tesla, ilk onayı aldı



    Onayın kapsamında, yeni depolama alanları, batarya hücresi test laboratuvarı ve lojistik bölgeleri gibi altyapının inşası bulunuyor. Tüm bu çalışmalar, Tesla’nın halihazırda sahip olduğu arazi üzerinde gerçekleşecek.



    Tesla'nın Almanya’daki Gigafactory Berlin fabrikası, 2022’den beri faaliyette olup, yıllık 500.000 araç üretim kapasitesine sahip. Ancak şirket, bu kapasiteyi 1 milyona çıkararak Almanya’daki en büyük otomobil üretim merkezi olmayı hedefliyor. Bu hedefe ulaştığında, Volkswagen'in Wolfsburg’daki merkezini de geride bırakmış olacak. Tesla’nın aldığı onay bu hedef doğrultusundaki ilk adım konumunda.



    Ayrıca Bkz.Tesla’nın “insansı robotlarını” insanların kontrol ettiği ortaya çıktı



    Ancak Tesla’nın genişleme planları, yerel halktan ve çevrecilerden ciddi tepkilerle karşılaşıyor. Fabrikanın yakınlarındaki ormanlık alanda ağaç evlerde yaşayan aktivistler, altı ayı aşkın bir süredir genişleme planlarına karşı çıkıyor.



    Tesla, Almanya’daki fabrikasını büyütüyor: Türkiye’ye yeni Tesla’lar gelebilir
    Tesla’nın bu genişleme planıyla ilgili başvurusu Temmuz 2023’te yapılmıştı ve şirket, ilk aşamanın 2024’ün ilk yarısında devreye girmesini planlıyor. Ancak fabrikanın yöneticisi Andre Thierig, Ağustos ayında Alman medyasına yaptığı açıklamada, Avrupa’da zayıflayan elektrikli araç talebinin yeniden artış göstermesini beklediklerini ve bu nedenle yatırım kararlarını bu duruma göre şekillendirdiklerini belirtmişti: “Pazarın bunu istediğine dair sinyaller netleşmeden fabrikanın genişletilmesi için milyarlarca dolar harcamayacağız. Pazarın yeniden canlanacağına kesinlikle inanıyoruz. Asıl soru bunun ne kadar hızlı ve ne zaman olacağı."



    Yeni Tesla'lar gelebilir



    Tesla, Gigafactory Berlin fabrikasında kapasiteyi 1 milyon araca çıkardığında tesiste yeni araçların üretime girmesi bekleniyor. Halihazırda bu tesiste sadece Model Y aracı üretiliyor. Bilindiği üzere Türkiye’de satılan Model Y de Berlin’deki bu fabrikadan geliyor. Tesla, genişleme kapsamında burada Model 3 ve diğer araçlarının üretimine başlayabilir. Bu olduğunda Türkiye’deki model sayısının da artacağı düşünülüyor.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-gets-green-light-german-authorities-first-stage-plant-expansion-2024-10-15/







  • Bir yandan sanki ucuz Tesla (Model 2?) çalışmaları hızla devam ediyor ve 2025'te çıkaracak gibi, bir yandan hiç çıkarmayacak gibi... 2027'den önce üreteceği CyberCab gibi araçları tanıtıyor ama 2025'te çıkarmayı planladığı ucuz Tesla hakkında tek kelime konuşmuyor... Bu fabrika genişletmesi de ucuz Tesla üretiminin ilk adımları.
  • Elektrikli macerası bitti, herkes anladı boş olduğunu diyenler neredesiniz ?
  • Model 3 gelir mi?
  • 2024'ün ilk yarısını geçeli çok oldu.
  • gun kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlar bana değer anlamında hep riskli geliyor. Otomotiv, teknoloji ve enerji sektörlerinde bataryaların önemi gittikçe artıyor ve batarya argeleri hiç olmadığı kadar çok yapılıyor.

    Her gün şarj sürelerinin kısaltıldığı, bataryaların daha güvenli hale getirildiği, batarya yoğunluklarının arttırıldığı birçok arge haberi yapılıyor. 2 sene önce 1 saatte şarj olan araç şimdi 15 dakikada şarj olabiliyorsa, alıcı tarafında eski araçlar rağbet görmeyebilir. Bu sebeple elektrikli araçların değerini koruma noktasında üzeceğini düşünüyorum.
  • AğlayacaksanOynamayalım A kullanıcısına yanıt
    hayır yeni model 2 gelecek
  • 4 farklı model üretim olması için plan yapılmış. haritaya bakınca mevcut fabrikanın 4 katı alanı çevirmişler. 4 kat daha büyüyeceği kesin. tabi hangi 4 model. 3 y s x cybertruck roadster ve model 2 diyelim 6 modelden hangi 4 tanesi?
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Benim araç 2022 yılı ve şarj süresi 18 dk. Aracı baştan dikkatli alırsanız çok problem olmaz. Birde Tesla’lar hep geç şarj oluyor.
  • gun kullanıcısına yanıt

    Hocam bir gün kar yağışlı bir havada otobanda tam istanbul'a girdim gireceğim derken yolun tıkanıp 3-4 saat sonra açılacağı vakitte, çoluk çocukla o soğukta denk gelirsen işte o gün söversin  


    Şimdi, kışın da kullanmayın canım, ikinci araba alın dersen olmaz bak  

  • Stones kullanıcısına yanıt

    3-4 saat fosil yakıtlı araçlada kalsanız benzin bitebilir. Diğer yandan Teslayı kenara çekip kamp modunu açabilirsiniz arka koltukları yatırdığınızda yatak oluyor. Çok kötü şartlarda bu şekilde yapabilirsiniz mesela

  • vasel kullanıcısına yanıt

    Şaka olmalı bu, rölanti modda araçlar 1-1,5 litre benzin-mazot tüketir. Ayrıca kış şartları dedim iyi idrak ediniz. Şarjlı bir araçta çoluk çocuk varken kaloriferi kapatıp donmaya razı olacaksınız yani?

  • Stones kullanıcısına yanıt

    Siz rölantide zorlu kış şartlarında arabanın içini ısıtacağını mı sanıyorsunuz. Benim başımdan böyle bir olay geçti aracımla Esenyurt köyiçinden torium avm oraya 6-7saatte gelebildim ve mazotum 3/4 depoydu. Aracın içi soğuduğu için hep orta şiddetli gaza basmak zorunda kaldım ve mazot bitmek üzereydi. Teslam olsaydı ne yapardım kenara çekerdim koltukları yatırırdım. Arabayı kanp moduna alıp içerinin sıcaklığını sabit tutardım. Bir çok bununla alakalı video var bakın öğrenin bence hiç bir şey için geç değil

  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Hacimli üretim olabilecek modeller olması gerek.

    Model 3, Model 2 ve sonra belki Model S olabilir.
  • Stones kullanıcısına yanıt
    Öyle tehlikeli havalarda elektrikliyi bırak normal araba ile bile gitmem.

    Bir kaza olunca tüm yol duruyor sonra eziyette eziyet.
    Girer ucuz bir otele beklerim şartların düzelmesini ailemide kendimize riske atmam.

    20’li yaşlarda yaptık hevesimizi aldık, artık gerek yok. :)
  • toggun tabutuna çakılan bir çivi daha...
  • Elektrikli araçlar ile ilgili şöyle bir sıkıntı var .


    1. öncelikle bu bataryalar kolon ve sıra olarak seri halinde bir çok küçük batarya olarak bağlanıyor . Yani tek kocaman bir batarya hücresi yok . Bu bataryalar sarj pozisyonunda tek tek gayet güzel şekilde şarj oluyor fakat desarj konumuna geçince bu bataryaların hepsi aynı anda kullanılıyor ve sistem hepsinden aynı anda aynı voltajı çekemiyor .Bu sebeple bataryalarda çok büyük bir dengesizlik oluşuyor .
    2. olarak bataryalar arabanın fiziksel olarak sadece en altına konumlandırılabiliyor ve bu da ne kadar koruma çelikleri vs eklense bataryaları korumasız bırakıyor . en küçük taş tanesi hidrolik kapı sistemleri kaldırımlar bir yere takılması kimyasal bir batarya yangını sebep. ve bu bir kimyasal reaksiyon olduğu için bataryaları oksijensiz bırakmak su köpük co 2 vs yöntemler ile söndürmek mümkün değil . kendi enerjisini tüketene kadar yanacak . Ve bu yanma işlemi parlama olarakta olabiliyor .Diyelim ki birden parlama yaptı ve devreler elektriği kesti kısa devre yaptı vs araba kilitli kalırsa büyük ihtimal sürücü saniyeler içinde diri diri yanacak .

    Geçen günlerde deneme aşamasında olan tesla semi truckta ağaca çarptığı için yangın çıktı 538 dereceye yükseldi yangın ve söndürmek için 190 ton su harcandı bu tırda 900 kwhlık bir batarya bulunuyordu . Ne demek istediğim az çok bu haberle teyit edilmiş .


    3. Bu elektrikli araçlar ilk çıktığında çevre koruma vs dalgasına çıkmıştı eğer bir millet enerjisinin çoğunu izlanda(%100) gibi rüzgar dalga vs enerjisinden üretmiyorsa klasik yöntemi yüzde 20 bile kullanıyorsa bu kesinlikle bir fark yaratmayacak çünkü ha arabalar benzini yakarak emisyona döndürmüş ya santraller yakarak emisyona döndürmüş fark yok hatta arabaların yakması çok daha iyi çünkü temiz gaz olarak santralllerden daha öndeler .


    4. Bir araba 15 20 yıl ve daha fazla yıllar motor bakımları ile sorunsuz neredeyse hiç güç kaybı olmadan gitmekte suanki batarya teknolojisi ile bir elektrikli araç bataryası 10 yılda çöp oluyor 5 6 yılda bataryasının yüzde 30 40 ını kaybediyor ve elektrikli araçlarda anamaliyet bataryalar .


    5. Çin amerika ve gelişmiş avrupa ülkeleri hariç bulgaristan türkiye vs gibi ülkelerde bir optimizasyon sorunu var bazı yollarda hiç sarj ünitesi yok olsa bile yetersiz değil çok büyük bir sıkıntı .


    Kısaca elektrikli araçlar çok teknolojik güzel ve hoş araçlar olsalarda , uzun vadede batarya masrafı 2. el satılma zorluğu , yangın gibi risk faktörleri teknolojik arızalara gebe olması sarj ünitesi problemleri gibi sıkıntılarla 5 10 yıl gibi bir süre içinde türkiyede çok fazla ideal değil .


    Ben amerikada veya özellikle çinde yaşıyorum diyorsanız tercih edebilirsiniz. Özellikle çin bu konularda ayrı bir standartta . çıkarabilir piller konusunda hazır stantlarda tam sarjı al boşunu bırak , sökülüp çıkarılan bataryalarda ise istasyonlar var aynı benzin istasyonu gibi mesela taksiler yanaşıyor istasyona robotlar otomasyon ile bataryayı söküyor ve tam dolu olanı takıyorlar cüzi bir ücrete doldurulmuş oluyor . ve bu neredeyse her şehirde olan bir teknoloji





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.