< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1978. sayfa)



-
-
Size katılıyorum. Ben Eskişehir’de günlük 15-20 KM, yıllık da 8-10 bin KM yol yapan biri olarak evden uzatma , uygun avm veya diğer şarj istasyonlarını kullanmayı planlıyorum. Tek derdim Eskişehir’den dikiliye yazlığa giderken rota planlamak olacak. Uzun yolda sağlı sollu oldukça fazla istasyon açılmaya başladı.bayram tatilleri haricinde sıkıntı yaşamayacağımı değerlendiriyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim kullandığım bu :
Bemis Cee Norm 3x32a 220v Ip44 90 Derece Eğik Duvar Prizi Fiyatları ve Özellikleri
eğer duvar tipi değil sıva altı isterseniz de:
Bemis IP44 CEE Norm 3/32A Makine Priz 75x75 220V - 250V BC1-3403- Fiyatları ve Özellikleri
Bu arada bu iki seçenek de MONOFAZE, eğer trifaze kullanacaksanız bunlar işinize yaramaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Lahur -- 15 Şubat 2025; 18:46:39 >
-
Çok teşekkürler ☺️
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Uzatma yapacaksanız
https://www.zeybekmarket.com/
Bemis (Bc1-3403-2312) Cee Norm 3*32A Uzatma Priz Cee Norm Dişi Erkek Priz Gruplarıhttps://www.zeybekmarket.com/bc1-3403-2312-cee-norm-332a-uzatma-prizDuvar yada kutu içine yapılacaksa
https://www.zeybekmarket.com/
Bemis (Bc1-3403-2535) Cee Norm 3*32A 90 Eğik Duvar Prizi Cee Norm Dişi Erkek Priz Gruplarıhttps://www.zeybekmarket.com/bc1-3403-2535-cee-norm-332a-90-egik-duvar-fisKombinasyon kutusuna kullanılacaksa
https://www.zeybekmarket.com/
(BC1-3403-2413) CEE NORM 3*32A Düz Makina Prizi Cee Norm Dişi Erkek Priz Gruplarıhttps://www.zeybekmarket.com/bc1-3403-2413-cee-norm-332a-duz-makina-prizi
-
Alttaki klemensler gereksiz olmuş. Direkt uçları sigortaya giriş yapabilirdi. sigorta çıkışından 16amper prize hat çıkılırdı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İlk tasarladığımda kutu daha aşağıda duracaktı ve yer altı kablosu ona göre hesaplandı ve yer altından geçirildi ama sonradan ben kutuyu garajın çatısına iyice yanaştırmayı yağmur vs açısından daha sağlıklı buldum ama o sırada yer altı kablosu döşenmiş ve üzeri betonlanıp kayrak ile kapanmıştı bile. Böyle olunca kablo kutuya anca o kadar yetti ve klemensler kaçınılmaz oldu. Sigorta çıkışından fazı bara ile taşımamın nedeni ise, 6lık tek damar kabloyu olabildiğince sıkabilmek için yanına başka kablolar tıkıştırmak istemediğimden. Ama evet, eğer kablonun boyu yetseydi sigortaya direk girerdim ve klemenslere gerek kalmazdı, olamadı malesef :)
Resimde direğin siyah olduğu yerde olacaktı ilk düşüncemde, el altında olsun diye kutu. Ama sonra çok alçak olacağını düşünüp yukarı bağladım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Lahur -- 15 Şubat 2025; 19:44:46 >
-
Elinize sağlık
Kullandığınız kutunun ebatları nedir acaba ?
Birde mobil sarjı içine koyunca kapak kapatınca kablosunu çıkarmak için alt tarafta bir çentik mi açmayı (belkide açtınız) düşünüyorsunuz ?
-
Teşekkürler. Şarj ederken kapağı kapatmayacağım, ısı vs nedenleri ile.Hem zaten para verdik IP65 pano aldık, kablo deliğini bile rekorlu yaptım, delmem yani sağını solunu. Şarj etmezken kabloyu dolayıp şarj cihazını içine koyup sigortaları kapatıp ancak o zaman kapatmayı düşünüyorum kutuyu. Panonun ebatları 500x400x180
-
Bende malzemeleri topladım saatten kablo çektirecektim ama bu yeni tarifeler kafamı karıştırdı beklemedeyim şu anda...
Ben altaki kutuyu almıştım aynı kullanımda iş görür. Ortak alana koyacağımdan alt tabloda 40 yazan yere mobil şarjdan Teslaya giden kablonun geçeceğ kadar bir çentik açmayı düşünüyorum. Sarj sırasındada kapağı kapalı tutmayı istiyorum. Şu andada benzer bir kutu içinde 2.5-3 kw 'de mobil sarjı (2. resim) alt tarafın ortasında kapağa yakın yan tarafından açtığım çentikle kullanıyorum. bu çentikten hem elektrik kablosu hemde Tesla'ya giden kabloyu çıkartıyorum. Yağmur altında bile hiç su almıyor kutu.
2. Resim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mertshop -- 15 Şubat 2025; 21:13:3 >
-
Alttaki kutuya gerek yok bence anlamsız olur hocam
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yani siz bilirsiniz ama, yaz vakti falan ısınabilir. Isınınca da şarj gücünü limitliyor mobile connector. Ben o yüzden kapağı açık kullanacağım şarj esnasında.
-
Altaki kutuyu şu anda kullanıyorum. Üsteki kutu daha takılı değil o mavi adaptöre geçince kuracağım bir kutu.
Balkondan aşağı 3x2.5 kablo indirdim. Sarj sırasında Elektirik uzatmayı ve mobil sarjı bu kutu içerisine koyup arabanın arkasında yere koyuyorum ve aracı sarj ediyorum. Sarj bitince kabloları sarıyorum ve bu kutu içerisine koyup arabanın arka bagaj altına koyuyorum.
1.5 senedir bu şekilde akıllı prizden baktığımda 4,000 kw yükleme yapmışım. Hem yağmurdan etkilenmiyor hemde daha güvenli oluyor eğer isterseniz kenarlarında kilit takacak yer bile var ama ben takmadım.
Üsteki kutuya geçince bu kutuyu sarj sırasında kullanmayacağım. Kabloyu taşımak için kullanmaya devam edebilirim.
-
Evet ısı önemli kontrol etmek şart. Gerçi 32 amper yüksek gelebilir ben 32 ampere geçsemde 20-25 'den yukarı pek çıkmam belki daha aşağısı bile olur.
1.5 yıldır 2.5-3 KW 'de şimdi akıllı prizden kontrol ettim toplamda 4,000 kw yükleme yapmışım. Şu anda bile gece sarj ederken sabah çıkış saatime göre hızı 9-10 ampere düşürerek yaptığım oluyor. Zaman az ise o zaman 13 amperide kullandığım oldu.
-
Açıkçası ben evde hep 3kW şarj edeceğim, zira güneş panellerim anca o kadar üretebiliyor en iyi şartlarda bile. Araçtan şarj saatlerini ayarlayıp mesela 11-16 arası gibi güneşin dik geldiği saatlerde şarj etmeyi düşünüyorum. Ama yine de güvenilirlik ve ömür açısından özellikle konu elektrik olunca her zaman 2-3 kat bir pay tanırım sistemlere.
-
İyi geceler
Yeni güncelleme 2025.2.6 geldi küçük düzeltmeler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba.
Arabayı daha yeni aldım Salı günü. Otopilot yeni aktif oldu. Otopilot betayı seçtim arabadan. Hız sınırını mevcut hız seçtim.
Ama Otopilot hız sınırı 50 olan yerde onu baz alıyor. Max 60’a çıkıyor. Bir türlü yükselmiyor.
Ne yapmalıyım. Belli bir öğrenme zamanı mı var. Yoksa birşeyleri yanlış mı yapıyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
50 olan yerlerde sınırı aşmıyor. Ama mesela 80-90 hız sınırı olan yerlerde bunu yapmıyor sizin ayarladığınız hıza çıkıyor. 50 ve altı hızlarda böyle bir engelleme var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vires -- 16 Şubat 2025; 9:41:5 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Anladım. Teşekkür ederim. 50 kırmızı çizgisi yani. Şehir içi temkinli.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X