< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1981. sayfa)



-
-
Aynen %50 yaslasalar 90k, olacak gibi değil ya. Bentley falan o MTV lerde. Açıkça diyolar ki, sen ha?? benzin almaz vergisini vermezsin ha? gel buraya...Sanki aldığımız elektrikte vergi yokmuş gibi. Dünya elektrikliye destek yağdırıyo bize uygulanan tarife böyle.
-
Ben de bu ikilemde kaldım;
-Sıfır ayarında SR mi,
-400k fazlasına düşük km LR mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
LFP > NMC
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
3 yaşına gireceği için seneye, yeniden değerleme oranı ile aynı civarlarda kalır MTV
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dediğim gibi, ben de 1-2 ay kadar çok ama çok zorlandım performans/long range ile SR arasında. MTV sapıklığı olmasa gözümü kırpmaz performans alırdım. Ama inat ettim vermiyorum o evlat acısı gibi MTV yi. MTV olmasa hiç düşünülecek gibi değil ikinci el fiyatlarıyla, gerçi MTV olmasa 2. el fiyatları da böyle olmazdı heralde o da ayrı ama.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Lahur -- 16 Şubat 2025; 22:58:37 > -
10A ayarlayınca tekrar değiştirene kadar 10A kalıyor.
-
Sorumu anlamamışsınız.
-
Şunu sordunuz sanırım: Soruyu biraz detaylandırayım. Belli bir % limitine ayarlayıp (atıyorum %80 ya da %100) amperi 10A ayarladınız ve limite gelince şarj sonlandı. Ama araç sokete bağlı. Sonra kalorifer/koltuk ısıtmayı uzaktan açtınız, hava soğuk diye batarya ön koşullandırma da belki açıldı...
Aslında İki cevap var:
1-Araç evde şarja bağlıysa batarya yüzdesi düşmeden aralıklı olarak şarj başlıyor. Batarya şarjı ayarladığınız (10A) den daha hızlı şarj olmuyor.
2-Ticari AC şarjda durum biraz farklı. Şarj tamamlanınca ünite akımı kesiyor. Araç artık harcamalarını bataryadan yapıyor. % düşerse mecbur yeniden karkod/kart okutup yeniden şarja başlatmanız gerekiyor. Hatta soketi çıkartıp yeniden takmadan bazı firma şarjları başlamıyor. Bu şekilde başlatsanız da yine 10A ile şarj oluyor. Ya uygulamadan ya da araç ekranından amperi yükseltmeniz gerekiyor.
-
Evde şarjda, araç limitine gelmişken ve halen elektriğe takılı iken neden şarj başlasın ki? Zaten bütün tüketimi prizden yapıyor. Şunu mu demek istiyorsunuz? Eğer klima + pil ısıtma, verdiğimiz 10A i geçecek olursa, o zaman üstünü pilden yiyor ve dolayısı ile pil bitiyor ve bu yüzden de tekrar şarj başlıyor. bunu mu demek istiyorsunuz?
-
Araç şarj doluyken harcama yapıyorsa uygulama ve ekranda şarj yeniden başlamış gibi görünüyor (ticariler dışında). Muhtemelen prizden aldığı elektrik direk kullanan kaynağa gitmiyor, yine bataryadan geçiyor. klima + pil ısıtma 10a'i geçmez. Araç 10A şarj olurken karşılığı yaklaşık 7KW ile doluyor. 7000 watt oldukça yüksek bir değer. Ama dediğiniz gibi bir şekilde harcama 10A'den fazla ise batarya yüzdesi düşer. Bu pratikte pek mümkün değil.
-
Evet arkadaşlar, ben de aracımı 14 Şubat'ta teslim aldım. Kısaca deneyimlerimi paylaşayım. Ben aracı sipariş ettiğimden teslim aldığım güne kadar buradaki arkadaşların deneyimlerinden çok faydalandım.
Teslimatım saat 10:20'deydi ama biz 09:30 civarı vardığımızda yaklaşık 10 kadar başka müşteri ile teslim alanının kapısında ve civarında bekliyorduk. Hemen yandaki aksesuar mağazası çay-kahve ikram ediyor sağolsunlar.
Kapıdaki görevlilere sorduğumuzda kapıları 10:00'da açacaklarını söylediler ama birkaç dakika sonra saat 09:45 civarlarında açtılar. Kimlik kontrolü yapılarak içeri alındık. Check-in masasına gidip giriş işlemlerinizi başlatıyorsunuz. Size aracınızın nerede olduğunu söyleyip gönderiyorlar. O sırada bir görevli aksesuar ve servis konusunda nasıl destek alabileceğinizi anlatıyor. Aracınızın yerini arayıp buluyorsunuz ve incelemeye başlıyorsunuz. Benim ilk baktığım şey lastiklerdi. Burada birçok arkadaşa Hankook denk geldiğini okumuştum. Bana Continental geldi. Lastikler 40psi basınç ile geldi. Tavsiye edilen nominal değer bu galiba, ama bana yüksek gibi hissettirdi. Aracı hareket ettirmeden uzun uzadıya incelemeye niyetliydim ancak benim aracı dışarıda çok dar alanlara birbirlerine çok yakın ve kapılar açılamayacak kadar sıkışık park etmişlerdi. O nedenle fazla oyalanamadan ilk ayarları yapıp alandan çıktık.
Araç %20 şarj ile geldi. Aracı alır almaz yakınlardaki Crowne otelin kapalı otoparkındaki Trugo'dan şarj aldık. Şarj olurken araçlarını teslim alan 4-5 kişi daha gelince onlar da mağdur olmasın diye %60'a kadar şarj edip ayrıldım. Akşam kaldığım otelin otoparkındaki Voltrun ile şarjı fulledim.
Ertesi gün İzmir'e dönerken hayatımın elektrikli araçla ilk uzun yolunu yapmış oldum. Osmangazi köprüsünden geçip otobandan devam ettik. İlk SC şarjımı Balıkesir'de yaptım. Oraya %8 şarj ile vardım. Sonra kesintisiz olarak Manisa'ya kadar gittim. Orada fulleyip İzmir'e vardım. Balıkesir'de aldığım şarjın galiba 150 TL'si Tesla'dan hediye oldu. Manisa'da doldurduktan sonra İzmir'e %69 şarj ile vardım.
Süreç bu şekilde gelişti. Şimdi araçla ilgili duygu ve düşüncelerime biraz yer vermek istiyorum.
Daha önce BMW 1 Serisi, 3 Serisi, X Serisi ve yurtdışında da Mustang gibi araçlarım olduğu için sert süspansiyon beni pek üzmedi. Bu elbette bu kadar da subjektif bir konu değil, bir süspansiyon sert ise serttir. Bu aracınki de evet, konfor seviyesinin yüksekliği ile bilinen marka ve modellere kıyasla daha sert ve dinamik bir süspansiyona sahip. Ancak beni rahatsız edecek seviyede değil. Öte yandan aracın bazı panel aralıkları ve birleşim yerlerinde asimetrik durumlar var. Belki bu tür şeyler premium segmentle arasındaki farkı ortaya koyan en gözle görülür deliller. Onun haricinde sürüş duygusu ve sessizlik inanılmaz etkileyici. İstanbul trafiğinde kabinde sessiz sedasız bir sürüş keyfi sunuyor. Keyif dediğime bakmayın tabii, trafik çok can sıkıcıydı. Ses izolasyonunu çok beğendim. Dışarısı ile bağlantınızı koparmadan yeterince huzurlu bir sürüşe imkan tanıyor. Trim sesleri konusunda çok yazılıyor. Özellikle dikkat ettim, İstanbul'un dar parke taşlı sokaklarında hiç trim sesi ve gıcırtısı/tıkırtısı duymadım. Belki zamanla oluşacaktır, uzun vadede ne olur göreceğiz. Aracın yazılımı ve sistemlerinin kullanıcı deneyimi konvansiyonel araçlara kıyasla başka bir seviyede. Bir öğrenme eğrisi mutlaka olacaktır ama yeni teknolojilere adapte olma konusunda özellikle sıkıntı yaşamayan herkes kolaylıkla opere edebilir gibi geliyor. Ses sistemi çok etkileyici, önceki aracımda bulunan Harman Kardon sistemden belki daha iyi olabilir, çok tatmin edici. Bugün güncelleme var mı diye evin wi-fi'ına bağladım. Oyunlara ve navigasyon datasına gelmesine rağmen aracın ana yazılımına gelmemişti. Yazılım hala 2024.45.32.2 versiyonda. 2025 kodlu güncellemelerin geldiğini okumuştum ama galiba herkese aynı anda verilmiyor, parti parti gönderiliyor.
Genel olarak tabii henüz 2 gün oldu ama şimdilik çok memnunum ve aracı çok seveceğimi hissediyorum. Bugün bir komşum inceledi aracı. Kendisi iki hafta önce Mini Countrymen E siparişi verdi. Benim aracı görünce siparişinden pişman oldu. Aracını teslim alan ve alacak olan herkese şimdiden hayırlı olsun. Herkese keyifli ve güvenli sürüşler diliyorum.
-
Elinize sağlık, çok güzel yazı olmuş.
Karşılaştırmalar da ayrıca güzel olmuş. Belirttiğiniz araçlardan benim gibi daha ortalama modellerden geçecek olanların da içini ferahlatan mesajlar bunlar.
Nasipse yarın teslim alacağız biz de.
Kazasız belasız sürüşleriniz olsun, güzel günlerde kullanın inşallah. :)
-
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
Güncellemeler parti parti veriliyor, örneğin bana bu sabah geldi. (dün de kullandım, dün yoktu)
-
Güle güle kullanın. Darısı bizim gibi risk alıp yeni model y bekleyenlere😊
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kazasız belasız güle güle kullanın ben de yarın 10da teslim alacağım. Faydalı paylaşım için teşeklürler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Plaka belli oldu mu yoksa özel plaka mı aldınız?
Ben hala plaka bekliyorum ya :/
Yarın 14.40 teslim benim ama biraz daha erken orada olacağım.
-
-
Arkadaşıma sordum, San Francisco'da yaşıyor.
Kimsenin umurunda değil diyor. :))
1-2 eyalette ve mülteci yoğun bölgelerde bir şeyler olmuş sadece.
-
S3XY Button kullanan var mı?
Basic otopilottayken şerit değiştirince otopilotun devreden çıkmasını engelliyormuş ama nasıl oluyor bilemedim...
www.amazon.nl
S3XY Knop Tesla Model 3/Y (Tesla Model 3/Y 2021+)https://www.amazon.nl/dp/B0D1CL1LMH?ref=cm_sw_r_cso_wa_apin_dp_NZSPCKZSBATZH0GRYABD&ref_=cm_sw_r_cso_wa_apin_dp_NZSPCKZSBATZH0GRYABD&social_share=cm_sw_r_cso_wa_apin_dp_NZSPCKZSBATZH0GRYABD&starsLeft=1&th=1#productDetails
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X