Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2001. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: TimeBoy , vires , hirikus
3 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 37 Misafir (7 Mobil) - 32 Masaüstü8 Mobil
5 sn
40.058
Cevap
1.022
Favori
2.600.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
86 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
66. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 19992000200120022003
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • burki_rock kullanıcısına yanıt

    özel mesaj yazamıyormuşum bu özellik kapalımıymış neymiş. Ayaralara da baktım bulamadım. Nasıl açılıyor bu?

  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt

    Evet teknik detayını pek fazla bilmiyorum ama yüksek mühendislik var sonuçta adamlar keyfine göre şu bataryayı koyalım mantığıyla gitmiyorlar. Burada önemli olan şarj hızını az alması değil ısıtmayla çözülüyor bu problem değil buradaki önemli olan konu %20-80 arası kullanım gerekliliği olmaması, ve daha fazla şarj döngüsü daha ne isteyelim  

  • spentime kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğim model y RWD LR   arkadan itişli olan


    ısıtma için çok harcamıyoruz diyorsanız, bazı kullanıcılardan ön ısıtma tüketimi epey artırıyor diye okuduğum, izlediğim için ondan elektrikli araçta Türkiye iklim koşullarında ilginç geliyor


    Ayrıca Tesla awd LR da bile bildiğim kadarıyla ön iklimlendirme var




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 23 Şubat 2025; 23:17:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spentime kullanıcısına yanıt

    LFP birçok anlamda NMC den çok daha üstün bir pil. Mesela nadir metaller kullanmadığı için çok daha ucuza mal edilebiliyor. Ayrıca bu nadir metallerin çıkarılması beraberinde hem ekolojik (doğaya salınan kötü kimyasallar vs) hem de etik (3. dünya ülkelerinde çocuk işçilik vs) problemler getirdiği için LFP bataryalar çok daha çevre ve dünya dostu bataryalar. Tek problemleri enerji yoğunluğu. Aynı ağırlıktaki bir NMC bataryaya göre daha az şarj kapasitesi sunuyorlar. Tesla yakında kendi LFP-X bataryalarını üretecek ve bu aslında LFP ve NMC nin karışımı gibi düşünülebilir, LFP nin bütün iyi özelliklerine NMC nin enerji yoğunluğunda kavuşmuş olacak Tesla.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Lahur -- 23 Şubat 2025; 23:14:24 >
  • Madem NMC 4.2 ile 3.3v aralığında çalışıyor, lfp ise sabit 3.2v ile çalışıyor, NMC en düşük değerinde bile LFP nin üzerinde performans nasıl düşüyor 😅

    Zaten gerilim egrisinde de NMC nin en düşük değeri bile LFP nin doğrusal geriliminin üzerinde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Hocam burada neyi amaçlıyorsunuz onu da anlamadım açıkçası aracı eleştirmek ve vurmak için mi yanıtlar atıyorsunuz tuhaf yani. O kadar cevap verildi ama hala konuyu başa sarıyorsunuz o zaman bende şöyle konuya kısaca kapatayım TOGG vs Tesla kapışmasına döndürmek istiyorsunuz.

    Bende TOGG kullanıyordum araç ESA arızası, uzun far gitme sorunu, ekranların komple kapanması, 4 teker birden abs kitleyerek yolda kalması bütün sorunları yaşadım ama gelipte hala bu araç alınmaz yok böyle veriyormuş yok şöyle yapıyormuş diye tuhaf mesajlar atmıyorum kişisel tercihler, yerli aracımız gelişecek vs diyorum ama siz konuyu kapışma yönüne çekmeye çalışıyorsunuz alın size de fotoğraf da ekleyeyim inanmazsınız diye. Araç çekiciyle gitti servise durum belirsiz. Araç yavaş ediyormuş çöpe atın gibi tavrınız var ısıtma ile bu problem çözülüyor büyük bir problem değil yani SR kullanıcıları için bu şarj konusu ek olarak soğuk havalarda yaşanan durum yazın ısıtmaya bile gerek kalmadığı belirtiliyor.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025




  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt
    Sanırım siz çeşitli yerlerde okuyup seyrederek myp nin güç kaybettiğini belirtiyorsunuz. Ancak ben gerçek MYP kullanıcısı olarak net bir şekilde söyleyebilirim ki, hiç bir şekilde güç kaybı falan olmuyor. Araç her zaman belirtilen gücü veriyor. Aldığınız ve burada aktardığınız bilgi bence yanlış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İsmail2190 İ kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz birkere bataryanın çalışma mantığına ters yani imkansız. Kendi aracınız olduğu için size psikolojik olarak öyle geliyordur. Aracı %100 ve %10 iken dynoya sokun ne olduğunu anlarsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teslaa89 kullanıcısına yanıt
    Yine yanılıyorsunuz Tesla bu aracın teknik verilerini açıklarken sizce böyle bir bilgiyi vermemezlik yapabilir mi. O zaman bütün müşterilerini kandırmış olmaz mı. Sizce böyle bir mantıksızlık olabilir mi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İsmail2190 İ kullanıcısına yanıt

    Ben mühendisim ve matematikle konuşurum, siz aracınızdaki güç kaybını fark edemiyorsanız bu bütün dünyanın bildiği ve matematik ile sabit konuların sizinle tartışılabileceği anlamına gelmez. W=VxI yani türkçe meali, ne ka ekmek o ka köfte. Ok? Voltaj düşünce güç de aynı oranda düşer. Biraz kendinizi geliştirin, öyle ben dedim olduyla olmuyor sene olmuş 2025. Şimdi size Model 3 Performance'ın Dyno verilerini paylaşayım siz de iyice bir o grafiği anlamaya çalışın tamam mı?


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025




  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt
    Performans kaybına bak şaka gibi :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız beyefendi ben kendimi geliştirmeliyim. Tesla mühendisleri de kendini geliştirmeli.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Teslaa89 kullanıcısına yanıt

    Bence daha büyük şakalar var da, neyse ;)

  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt
    Bu grafiğe göre %10 larda 250 hp civarına düşer araç :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsmail2190 İ kullanıcısına yanıt

    Tesla mühendisleri kendilerini yeterince geliştirmiş beyefendi, aracı da geliştirmişler bize satıp paramızı alıyorlar. Biz ne yapıyoruz? Aha işte ortada ne yaptığımız. Birbirimizle didişiyoruz. Lütfen, böyle ilerleyemiyoruz.

  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt
    👍

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Dostum olayı anlamamışsın o kadar yazdık...
    Lfp ağırdır hantaldır ama daha sağlıklı ve daha güvenlidir kolay kolay yanmaz...

    Araba ağırlığı fazla artmasın diye ve daha hızlı şarj için lfp harici kullanılıyor üst modellerde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emocan21 -- 23 Şubat 2025; 23:35:6 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • emocan21 kullanıcısına yanıt

    Aslında olay tam olarak hızlı şarj için de değil. Sadece ekonomik nedenler. LFP çok daha ucuz Tesla için ve deli bozuk güçlere ihtiyaç duymayan SR modelinde tabi ki LFP kullanıyor ve çok ciddi ucuza getiriyor aracı. LFP nin bütün güzel özellikleri, Tesla'ya ucuza mal olması ile birlikte bize bonus olarak geliyor. LFP aslında NMC kadar hatta daha hızlı bile şarj edilebilliyor. Mesela MYLR ler max 210kW ile şarj kabul edebilirken BYD blade LFP kullanan MYSR lar 250kW şarj kabul edebiliyordu. Fakat bu kadar yüksek hız ile şarj kabul eden BYD LFP ler şu an bizim araçlarda olan 170kW ile şarj edilebilen CATL LFP lere göre hatırı sayılır derecede hızlı degradasyona uğradıklarından ötürü olsa gerek Tesla CATL LFP ye döndü (tek sebep bu olmayadabilir)

  • Arkadaşlar biri bana nasıl özel mesaj yazma açılıyor söyleyebilir mi sevabına? Sürekli birileri özel mesaj yazıyor, cevap vermek istiyorum ama veremiyorum.

  • 
Sayfa: önceki 19992000200120022003
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.