Şimdi Ara

Tesla’nın kameraları çizgi film tarzı fizik kurallarında duvara çarptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: antoffensive Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Eğer 90’lar çizgi filmlerini hatırlıyorsanız Wile E. Coyote ve Road Runner veya halk arasında “Çakal ve Road Runner” çizgi filmini mutlaka görmüşsünüzdür. Çizgi filmin her bölümünde Coyote’nin Road Runner’ı yakalamak için türlü türlü planlar yaptığını izliyorduk. Hatta bir bölümünde Coyote, duvara yolun devamını çiziyor ve hızla koşan Road Runner’ın buradaki hileyi fark edemeyerek duvara çarpmasını bekliyordu. Elbette çizgi film fizik yasaları gereğince Road Runner, duvara çarpmadan çizilmiş yol görselinde koşmaya devam edebilmişti. Benzer bir hile kısa bir süre önce Tesla Model Y’ye de uygulandı. Ve Model Y, gerçek dünyadaki fizik kurallarına yenildi.



    Tesla'nın otopilotu "duvara" çarptı



    Kamera ile lidar sensörlerinin karşılaştırıldığı bir testte Tesla'nın Otopilot sistemi, yolun ortasında duran "Wile E. Coyote" tarzı sahte bir yol duvarını fark edemedi. Bu durum, Tesla'nın yalnızca kamera kullanarak sürüş otomasyonu geliştirme stratejisinin bazı durumlarda zorluklarla karşı karşıya olabileceğine işaret ediyor.



    Otomobil üreticileri, kendi otonom sürüş teknolojilerini geliştirirken genellikle birden fazla sensör (kamera, radar, lidar ve ultrasonik sensörler) kullanırken, Tesla yalnızca kameralarla bu yolda ilerleme kararı aldı.



    Tesla’nın kameraları çizgi film tarzı fizik kurallarında duvara çarptı
    Tesla CEO’su Elon Musk, bu yaklaşımın uzun vadede avantaj sağlayacağını savunuyor. Musk, Tesla'nın otonom sürüş sorununu çözdüğünde, diğer rakiplerine kıyasla daha hızlı ölçeklenebileceğini çünkü Tesla'nın görsel ve yapay zeka tabanlı sisteminin insan sürücüsü gibi çalışacak şekilde tasarlandığını belirtiyor.



    Elbette bu oldukça iddialı bir söylem. Özellikle Musk’ın "Level 5 otonomi" yani "her türlü koşulda sürüş yapabilme" hedefini belirlediği düşünüldüğünde. Otomotiv uzmanları ise Tesla’nın lidar olmadan, sadece kameralarla bunu başaramayacağını söylüyor ve firmayı eleştiriyor.



    Tesla’nın kameraları çizgi film tarzı fizik kurallarında duvara çarptı
    Şimdi ise eski bir NASA mühendisi olan YouTuber Mark Rober, bu tartışmayı daha da derinleştiren bir video paylaştı. Videoda, Tesla Model Y'nin Otopilot modunda, lidar kullanan bir araçla çeşitli koşullarda yapılan testlere yer verildi. Tesla, yol ortasında durmakta olan bir çocuk mankenini fark edip dururken, sisli havada ya da şiddetli yağmurda durmakta zorlandı. Öte yandan lidara sahip Lexus araç ise bu koşullarda başarı gösterdi.



    Son olarak, "Wile E. Coyote" tarzı sahte yol duvarı ile yapılan test, tamamen gerçekçi olmasa da kameraların radar veya lidar gibi sensörlerle karşılaştırıldığında yaşanan problemi simüle etmek için kullanıldı. Lazer temelli olan Lidar sensörleri, duvarın ne şekilde olduğu ve göründüğüyle ilgilenmeden sadece onun bir engel olduğunu algıladı. Tesla’nın kameralarıyla desteklenen aracı ise yapılan testte yol ortasındaki fiziki engeli fark edemedi.



    Video eleştirilerin hedefi oldu






    Öte yandan videoya yönelik eleştiriler de az değil. Rober'ın Lidar üreticisi Luminar'ı tanıtmak için böyle bir video çektiği ve kasıtlı olarak Tesla'nın temel özellikler sunan Otopilot sistemini kullandığı belirtiliyor. Hatta çarpışma sahnesinin birkaç tekrarla çekildiği ve Otopilot'un çarpışmadan kısa bir süre önce devreye girdiği de eleştirilerin odağında. Rober, henüz bu iddialara cevap vermiş değil.



    Bilindiği üzere Tesla, temel Otopilot haricinde bir de daha gelişmiş ve nöral ağlarla eğitilmiş FSD'ye sahip. FSD'nin yağmur ve siste sürüş yapabildiğine yönelik videolar zaten internette var. Otopilot tam sürücü gözetiminde kullanılmak üzere tasarlanmış olup esasen hız sabitleyicinin gelişmiş bir versiyonudur. Şerit ortalama ve uyarlanabilir hız sabitleme özelliğine sahip, yani araç hem şeridin ortasında kalabiliyor hem de önündekine bağlı olarak yavaşlayıp hızlanabiliyor.



    Videonun tamamını ve diğer testleri aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.






    Kaynak:https://electrek.co/2025/03/16/tesla-autopilot-drives-into-wall-camera-vs-lidar-test/







  • Adam YouTuber amacına ulaşmış işte .. amacı zaten sizin burda videoların altında saatlerce tartışmanız atışmanız ..
    Ne kadar çok izlenir yorum alır clicklenirse o kadar neticede gelir demek ..

    Ben o yüzden adamı tebrik ediyorum güzel bir açık yakalamış kurgusunu yapmış sürmüş videoyu piyasaya ..

    TESLA’nın kanması normal çünkü baktığında yol görüyor. LIDAR ise orayı direkt duvar olarak görüyor.


    Esasen sis ve yağmur senaryolarında bana göre LIDAR’da geride kalıyor fakat Lexus’u RADAR ya da bildiğimiz park sensörü kurtarıyor.


    Günlük hayatta yolun ortasında otoyol çizilmiş duvar görmek zor, doğru ama sistem insandan iyi olmalı. Bu nedenle Lidar’dan, radar’dan, kameradan tasarruf etmek çok saçma.

  • Oldukça taraflı olsa da Tesla'nın geride kaldığı özel senaryoları göstermiş. Oysa çok ama çok önde olduğu hususlara hiç değinmemiş. Sadece FSD değil normal sürüş asistanında bile arkada sürekli gelişen zeki bir bilgisayar olduğunu hissettiriyor. Diğer hiçbir markanın yakın gelecekte böyle bir model geliştirmesi mümkün görünmüyor. Tesla'da otomobili süren benim kadar dikkatli ve refleksleri benimle kıyaslamayacak kadar iyi. Bir 10 bin km deneyimlemeden anlattığımı anlamanız zor:)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • telefonlarda yüz tanıma çıktığında fotograf kullanarak geçiyorlardı. ona benzemiş durum.

  • TESLA’nın kanması normal çünkü baktığında yol görüyor. LIDAR ise orayı direkt duvar olarak görüyor.


    Esasen sis ve yağmur senaryolarında bana göre LIDAR’da geride kalıyor fakat Lexus’u RADAR ya da bildiğimiz park sensörü kurtarıyor.


    Günlük hayatta yolun ortasında otoyol çizilmiş duvar görmek zor, doğru ama sistem insandan iyi olmalı. Bu nedenle Lidar’dan, radar’dan, kameradan tasarruf etmek çok saçma.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçma bir test, yolda kimin önüne çıksa çarpar. Testi yapan kişinin önüne haberi olmadan şöyle bir düzenek kurun bodoslama kafadan girer.

  • yine liberallerin para ile yaptırdığı haber kokan paylaşım.


    la çizgi film mi tanıtacak adam? solcular yapıyorsa kesin birşey vardır. bu kadar saçmalık fazla artık :) komik duruma düşüyor bu solcular.


    en iyi sürüş sistemi tesla'da. ağlasanız da sızlasanız da bu böyle.


    geçende de bir batılı solcu soros fonlu youtube kanalının iddasını paylaşmış "çın hila yabdı" ... çin kendi modelinde mi hile yapmış? arabası takır takır çalışıyor. videoyu yapanlar da tayvanlılar. yani cidden soros mu fonlamaya başladı?



    çünkü youtube üzerinde bir çok kanal keşfettim: mesela yemek videosu paylaşan adam birden robot sesli, ruzya patlıya gaybediyya videoları paylaşmaya başlamış ingilizce. belli yt bunun için ek para ödüyor.



    @Kartal Göz son paragrafı yazınca aklıma sen geldin. bu liberal solculara güvenilmez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 17 Mart 2025; 20:26:17 >




  • Adama xten reply atan adam tamamen haklı zaten bilerek cevap vermiyor iddiaları ortaya atan kişi ki daha çok spekülasyon yaratılsın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    Otomobil konularıyla çok ilgili olmasam da senin için habere baktım. Yani eleman yani videotu çekip yayınlayıp paylaşan kişinin şerefiyle ilgili bir durum bu. Ben buna solcu sağcı demem farklı gözle bakarım. Para için sahtekarlık yapan satılmışın teki diye bakarım eğer paylaşımında bir sahtekarlık varsa. Satılık insanların ideolojisi olmaz, ideolojiye bakmazlarsa onlar para nerden geliyorsa oraya yanlar oranın tetikçisi olurlar. Biz seninle haber editörleri hakkında konuşmuştuk. Bu haberi paylaşan kişi haberi her yönüyle paylaşmış. Önce iddia ve olayı çizgi-film vurgusuyla dikkat çekici bir şekilde açıklamış zira okuyucuyu habere çekmesi lazım tıpkı içerik üreticisinin içeriğe dikkat çekmesi için yaptıkları gibi. Ardından adamın yaptığı veya iddia edilen sahtekarlığa paylaşımdaki garipliğe ve buna gelen eleştirilere de yer vermiş. Editörün burada taraf tuttuğunu görmüyorum, yamuk varsa o yt içeriğini yapan elemanda vardır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adam YouTuber amacına ulaşmış işte .. amacı zaten sizin burda videoların altında saatlerce tartışmanız atışmanız ..
    Ne kadar çok izlenir yorum alır clicklenirse o kadar neticede gelir demek ..

    Ben o yüzden adamı tebrik ediyorum güzel bir açık yakalamış kurgusunu yapmış sürmüş videoyu piyasaya ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Lidarların avantajları var, ama her arabada olacak şekilde kullanılırsa potansiyel riskleri olabilir diyorum.

    2. Istenilen sonuca ulaşmak için Tesla'nın bilmem ne özelliklerinin kapatıldığı, arabaların tekrar tekrar sürüldüğü belirlendi.

    3. Influencer kafalarından biraz uzaklaşmak gerekiyor.

  • peki yt gibi godaman şirketlerin yaptıklarına ne diyeceksin? Mesela Musk öncesi twitter'da tamamı ile liberal saçmalıkları dolanıyordu. conservatif yani milliyetçi gelenekçi adamların paylaşımlarına izin verilmiyordu. o zaman da bu ideolojilerden kaynaklı olmuyor mu?

  • KobraAbiniz kullanıcısına yanıt
    Bir lidar kaç para ki insan hayatı daha ucuz oluyor. Kameraların yanına bir de lidar koy. Sistemin açıksız olsun.

  • Sadece izlenme sayısı odaklı ve lidar firmasını öven bir çalışma. Zaten firma sponsor olmuş. Tam otomom FSD belki sadece kameralarla mümkün değil ama şuan bu kadar da değil. Zaten çalma sürüşü sırasında araç Otonom sürüşü yapmadığı ortaya çıkmıştır buna da cevap vermemiştir. Bilimsel olmayan bir firmayı öne çıkarıp diğerini kötü gösterme çabası bulunan çalışmadır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Lidarsız self sürüş olmaz, nokta.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.