Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
292.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sye 88 : hocam haklısınız valla böyle iyi iyi. şaka bir yana gerçekten faydalı bir topic oluyor paylaşımların ve paylaşımları zenginleştiren yorumların sürekli olması çok iyi olacaktır.
  • Arda'dan detaylı bir Honda Accord testi bekliyoruz (:
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Arda'dan detaylı bir Honda Accord testi bekliyoruz (:


    Sen istersinde yapmaz mıyız? :))
  • Arkadaşlar test sürüş deneyimlerini paylaştığımız konuyu biraz zenginleştirmek istiyorum.

    TEST 3: TOYOTA AVENSİS 1.8 Elegant Extra Multidrive S CVT 7 Vites

    Önce birkaç fotoğraf..

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Öncelikle daha önce test ettiğim Corolla 1.6 VVT-i Aut.'e göre bir parça daha sessiz, daha stabil, daha konforlu, işçiik ve malzeme kalitesi daha yüksek.
    Oldukça canlı ve gösterişli bir iç dizaynı var.
    Test aracında opsiyonel (bayi tarafından) 2500 TL'lik dvd navigasyon seti vardı. Geri görüş kamerası ise seyir halinde iken de çalıştırılabiliyor. Yukarıdaki fotolarda mevcut.
    Anahtarsız ve sessiz çalıştırmanın ardından (3 saniye marş bastı araç!!!) vitesi geri, ileri yapıp harekete geçtik. Viteslere direksiyon arkasındaki kulakçıklardan müdahale yapılabiliyor. Aynı zamanda da vites üzerinden. Hepsini deneyerek belirli bir hıza ulaştım. Dikkatimi çeken ise göstergedeki vites ekranıydı. Viteslere manuel müdahale edince birkaç saniyeliğine araç kesinlikle kendisi vites değiştirmiyor. Bu arada ekranda vites numaraları yazıyor. Belirli bir süre sonra ekranda D yazıyor ve araç kendisi vites değiştirmeye başlıyor. Aracın 1.8 147 hp'lik motoru oldukça canlı. Daha önce Corolla testinde belirttiğim Şaşmaz-Jandarma arasını 6. viteste rahatlıkla çıktı. 7. viteste bile akıcı bir şekilde hızlanabildi. Tabi bunda CVT şanzımanın da etkisi vardı. Çünkü devir/hız bağıntısı her zaman vitesten bağımsız değişebiliyor. Motor 3000 devire kadar inanılmaz sessiz. 3000 devirden sonra ise yine yine bir toyota klasiği o çirkin motor sesi başlıyor. Ancak yalıtım o kadar iyi ki bu ses dB olarak düşük kalıyor. Yol gürültüsü ise kesinlikle farkedilmiyor. Yalıtım kusursuz. Tüketim ekranında 12.1 l/100 km değerini gördüm. Bu test aracı için gayet giyi bir değer olduğunu düşünüyorum.
    Direksiyon yine çok yumuşak ancak Corolla kadar değil.
    Araçla test sürüşümüz bittiğinde park edip bırakmak istedim. Kaba cüsse burada da karşıma çıktı ve parkı oldukça zorlaştırıyordu. Görüş çok kötü.

    Sonuç olarak konforlu, sessiz, performanslı, boooooooollll donanımlı ve yeni teknolojilerin sıkça kullanıldığı bir araç.

    Donanım listesindeki bazı kalemler:
    * Direksiyondan kumanda edilebilen Sürekli değişken zamanlı 7 oranlı şanzıman
    * Çift bölgeli dijital klima,
    * Yağmur, far, park sensörü
    * Anahtarsız çalıştırma
    * Elektrikli el freni vs vs..

    61.500 TL pazarlıklı fiyatı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondaMental -- 22 Haziran 2011; 22:35:11 >




  • Ford mondeo 1.6 tdci test edip yazsaydınız çok güzel olurdu. Bu arada insignia 2.0 cdti 130 AT sabırsızlıkla bekliyorum.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Ford mondeo 1.6 tdci test edip yazsaydınız çok güzel olurdu. Bu arada insignia 2.0 cdti 130 AT sabırsızlıkla bekliyorum.....

    3 bayiide Mondeo test aracı bulamadım.

    Insignia birazdan geliyor...



    Ali tiça eline sağlık :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 22 Haziran 2011; 21:13:06 >
  • mazda 3 hakkında bende bişeyler söylemek istiyorumimresive sedan otomatik bu aracı almak üzere anlaşmıştım para falan ok.ancak son anda vazgeçtim.aracın dış tasarımı çizgileri harika görüntü süper donanım mükemmel eksiksiz.ancak;arkadaşımda 2006 dinamık vardı onu test ettim tam karar aşamasında bende ki focustan daha gürültülü bir araç motoru güçsüz ve hantal araç seri degil ayrıca şehiriçi çok yakıyor.bunlar vazgeçmemdeki temel etkenlerdi yan etkenler ise koltukları çok aşağıda geldi gömülüyor insan içine rahat edemedim göstergeler yuvarlak ve çok derin yapılmış sportiflik katmak için ama kullanışlı ve pratik değil.
  • Haluk Test Sürüşü 15. Opel Insignia 2.0 Cdti 130 bg Cosmo Active Select

    Insignia testinden birkaç foto ile başlayayım...

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Birkaç Insignia fotosu daha...

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Direksiyon üzerindeki cc kumandalarını her zaman daha başarılı bulmuşumdur.

    Gerçi RES ve SET arasındaki kısmı kullanmak o kadar da pratik değil ama yine de çabuk alışır buna da el.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)




    Test sürüşü yaptığımız (ben kullandım) İnsignia dışarıdan hoş görünüyordu.

    18'' jant ve 45 yanaklı lastiklerle bir de sert süspansiyon eklenince hoplaya zıplaya gideceğimizi düşündüm önce ama yol neredeyse kaymak asfalt olduğundan bir sıkıntı olmadı.

    Astra gibi bolca oyuncaklı bir aletti.

    Astradan çok daha iyi düşünülmüş bir araç olduğunu hissettim çoğu zaman.

    2.0 litrelik motor 130 bg'in hakkını veriyordu gaza yüklenince.

    Bu foto teste başlarken...

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Bu da test sırasında, Ardanın çektiği bir poz.

    Tam ensekökümde objektifin soğukluğunu hissetmedim desem yalan olur.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Fotodaki anlık tüketimden de görüleceği üzere bu araç uzun yolda sabit hızda sürüşlerde çok düşük rakamlar yakalayabilir. Gerçi o an Gordion'a doğru gelmekteydik ve de yol meyilliydi ama yine de durum bu.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Insignianın 6. vites 2000 devirde 120 yaptığını ve de hafif meyilli bu yolda anlık tüketim olarak 3.8 yaktığını gösteren meşhuuur foto.


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Bravo 1.6 multijet motoruyla aynı vites ve devirde 115 yapıyordu.

    Insignianın bu süratlerde biraz daha düşük devir çevirmesini beklerdim.



    Ben araçtaki oyuncaklarıan çok motor, şanzuman, yalıtım, hız sabitlemeye öncelik verdiğimden olsa gerek müzik sistemi dahil diğer alanlara ilgi gösteremedim. Arda bilgilendirebilir eğer dikkat ettiyse.

    Çok uzun olmayan test sürüşü sırasında araçla ilgili edindiğim fikirleri yazayım.

    Önce olumlu noktalar:


    1. Aracın motor performansı iyi. Tabii bunun bu test sayfalarında yaptığım ilk 2.0 lt turbo dizel incelemesi olduğunu hatırlatayım. Önceki yıllarda Mondeo 2.0 Tdci test etmiştim ama detaylarını şu an tam hatırlamadığımdan objektif bir şekilde yazamam.

    2. Aracın şanzumanı da başarılı. Aslında Astranın güçsüz atmosferik benzinli motorunun gücünü biraz daha çalmada başarılı olan şanzuman burada 130 bg ve 300 nm tork'tan çok şey çalamamış görünüyor.

    Bu iki maddeyi yazdıktan sonra bu aracın performansını 120 bg 300 nm torklu 1.6 Bravo ile karşılaştırabilirim ama.

    Kağıt üzerinde biri sadece 10 bg güçlü ve de aynı tork değerine sabit olsalarda bu iki makine çok ama çok farklı.

    Öncelikle Bravo yarı otomatik şanzuman olduğundan gazı köklediğinizde neredeyse tüm yarı otomatikler gibi "galiba bu adam benden sıkı bir iş çıkartmamı bekliyor" dercesine düşünür ve öyle tepki verirdi. Normal vites geçişlerinden bahsetmiyorum, 80-90 la falan giderken gazı köklemekten bahsediyorum.

    Insignia öyle değil. Tepkileri çok daha hızlı.

    Bir de 2.0 hacme sahip olması çok daha az turbo boşluğu olmasını sağlamış. Kağıt üzerinde Bravo 1500, Insignia ise 1750 devirde maksimum torkunu veriyor olsa da uygulamada Igsignia, özellikle ara hızlanmalarda maksimum tork değerini 2500'e kadar sabit tutabilmesiyle daha başarılı doğal olarak.


    Aslında en güzeli ikisi de Fiat teknolojisi içeren bu motorları iki ayrı DÜZ VİTES araçta deneyebilmek.

    Takdir edersiniz ki bir aracın motoru ancak ve ancak şanzumanın performansıyla gücünü gösterebiliyor.

    3. Aracın dizaynı çok başarılı. Yıllardan beridir Opel markasından en çok beğendiğim tasarım diyebilirim.



    Gelelim eksi noktalara:

    1. Aracın yalıtımını beğenmedim :(

    Astrayla aynı şeyleri yazacağım ama C4, C-max, Golf ve Bravo bir alt segment olmalarına rağmen yol ve lastik sesi yalıtımında daha iyiler bence


    2. Bunu sona yazıyorum zira ancak bu yazacaklarımı en iyi kullananlar bilir, kısa süreli test edenler değil.

    Daha önceden Fiat Powertrain'in geliştirdiği 1.6 multijet motorlu Bravo sahibi olmasaydım, muhtemelen izlenimlerin bu kısmı olmayacaktı.

    1.3 multijetin gayet sessiz bir makineyken 1.6 Bravo motoru rölantide olsun, orta ve üst devirlerde olsun gayet kaba bir gürültü üretiyordu.

    Insignia'nın 2.0 lık CDTI motoru da aslen multijet teknolojisi olduğundan sanki "multijetlerde hacim arttıkça motor gürültüsü artar" savını doğrulayacak şekilde gürültülü.

    Daha önce Ford'un ve Toyota'nın dizel motorlu araçlarına sahip oldum.

    Kia'nın, Hyundai'nin, Renault'un PSA grubunun, VW'nin 1.6 litrelik dizel motorlu araçlarını da test ettim.


    1.3 ü hariç tutarım ama Multijet motorlu araçlar çok gürültülü!!!

    Bahsettim gürültü Ali'nin benzinli Toyota araçların devirlenince çıkarttığı gürültü gibi ama hem kaba, hem de sallıyor da mübarek.

    Görkem'le Bravo testinde ben aracı çalıştırırken Görkem dışarıdaydı ve de o gürültüyü o da hissetti.

    Onun test sürüşü sırasında da hissettiğini söyledi.


    Insignia ile Gordionun yanından U çekerken ışıklarda durdum ve de Arda da aracın çok gürültülü çalıştığını söyledi bana.

    Bravo C sınıfıydı ve de çok iyi yalıtımı sayesinde uzun yolda içeriye pek hissettirmiyordu.

    Ev almak için aracımı satma fikri oluştuktan sonra artık her ortamda duyar olmuştum o sesi gerçi, orası da ayrı.


    Insignia D sınıfı ve de sınıfının gereği olarak daha da fazla yalıtıımı hakediyor araç sahipleri.

    Ben bir daha böyle kaba homurtuya sahip bir motoru olan araç kullanmak istemem.

    Sonuç:(Opel o günkü son durağımız olduğundan showroomda çok fazla inceleme şansımız olmadan direkt teste geçtik. Bu yüzden arka tarafa oturmadım, bu kısımları Arda'nın yorumları belirleyecek)


    D sınıfı araç alacaklar bu aracın motor ve şanzuman performansından hoşnut kalacaklardır.

    Ancak benim standartlarımın üzerinde gürültülü çalışan motoru ve de beklentilerimin altındaki yalıtımıyla Insignia benim tercih etmeyeceğim bir model maalesef


    Bu son yazdığım yalıtım ve gürültü kısımlarını dert etmeyecekseniz güzel bir alışveriş yapmış olursunuz.

    Önümüzdeki günlerde başka D sınıfı 2.0 dizel motorlu araç testi yaptığımda burada aynı kriterlerle onları da yazarım ve de daha sağlıklı bir karşılaştırma yapmış oluruz.


    Çok beklettiğim için tekrardan özür dilerim.



    Selamlar, sevgiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 1:20:41 >




  • Yazıları en başamı yazıyorsunuz? Hala bekliyorum insigniayı.....
  • Albea, Clio Symbol testlerini de bekliyoruz.
  • Testler karıştı ama bolca vakit geçirirsiniz artık..

    TEST 4: PEUGEOT 508 Active - 1.6 e-HDi 112 bg Stop and Start - Auto6R

    Yine önce birkaç fotoğraf..


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Testini gerçekleştirdiğim araç 1.6 e-HDI motorlu OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ 6 ileri şanzımanlı 66.500 TL fiyat etiketi olan 508 idi.
    İç mekan oldukça gösterişli, malzeme kalitesi yüksek, Peugeot'un adeta ben marka olarak sınıf atladım deyişinin bir ıspatı bir araç.
    İç mekan güzel fakat Avensisdeki ferahlıktan yoksun biraz. Bunda siyah döşemelerin 32 derece hava sıcaklığıyla birleşmesinin de etkisi vardı sanırım. Gerçi Avensisde de aynı durum söz konusuydu..

    İlk çalıştırmanın ardından vitesi A'ya aldım ve iki saniye gaz verdikten sonra aracın kavrama yaparak harekete başladığını gördüm. Otomatikleştirilmiş şanzımanı hiiiiiiiiiiiiiç mi hiç sevmem. Çünkü tepkileri, araba kullanmayı yeni öğrenen bir sürücünün tepkilerine eş değerdir. 508'de durum ise daha vahim. Vites geçişleri sarsıntılı ve çok yavaş. Kickdown yapamıyorsunuz çünkü izin vermiyor. Verse de o vites geçirene kadar iş işten geçmiş olur zaten
    Test boyunca bu şanzıman adeta sinir etti beni. Araç acemice kavrama yapıyor ve konfordan ve hızdan ödün veriyor. Vites geçişlerinde ve kalkışlarda sizi adeta silkeliyor. Siz de bu silkelemelerde mide kaslarınızı kasıyorsunuz. Araçtan inince karnımda ağrılar hissettim. Aracı son olarak geri geri park etmek istedim. İstemez olaydım. Yavaş yavaş geriye gelmek istedim. Araç kavrayıp bırakıyor, avrayıp bırakıyor. Baskı balatayı sıyırdı resmen. Bu mevzuyu fazla uzatmayacağım. Sakın ha OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ şanzıman tercih etmeyin.
    Konfor bu araçta üst düzeyde. Stabilize ve bol logarlı yolda inanılmaz konfor sunuyor. Sert çukurları başarıyla yumuşatıyor.
    Motor canlı sayılır. Düşük devirlerde iyi ivmeleniyor ancak bu bir performans aracı değil unutmayın ve fazla birşey de beklemeyin.
    Direksiyon Avensis'e ve rakiplerine göre daha duyarlı. Hiçbir zaman bir Ford direksiyonuyla boy ölçüşemez ama yeterli hissi veriyor bence.
    Ses yalıtımı çok iyi. İlk çalıştırmada motorun çalışıp çalışmadığını anlamadım. Camı açtığında dışarıdan gelen sesle, çalıştığını güçlükle anlayabildim. Hareket halindeyken de motor ve yol gürültüsünü içeri almıyor.
    Ses sistemi başarılı.
    Sonuç olarak sınıfının ötesinde bir araç. Otomatikleştitilmiş şanzıman ise bu aracın bütüüüüüüün artılarını bir anda yok edebilir. Dikkatli olun. Ya düz vites alın ya da gerçek otomatik şanzımanı tercih edin. Bu da 1.6 benzinli 156 hp'lik, 2.0 ve 2.2 litrelik dizel motorlarda var. Tasarım hoş. Fiyat ise bir parça yüksek bana göre. Keşke başka bir şanzımanlı versiyon olsaydı da onu kullansaydım ve şu aracın tadını bir çıkarabilseydim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondaMental -- 22 Haziran 2011; 23:43:54 >




  • Ali bey Avensis testi için teşekkürler ama biraz kısa yazmışsın..
  • Yazıları ilgi ile takip ediyoruz. Emeği geçenlere sonsuz teşekkürler. Bu gidişle buradan DH Oto Test dergisi bile çıkabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: gigarange

    İlk sayfadaki listeye her bir araç için link eklense, tıklandığında da direkt o mesaja ulaşılsa nasıl olur ?



    İyi olur herhalde ama bir aracı tek bir kişi test etmediği için bazen aynı araçla ilgili birden fazla yorum var.

    Yeni bir mesaja yapılan eklemeler var.

    Bunu da aşmamız lazım.

    Bir de direkt o mesaj değil de o mesajın olduğu sayfayı gösteriyor diye biliyorum.

    İşin bu boyutu da var ayrıca.

    Mesela asx için şöyle bir link yapılabilir;


    metne köprü olabilir şu şekilde


    Aynı araç için iki yorum varsa, yanına yazdığınız yorumlayanın ismine link verilir.

    Ekleme olacaksa mesajları güncellersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gigarange -- 22 Haziran 2011; 23:01:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Ali bey Avensis testi için teşekkürler ama biraz kısa yazmışsın..

    Biraz acele oldu. Testler birikti bende. Yazıyı güncelleyip izlenimlerimi genişleteceğim en kısa zamanda..
  • Evet, dergimize EDITÖR alımları başlamıştır. İlgilenenlerin...

    Şaka bir yana bir düzenleme olsa iyi olur. C4 ile ilgili yazıyı bulmak için bugün sayfaların hepsini tek tek açtım. Bir türlü hatırlayamamıştım. Meğer birinci sayfadaymış


    quote:

    Orijinalden alıntı: gigarange




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozann -- 22 Haziran 2011; 23:34:09 >
  • Bizim halk 1.5 dci ve 1.3 multijet le yatıp kalktığı, daha doğrusu bu motorlar zorla kullandırıldığı için (ah şu benzin fiyatları) Japon atmosferiğine gitmiyor gözüyle bakıyorlar...

    Çok kişi de gördüm motor sesine aldanıp 2.250 civarlarında gazı köklüyorlar turbo olsaydı amenna ama biraz sabredinGerçi 4.000'i geçti mi de vay yavrum diyorlar...

    Artık japonları hatim etmiş biri olarak Görkem der ki: Motor sesinin kulaklarınıza dolmaya başladığı anı beklerken, gözünüz devir saatinde olsun. 3.500 den sonra Toyota-Honda-Mitsu fark etmez kökleyin, ivmelenişi görün... Ya da durun daha kolayı var benimle beraber test edin

    Ekleme: Konya'da araç test etmeyin, yollarda bırakın tepe tırmanmayı yokuş yukarı hiç bir yer yok

    Yemek tavsiyesi için de teşekkürler sapultra

    Biraz Flamenco da sizi rahatlatır geriye maksimum keyif ve Japon ruhu kalır






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 23 Haziran 2011; 0:04:17 >




  • Arkadaşlar yukarıda Peugeot 508 testini güncelledim. Bilginize..
  • Hacılar insignia zamanı gelmedimi artık.

    Not: 508 gayet objektif olmuş saolun.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Hacılar insignia zamanı gelmedimi artık.

    Not: 508 gayet objektif olmuş saolun.....


    Tam 5 dk sonra geliyor arkadaşım.

    Çok beklettik seni de ama ev hali işte...
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.