Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
292.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RX-8 çok güzel, çook. :)) Haluk abi fotoğraflar gayet güzeller. Özellikle Astra'nın fotoğrafları.

    NOT: Astra'nın testini yazıyorum şu an başka işim çıkmazsa 20 dk'ya tamamlancak.
  • Abi ne yaptın biri 100 km'de 7 litre yakıyor
    Diğeri 100 km'de 20 litre benzin 3 litre de motor yağı yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sermet Apin

    Rx-8 ile meriva birbirine çok benzer sürüş dinamikleri gösteriyor diye biliyorum ben de.
    Yanılmıyorum değil mi Haluk Abi ?


    Son zamanlarda düz giden bir RX-8 göremediğimden (çoğu yanlayıp duruyor )- gördüklerimin de plakasını okuyamadım zaten - birşey diyemedim Evocum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Abi ne yaptın biri 100 km'de 7 litre yakıyor
    Diğeri 100 km'de 20 litre benzin 3 litre de motor yağı yakıyor


    Yağı diyorum en azından 10 numara koysak olma mı?



    Birkaç Mazda fotosu daha koyayım da havamızı bulalım

    Bu Ardanın sanatsal çalışması.


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Arkada da Mazda 3 MPS var 100 küsur bin TL'lik.


    Bu da fındık kadar olduğu görünmesin diye kocaman kapakla gizledikleri Renesis motoru.

    Aracın fiyata dikkat.


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)




  • Yetiş gayrı Ardacım iyi sıkıştırdıllar beni burada.


    Tek başıma yetişemiyorum.

    Görkem de Konyaya gitmiş.

    Janjan uyuyordur hala herhalde

    Jouskun da pasif takipteymiş.


    Ne zor işmiş be ya
  • Opel marka imajı olarak bana hitap etmeyen bir firma. Kaba, incelikten, nitelikten uzak bir mühendisliğe sahip bir firma. Yıllardır araçlarının sert olması "sprotif" karakter ile lanse ediliyor ancak Alfa Romeo Opel'den çok daha sportif olmasına rağmen son derece kibar araçlar üretiyor. Bunları yazma nedenim aracın olumsuz yanlarını yazarken benim araçtan beklentilerimin de bilinmesi ona göre yorumlanması. Haluk hocamız gibi ben de objektif olmaktan asla uzaklaşmam.


    Kullandığım araç 1.6 litre benzinli 115 beygir üreten motor ve buna 6 ileri kademesiyle eşlik eden tork konvertörlü active select şanzımana sahipti. Opel'in saygı değer mühendisleri aracın şasisi rijit olsun diye her noktadan birbirine bağlı ve ucuzundan bir alaşım ile oluşturdukları şasi aracı ""1428"" kg yapıvermiş birden... Aynı şekilde arabanın kapıları çook ağır. Dökme demirle yapılmış galiba bu araç... Active select çok yavaş. Hele kick downlarda çok fazla düşünüyor. Ama konfor konusunda sıkıntısı yok şanzımanın. Geçişler pürüssüz.



    Astra bu 3 temel unsur birleşince yolda süzülmek yerine sürünür hale gelmiş. Haluk hocamınızın da belirttiği gibi arabaları tam performansıyla kullanırım. Aracın gitmediğini anladıktan sonra bari yol tutuşunu test edeyim dedim. Ufak bir sağ sol yaptım amartisör tepkisini ölçmek için satış danışmanı(?) aracın ESP sini denemiyoruz dedi ben de üstelemedim zaten o motorla yol tutsa ne olur diye... Ama direksiyonu tepkilere anında cevap veriyor.



    Aracın içinde bunaldım, boğuldum. Koltuk aşşağa ve geriye eğimliydi oturma pozisyonu keyifli değil. Malzeme kalitesine çok önem vermem. Ama Astra araba silikonlu hatun gibi. Mazda'nın hiç bir yerinden tıkırtı gelmiyor ama Astra gibi kıvrımlı platikleri falan yok. İçerdeki daralmanın sebebi orta konsoldaki 10 bin tuş ve bu kıvrımlı konsol olsa gerek.


    Direksiyon büyük. Evet diğer araçların direksiyonundan büyük kamyon direksiyonu gibi. Teknolojik oyuncakları var ama kullanışsız. Ayar yaparken uzun süre gözünüzü yoldan ayırmanız gerekiyor. GPS'i güzel her ne kadar route belirlememiş olsak da olması güzel bir özellik. Ses sistemi kötü. 60 bin liraya yakın para verilen arabalarda böyle olmasın artık... Yol sesini haddinden fazla içeri alıyor. Gerçi gitmesi için bastığımda 5000 devirlere çıkınca yol sesi hak getire... Motor sesi yol sesinden de fazla.


    Özetle ne benden ne Haluk hocamızdan geçer not aldı. Hele ki bu fiyat etiketiyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Premium markaların testleri de gelecek mi?


    Niyetim var arkadaşım.

    Temmuz başına kadar Ankaradayım.

    Fırsat bulduğumda test edip aktaracağım.

    Çok keyifli olsa da yazma işi bir o kadar zaman alıcı.

    4.5 saatlik test sürüşü için saatlerdir bilgisayar başındayım hala birsürü yazamadığım şey var.
  • astra hakkında iki üç madde benden gelsin o zaman

    - arka taraf diz mesafesi sıkıntılı. focustan sonra arkada en çok bunaldığım araçtı.

    - iki kademeli bagaj yapılmaya çalışılmış ancak çok kullanuşsız olmuş, valizleri toplayıp tatike giderken hacimden kayıp sağlaycağı kesin, ancak ufak seyahatlerde pratik olabileceği kesin gibi.
    -

    - sürüş pozisyonu en beğenmediğim tarafı. belkide 1.4t sini alacaktım ama iki üç etmen yüzünden vazgeçtim, bunların en büyüklerinden birisi sürüş pozisyonuydu.

    - malzeme kalitesi üst düzey. benim giib kokpit kalitesine 1. derece önem verenler için olumlu bir özellik.

    - aralıktan beri en fazla zam gelen araç astra olmalı. 37 bine anlınan baz donanım 43 bin civarlarında.

    - cosmo donanımda sundukları jant lar bence baz donanımdakinden kötü. tüm sportifliği öldürüyor. 8 kolluydu sanırım. emekli arabası gibi oluyor araç.

    - test aracı bulabilirsem 1.4t testi yapmayı planlıyorum ancka yakınlarımda yok maalesef, o motordan umutluyum.




  • Bu başlık oldukça keyifli ilerliyor, elinize sağlık. Test sürüşü ricası almak ise oldukça hoş :)
    Tüm bu testlerden sonra C sınıfı araç olarak halen C4 ağır basıyor sanırım, değil mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: eraser84

    türk sitelerinde pek bulamadıgımız tecrubeler ve testler için tskler emeği geçen herkese..

    balgat lafı gecince balgatta 5 sene lise çağlarını gecirmiş biri olarak eskiye donmedim desem yalan olur..

    c sınıfı araçlardan bolca bahsedilmiş, isterdim ki bir mazda fanı olarak mazda 3 testi de yer alsın burada..



    Rica ederim arkadaşım.

    Bu mesajından 4 gün sonra Mazda 3'ü de test etmek varmış demek ki nasipte.

    Keyifle okuman dileğiyle...




  • İlk sayfadaki listeye her bir araç için link eklense, tıklandığında da direkt o mesaja ulaşılsa nasıl olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gigarange

    İlk sayfadaki listeye her bir araç için link eklense, tıklandığında da direkt o mesaja ulaşılsa nasıl olur ?



    İyi olur herhalde ama bir aracı tek bir kişi test etmediği için bazen aynı araçla ilgili birden fazla yorum var.

    Yeni bir mesaja yapılan eklemeler var.

    Bunu da aşmamız lazım.

    Bir de direkt o mesaj değil de o mesajın olduğu sayfayı gösteriyor diye biliyorum.

    İşin bu boyutu da var ayrıca.
  • Öyle yapılmıyor bildiğim kadarıyla ama hangi aracın ki hangi sayfada onu yazabiliriz. Teşekkürler öneri için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Bu başlık oldukça keyifli ilerliyor, elinize sağlık. Test sürüşü ricası almak ise oldukça hoş :)
    Tüm bu testlerden sonra C sınıfı araç olarak halen C4 ağır basıyor sanırım, değil mi?



    Birkaç test sürüşü daha yaptıktan sonra genel bir yorum yapmayı düşünüyorum.

    O zamana kadar liderlik ya da şampiyonluktan bahsetmemeye çalışacağım.

    Ama C4 yalıtım konusunda gerçekten çok iyi.

    Hatta geçen hafta verileri güncellemek amaçlı bir daha test edeyim dedim ama test aracının (bizim testte de) kırık olan camı değişiyormuş, nasip olmadı.
  • Yeni Astraya binmedim ama hepinizden de sürüş pozisyonuna eleştiri gelince dikkatimi çekti. Genç adamlarsınız, koltuğun aşağıda olması normalde daha keyifli, sportif bir sürüş pozisyonu sağlar. Haluk arkadaşın Civic HB beğendiğini okumuştum, onda da sürüş pozisyonu oldukça alttadır. Ben 98 Corolla'dan 2004 modele geçince en büyük sıkıntım bu olmuştu. Yani sandalyede oturur gibi yüksekten sürmek. Galeride hangi araca binsem ilk baktığım şeylerden biridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Yeni Astraya binmedim ama hepinizden de sürüş pozisyonuna eleştiri gelince dikkatimi çekti. Genç adamlarsınız, koltuğun aşağıda olması normalde daha keyifli, sportif bir sürüş pozisyonu sağlar. Haluk arkadaşın Civic HB beğendiğini okumuştum, onda da sürüş pozisyonu oldukça alttadır. Ben 98 Corolla'dan 2004 modele geçince en büyük sıkıntım bu olmuştu. Yani sandalyede oturur gibi yüksekten sürmek. Galeride hangi araca binsem ilk baktığım şeylerden biridir.


    Yeni Astrayı ben sürmedim ama genel olarak bir kasvet havası var.

    Civic HB ise arkadaşımın aracının açık renk döşemeleri ve büyük ön cam + güzel kokpitiyle sportif hissettiriyor.

    Mazda 3'ü Civic HB'ye benzettim.

    Ama Astra'ya ısınamadım bir türlü.


    Belki daha açık döşemelerle daha farklı olurdu.

    O da bir dahaki teste inşallah :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Yeni Astraya binmedim ama hepinizden de sürüş pozisyonuna eleştiri gelince dikkatimi çekti. Genç adamlarsınız, koltuğun aşağıda olması normalde daha keyifli, sportif bir sürüş pozisyonu sağlar. Haluk arkadaşın Civic HB beğendiğini okumuştum, onda da sürüş pozisyonu oldukça alttadır. Ben 98 Corolla'dan 2004 modele geçince en büyük sıkıntım bu olmuştu. Yani sandalyede oturur gibi yüksekten sürmek. Galeride hangi araca binsem ilk baktığım şeylerden biridir.



    Sıkıntı aşşağıda olması değil. Ki ben koltuğu en altta sürerim. Astra'nın sorunu koltuklar aşağı eğimli. Yani sizi direksiyondan uzaklaştırıyor. L yi saat yönünün tersine 15 derece yatırın. İşte öyle bi koltuk tam anlamıyla. :)
  • Açıkçası yeni Astra benim üzerimde de büyüleyici bir etki yaratmadı. Bunda arka koltuklardan incelemeye başlamış olmamın da etkisi olabilir, ciddi anlamda dar. Selefi bu konuda daha iyi mesela. Ancak tabii yeni Astra'dan sonra Classic 3'e geçerseniz ön konsol pek hoş görünmüyor gözünüze. Ama yine de bence Classic 3'ün f/p oranı daha yüksek. Ayrıca oturmuş bir araç, kronik dertlerden uzak. Malzeme kalitesi de bence sınıfı için yeterli, kalite hissi veriyor. Doğan Bey aracına biraz daha aşık olsun.
    Mazda 3'ü de inceledim özellikle sedanının tasarımı çok hoşuma gittti. Ses yalıtımı sorun değil fakat benim gibi benzinli sever biri için performansı biraz zayıf kalıyor. Ayrıca arka koltukları da bir nebze dar. Ama yine de 125bg ve üzeri bir motor takviyesi yapılsa pek çok rakibini ezer geçer.

    Bu arada Haluk Bey Punto testinizi de merakla bekliyorum. Zaten aşina olduğum bir araç ama başka bakış açıları insana gözden kaçırdığı noktaları yakalama fırsatı verir diye düşünüyorum. Şimdiden elinize sağlık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sye88

    Açıkçası yeni Astra benim üzerimde de büyüleyici bir etki yaratmadı. Bunda arka koltuklardan incelemeye başlamış olmamın da etkisi olabilir, ciddi anlamda dar. Selefi bu konuda daha iyi mesela. Ancak tabii yeni Astra'dan sonra Classic 3'e geçerseniz ön konsol pek hoş görünmüyor gözünüze. Ama yine de bence Classic 3'ün f/p oranı daha yüksek. Ayrıca oturmuş bir araç, kronik dertlerden uzak. Malzeme kalitesi de bence sınıfı için yeterli, kalite hissi veriyor. Doğan Bey aracına biraz daha aşık olsun.
    Mazda 3'ü de inceledim özellikle sedanının tasarımı çok hoşuma gittti. Ses yalıtımı sorun değil fakat benim gibi benzinli sever biri için performansı biraz zayıf kalıyor. Ayrıca arka koltukları da bir nebze dar. Ama yine de 125bg ve üzeri bir motor takviyesi yapılsa pek çok rakibini ezer geçer.

    Bu arada Haluk Bey Punto testinizi de merakla bekliyorum. Zaten aşina olduğum bir araç ama başka bakış açıları insana gözden kaçırdığı noktaları yakalama fırsatı verir diye düşünüyorum. Şimdiden elinize sağlık..


    Grande Punto 1.3 mj motoru hakkını veriyor. 5. viteste 2000 devirde yanlış hatırlamıyosam 90 km gibi bir hız ile gidiyor araç. Araba yüksek olduğu içinvirajlarda yatıyor. En sevmediğim olayı bu. Amartisörleri de yumuşak olunca virajlarda tedirgin ediyor beni. Ama araba kaymıyor. Direksiyonu konforlu sürüşler ve şehir içi için çok iyi. Ama hissiyat yok denecek kadar az. :) Elektro servo olmasından dolayı. Frenleri gayet güzel. Tavanı yüksek olduğu için içi ferah.

    Haluk bey 90hp 6 vites olanını seviyor ama. :))




  • Sye88 arkadaşım önce insignia izlenimlerimi yazacağım, peşinden de G.Punto.

    Ama en erken birkaç saat sonra olabilecek gibi.


    Biraz daha bekleteceğim sizi maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 22 Haziran 2011; 18:11:57 >
  • haluk bey;

    insignia'yı da bekliyoruz
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.