Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
291.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Haluk abi kafaya koydum buraya peugeot 308, golf ya da jetta ve bir tane de crossover izlenimi ekleyelim...

    @joushkun bu arada merhabalar, Haluk abi bahsetti sizden..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Haluk abi kafaya koydum buraya peugeot 308, golf ya da jetta ve bir tane de crossover izlenimi ekleyelim...

    @joushkun bu arada merhabalar, Haluk abi bahsetti sizden..


    Ben Golf test etmiştim zaten Görkemcim.

    Çok detaylı olmadığı için yazmadım.


    Bir ara - bu kez fotoğraf makinesiyle - tekrar çıkarız sefere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Haluk abi kafaya koydum buraya peugeot 308, golf ya da jetta ve bir tane de crossover izlenimi ekleyelim...

    @joushkun bu arada merhabalar, Haluk abi bahsetti sizden..

    test sürüşlerine benide götürüseniz testlerden sonra yemek ısmarlarım şaka bi yana 308 hdi testini bekliyorum
  • bu arada ceed in bakım aralığı her ne kadar kitapçıkta 7500 km tavsiye edilsede 15000 binde bir yeterli oluyormuş yani garantiyi bozmuyor serviste öğrendim
  • Bugün Nissan QQ 1.5 dizel düz vites Tekna araçla test sürüşü yaptım.

    Ama öncesinde Fiat'a uğrayıp 1.3 punto dizel 95 bg yarı otomatik baktım.

    Çok güzel bir araç yapmış Fiat ve de benim Bravo kadar güzeldi içi.

    Test etmek istedim ama neye niyet, neye kısmet misali test aracı olmadığı için Linea 1.3 90 bg dualogic test ettim. :)

    Gaz pedalının ilk 10 cm'lik kısmında motorda hiçbir tepki yok!!!

    Daha sonra güzergahı biraz uzatmasını istedim arkadaştan ve de aynı benim Bravo testi gibi "abi nereye istersen sür" cevabını aldım.

    Konya yolundan Aşti kavşağını geçip Bahçeli Ankaray durağının ordan U çektim ve de oradan Oran sitesi yoncaya kadar kah sıkışık kah serbest trafikte motoru ve hız sabitlemeyi deneyerek aracı sıkıştırdım.

    Özellikle Yüzüncü Yıl köprüsünü geçince 70 tabelasına kadar hız sabitleme ile hızlandım (gaz pedalından 10 kat daha hassas!!!)

    Hız sabitleme devredeyken 110'dan 50'ye düşürdüm süratimi ve de tabeladan sonra sonra res(ume) tuşuna bastım.

    120 bglik Bravomdan çok daha seri hızlandı.!!!

    Bravo biraz kararsız kalırdı önce ve de motor hacminin avantajıyla vites küçültmeden yavaş yavaş hızlanırdı.

    Linea 1.3 anında vites küçürüp keçi gibi tırmanıyor.

    Çok şaşırdım çok.

    Tek sıkıntım yarı otomatik olması.

    Ankarada bir başka bayiide test aracı bulabilirsem Punto Evo 1.3 dualogic test edeceğim.

    Gerçekten çok merak ettim aracı.


    Benim işimi o da görür sonuçta.

    Bakımı ucuz, vergisi az, tüketimi az (start-stop bile var).

    ESP, 7 havayastığı, hillholder, otomatik kararan ayna, hız sabitleme (Bravoda hiç bir şekilde alınamıyor).

    Sonucu paylaşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Günün 3. ve Sanırım bir çok kişinin merakla beklediği test Yeni Ford Focus...İlk önce belirteyim ben gizli bir Focus hastasıyım...O yüzden bu testi çok istedim. Sağolsun, eksik olmasın Haluk Abi bizim için ayarlamış..

    Biz aslında dizel versiyonunu test etmek için gitmiştik fakat, bayinin girişinde "Test edin, ama geri getirmeyi unutmayın" yazısı kapısına yeni yapıştırılan gıcır gıcır bir Focus duruyordu..Ehliyet fotokopilerimizi aldılar, bize hangi Ford modelleriyle ilgilendiğimizi soran bir form doldurdular. İşlemler tamamlandığında test sürüşüne birlikte çıkacağımız görevli ilk önce bize güzel bir donanım turu (kenarda bekleyen başka bir araçta) yaptıracağını söyledi...Gri renkli diğer Focus'a bindirildik..
    Sizlere ilk önce yeni gelen donanımlardan bahsetmek istiyorum.

    Bana göre C sınıfında her zaman yenilikçi ruha sahip olan Yeni Focus Donanım No: 1

    -Park Assist (OTomatik Park Sistemi):
    3 araçlık park yeri mevcuttu. Bu yerlerin başında ve sonunda 2 tane araç bulunuyordu. Park Assist düğmesine basıldı ve aracımızı park edebileceği bir yer aramak için kendi yerinden ayrıldı. Bilgi ekranında aracın hangi tarafında bir cisim algılanıyorsa o tarafa doğru İlk aracı, boşluğu ve ikinci aracı geçtiği anda ekranda "Parka uygun yer bulundu" (tam olarak ne yazdığını hatırlayamadım) yazısı çıktı. Ve aracın bizi yönlendirmesi için gözümüzü ekrana dikmeye başladık. Eller direksiyondan çekildi. İlk önce "Geri vitese alın" ibaresi belirdi. Unutmadan söylemeliyim, Park Assist devredeyken yalnız direksiyon otomobil tarafından hareket ettiriliyor. Gaz ve Fren pedalların dozajının ayarlanması size kalmış...Devam edeyim. Vitesi geriye taktığımız anda sensörler ve direksiyon uyumu başlıyor, ne kadar gaza basarsak ona göre direksiyon çevriliyor. Arkadaki park sensörleri sizi sesli olarak uyarmaya başlıyor ve ses siz araca yaklaştıkça ses artmaya başlıyor. Arkaya doğru azami mesafeye yaklaştığınızda frene basıyorsunuz ve tekrar ekranda "Vitesi 1'e alın" ibaresi beliriyor. Vites'i 1'e alıyoruz direksiyon yine kendiliğinden dönüyor ve aracınızı sorunsuz şekilde park ediyorsunuz..Benim ağzım açık kaldı.

    Yeni Focus Donanım No: 2

    -Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi:
    Asıl bizim binmemiz gereken yeşil renkli Focus'u bayi otoparkının orta yerinde önünde 15 metrelik mesafe ve o mesafenin sonunda köpükten yapılmış bir duvar bulunan yere koymuşlar. Araca bindik, emniyet kemerlerimizi taktık ve harekete geçtik.. Test sürüşüne çıktığımız arkadaş biraz hızlanmamızı ve hiç frene dokunmadan direk o köpükten yapılmış duvara çarpmaya çalışmamızı istedi.. Dediği şekilde yaptık ve tam "aha çarptık dediğimizde" araç fren sistemini etkili bir şekilde devreye soktu ve o platforma yaklaşık yarım metre kalarak durduk.. Tabi frenlerden bayağı etkili bir ses geldi.
    Sistem 33 km/h altında ve yine belirli bir sürat (tahminen 7-8 gibi) üstünde aktive oluyor..O dikiz aynasından ön konsola kadar uzanan ve maalesef görüşü bariz bir biçimde etkileyen plastik parça içinde bu mekanizmanın sensörleri bulunuyor...Öndeki aracın plakasından yansıyan bilmem ne ışınlarını kullanarak çalışıyor..

    Yeni Focus Donanım No: 3

    -Sesli Komut:
    Focus'un direksiyonunda bir yüz ve bu yüzün ağzından çıkan ses dalgalarının olduğu bir düğme mevcut. Bu düğmeye bastığınız anda takriben
    -Klima, Sıcaklık 17 Derece dediğiniz anda klima otomatik olarak kendini 17 dereceye ayarlıyor.
    -Radyo, FM 103.1 dediğiniz anda Radyo otomatik olarak 103.1 frekansa kayıyor.
    -Bu sesli komutu kullanarak Bluetooth ile bağlı olan telefonunuzdan arama yapabilirsiniz

    Yeni Focus Donanım No: 4

    -Dinamik Tork Kontrolü:
    Focus aracın virajlarda yol tutuşunu artırmak için tekere otomatik olarak fren uygulayabiliyor ve yine otomatik olarak tork kontrolünü yapabiliyor.

    Yeni Focus Donanım No: 5

    -Otomatik Start-Stop Sistemi

    Yeni Focus Donanım No: 6

    -Tam Bağımsız Arka Süspansiyon

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)







    ---------------------------------------------------------------------------


    bu özellkilerin üstüne bi baksaydınız çaaat diye 4. vitese geçiyormu? buna bakılmadığından testinizi eksik buluyorum.Bunuda acemiliğinize yoruyorum

    Syg.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    bu özellkilerin üstüne bi baksaydınız çaaat diye 4. vitese geçiyormu? buna bakılmadığından testinizi eksik buluyorum.Bunuda acemiliğinize yoruyorum

    Syg.


    Ben baktım.

    1.6 180 lik geçiyor...

    Sesi çaaat gibi olmasa da 4. viteste önünde bir tek Ceed durabilir.

    Tüm diğer araçlara plaka okutur :)

    Testi geçtim mi ?




  • Mükemmel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık yaklaşık 10-15 dakikadır yazdıklarınızı atlamadan okudum.İstanbulda araç test ederseniz müsait olursam katılmak isterim baya zevkli olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Mükemmel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık yaklaşık 10-15 dakikadır yazdıklarınızı atlamadan okudum.İstanbulda araç test ederseniz müsait olursam katılmak isterim baya zevkli olur...


    Sağolasın arkadaşım.

    İstanbul'a yılda 3-4 kez geliyorum.

    Belki birkaç aya kadar bir daha gelirsem haber vermeye çalışırım.
  • Takipteyim.
  • Abi yorumlar için çok teşekkür.

    QQ ile ASX kıyaslaması yaparsak hangisi ağır basar?
  • Focus'taki şeritte gezme olayı düşündürücü olmuş. Tamam Ecoboost motor iyi güzel de, sağa sola çekecekse ne anlamı var. Güzel araba yapmışsın, içini az bir şey geniş yap bari. Belki de bilerek yaptılar Mondeo'ya yöneltmek için.

    DPF mevzusuna gelirsek,

    Euro5 normları gereği zaten bildiğim kadarıyla yakında artık hepsi DPF'li olacak. Size 180 bin km'de değişecek denmiş; ama belli olmaz o iş. Bazı Audi'ler daha erken bitiriyor o filtreyi. Bir de ara ara yüksek devirde gezerek birikmiş pisliği yakmak gerekiyor. Citroen'de durum ne bilmiyorum; ama Audi'nin ekranda uyarı çıkıyor ve yakma işleminden sonra uyarı ışığı sönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Focus'taki şeritte gezme olayı düşündürücü olmuş. Tamam Ecoboost motor iyi güzel de, sağa sola çekecekse ne anlamı var. Güzel araba yapmışsın, içini az bir şey geniş yap bari. Belki de bilerek yaptılar Mondeo'ya yöneltmek için.

    DPF mevzusuna gelirsek,

    Euro5 normları gereği zaten bildiğim kadarıyla yakında artık hepsi DPF'li olacak. Size 180 bin km'de değişecek denmiş; ama belli olmaz o iş. Bazı Audi'ler daha erken bitiriyor o filtreyi. Bir de ara ara yüksek devirde gezerek birikmiş pisliği yakmak gerekiyor. Citroen'de durum ne bilmiyorum; ama Audi'nin ekranda uyarı çıkıyor ve yakma işleminden sonra uyarı ışığı sönüyor.

    Açıkcası geçen gün bende 1 tane ecoboost denedim Başer Oto da sağa sola çekme gibi bi durum olmadı yani adamlar arabayı yapıp sonra aaa bu araba sola çekiyomuş diyecek halleri yok belki arkadaş gücü ayarlayamamış olabilir yada başka ne olur bilemiyorum birde bu konudaydı galiba 3 yerine 1.vitese attım diyordu biri hocam nasıl başardınız bunu merak ettim?




  • Sadece benlik bir durum olduğunu düşünmüyorum...Haluk abi sürdüğünde de yaşadım aynı şeyi yaşadık... Motor harika çoğu arabaya nal toplatır ancak dediğim gibi 2. vitese attığınız anda 40'tan 100'e doğru kökleyerek çıkmayı deneyin...Çektiğini göreceksiniz. Yol tutuş konusunda; köpekbalığı suyun içine düşen kanın kokusunu algılamada nasıl hassassa ben de öyleyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 3 Haziran 2011; 21:46:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Sadece benlik bir durum olduğunu düşünmüyorum...Haluk abi sürdüğünde de yaşadım aynı şeyi yaşadık... Motor harika çoğu arabaya nal toplatır ancak dediğim gibi 2. vitese attığınız anda 40'tan 100'e doğru kökleyerek çıkmayı deneyin...Çektiğini göreceksiniz. Yol tutuş konusunda; köpekbalığı suyun içine düşen kanın kokusunu algılamada nasıl hassassa ben de öyleyim

    Allah Allah valla bende limitlerinde kullandım hep aracı dip gaz kullandım ama ilginç hocam.
  • birileri direk evo demese de punto evo demiş koptum da geldim buralara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER

    Abi yorumlar için çok teşekkür.

    QQ ile ASX kıyaslaması yaparsak hangisi ağır basar?



    Emrecim selam,

    QQ daha iyi yalıtılmış.

    Yol ve motor sesi yalıtımı daha başarılı.

    Dizel motor seçeneği olduğu için uzun vadede yakıttan kazanacaktır.

    Benim kullandığım Tekna versiyonun iç mekandaki malzemeler daha kaliteli gibi geldi ASX'ten.


    Ama ASX'in içi daha geniş gibi.

    Bir de şehiriçinde durk kalklarda ASX'in start stop avantajı var.


    Bir de Nissanın üzerindeki motor Renault'ya ait.

    Sorunsuzluk anlamında Mitsuya daha fazla güvenirim.

    Ama bu araçlara bu paralar vereceğime madem düz vites bunlar, gider yine dğz vitesli olan dizel C-Max alırdım herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sermet Apin

    birileri direk evo demese de punto evo demiş koptum da geldim buralara



    Hoşgeldin Evo'cum.


    L 200'ün evo versiyonu çıkmıyor mu daha?


    Yoksa gerek mi yok? :)
  • Abi bendeki L300 ama :)
    ya zaten ben bezdim artık bundan yakıt bir dert gitmiyor ayrı dert.uslu da duramaz oldum bir de evo versiyonu olursa çok fena olur halim.bu gidişle yaz sonu kız arkadaşımı sokucam araba taksidine o olacak.
  • Ford Focus Rezalet No: 3 İşe yaramayan ESP








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 4 Haziran 2011; 12:32:00 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.