Bildirim
Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (97. sayfa)
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
Benim arabamı la bu ne ara yaptınız
Sana söylediğim uygulama buydu işte.
Sana da yaptır diyorum ama kime diyorum. :D -
aracı almadan önce kendim test sürüşü yapmayı tercih ederim. araç işi sırf kişisel zevklerle alakalı -
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: mustafam33
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Ankara ekibimi seviyorum.
megan alınca 2dk da sattın tabi c4, vites kutusundanki bir aksamda japonlarla ilgisi varmış en azından servisden öyle bir şey duymuştum
Daha 3 gün önce kendi abime o kadar yol tepip Picasso aldırdım.
Ciddi indirim almıştı ağzına kadar dolu EDC'li Grand Scenic için oysa.
Bu konuyu takip eden başta Rolan olmak üzere tüm C4 Confort plus sahiplerinden yeni gelen C4'lerin yalıtımına bakmalarını rica edecektim.
Şaka yollu yazmışsındır muhtemelen ama yeni aldığım hiç bir arabadan sonra eski gözağrım olan araçlara tu kaka demedim.
Satmak ne demekse bu arada.
Her birinin bir devri vardı ve hepsini alırken rakipleriyle ciddi olarak karşılaştırıp aldım.
Yalıtımı ve işçiliği kötü olan Auris için o devir kapandı.
Çok severek aldığım Bravo da gürültülü dizel motoru ve kullanışsız hız sabitlemesi yüzünden de muhtemelen bir daha almayacağım bir araç olur.
Ya da turbo benzinli bir versiyon olabilir zira çok yakışıklı ve inanılmaz iyi işçiliği olan ve üzerinde özenle çalışılmış bir araçtı.
Alfanın üvey ikizi ne de olsa.
Megane'da benzer bir his alamıyorum mesela.
Neyse, motor şanzıman yazıma devam edeyim bir yandan. :)
aslında ilk başlarda rüzgar sesinden şikayet ediyordumki senin yazıları gördüm çok sessiz diyince bende bir arıza var dedim, sonra bizim şirketin mondeosuna bindim sıfır evet sana hak verdim c4 motor sesini almıyor içeri
yeni kasa çıkan aracıcın zararları kadar faydalarıda oluyor galiba
c4 motoru gerçekten çok iyi (yakıt / performans)
geri kalan özellikleri her araçda var zaten
satmak yorumu tabiki şaka " c4 ile ilk izlenimini ve şu yazdıklarını okuyunca" aracı sattın demek istedim
-
EDC vs MCP nerede kaldı Haluk abi? -
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
EDC vs MCP nerede kaldı Haluk abi?
Biriken mesajlara cevap veriyorum Taymcım :)
Bir yandan da EDC - MCP yazıyorum.
Azz sonra -
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
EDC vs MCP nerede kaldı Haluk abi?
Biriken mesajlara cevap veriyorum Taymcım :)
Bir yandan da EDC - MCP yazıyorum.
Azz sonra
Ben kısaca yazayim. Al birini vur öbürüne . -
Gelelim iki Fransızın motor açısından karşılaştırmasına:
1.6 hdi 112 bg PSA motoru Citroen ve Peugeot dışında Ford, Volvo, ve Mazdada da kullanılıyor.
1.5 dCi 65 - 85 - 105 - 110 bg olarak Renault, Dacia ve Nissanda kullanılıyor.
1. Performans :
PSA motoru 1560 cc hacmindeyken dCi motor 1461 cc
Aradaki yaklaşık 100 cc fark gaz pedalına olan tepkide kendini belli ediyor.
Dün kullandığım 112'lik C4, 110 bg'lik benim araçtan daha performanslı kesinlikle.
Bunu daha önce test ettiğim hepsi düz vitesli 115 bg'lik PSA motorlu olan Cmax, Focus, Mondeo ve Volvo S40 ile 110 luk Latitude dCi ve 105 lik Megane dCi testlerine istinaden de söyleyebilirim.
PSA motorunda gaza basınca sırtınız koltuğa biraz daha yakınlaşırken dCi motorda seri sayılabilecek bir hızlanma var sadece.
2. Gürültü:
Bu kriter farklı devirlerde farklı şekilde sonuçlanabileceği için ben 2500 devir civarına kadar ve normal kullanım değil yük altındaki kullanımı referans alıyorum.
Ayrıca araç içi yalıtımları farklı olabileceği için araçların dışından gelen sese bakarak yazıyorum bunu.
Bu konuda PSA motoru dCi'ye göre daha başarısız.
Gaza basınca PSA motorundan daha kaba bir ses çıkıyor.
dCi daha iyi bu konuda.
Ama zirvede açık ara ile Kia Ceed ve Hyundai'nin çeşitli modellerinde kullanılan Crdi motor var.
Bir dizel motor bu kadar mı güzel çalışır!!!
Rölantide de devirlenirken de yük altında da rahatsız etmiyor.
3. Isınma:
Bildiğiniz gibi dizel motorlar benzinlilere göre daha geç ısınıyor.
Bu da kışın kısa mesafelerde lt bazında aynı hacimdeki benzinlilerden bile daha fazla tüketmelerine yol açıyor.
Bu açıdan bakıldığında da dci motor biraz daha başarılı geldi bana.
PSA sanki biraz daha geç ısınıyor.
Bu geç ısınma olayı önceki maddedeki gürültüye de doğrudan etkili tabii.
4. Tüketim:
Motorun geç ısınma olayıyla bağlantılı olarak şehiriçinde dCi motor PSA motorundan biraz daha az yakabilir.
Uzun yolda 100-110 km gibi süratlerde benzer yakacaklardır.
Ama sürat arttıkça daha hacimli ve az da olsa daha güçlü olan ve hissettiren PSA motoru biraz daha az yakacaktır diye düşünüyorum.
Şimdi de iki Fransızı şanzıman açısından karşılaştırayım:
Önceki maddede yazdıklarımdan performans ve tüketim kriterleri aslında şimdi yazacağım şanzıman performansıyla doğru orantılı.
Motor ne kadar güçlü olursa olsun bu gücü tekerleklere minimum kayıpla ve minimum gecikmeyle aktarabilen şanzıman araç tercihinde belirleyici olabiliyor.
PSA grubunda MCP (Citroen) (ve Auto6R - Peugeot) yarı otomatik şanzıman kullanılırken Renault EDC çift kavramalı şanzıman kullanıyor.
1. Performans:
C4'ün ağırlığı 1290 kg iken Megane Privilege 1384 kg.
Aradaki PSA motoru lehine olan 100 cc hacim farkına ve yine Citroen lehine olan yaklaşık 100 kg ağırlık farkına rağmen;
C4'ün 0-100 hızlanması 11.2 sn iken Megane 11.7 sn.
Yani arada sadece 0.5 sn fark var.
Bunun büyük oranda şanzıman farkından kaynaklandığını düşünüyorum.
2. Konfor:
Birisi tek kavrama, diğeri çift kavrama ama konfor açısından aradaki fark kullandığınız güzergaha göre 1.5 kat ile 5 kat arasında değişebiliyor.
Düz yolda ara hızlanmalarda belki çok belli olmaz ama özellikle dur-kalk trafikte ve yokuşta ve inişte çok ama çok fark var.
Dünkü C4 testinde neredeyse dümdüz yolda 40 km'den 120'ye hız sabitleme ile çıkarken arkadan gelenlerden selektör yedim. Hem de 2-3 ayrı defa, 2-3 ayrı araçtan.
45 km civarında giderken hız sabitlemeye alınca (hafızadaki hız 120) alet birden ileri atılıyor.
Arkadaki araç da buna istinaden gaza basıp peşimden geliyor ama C4 vites değiştireceği zaman duraksayıp hızlanmayı kesince arkadaki araç frene basmak durumunda kalıyor ve de selektör yiyorum.
Hem Picasso hem de C4 testinde oldu bu olay.
Megane ile 30 km'den itibaren cc ile hızlanıyorum ve tamam C4 kadar performanslı hızlanmıyor ama kesintisiz bir şekilde hızlandığı için arkadaki sürücü de kendini ona göre ayarlıyor.
Sonuç: Eğer aracı kullandığınız güzergahta bolca iniş çıkış ve trafik sıkışıklığı varsa yarı otomatik şanzımanlı araç alma kararınızı bir daha gözden geçiriniz.
Eğer aracı genelde uzun yolda ve / veya düzayak bir güzergahta kullanacaksanız yarı otomatik şanzımanlı bir araç almanızda büyük bir problem yok.
Sonucun sonucu: Motor araç baktırır, şanzıman araç sattırır
Keşke PSA motorlu EDC şanzımanlı bir Fransız melezi olsa.
En nihai sonuç: Ben EDC'li Megane ile çok ciddi sıkışık trafiğe girmedim.
Bazen dur - kalk ve düşük hızlarda kararsız kaldığı olabiliyor.
TGEZER dostumun pek de güzel olmayan tecrübesini de hesaba katacak olursak çift kavramalı şanzımanların daha gidecek yolu var.
Bir süre daha konfor açısından tam otomatik bir Honda'nın yerini tutamayacakları görünüyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Sorularınız ya da hatırlatmalarınız doğrultusunda yazımı güncellerim.
Herkese selam
-
quote:
Orijinalden alıntı: cinman
Avensis satıp c4 picasso alınır mı ?
16 aylık KIZ bebek ve annesinin arka koltuk konforu icin ?
Picassonun arka koltuk konforu Avensis'in arka koltuk konforundan çok daha iyi Muratçım.
Sadece Avensis'in değil boydan boya cam tavanı olmayan diğer tüm araçların arka koltuk konforundan çok daha iyi Picasso.
Ama şanzıman konforunu hesaba katarsan hiç bulaşma derim.
Bir önceki şanzıman yazımı okursan senin aracındaki CVT benim araçtaki EDC'den bile pürüzsüz.
Grand Scenic düşünebilirsin ama.
Gerçi onun da cam tavanı iki bölmeli olduğundan Picassonunki kadar geniş bir gökyüzü manzarası yok.
Ama ön kısmı açılıyor. :)
-
Ağzına sağlık dostum.
Dün yıllık bakımı yaptırdım. Şanzımanı da şikayetlerim arasına yazdım. (sonuç alamayacagimi bildiğim halde.)
Sağolsun servisteki usta güleryüzlü ve anlayisliydi .
Servisteki başka bir fluence EDC ile teste ciktik. Servisin çıkışı rampaydi . Zaten orada yola çıkmak için yavaslayinca 2 den 1 e geçerken silkeledi ve bir takirti geldi alttan.
Duydun mu ustam dedim. Duydum dedi. Başka bir şey demedim.
Akşam da aracı alırken servisin sahibiyle epey konuştuk. Aslında boşa konuştuk ama en azından savunma modunda değillerdi. Bir daha kesinlikle reno almayacagimi soyleyince 1.6 130 hp den vs bahsettiler. O bunun gibi olmaz falan.
Neticede haluk un dediği gibi EDC yokuş inerken çıkarken düşük hızlarda (bence) çok başarısız. İsteklerime cevap alamıyorum nedense . Başka hiç bir otm araçta bu denli zorlandığımı hatirlamiyorum.
Uzun oldu kusura bakmayın.
Saygılar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 14 Aralık 2011; 21:32:33 >
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: tgezer
Ağzına sağlık dostum.
Dün yıllık bakımı yaptırdım. Şanzımanı da şikayetlerim arasına yazdım. (sonuç alamayacagimi bildiğim halde.)
Sağolsun servisteki usta güleryüzlü ve anlayisliydi .
Servisteki başka bir fluence EDC ile teste ciktik. Servisin çıkışı rampaydi . Zaten orada yola çıkmak için yavaslayinca 2 den 1 e geçerken silkeledi ve bir takirti geldi alttan.
Duydun mu ustam dedim. Duydum dedi. Başka bir şey demedim.
Akşam da aracı alırken servisin sahibiyle epey konuştuk. Aslında boşa konuştuk ama en azından savunma modunda değillerdi. Bir daha kesinlikle reno almayacagimi soyleyince 1.6 130 hp den vs bahsettiler. O bunun gibi olmaz falan.
Neticede haluk un dediği gibi EDC yokuş inerken çıkarken düşük hızlarda (bence) çok başarısız. İsteklerime cevap alamıyorum nedense . Başka hiç bir otm araçta bu denli zorlandığımı hatirlamiyorum.
Uzun oldu kusura bakmayın.
Saygılar
Sizi mutlu edecek şey tam otomatik şanzıman.
Çift kavramalı şanzımanlara maalesef ben de güvenemiyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: tgezer
Ağzına sağlık dostum.
Dün yıllık bakımı yaptırdım. Şanzımanı da şikayetlerim arasına yazdım. (sonuç alamayacagimi bildiğim halde.)
Sağolsun servisteki usta güleryüzlü ve anlayisliydi .
Servisteki başka bir fluence EDC ile teste ciktik. Servisin çıkışı rampaydi . Zaten orada yola çıkmak için yavaslayinca 2 den 1 e geçerken silkeledi ve bir takirti geldi alttan.
Duydun mu ustam dedim. Duydum dedi. Başka bir şey demedim.
Akşam da aracı alırken servisin sahibiyle epey konuştuk. Aslında boşa konuştuk ama en azından savunma modunda değillerdi. Bir daha kesinlikle reno almayacagimi soyleyince 1.6 130 hp den vs bahsettiler. O bunun gibi olmaz falan.
Neticede haluk un dediği gibi EDC yokuş inerken çıkarken düşük hızlarda (bence) çok başarısız. İsteklerime cevap alamıyorum nedense . Başka hiç bir otm araçta bu denli zorlandığımı hatirlamiyorum.
Uzun oldu kusura bakmayın.
Saygılar
Bir de yarı otomatik bir aracı yokuşta ve dur kalkta denesen demek ki silahı çekip aracı vurursun arkadaşım. :)
-
-
Haluk abi emeğine, boynuna ve diğer organlarına sağlık. Her zamanki gibi çok objektif ve benim yüzde 110 filan katıldığım bir kıyaslama olmuş. Ben olsam MCP'nin yanında EDC'yi dünyanın bir numaralı şanzımanı yapardım. Neyse abiniz güle güle kullansın, Allah kaza bela göstermesin gerisi pek önemli değil. :)
Grand Scenic hastasıyım biliyorsun. Bence Grand Scenic makyaj yedikten sonra ve 1.6 130hp'lik motoruna kavuştuktan sonra kompakt hb'lerin feriştahı gelse yine de beğenmem.
Şu güzelliğe bakınız
Ve beni taşlamayacaksanız şayet, sizlere bana göre çok makul ve sağlam görünen bir dizel otomatik tavsiyem olacak;
Chevrolet Cruze 2.0 dizel 163hp tam otomatik.
-
Abi ellerine sağlık, döktürmüşsün yine. Lakin yazdıklarından sonra inişli çıkışlı bir yolda EDC şanzımanı test etmek şart oldu artık -
Bence daha önce hiç otomatik kullanmayan tek kavrama şanziman a geçince bile memnun oluyorlar
Daha onceden tam otomatik kullananlar ise aynı konforu bulana kadar memnun olmuyorlar gibi -
C4'ün ses yalıtımındaki farklılığı cidden merak ettim.
En kısa zamanda ben de bir test sürüşüne çıkayım. -
haluk hocanın yediği trafik cezası nedeniyle sinirli olması etkili olmuş olabilir -
quote:
Orijinalden alıntı: RoLaN
haluk hocanın yediği trafik cezası nedeniyle sinirli olması etkili olmuş olabilir
Cezayı test sürüşünden sonra yedim.
Afiyet oldu.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X