Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (98. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
292.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    haluk hocanın yediği trafik cezası nedeniyle sinirli olması etkili olmuş olabilir

    Cezayı test sürüşünden sonra yedim.


    Afiyet oldu.

    Haluk bey'e bir sorum olacak, edc'li renaultların halen daha hızlanma değerleri olarak manuelden farkları mevcut, bu neden peki dsg gibi değil ? Ve bunun yanı sıra cidden PSA motoru törpüleyecek kadar var mı bu otomatikleştrilmiş şanzumanlar? yani robotize olduğunu biliyorum ama yani bu robot manueldekinin aynını mı yapıyor? gazı kesip debriyajı değiştir vitesi değişitir debriyajı bırak ve gaza tekrar throttle position sensörü seviyesinde bas gibi bir mantığı mı var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    haluk hocanın yediği trafik cezası nedeniyle sinirli olması etkili olmuş olabilir

    Cezayı test sürüşünden sonra yedim.


    Afiyet oldu.

    o zaman o sinirle öyle yazmışsındır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    haluk hocanın yediği trafik cezası nedeniyle sinirli olması etkili olmuş olabilir

    Cezayı test sürüşünden sonra yedim.


    Afiyet oldu.

    o zaman o sinirle öyle yazmışsındır

    Hırsızın hiç mi suçu yok?




  • yok hırsıza toz kondurmam:) keyfim yerinde halı saha da yine çok güzel oynadık,çok top yaptık rakibi paspas ettik hırsıza toz kondurmam bu gece:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Haluk abi emeğine, boynuna ve diğer organlarına sağlık. Her zamanki gibi çok objektif ve benim yüzde 110 filan katıldığım bir kıyaslama olmuş. Ben olsam MCP'nin yanında EDC'yi dünyanın bir numaralı şanzımanı yapardım. Neyse abiniz güle güle kullansın, Allah kaza bela göstermesin gerisi pek önemli değil. :)

    Grand Scenic hastasıyım biliyorsun. Bence Grand Scenic makyaj yedikten sonra ve 1.6 130hp'lik motoruna kavuştuktan sonra kompakt hb'lerin feriştahı gelse yine de beğenmem.

    Şu güzelliğe bakınız

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)



    Ve beni taşlamayacaksanız şayet, sizlere bana göre çok makul ve sağlam görünen bir dizel otomatik tavsiyem olacak;

    Chevrolet Cruze 2.0 dizel 163hp tam otomatik.

    ben taşlarım valla cruze demede ne dersen de,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Gelelim iki Fransızın motor açısından karşılaştırmasına:

    1.6 hdi 112 bg PSA motoru Citroen ve Peugeot dışında Ford, Volvo, ve Mazdada da kullanılıyor.

    1.5 dCi 65 - 85 - 105 - 110 bg olarak Renault, Dacia ve Nissanda kullanılıyor.

    1. Performans :

    PSA motoru 1560 cc hacmindeyken dCi motor 1461 cc

    Aradaki yaklaşık 100 cc fark gaz pedalına olan tepkide kendini belli ediyor.

    Dün kullandığım 112'lik C4, 110 bg'lik benim araçtan daha performanslı kesinlikle.

    Bunu daha önce test ettiğim hepsi düz vitesli 115 bg'lik PSA motorlu olan Cmax, Focus, Mondeo ve Volvo S40 ile 110 luk Latitude dCi ve 105 lik Megane dCi testlerine istinaden de söyleyebilirim.

    PSA motorunda gaza basınca sırtınız koltuğa biraz daha yakınlaşırken dCi motorda seri sayılabilecek bir hızlanma var sadece.


    2. Gürültü:

    Bu kriter farklı devirlerde farklı şekilde sonuçlanabileceği için ben 2500 devir civarına kadar ve normal kullanım değil yük altındaki kullanımı referans alıyorum.

    Ayrıca araç içi yalıtımları farklı olabileceği için araçların dışından gelen sese bakarak yazıyorum bunu.

    Bu konuda PSA motoru dCi'ye göre daha başarısız.

    Gaza basınca PSA motorundan daha kaba bir ses çıkıyor.

    dCi daha iyi bu konuda.

    Ama zirvede açık ara ile Kia Ceed ve Hyundai'nin çeşitli modellerinde kullanılan Crdi motor var.

    Bir dizel motor bu kadar mı güzel çalışır!!!

    Rölantide de devirlenirken de yük altında da rahatsız etmiyor.


    3. Isınma:

    Bildiğiniz gibi dizel motorlar benzinlilere göre daha geç ısınıyor.

    Bu da kışın kısa mesafelerde lt bazında aynı hacimdeki benzinlilerden bile daha fazla tüketmelerine yol açıyor.

    Bu açıdan bakıldığında da dci motor biraz daha başarılı geldi bana.

    PSA sanki biraz daha geç ısınıyor.

    Bu geç ısınma olayı önceki maddedeki gürültüye de doğrudan etkili tabii.


    4. Tüketim:

    Motorun geç ısınma olayıyla bağlantılı olarak şehiriçinde dCi motor PSA motorundan biraz daha az yakabilir.


    Uzun yolda 100-110 km gibi süratlerde benzer yakacaklardır.


    Ama sürat arttıkça daha hacimli ve az da olsa daha güçlü olan ve hissettiren PSA motoru biraz daha az yakacaktır diye düşünüyorum.


    Şimdi de iki Fransızı şanzıman açısından karşılaştırayım:

    Önceki maddede yazdıklarımdan performans ve tüketim kriterleri aslında şimdi yazacağım şanzıman performansıyla doğru orantılı.

    Motor ne kadar güçlü olursa olsun bu gücü tekerleklere minimum kayıpla ve minimum gecikmeyle aktarabilen şanzıman araç tercihinde belirleyici olabiliyor.


    PSA grubunda MCP (Citroen) (ve Auto6R - Peugeot) yarı otomatik şanzıman kullanılırken Renault EDC çift kavramalı şanzıman kullanıyor.

    1. Performans:

    C4'ün ağırlığı 1290 kg iken Megane Privilege 1384 kg.

    Aradaki PSA motoru lehine olan 100 cc hacim farkına ve yine Citroen lehine olan yaklaşık 100 kg ağırlık farkına rağmen;

    C4'ün 0-100 hızlanması 11.2 sn iken Megane 11.7 sn.

    Yani arada sadece 0.5 sn fark var.

    Bunun büyük oranda şanzıman farkından kaynaklandığını düşünüyorum.


    2. Konfor:

    Birisi tek kavrama, diğeri çift kavrama ama konfor açısından aradaki fark kullandığınız güzergaha göre 1.5 kat ile 5 kat arasında değişebiliyor.

    Düz yolda ara hızlanmalarda belki çok belli olmaz ama özellikle dur-kalk trafikte ve yokuşta ve inişte çok ama çok fark var.

    Dünkü C4 testinde neredeyse dümdüz yolda 40 km'den 120'ye hız sabitleme ile çıkarken arkadan gelenlerden selektör yedim. Hem de 2-3 ayrı defa, 2-3 ayrı araçtan.

    45 km civarında giderken hız sabitlemeye alınca (hafızadaki hız 120) alet birden ileri atılıyor.

    Arkadaki araç da buna istinaden gaza basıp peşimden geliyor ama C4 vites değiştireceği zaman duraksayıp hızlanmayı kesince arkadaki araç frene basmak durumunda kalıyor ve de selektör yiyorum.

    Hem Picasso hem de C4 testinde oldu bu olay.

    Megane ile 30 km'den itibaren cc ile hızlanıyorum ve tamam C4 kadar performanslı hızlanmıyor ama kesintisiz bir şekilde hızlandığı için arkadaki sürücü de kendini ona göre ayarlıyor.




    Sonuç: Eğer aracı kullandığınız güzergahta bolca iniş çıkış ve trafik sıkışıklığı varsa yarı otomatik şanzımanlı araç alma kararınızı bir daha gözden geçiriniz.

    Eğer aracı genelde uzun yolda ve / veya düzayak bir güzergahta kullanacaksanız yarı otomatik şanzımanlı bir araç almanızda büyük bir problem yok.


    Sonucun sonucu: Motor araç baktırır, şanzıman araç sattırır

    Keşke PSA motorlu EDC şanzımanlı bir Fransız melezi olsa.



    En nihai sonuç: Ben EDC'li Megane ile çok ciddi sıkışık trafiğe girmedim.

    Bazen dur - kalk ve düşük hızlarda kararsız kaldığı olabiliyor.

    TGEZER dostumun pek de güzel olmayan tecrübesini de hesaba katacak olursak çift kavramalı şanzımanların daha gidecek yolu var.



    Bir süre daha konfor açısından tam otomatik bir Honda'nın yerini tutamayacakları görünüyor.



    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

    Sorularınız ya da hatırlatmalarınız doğrultusunda yazımı güncellerim.


    Herkese selam







    tespitlerin doğru , ama birdaha c4 test edersen sunuda dene hız sabitleyici sanırsam 240 km ye kadar çıkarılıyor hızlıca 240 km ayarla ve pause tuşuna bas, sonra araç 40 km hızdayken pause tuşuna tekrar bas yani hız sabitleyiciyi aç bak bakalım arkadaki aracın haline, mcp evet edc ye göre geride kalıyor, ama dediğin gibi psa motor çok iyi , bir sorum olacak bu arada ford psa motor kullanıyor yazmışssın ama ben dikkat ettim fordun motorları çok gürültülü




  • Mustafacim zaten pause tuşu ile hızlandım 45'ten 120'ye kadar.

    Sol şeritte idim ve Arkadaki araçlar C4'ün iyi hızlandığını görüp topukluyorlardi.

    Ama vites değişimi sırasında hızlanma anlık olarak kesilince onlar da selektörü bastı.

    Dediğim araçlar sol şeridin hakkını veren araçlar.

    Megane pause tuşu ile o kadar seri hızlanmasa da vites değişimi sırasında zaman kaybı ve duraksama olmadığı için arkadaki araçlar da hızını ona göre ayarlıyor ve de selektör yapmıyorlar işte.

    Pause tuşu ile hızlanmanın tadını iyi bilirim yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Mustafacim zaten pause tuşu ile hızlandım 45'ten 120'ye kadar.

    Sol şeritte idim ve Arkadaki araçlar C4'ün iyi hızlandığını görüp topukluyorlardi.

    Ama vites değişimi sırasında hızlanma anlık olarak kesilince onlar da selektörü bastı.

    Dediğim araçlar sol şeridin hakkını veren araçlar.

    Megane pause tuşu ile o kadar seri hızlanmasa da vites değişimi sırasında zaman kaybı ve duraksama olmadığı için arkadaki araçlar da hızını ona göre ayarlıyor ve de selektör yapmıyorlar işte.

    Pause tuşu ile hızlanmanın tadını iyi bilirim yoksa.



    yok anlatamadım 240 km hıza zaten araç çıkmıyor :) ama sabitleyiciyi 240 a getirip start stop yaparsan muhteşem bir şeyler oluyor haberin olsun , benim arabada yapmana müsade edebilirim :)




  • bir sorumda daha var bir bileni bulmuşken bırakmamak lazım:) 90 km hızla giderken ekranda 4.2 gibi bir tüketim oluyor hiç ara hızlanma yok ayak sabit uzun süre 90 ile gidiyorum, ne zamanki hız sabitleyiciye alıyorum tüketim 3.2 lt ye düşüyor bunun mantıksal bir açıklaması varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    bir sorumda daha var bir bileni bulmuşken bırakmamak lazım:) 90 km hızla giderken ekranda 4.2 gibi bir tüketim oluyor hiç ara hızlanma yok ayak sabit uzun süre 90 ile gidiyorum, ne zamanki hız sabitleyiciye alıyorum tüketim 3.2 lt ye düşüyor bunun mantıksal bir açıklaması varmı?

    Yol bilgisayarına fazla güvenmeyin demek bence bu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    bir sorumda daha var bir bileni bulmuşken bırakmamak lazım:) 90 km hızla giderken ekranda 4.2 gibi bir tüketim oluyor hiç ara hızlanma yok ayak sabit uzun süre 90 ile gidiyorum, ne zamanki hız sabitleyiciye alıyorum tüketim 3.2 lt ye düşüyor bunun mantıksal bir açıklaması varmı?

    Yol bilgisayarına fazla güvenmeyin demek bence bu :)

    ama ayak gazına ve otomatik gaza farklı tepki veriyorsa hatalı ölçüm yapması anlamına gelirmi acaba?
  • valla mustafa geçen hız sabitleyici ile bişeyler yaptım ne yaptım anlamadım ama öndeki araca geçirecektim,inanılmaz bir hız aldı belki senin dediğin olmuştur,haluk hocanın söylediği doğru normalde hız sabitleyici ile hızlanırken vites değişimlerinde anlık duraksamalar oluyor.
  • "Son sözü tecrübe söyler" deyişinden hareketle, pek çok farklı marka-modelin test edilidği bu konuda bir soru sormak istiyorum:
    Ford C-Max ve Nissan Qashqai'den hangisinin iç hacmi daha genis ve ferah, hangisinin arka koltuk diz mesafesi daha uzun, ACABA...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    valla mustafa geçen hız sabitleyici ile bişeyler yaptım ne yaptım anlamadım ama öndeki araca geçirecektim,inanılmaz bir hız aldı belki senin dediğin olmuştur,haluk hocanın söylediği doğru normalde hız sabitleyici ile hızlanırken vites değişimlerinde anlık duraksamalar oluyor.

    evet doğru ama şimdi örnek 50 km hızdasın sabitleyiciyi 80 aldın araç çok acele etmiyor hızlanmak için ama 80 km hızdasın 240 km hıza ayarladın araç 6. vitesten 4 de atıyor ve inanılmaz bir hızlanma oluyor , bizim oradada yazmışsın bir yazılımla düzelir çünki manulede araç çıldırıyor ne sallama nede silkelenme oluyor demekki sistem bunu yapmaya müsait bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    "Son sözü tecrübe söyler" deyişinden hareketle, pek çok farklı marka-modelin test edilidği bu konuda bir soru sormak istiyorum:
    Ford C-Max ve Nissan Qashqai'den hangisinin iç hacmi daha genis ve ferah, hangisinin arka koltuk diz mesafesi daha uzun, ACABA...


    onu bunu bilmem ama nissan qq daha alımlı duruyor tabi sadace 2.0 dizel de otomatik seçenek sunması bence tek dez avantajı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    "Son sözü tecrübe söyler" deyişinden hareketle, pek çok farklı marka-modelin test edilidği bu konuda bir soru sormak istiyorum:
    Ford C-Max ve Nissan Qashqai'den hangisinin iç hacmi daha genis ve ferah, hangisinin arka koltuk diz mesafesi daha uzun, ACABA...


    onu bunu bilmem ama nissan qq daha alımlı duruyor tabi sadace 2.0 dizel de otomatik seçenek sunması bence tek dez avantajı

    Nissan QQ tercih edilecekse , 1.6 130bg lik yeni dizel motorları bekleyin, düz vitesle beraber gelecek. Yakın zamanda piyasada olur. Bizim orada park halinde CMAX gördüm bugün. Cam tavanlı beyaz gayet hoştu ancak araç hiç yüksek gelmedi bana. Neredeyse Focus HB gibiydi.




  • 3-yıldır aracında LPG kullanan biri olarak VW Tiguan 1.4 TSI 160HP 4-motion da, 73.000TL fiyatıyla fena durMUyor.
    Hem cross-over, hem 4x4, hem 1.400c hem de 160HP...
    EDIT:
    "....., samanlık seyran olur" misali
    TSI, GDI, vb "Direct Injection" motorlu araçlara yönelik geliştiriilen Prins Direct Liqui Max'la beraber olunca
    TSI benzinli motor, TAM SÜPER OLUR KANIMCA...
    -İmza-
    Gaffur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 19 Aralık 2011; 20:05:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    3-yıldır aracında LPG kullanan biri olarak VW Tiguan 1.4 TSI 160HP 4-motion da, 73.000TL fiyatıyla fena durMUyor.
    Hem cross-over, hem 4x4, hem 1.400c hem de 160HP...

    LPG ile tsi arasındaki alaka nedir?
  • TSI motorlu bir aracı, 1400cc bile olsa Prins Direct Liqui Max sistemi olMAdan kullanmayı hayal bile edmiyorum da...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    TSI motorlu bir aracı, 1400cc bile olsa Prins Direct Liqui Max sistemi olMAdan kullanmayı hayal bile edmiyorum da...

    Tsi için ben yine de lpg tercih etmem...

    bakın bile dedim, aman uyumlu falan demeyin. farkındayım. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantoka -- 19 Aralık 2011; 20:07:48 >
  • 
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.