Sizin hayatınızda Prins hiç olMAmış demek ki... Prins: En iyilerin tercihi... Yine de kişisel tercihlere saygı duyarım...
quote:
Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11
3-yıldır aracında LPG kullanan biri olarak VW Tiguan 1.4 TSI 160HP 4-motion da, 73.000TL fiyatıyla fena durMUyor. Hem cross-over, hem 4x4, hem 1.400c hem de 160HP... EDIT: "....., samanlık seyran olur" misali TSI, GDI, vb "Direct Injection" motorlu araçlara yönelik geliştiriilen Prins Direct Liqui Max'la beraber olunca TSI benzinli motor, TAM SÜPER OLUR KANIMCA... -İmza- Gaffur
bu araç gerçekten bence dört dörtlük ama neden tutmadı gibi bir kanıdayım, piyadada daha çok captiva, kia, ve hyundai istilası var halbuki çok güzel bir araç
gerçi meganla yan yana geldiğinde yükseklik olarak aynı duruyor bence biraz alçak bu araç boyut olarak
quote:
Orijinalden alıntı: mustafam33
quote:
Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11
3-yıldır aracında LPG kullanan biri olarak VW Tiguan 1.4 TSI 160HP 4-motion da, 73.000TL fiyatıyla fena durMUyor. Hem cross-over, hem 4x4, hem 1.400c hem de 160HP... EDIT: "....., samanlık seyran olur" misali TSI, GDI, vb "Direct Injection" motorlu araçlara yönelik geliştiriilen Prins Direct Liqui Max'la beraber olunca TSI benzinli motor, TAM SÜPER OLUR KANIMCA... -İmza- Gaffur
bu araç gerçekten bence dört dörtlük ama neden tutmadı gibi bir kanıdayım, piyadada daha çok captiva, kia, ve hyundai istilası var halbuki çok güzel bir araç
gerçi meganla yan yana geldiğinde yükseklik olarak aynı duruyor bence biraz alçak bu araç boyut olarak
Bu tip bir araç alınacaksa otomatik vites ister insan konfor tam olsun diye. Tiguan'ın otomatiği olsa (2litrelik motor dışında) piyasada daha fazla sözü geçerdi bence. Bir de dış tasarım iyi güzel de içeride klasik Vw tasarımı var. Biraz daha şık hale getirilebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11
"Son sözü tecrübe söyler" deyişinden hareketle, pek çok farklı marka-modelin test edilidği bu konuda bir soru sormak istiyorum: Ford C-Max ve Nissan Qashqai'den hangisinin iç hacmi daha genis ve ferah, hangisinin arka koltuk diz mesafesi daha uzun, ACABA...
10 günlük gecikmeyle ben cevap vereyim sevgili Cenk:
Dün 5 ay aradan sonra QQ ile tekrar test sürüşü yaptım.
Öncelikli amacım aracı senin kriterlerine göre incelemekti.
Test sürüşü teklif edilince hemen kabul ettim.
Kısa izlenimlerimi yazayım hemen:
1. Mevcut Megane aracımda hiç de fena olmayan 110 bg'lik 1.5 dci motor QQ'nin ağırlığı altında yetersiz kalıyor.
Aynı şeyi Latitude testinde de hissetmiştim.
2. EDC şanzımanla çalışma karakterini beğendiğim aynı motor manuel şanzımanla daha az rafine çalışıyor gibi geldi.
Bu iki nokta benim için QQ'nin ciddi dezavantajları.
Ancak;
Bir de fiyat durumu var ki evlere şenlik.
Cam tavanlı, Sony müzik sistemli ve otomatik parklı Titanium X paket C-max'i 62 bin civarına alınabiliyorken en üst donanım QQ için 74 bin fiyat verildi.
Yukarıda yazdığım 2 maddede C-max'in ciddi bir avantajı var zaten.
Motorun hem çekişi hem de çalışma karakteri çok daha başarılı.
Beni neredeyse hiç etkilemeyen QQ test sürüşünden sonra oraya gidiş amacımı hatırlayıp bir de foto çektim arka koltuk diz mesafesini gösteren:
Bunlar da önceki C-Max testimde çektiğim iki foto:
Fotolardan da görülebileceği üzere QQ arka koltuk diz mesafesi biraz daha geniş.
Gerçi C-Max arka koltuk fotosunu 1.90'a yakın boyuyla Janjan sürdükten sonra çekmiştim.
Alttaki foto da 2.0 dizel otomatik olduğu için 104 bin TL'ye müşteri bekleyen bir showroom aracı QQ:
Burada arka koltuk diz mesafesi o kadar da geniş durmuyor.
Tabii koltukların konumunu bilmiyorum.
İç hacim olarak da QQ bir gıdım daha geniş geldi bana.
Ferahlık olarak ikisinin de üst donanımda cam tavanı olduğundan ciddi bir fark yaratmaz.
Ama C-Max'in sürücü koltuğundan yola hakimiyet hissi daha fazla alınabiliyor.
Yalıtım olarak da C-max daha başarılı.
Sorduklarından daha fazlasını yazdım galiba.
Ama inan QQ için verilen o paraya üzülürüm.
Umarım bir fikir verir.
Selamlar.
Görüşmek üzere.
@Haluk 23
Haluk bey'e daha önce bir soru sormuştum ama sanırım kaçırmış gözden o yüzden bir daha sormak istedim ve aynen copy paste
Haluk bey'e bir sorum olacak, edc'li renaultların halen daha hızlanma değerleri olarak manuelden farkları mevcut, bu neden peki dsg gibi değil ? Ve bunun yanı sıra cidden PSA motoru törpüleyecek kadar var mı bu otomatikleştrilmiş şanzumanlar? yani robotize olduğunu biliyorum ama yani bu robot manueldekinin aynını mı yapıyor? gazı kesip debriyajı değiştir vitesi değişitir debriyajı bırak ve gaza tekrar throttle position sensörü seviyesinde bas gibi bir mantığı mı var?
Ve ekleme, megane CC 'nin de edc'li 1.5 motorlu modeli çıkmış ve o da 100 km/h'e 13.2 saniye gibi bir sürede çıkıyor gerçi araç da biraz ağırmış ama cidden bu EDC'lerin hızlanma değerleri dsg'ler gibi manuele yakın ve ya manuelden hızlı gibi değiller neden böyle bir fikriniz var mı?
Vites ve diferansiyel oranlariyla alakali bir durum olma ihtimali yuksek. Bir de soyle bir sey var ki; bir derginin profesyonel gps aletleriyle yaptigi olcumlerde, fluence dci edc'nin 0-100 ve 0-120 suresi, tdi dsg kombinasyonlu jetta'dan daha iyiydi.
Ayrica cift kavramali sanzimanlar da robotize ve tam dediginiz gibi calisiyor.
zaten tdi dsg jettayı beğenmiyorum hem fiyatı astronomik oldu hem de malzeme kalitesini kırdılar ve üstüne üstlük 105 beygir pek hoş durmuyor.. DSG'den bi farkı var mı peki böyle sürüş konforunda falan EDC ve powershift'in?
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
zaten tdi dsg jettayı beğenmiyorum hem fiyatı astronomik oldu hem de malzeme kalitesini kırdılar ve üstüne üstlük 105 beygir pek hoş durmuyor.. DSG'den bi farkı var mı peki böyle sürüş konforunda falan EDC ve powershift'in?
-edc'nin 1'den 2'ye gecisi daha hissedilir
-dsg'de zaman zaman ilk kalkislarda titreme oluyor
-kick downlarda edc daha sarsintisiz
-ikisi de robotize oldugu icin zaman zaman kararsizlik oluyor
-redline da vites yukseltmelerde dsg bana biraz daha sarsintili gibi geldi
bunlar disinda vites varmis yokmus pek hissedilmiyor.
benim tespitlerim bunlar.
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
zaten tdi dsg jettayı beğenmiyorum hem fiyatı astronomik oldu hem de malzeme kalitesini kırdılar ve üstüne üstlük 105 beygir pek hoş durmuyor.. DSG'den bi farkı var mı peki böyle sürüş konforunda falan EDC ve powershift'in?
-edc'nin 1'den 2'ye gecisi daha hissedilir
-dsg'de zaman zaman ilk kalkislarda titreme oluyor
-kick downlarda edc daha sarsintisiz
-ikisi de robotize oldugu icin zaman zaman kararsizlik oluyor
-redline da vites yukseltmelerde dsg bana biraz daha sarsintili gibi geldi
bunlar disinda vites varmis yokmus pek hissedilmiyor.
benim tespitlerim bunlar.
powershift,edc,dsg kıyaslaması yapabilecek olan var mı? bildiğim kadarıyla powershift de benzer bir şanzıman...
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
@Haluk 23
Haluk bey'e daha önce bir soru sormuştum ama sanırım kaçırmış gözden o yüzden bir daha sormak istedim ve aynen copy paste
Haluk bey'e bir sorum olacak, edc'li renaultların halen daha hızlanma değerleri olarak manuelden farkları mevcut, bu neden peki dsg gibi değil ? Ve bunun yanı sıra cidden PSA motoru törpüleyecek kadar var mı bu otomatikleştrilmiş şanzumanlar? yani robotize olduğunu biliyorum ama yani bu robot manueldekinin aynını mı yapıyor? gazı kesip debriyajı değiştir vitesi değişitir debriyajı bırak ve gaza tekrar throttle position sensörü seviyesinde bas gibi bir mantığı mı var?
Ve ekleme, megane CC 'nin de edc'li 1.5 motorlu modeli çıkmış ve o da 100 km/h'e 13.2 saniye gibi bir sürede çıkıyor gerçi araç da biraz ağırmış ama cidden bu EDC'lerin hızlanma değerleri dsg'ler gibi manuele yakın ve ya manuelden hızlı gibi değiller neden böyle bir fikriniz var mı?
psa motorlu bir araç kullanıyorum robotik şanjıman dediğin gibi gazı kesip debriyaja basıp vites geçişini sağlıyor, 1,2,3 arası bunu bariz hissedebiliyorsun sonuçda araçdan ne beklediğinle ilgili bir ayrıntı bu tam otomatik bir araçdan bu araca geçtim beni hayal kırıklığına uğrattımı ? hayır, ama manuel geçişleri daha az rahatsızlık veriyor tek şikayetçi olabilceğim nokta 2. vitesden 1. vitese geçişidir çünki eğer dik bir yokuş çıkıyorsan yavaşlamak üzereysen zaten aracın devri yüksek oluyor tırmandığından birden debriyaja basınca araç fren yapmış gibi oluyor bunun dışında fiyat performans konusunda bence başarılı
quote:
Orijinalden alıntı: evolvo
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
zaten tdi dsg jettayı beğenmiyorum hem fiyatı astronomik oldu hem de malzeme kalitesini kırdılar ve üstüne üstlük 105 beygir pek hoş durmuyor.. DSG'den bi farkı var mı peki böyle sürüş konforunda falan EDC ve powershift'in?
-edc'nin 1'den 2'ye gecisi daha hissedilir
-dsg'de zaman zaman ilk kalkislarda titreme oluyor
-kick downlarda edc daha sarsintisiz
-ikisi de robotize oldugu icin zaman zaman kararsizlik oluyor
-redline da vites yukseltmelerde dsg bana biraz daha sarsintili gibi geldi
bunlar disinda vites varmis yokmus pek hissedilmiyor.
benim tespitlerim bunlar.
powershift,edc,dsg kıyaslaması yapabilecek olan var mı? bildiğim kadarıyla powershift de benzer bir şanzıman...
Edc'li megane dsg'li golf jetta ve powershift s60 kullandim. 1. Ve 2. Viteslerde en az sarsintiyi powershiftde hissettim. Nedense powershift bana daha guvenilir hissiyati veriyor. Onun disinda 3 ude birbirine cok yakin sanzumanlar.
quote:
Orijinalden alıntı: mustafam33
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
@Haluk 23
Haluk bey'e daha önce bir soru sormuştum ama sanırım kaçırmış gözden o yüzden bir daha sormak istedim ve aynen copy paste
Haluk bey'e bir sorum olacak, edc'li renaultların halen daha hızlanma değerleri olarak manuelden farkları mevcut, bu neden peki dsg gibi değil ? Ve bunun yanı sıra cidden PSA motoru törpüleyecek kadar var mı bu otomatikleştrilmiş şanzumanlar? yani robotize olduğunu biliyorum ama yani bu robot manueldekinin aynını mı yapıyor? gazı kesip debriyajı değiştir vitesi değişitir debriyajı bırak ve gaza tekrar throttle position sensörü seviyesinde bas gibi bir mantığı mı var?
Ve ekleme, megane CC 'nin de edc'li 1.5 motorlu modeli çıkmış ve o da 100 km/h'e 13.2 saniye gibi bir sürede çıkıyor gerçi araç da biraz ağırmış ama cidden bu EDC'lerin hızlanma değerleri dsg'ler gibi manuele yakın ve ya manuelden hızlı gibi değiller neden böyle bir fikriniz var mı?
psa motorlu bir araç kullanıyorum robotik şanjıman dediğin gibi gazı kesip debriyaja basıp vites geçişini sağlıyor, 1,2,3 arası bunu bariz hissedebiliyorsun sonuçda araçdan ne beklediğinle ilgili bir ayrıntı bu tam otomatik bir araçdan bu araca geçtim beni hayal kırıklığına uğrattımı ? hayır, ama manuel geçişleri daha az rahatsızlık veriyor tek şikayetçi olabilceğim nokta 2. vitesden 1. vitese geçişidir çünki eğer dik bir yokuş çıkıyorsan yavaşlamak üzereysen zaten aracın devri yüksek oluyor tırmandığından birden debriyaja basınca araç fren yapmış gibi oluyor bunun dışında fiyat performans konusunda bence başarılı
anlıyorum, peki mesela vites değiştirirken gazı kesmek gibi şeylerle vites geçişlerini yumuşatma söz konusudu mudur mcp'lerde?yani ille bu anlattıklarınızı her şekilde hissediyor muyuz? Auto6R da aynı şanzuman dimi bu arada? Ve easytronic speed gear da benzerleri?
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
quote:
Orijinalden alıntı: mustafam33
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
@Haluk 23
Haluk bey'e daha önce bir soru sormuştum ama sanırım kaçırmış gözden o yüzden bir daha sormak istedim ve aynen copy paste
Haluk bey'e bir sorum olacak, edc'li renaultların halen daha hızlanma değerleri olarak manuelden farkları mevcut, bu neden peki dsg gibi değil ? Ve bunun yanı sıra cidden PSA motoru törpüleyecek kadar var mı bu otomatikleştrilmiş şanzumanlar? yani robotize olduğunu biliyorum ama yani bu robot manueldekinin aynını mı yapıyor? gazı kesip debriyajı değiştir vitesi değişitir debriyajı bırak ve gaza tekrar throttle position sensörü seviyesinde bas gibi bir mantığı mı var?
Ve ekleme, megane CC 'nin de edc'li 1.5 motorlu modeli çıkmış ve o da 100 km/h'e 13.2 saniye gibi bir sürede çıkıyor gerçi araç da biraz ağırmış ama cidden bu EDC'lerin hızlanma değerleri dsg'ler gibi manuele yakın ve ya manuelden hızlı gibi değiller neden böyle bir fikriniz var mı?
psa motorlu bir araç kullanıyorum robotik şanjıman dediğin gibi gazı kesip debriyaja basıp vites geçişini sağlıyor, 1,2,3 arası bunu bariz hissedebiliyorsun sonuçda araçdan ne beklediğinle ilgili bir ayrıntı bu tam otomatik bir araçdan bu araca geçtim beni hayal kırıklığına uğrattımı ? hayır, ama manuel geçişleri daha az rahatsızlık veriyor tek şikayetçi olabilceğim nokta 2. vitesden 1. vitese geçişidir çünki eğer dik bir yokuş çıkıyorsan yavaşlamak üzereysen zaten aracın devri yüksek oluyor tırmandığından birden debriyaja basınca araç fren yapmış gibi oluyor bunun dışında fiyat performans konusunda bence başarılı
anlıyorum, peki mesela vites değiştirirken gazı kesmek gibi şeylerle vites geçişlerini yumuşatma söz konusudu mudur mcp'lerde?yani ille bu anlattıklarınızı her şekilde hissediyor muyuz? Auto6R da aynı şanzuman dimi bu arada? Ve easytronic speed gear da benzerleri?
auto6r ile aynı şanzıman yanılmıyorsam, ya bence bir yazılım güncellemesinden bahsediyorlar manuel modda kullanınca arabayı yığılma neredeyse yok yani neden oto modda var bence yazılım hatası var gibi ama bir dgs rahatlığı yok ama yakıt ekonomisi var bunuda göz ardı etmemek lazım, nasıl desem benim için dgs 100 üzerinden 80 ise mcp de 70 puan alır, bazıları sarsıntı diyor bu geçişlere ama sarsıldığı filan yok normal bir araçda nasıl 2 den 3 e geçerken debriyaja basınca araba bir yavaşlar gibi buda aynen öyle, test etmen bütün sorularını cevaplayacakdır bence
Bu konu hep üste kalsın.
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
Bu konu hep üste kalsın.
Kesinlikle.
Zaten şu Alfa ve diğer test yazılarını bitireyim, bu başlığa da ekleyeceğim Taymcım.
Hepimizin ciddi emeği var bu konuda.
Alfa testini sabırsızlıkla bekliyorum abi.
Haluk Abi, Ankarada'yım ben bu arada yılbaşından sonra müsait vaktin olursa bir görüşme ayarlamak lazım ;) Tabii, teklifin bütün Ankara ekibi için geçerli. Utku, Görkem, Anıl ve (kusra bakmasınlar) adını diğer hatırlayamadıgım arkadaşlar
quote:
Orijinalden alıntı: Janjan
Haluk Abi, Ankarada'yım ben bu arada yılbaşından sonra müsait vaktin olursa bir görüşme ayarlamak lazım ;) Tabii, teklifin bütün Ankara ekibi için geçerli. Utku, Görkem, Anıl ve (kusra bakmasınlar) adını diğer hatırlayamadıgım arkadaşlar
hatırlamasan da(ki normaldir tanışmıyoruz) beni be ekleyebilirsiniz
ismim Can:)
quote:
Orijinalden alıntı: Janjan
Haluk Abi, Ankarada'yım ben bu arada yılbaşından sonra müsait vaktin olursa bir görüşme ayarlamak lazım ;) Tabii, teklifin bütün Ankara ekibi için geçerli. Utku, Görkem, Anıl ve (kusra bakmasınlar) adını diğer hatırlayamadıgım arkadaşlar
Yilbasindan sonra finallerim basliyor. iki bucuk hafta cok yogun gecicek. bana uyan bir tariholursa gelmeye calisirin. :)
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
zaten tdi dsg jettayı beğenmiyorum hem fiyatı astronomik oldu hem de malzeme kalitesini kırdılar ve üstüne üstlük 105 beygir pek hoş durmuyor.. DSG'den bi farkı var mı peki böyle sürüş konforunda falan EDC ve powershift'in?
-edc'nin 1'den 2'ye gecisi daha hissedilir
-dsg'de zaman zaman ilk kalkislarda titreme oluyor
-kick downlarda edc daha sarsintisiz
-ikisi de robotize oldugu icin zaman zaman kararsizlik oluyor
-redline da vites yukseltmelerde dsg bana biraz daha sarsintili gibi geldi
bunlar disinda vites varmis yokmus pek hissedilmiyor.
benim tespitlerim bunlar.
Bunlara ek olarak DSG'de aracı kaldırırken gaza basınca hemen hareket etmiyor araç, yarım saniye-bir saniyelik bir boşluktan sonra hareket ediyor. Bu dar mesafelerde park ederken sorun yaratmıştı bana. Diğerlerini kullanmadım ama onlarda yok diye biliyorum.