< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered {PC ANA KONU} {Çıktı/2025} (6. sayfa)





-
-
Şüpheye düşsem de "All will be revealed..." da biraz çıkacak havası veriyor.
-
Zaten ileri tarihde çıkacağını söylerlerse büyük hayal kırıklığı olacak herkes için
X'te yayın bildirimini yaptıklarında ve haber medyaya ilk dakikasında yayılmaya başladığında reddit çöktü bi 5-10dk patlak kaldı. Muazzam bir hype var, gerçi adamların suçu yok bu kadar heyecanlanmamız bizim hatamız ama yine de yarın çıkarsa kaymak olur
-
Clair Obscur'a yazık oldu valla.
-
Youtube videosunu tıkladığında şu yazıyor. "All will be revealed...."
Bende yarın yayınlanacağını düşünüyorum ama yayınlanmasa bile çok da önemli değil. Daha cilalı sorunlarından arındırlımış bir oblivion remake görmeyi tercih ederim. Aslında asıl soru şu olmalı; " Bir gün morrowind'i de görebilecek miyiz?" (:
-
Ben morrowind i daha çok severim aslında. Ancak yeni nesil bebeler hayatta becerip oynayamaz 😀
Şimdi her oyunda map te her şeyin yeri belli. Morrowind öyle miydi? Seyda neen in kuzeyinde bilmem ne nehrinin yakınındaki mağarada diye marker olmadan oynardık. Keşke remake olarak gelse o da 🙂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de ona göre ayarlamıştım takvimi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Morrowind'i zaten oynayamazlar hocam staminaları yetmez. :) Şaka bir yana benim tek korkum konsolcular yüzünden oyunun özünü kaybetmesi gerçeği. Oblivion remake'in bile arayüzünü gamepad için tasarladılarsa cidden üzülürüm. Konsolcular oynayacak diye çıkan her tes serisi crpg'den uzaklaşıyor ve basit oyunlar haline geliyor. Bu yüzden bethesda'ya çok kızgındım. Gerçi microsoft satın alımından sonra(malum xbox) bu gerçeği kabullenmek lazım ama yine de bg3'den sonra todd'un söyledikleri beni yine de umutlandırıyor.
-
Controller desteği şart hocam. Pc'de oynayacak biri olarak söylüyorum. Bu devirde böyle oyuna controller desteği olmalı. Tabii oyunun tasarımı düzgün yapmaları lazım o ayrı.
-
Hocam işte bu Controller desteği yüzünden skyrim'i hatırlayabilirsin. Envanter yönetimini, oyunun basitleştirilmesini o dönem yaşanan tepkileri.. Çünkü controller seni sınırlandırıyor. Bu da bir noktadan sonra oyunun sınırlandırılması demek. Özetle bir klavye de kaç tuş var bir controller'da kaç tuş var.. Oyun da ister istemez buna göre tasarlanıyor. Skyrim'in orjinal arayüzüne baktığında ne demek istediğimi daha iyi anlayacağını umuyorum.
-
Bu geliştiricinin kolaya kaçması biraz. İkisine ortak değil ikisine özel ayarlama yapmaları gerekiyor. Yapan yapıyor yani. Ben mesela tps ve controller ile oynamak istiyorum bunu sunmalı ama bunu yaparken km tarafını geriye atmamalı. Ortak değil, ayrı düzen yapmalı. Umarım öyle olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İşte o ortak yola ulaşmak için bir şeylerden fedakarlık yapmak gerekiyor. Bende bundan bahsediyorum. Bu fedakarlıklar da oyunun özünü bozuyor malesef.. Çünkü ayrı düzen yapmak neredeyse imkansız. Birinde 40 tuş var birinde 10 tuş var. 10 tuşla aynı anda 40 farklı senaryoya hızlıca ulaşabileceğin bir yol malesef olmuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 21 Nisan 2025; 20:29:46 > -
Fedakarlığa veya oyundan kırpmaya hiç gerek yok hocam aslında. Bunun en büyük örneği Baldur's Gate 3. Klavye fareyle oynarken gamepade geçerseniz oyunun arayüzü bir anda değişiyor ve gamepade uygun hale geliyor. Tekrar klavye mouse'a geçince daha detaylı arayüzle devam ediyorsunuz. Oynayanlar ne demek istediğimi anlayacaklardır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet o aklıma geldi benim de. Yapan yapıyor derken bunu kastettim. Oyun konsola da geliyor zaten. İşini yapmaları lazım düzgün. Umarım pc'ye de gelir controller desteği o yüzden. Bir sürü insan var öyle oynamayı tercih edecek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam bg3 turn based bir oyun temelde. Oyun aksiyon odaklı olsaydı olabileceği en iyi senaryo Rtwp olurdu ki bu aslında sürekli oyunu durdurmak demek.. (iyi bir strateji kurmak istiyorsanız) Yani bir nevi turn based'a dönüşüyor diyelim sizin anlayacağınız şekilde. Yani oblivion gibi sürekli aksiyon halinde olan bir oyun olsaydı da hack and slash'e dönüşüyor gibi olurdu. Yani aksiyona kaydıkça yapabilecekleriniz yavaş yavaş sınırlanmaya başlıyor. Pc için tasarlanan bir oyunla konsol için tasarlanan bir oyunu bir tutmak ne kadar mantıklı kararı size bırakıyorum :)
-
bu aralar oyunsuzluktan kırılıyorum zaten umarım güzel cilalamışlardır.
Şöyle hardcore bir RPG keyfi yapalım
-
Hocam oblivion çok da hardcore rpg sayılmaz ama yine de güzeldir. :) Konuyu dağıtmamak adına;
Yarın oyuna başlayacaklar için en önemli ipucunu veriyorum. Oyunun en iyi kılıcını umbra'yı öldürerek kazanabilirsiniz. Aynı zamanda güzel bir umbra set (Ebony armor) elde edeceksiniz lakin umbra kolay lokma değildir. Hele ki oyunun başlarında neredeyse imkansız.. Zaten ilk karşılaştığınızda sizi efendice uyaracaktır. (: Bu yüzden onunla dövüşe başlamadan önce yaratıcılığınızı kullanmanız gerekiyor. Bulunduğu nokta imperial city'ye çok yakın bir yer ve arada sadece bir ırmak olduğunu hatırlıyorum. Size gerekli olan tek şey ise hızlı yüzme iksiri.. Kendisinin level olarak yüksek olduğu için sizden hızlı koşuyor olacak. Bir şekilde ırmağa ulaşıp "hızlı yüzme iksirini kullanarak" onu imperial city'ye çekerseniz tüm guard'lar kendisine saldıracak. Siz ise güvenli bir evin çatısına çıkıp ölmesini bekleyebilirsiniz. Sonra elinde kılıcı ve seti alıp oblivon diyarını daha rahat gezebilirsiniz.. Siz level atladıkça str..vb gibi dinamiklerden dolayı kılıcın hasarının da arttığını fark edeceksiniz. Özetle kılıcın base hasarı en yüksek kılıçlardan biri diye hatırlıyorum. Bunun dışında bir önemli bilgi de oyunda ölümsüzlüğe yakın bir güce ulaşabiliyorsunuz aslında. Bunun nedeni ise bazı itemler'ın damage reduce by% olayı olması. Yani hasar hiç almıyorsunuz hatta bazı itemlerla düşmanlar size vurunca kendileri hasar alıp ölmeye başlıyor. Bu gibi özel itemlerden birinin bir yüzük olduğunu diğerinin ise bir kalkan olduğunu hatırlıyorum. Bu tür itemlerın bazılarını da görevlerde bulacaksınız.
Ayrıca bazı itemler random düşüyor. Yani sürekli aynı dungeon'a girip istediğiniz bir item'ı düşürme ihtimaliniz var. Bu yönüyle diablo2'ye benziyordu. Mesela görevde bulduğum bir yüzüğün aynısını bir dungeon'da da bulabilmiştim. Yani leveliniz biraz yüksek olması da gerekiyor elbette.
Sorularınız olursa da hatırladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım elbette. Tabi bu bahsettiğim orjinal oyunla ilgili bilgiler.. Remake de ne olacak bende sizinle birlikte göreceğim. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 21 Nisan 2025; 21:33:41 >
-
Kaynak tahmin ama şöyle bir bilgi düştü. Oyunun sistem gereksinimleri;
pcgamebenchmark
Elder Scrolls Oblivion remastered system requirements forecast for PC and laptop - Can I Run It? - PCGameBenchmarkhttps://www.pcgamebenchmark.com/oblivion-system-requirements
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 21 Nisan 2025; 23:39:26 > -
UE5 oyunları genel olarak böyle onu yazmışlar gibi. 1080p 60 içindir bunlar native olarak. Oyunun esas işi cpu ile olacaktır diye düşünüyorum. Yarın 18'de event, 19 gibi de çıkış bekliyorum.
Kafalarda şimdi fiyat var tabii. 60 olur bizde 35-40 gelir diyorum bölgesel fiyattan.
-
Benim tahminim ülkemizde 42 dolar olacağı.. Awoved ve Starfield'da 42'den satılıyor ülkemizde. Tabi gönül ister ki 30 dolar olsun (: Globalde dediğin gibi 60 dolar civarında olur.
Sistem gereksinimleri ne kadar oyunu optimize ettiklerine bağlı bir durum. Genelde yapımcılar (pc için) Steam donanım anketini ciddiyete alırlar.. Çünkü ulaşabilecekleri insan sayısını belirler bu belli açılardan. Ekran kartının min 1060 olması bence mantıklı görünüyor. Eğer oyun port değil de arkaplanda çalışan bir oblivion mantığında olacaksa işte o zaman cpu devreye giriyor. Hiç bir şey bilmediğimiz için anca tahminlerde bulunabiliyoruz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X