< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _EsmeR -- 5 Temmuz 2020; 17:8:59 > |
The Long Dark (2017) [ANA KONU] #Türkçe (79. sayfa)
-
-
Zor seviyede 98. gündeyim. Gizemli gölde ve tatlı vadideki tüm kaynakları bitirdikten sonra sahil yoluna geçtim. Sahil yolunda paletleri kırarak sürekli balık pişirdim su kaynattım. Pişirme, balık tutma seviyem 5 oldu. Ateş yakma seviyem 5'e yaklaştı.Ayı postundan 2 mont, geyik derisinden 2 pantolon, bir ayakkabı yaptım. Ateş yaktığınızda közlenmiş kömürleri al deyip haritaları bölge bölge açabiliyorsunuz.
Şimdi tek sıkıntım kibrit. Bu haritadan ayrılmak da istemiyorum. Büyüteç( mercek) ile ateş yakıldığı söyleniyor. Ben yapamadım bilen varsa paylaşırsa çok sevinirim. -
Dışarıda yakabiliyorsunuz sadece büyüteç ile, gündüz ve açık olmalı hava. -
Büyüteç de var ha hmm -
Bu oyunda otomatik yürümeyi beceremedim bir türlü arkadaşlar bilen var mı? Z'ye basıyorum ama hiçbir şey olmuyor. -
Ayarlardan aktif etmeniz gerekiyordu sanırım
-
Tamamdır çok teşekkürler.
-
Episode 4-5 gelsede oynasak yaa
-
Hinterland Geliştirici günlüğü paylaşmış
-Hallowen özel 'ESCAPE THE DARKWALKER' etkinliği gelcekmiş
-Aralıkta Hayatta Kalma Modu Güncellemesi -> Arayüz Geliştirmesi + Birkaç yeni eşya + 'Ash Canyon' adlı yeni bir bölge eklenecekmiş.
Episode 4 2021'e ertelenmiş :( (COVİD sebebiyle)
Okumak isteyen:
https://store.steampowered.com/app/305620/The_Long_Dark/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jutdxx -- 20 Ekim 2020; 23:21:25 >
-
Oyun indirimde aldım ama hangarda sağ sola bakınırken veya uçuşa hazırlanırken bilgisayarı resetliyor?
-
ilk önce ateşin sönmemesi için ağaçlık yada bi kaya arkası bul orada ateşin arkasnıda uyu eğer biri saldıracaksa ateşi görüp gider
-
The Long Dark Epic games'te şu an bedava, kütüphanenize eklemenizi öneririm.
-
Oyunu bugün yükledim. Ara sahnelerde ve başlangıçta siyah ekran hatası alıyorum. Çözümü bilen var mı?
-
Bende the long dark acemiliğinde korucu modunda 36 gün yaşadım önemli olan
1. Tüfek bul (mermini boşa harcama hayvanları kafasından vurmaya çalış gövdesine vurduysan yine vurup mermi harcama diğer gün dışarı çık karga neredeyse leş oradadır bide tüfek temizleme kiti bul yoksa tüfek tutukluk yapar ayrıca tutukluk yaptığında bir mermi yere düşer onu yerden al)
2.
-
Hastalıklar & Yaralanmalar
Kan Kaybı
Kan kaybı; kurt veya ayı saldırısı ardından ya da dağcılık halatından düşmeyle oluşur. Her saat başı karaktere %30 kondisyon kaybettirir ancak bandaj ile tedavi edilebilir.
Zedelenme
Zedelenme; bir kurt saldırısı sonrasında ya da düşmelere bağlı olarak oluşur. Kondisyona %'lik etki eder ancak direkt tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyulmaz. Kendiliğinden iyileşir.
Yanık
Yanık; bir kamp ateşi üzerinde durulması veya üzerinden geçilmesiyle oluşur. Kondisyonu en fazla %75 seviyesine indirir. 30 saat içerisinde kendiliğinden iyileşebilir.
Kabin Ateşi
Kabin Ateşi; Oyun içerisindeki 6 günün sadece iç mekanlarda geçirilmesiyle ortaya çıkar. Ortaya çıktığında 24 saat boyunca iç mekanlarda zaman geçirme ve uyuma yetisi engellenir.
Dizanteri
Dizanteri; arıtılmamış su içilmesiyle gerçekleşir. Her saat başı%4 kondisyon kaybettirir. 2 antibiyotik, 2 litre arıtılmış su ve 10 saat dinlenme ile iyileştirilebilir.
Gıda Zehirlenmesi
Gıda Zehirlenmesi; kondisyonu %20'nin altında olan yiyecekler ve arıtılmamış su tüketilmesi ile ortaya çıkabilir. 2 antibiyotik ve 10 saat dinlenme ile iyileştirilebilir.
Hipotermi
Hipotermi; ince buzun kırılıp suya düşülmesi veya iki saat boyunca ısı değerinin donma noktasında seyriyle ortaya çıkar. Sıcak gıda tüketerek ve alanlarda kalarak iyileştirilebilir.
Soğuk Isırığı
Soğuk Isırığı; dış mekanlarda geçirilen zamana bağlı olarak, giyisi koruması olmayan bölgelerde veya yetersiz olan bölgelerde ortaya çıkmaktadır. Sıcak alanlarda kalarak iyileştirilebilir.
Enfeksiyon Riski
Enfeksiyon Riski; kan kaybı ile birlikte ortaya çıkar. Risk, %50'den başlar ve ilk yardım uygulanmazsa saat başı %5 artar. Antiseptik ve bandaj ile iyileştirilebilir.
Enfeksiyon
Enfeksiyon; açık yaralanmalar dezenfekte edilmediğinde ortaya çıkar. Oyuncuya saat başı %5 kondisyon kaybettirir. 2 antibiyotik ve 10 saat dinlenme ile iyileştirilebilir.
Yırtık
Yırtık; kurt mücahadelesi sırasında ortaya çıkar. Direkt olarak tedaviye ihtiyaç duyulmaz ve kendiliğinden iyileşir.
Parazit Riski
Parazit Riski; kurt ve ayı eti tüketildiğinde ortaya çıkabilir. Takip eden her et tüketiminde risk %1, %4 ve %5 şeklinde katlanarak artar.
Parazit
Parazit; parazit riskinin iyileştirilemediği durumlarda takiben ortaya çıkar ve 50 gün içerisinde öldürür. 10 gün boyunca günde bir kez iki doz antibiyotik kullanarak iyileştirilebilir.
Ayak Bileği Burkulması
Ayak Bileği Burkulması; yüksek bir yerden düşmeyle veya ağır bir yük ile uzun süre yürümeyle oluşur. 2 ağrı kesici ya da 4 saatlik dinlenmeyi takiben iyileştirilebilir.
El Bileği Burkulması
El Bileği Burkulması; yüksek bir yerden düşmeyle veya ağır bir yük ile uzun süre yürümeyle oluşur. 2 ağrı kesici ya da 2 saatlik dinlenmeyi takiben iyileştirilebilir.
● Tedaviler & İyileştirmeler
Kan Kaybı
Bandaj uygulanır.
Zedelenme
Kendiliğinden iyileşir.
Yanık
Bandaj uygulanır ve ardından iki ağrı kesici veya bir bardak kuşburnu içilir.
30 saat içerisinde kendiliğinden iyileşebilir.
Kabin Ateşi
Kendiliğinden iyileşir.
Dizanteri
İki adet antibiyotik veya bir bardak reichi çayı içilir, takiben 2.0 litre temiz su içilir ve 10 saat dinlenilir.
Gıda Zehirlenmesi
İki adet antibiyotik veya bir bardak reichi çayı içilir ve takiben 10 saat dinlenilir.
İlerleme sürmüyorsa ve ilk yardım uygulanmadıysa, 18 saat sonra kendiliğinden iyileşir.
Hipotermi
Sıcak alanda zaman geçirerek, kendiliğinden iyileşir.
Soğuk Isırığı
Sıcak alanda zaman geçirerek, kendiliğinden iyileşir.
Enfeksiyon Riski
Bandaj uygulanarak risk %25 oranında indirilebilir.
Antiseptik uygulanarak risk %40 oranında indirilebilir.
Enfeksiyon
İki adet antibiyotik veya bir bardak reichi çayı içilir ve takiben 10 saat dinlenilir.
Yırtık
Kendiliğinden iyileşir.
Parazit Riski
Risk ortaya çıktıktan sonra et tüketilmez ise kendiliğinden iyileşir.
Parazit
10 gün boyunca, her gün iki antibiyotik veya bir bardak reichi çayı içilir.
Ayak Bileği Burkulması
İki ağrı kesici içerek iyileşir.
4 saat dinlenme ile iyileşir.
El Bileği Burkulması
İki ağrı kesici içerek iyileşir.
2 saat dinlenme ile iyileşir.
Yorgunluk Azaltımı
Yorgunluk Azaltımı; bir fincan kahve içerek sağlanır. Bir saat boyunca etki eder, yorgunluğun azalmasını engelleyerek harcanan enerjiyi yarı-yarıya dengeler.
Geliştirilmiş Dinlenme
Geliştirilmiş Dinlenme; bir bardak bitki çayı içerek sağlanır. Uykudayken 6 saat boyunca %2 kondisyon artısı sağlar.
Isınma
Isınma; sıcak yiyecek veya içecek tüketerek sağlanır. İki saat boyunca etkilidir ve 4 derece vücut ısısı artışı sağlar.
● Kıyafetler: Genel Bilgi
Kıyafetler, karaktere sıcaklık bonusu ve rüzgar geçirmez bonusu ekleyerek dış kaynaktan ısı sağlar. Sadece en dıştaki kıyafet rüzgar geçirmez bonusu sağlar, bu yüzden kıyafetlerde en dış katmana rüzgar geçirmez bonusu en yüksek kıyafeti giymelisiniz. Buna ek olarak koruma ve su geçirmezliği de göz önünde bulundurmalısınız. Ayrıca giydiğiniz kıyafetler, karaktere ağırlık olarak etki edecek ve depar kabiliyetini azaltacaktır/arttıracaktır.
Sıcaklık bonusu sabit bir efekttir. Giydiğiniz kıyafetlerin türü, giyim şekli, kondisyonu ve miktarına göre değişmektedir. Her kıyafetin etki ettiği farklı bir alan bulunmaktadır. Soğuk ısırığı ve hipotermi riskinden korunmak için karakterinizin vücudunda açık bölge bulunmamalı, olabildiğince sıcaklık ve rüzgar geçirmez bonusu yüksek kıyafetler giymelisiniz.
Dışarıda geçirdiğiniz ve kar üzerinde yürüdüğünüz vakit boyunca kıyafetleriniz ıslanmaya başlayacaktır ve bu size olumsuz etki olarak geri dönüş sağlayacaktır. Isı ve hareket kaybına maruz kalırken, hastalık riskini de arttıracaktır. Kıyafetlerinizi iç mekanlarda vakit geçirerek ya da ateş kenarında oturarak kurutabilirsiniz.
Rüzgar geçirmez bonusu, giydiğiniz en dış katmandaki giyisinin kondisyonu ve türüne göre değişmekte olan bir etkendir. Karakterinizi dış mekanlarda maruz kalacağınız rüzgardan koruyarak iç ısıyı sabit tutmaya yardımcı olacaktır.
Koruma, kıyafetlerinizin sizi karşılaşacağınız kurt veya ayı saldırıları ile yüksekten düşme, ince buzun kırılması ve hafif zedelenmelere karşı koruyacak dış katmanın yüzdelik dilimini gösterir. Ne kadar kalın ve kaliteli kıyafetler giyerseniz o kadar koruma yüzdesi artacaktır ancak depar kabiliyetinize olumsuz etki edecektir.
Depar, karakterinizin üzerindeki kıyafetlerin ona karşı uyguladığı ağırlık engelini gösterir. %100'lük bir depar seviyesi karakterinizin normalden uzun süre tam kapasite koşabileceğini belirtir. Giydiğiniz kalın kıyafetler yüzdelik dilime eksi etki eder.
Kıyafetlerinizi kurutulmuş deri ve kumaş ile, olta takımı veya dikiş kiti yardımı ile onarabilirsiniz.
● Kıyafetler: Kafa
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Eldivenler
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Gövde(İç Giyim)
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Gövde(Dış Giyim)
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Bacak(İç Giyim)
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Bacak(Dış Giyim)
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Ayak(Çoraplar)
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Ayak(Ayakkabılar ve Botlar)
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● Kıyafetler: Aksesuarlar
NameWeight(kg)Warmth(C)Windproofing(C)Waterproofness(%)Protection(%)Mobilty Penalty(%)İsimAğırlık(kg)Sıcaklık Bonusu(C)Rüzgar Geçirmez Bonusu(C)Su Geçirmezlik(%)Koruma(%)Depar Etkisi(%)
● İlk Yardım Malzemeleri
İlk Yardım malzemelerini yaralanmalarda ve hastalıklarda kullanabilirsiniz.
Doğal ve yapay olarak ikiye ayrılmaktadırlar.
● Doğal ilk yardım malzemeleri; orman asması liken bandajı, reichi mantarı ve kuşburnudur.
● Yapay ilk yardım malzemeleri; antibiyotik, ansiteptik, bandaj, acil durum uyarıcısı ve ağrı kesicidir.
(( Su Arıtma Tableti, ilk yardım malzemesi olmasa da bu kategoriye girmektedir. ))
Antibiyotik
Antibiyotik; gıda zehirlenmesi, parazit, enfeksiyon ve dizanteri durumlarında kullanılabilir.
Antiseptik
Antiseptik; kurt veya ayı saldırılarından sonra enfeksiyon riskini kaybetmek için bandaj ile birlikte kullanılır.
Bandaj
Bandaj; çeşitli yaralanmalarda ve burkulmalarda kullanılabilir.
Acil Durum Uyarıcısı
Acil Durum Uyarıcısı; kullanıldığı andan itibaren bir dakika boyunca sınırsız bir şekilde koşmanıza veya tırmanmanıza olanak sağlar. Ayrıca kondisyonunuzu %15 arttırır ancak etkisi geçtikten sonra yorgunluğunuzu en yüksek seviyeye çıkartır.
Orman Asması Liken Bandajı
Orman Asması Liken Bandajı; enfeksiyonlara karşı kullanılabilir.
Ağrı Kesici
Ağrı Kesici; çeşitli burkulmalarda ve yaralanmalarda kullanılabilir.
Reichi Çayı
Reichi Çayı; antibiyotik ile aynı görevi gören doğal ilk yardım malzemesidir.
Kuşburnu
Reichi Çayı; ağrı kesici ile aynı görevi gören doğal ilk yardım malzemesidir.
Su Arıtma Tableti
Su Arıtma Tableti; bir adet su arıtma tableti = 1 litre içilebilir su prensibine dayalı, kirli suyu içilebilir suya çeviren tabletlerdir.
-
4.bölümü kisa yapmişlar hikaye olarak cogu zaman yolda geçiyor.Umarim 5.bölümü cok beklemeden gelir. -
oyuna sıfırdan başladım. 2. bölüme yeni geldim, ama 1.bölümdeki ninenin evinde bir sürü eşya bıraktım, 2.bölümden 1. bölüme geçiş var mıdır? yoksa oradaki eşyalar gg mi?
-
quote:
Orijinalden alıntı: EnergyHill
4.bölümü kisa yapmişlar hikaye olarak cogu zaman yolda geçiyor.Umarim 5.bölümü cok beklemeden gelir.Bu yorumu aramak için geldim. Bana da çok kısa geldi. 5. bölüm son olacak sanırım bu kadar kısa olmaz tahminen
-
Doğal seçilim hocam, geçmiş olsun.
Long Dark'ın gerçeği başınıza gelse, uyuyakalacaktınız demek
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-2BBF65CCCDoğal seçilim hocam, geçmiş olsun.
Long Dark'ın gerçeği başınıza gelse, uyuyakalacaktınız demek
Katılıyorum.
Bu da oyuna dahil bence.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X