Şimdi Ara

The Voodoo5 6000 Reviewed

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=413
    yukaridaki linkte Voodoo5 6000'in benchmark skorlari var. hakkaten dev bir kart ve hakkaten zamanina gore iyi bir kart (olacakmis az daha, eger piyasaya cikabilseymis)



  • bi yerde de voodoo rampage in calisan tek protopinin reviewi vardi. test yayinlamamislar ama 4 islemcili voodoo 5 6000 den cok daha hizli oldugunu soyluyolardi. memory bandwithi 12.8 GB/s imis. zamaninda cikabilseydi o zamanlar nvidia nin high end karti olan gforce3 ten cok daha iyi performans verebilecegi soyleniyor.
  • Babamın kız kardeşi olsa halam olurdu[bore]
  • [evlol]
  • [spr]
  • kesker bune boyle yaaa halanmı yok abı senın uzulme yaa :))
  • Kesker +1..

    Uzatmaya hacet yok.. Ksapitalist düzenin cilveleri işte.. V2 bile Vice Cityi psikopat oynayabilirdi.. Ama artık garanti verme ve üzerine yeni teknolojiler gömmek olanaksızlaşmış..Commodore kadar da esnek değildi ne yazık ki..(Bkz: PPC DDRlı Turbokartlar ve Zorro expansionlar)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • o yıllarda t&l desteğini nvidia geforge 256 ve tnt2 ultraya ekledi ileriyi düşünerek s3 ten bu tekniği satın aldı 3dfx başkaldırdı bunu bu desteği gpu dan yoksun bıraktı ve inatla kartı agp 2x üretti sonuc 3dfx bitti
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>o yıllarda t&l desteğini nvidia geforge 256 ve tnt2 ultraya ekledi ileriyi düşünerek s3 ten bu tekniği satın aldı 3dfx başkaldırdı bunu bu desteği gpu dan yoksun bıraktı ve inatla kartı agp 2x üretti sonuc 3dfx bitti<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    offf offfffff bu kadar yanlış bilgileri nerden duyuyosunuz....
  • tnt2de t&l olsaydi keske...
  • dikkatlice oku TNT2 ULTRA kelimesi geciyor ayrıca s3 texture compression ada sahip ultralar normal ve m64 modellerinde yok sanırım pek bilgin yok ultra tnt ler konusunda riva128 cipinden beri bilirim nvidia ları
  • GF256 dan önce HW T&L yoktu..s3TC de sadece Ultralarda vardı.3dfx ise piyasa trendii takip etmek yerine yeni denemelere koyuldu.. sağduyulu bir mimariyle çip üretti.. Ama Gerek developerlar gerekse piyasayı etkileye diğer etmenlerde evdeki hesap çarşıya uymadı ve düşen hisselerden de fırsat bulan nvidia 3dfx i HAM YAPTI..

    Aynı şekilde uzun süre atak yapamayan S3 ü de VIA HAM YAPTI !!Şimdi bir yığın SuperSavage prosavage görebiliriz KT400lerde..

    DeltaChrome ve UniChrome VIA adı altında S3 teknolojileriyle inşallah yine gelecek.. nVidia ya talim..
  • acharad +1
    balcovacim GF'tan once T&L yoktu. senin dedigin sey s3tc olmasin? hadi bye [bye]
  • +1 gf'dan önce t&l yoktu
  • elinde 2000 yılı cip sayıları olanlar araştırsın ekran kartlarının bulunduğu test bölümünde görücekler ben öğrendiklerimin arkadasındayım s3 te compression elbette var hatta anti alasing desteği verdiğini iddia eden ilk beta sürüm testlerini yayınlamışlardı cip dergisinde
  • ilk T&L destekli GPU GeForce256'dır. Yanlış bilgi yazmışlar Chip'te o zaman.

    Anti-Aliasing, sürücüler yardımıyla her karta entegre edilebilir ama donanımsal olarak ilk FSAA sunan GPU VSA-100'dür
  • Anaxarxes haksız sayılmassın dediğin gib tüm sahnede kenar yumusatma tekniğini voodoo4 cipi vsa 100 başardı ancak bu gercek Anti-Aliasing değildi farklı bir method ile kenarları bulanıklaştırma tekniğini kullandılar tam anlamıyla buna ilk destek geforge256 dan gelmişti beta bir sürücüyle aşırı problemler yaşandığınıda belirtiyordu aynı sayıda cip dergisi ve o zamanlar registry de küçük birde değişiklik yapmak gerekiyordu Anti-Aliasing den faydalanmak için herşey biyana tüm uğraşlar sadece opengl arabirime destek veriyordu ve o yıllarda bile öneri olarak bu desteği 700-800 cpu sahiplerinin acmalarını öneriyolardı
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>Anaxarxes haksız sayılmassın dediğin gib tüm sahnede kenar yumusatma tekniğini voodoo4 cipi vsa 100 başardı ancak bu gercek Anti-Aliasing değildi farklı bir method ile kenarları bulanıklaştırma tekniğini kullandılar tam anlamıyla buna ilk destek geforge256 dan gelmişti beta bir sürücüyle aşırı problemler yaşandığınıda belirtiyordu aynı sayıda cip dergisi ve o zamanlar registry de küçük birde değişiklik yapmak gerekiyordu Anti-Aliasing den faydalanmak için herşey biyana tüm uğraşlar sadece opengl arabirime destek veriyordu ve o yıllarda bile öneri olarak bu desteği 700-800 cpu sahiplerinin acmalarını öneriyolardı<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    balcova:

    Kızma bana ama çok yanlış bilgiler bunlar. Nerden duyduysan ya da okuduysan yanlış olduğunu yüzde 100 söyleyebilirim.

    3dfx VSA-100 ( Voodoo Scalable Achitecture ) işlemcisi dünyadaki masaüstü PC pazarına yönelik tasarlanmış Full-Scene Hardware Anti-aliasing'i ilk sunnan işlemcidir.

    Bu işlemcinin piyasaya çıkmasından sonra nVidia da FSAA'nın donanımsal olarak değil de yazılım ile yapılabileceğini göstermek için sürücülerin içine FSAA ekledi ve böylece GeForce256 da FSAA'ya kavuştu.

    GeForce256 ve GeForce2 işlemcili hiçbir kart donanımsal olarak Anti-Aliasing yapamaz! Bu işlemi CPU'ya yaptırırlar.

    nVidia'nın ilk gerçek donanımsal FSAA'ya sahip GPU'su NV20'dir, yani Geforce3.

    3dfx'in kullandığı metod RGSS'dir yani Rotated Grid Super Sampling. Bu metodta belli bir pixelin etrafında x sayıda sub-pixel oluşturulur ve bu sub pixeller kendi eksenlerinde dönerek renk yumuşatmasını sağlarlar. 2x, 4x veya 8x şeklinde olabilir. Super Sampling'in tek kötü yanı doldurma hızını kullanılan sub-pixel miktarına göre düşürmesidir. Voodoo5 6000, 1.33Gpixel/GTexel doldurma hızına sahiptir ve 8x RGSS FSAA kullanıldığında bu dollurma hızı 166Mpixel/Mtexel'e düşer.

    GeForce3 ise doldurma hızından bağımsız ama görüntü kalitesini iyileştirmede RGSS kadar başarılı olamayan OGMS yani Ordered Grid Multi Sampling'i kullanır.

    GeForce4 ise 4xs metodu seçildiğinde OGMS ve RGSS'yi birleştirerek kullanır.




  • abi cıksaydı ii olucaktı felan diyorsunuz da 4 tane grafik islemcisi birden bulunduran hatta bunları calıstırmak icin ayrı kendıne has bır power la gelen bir kartın kendi halınde takılan sessız sakın bir karttan daha ii olması gerekmiyormuydu sızce. bence olması gereken oldu ...
  • hayır hayır arkadaşım yannış bilgi veriyorsun 2000 yılından bazı seriler elimde ve yaptığım bir araştırmada (chip 2000 sayı sayı mart sayfa 128) aynı bahsettğim üzere gercek render üzerine değilde kenar bulanıklaştırma tekniğinden bahsediliyor voodoo nun vsa100 cipi konusu üzerine ve bahsedilen t-bufferden yüksek fillrate rağmen t&l ünitesinin eksikliği yüzünden 166 ile 183 mhz de calışan 2 farklı vsa100 cipinin saniyede maksimum 333 ile 366 megapixellik bir fillrate oranı olduğu görülüyor hemen arka sayfada yazılanı tam olarak buraya taşıyım "t-buffer vsa100 chip inin YAZILIMSAL üstünlünü kullandığı için teknik özellikler bakımından hardware t&l teknolojisi kadar etkili değil" görüldüğü üzere software yani arkadaşım konu o kadar uzunki bu konu 94. sayfadan başlıyor ve pixel pipeline dan tut ramdac ile ilgili tüm bilgilere kadar hatta s3 ün geliştirdiği tekniğe karşılık 3dfx in fxt1 tekniği bile bu sayfalarda tüm içeriği okuyup yanlışlarını buradan giderebilirsin değerli arkadaşım saygılarımla

    (gf3 konusuna gelince nv20 ler cok eski mimari değiller bunlarla neden karşılaştırma vsa100 ü karşılaştırma yaptın anlam veremedim nv17 den sonra super sampling yöntemi değilde accuview teknolojine gecildi bunu mx440 sahipleride bilirler )

    saygılarımla




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.