Şimdi Ara

tiptronik yardım lütfen...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. 2000 model passat1.8T tiptronik aracım var. yeni aldım. tiptronik çok keyifli fakat bana çok kullanmamamı önerdiler. Aksi halde şanzuman ömrünün kısalacağını söylediler. Ayrıca vitesteki 4 3 2 kısımları hangi hallerde kullanılıyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..



  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Triptronic vitesi çok kullanma derken zannediyorum manuel modda fazla kullanma dediler. Aracınızdaki şanzıman tam otomatik triptronic bir şanzımandır.Yani yarı otomatik değil. Bu nedenle manuel modda kullanırken devir geldiğinde aracınız vitesi siz yükseltmesenizde otomatik olarak yükseltecektir. Bu noktada şanzıman kısa ömürlü olur vs. gibi bir durum söz konusu değil.Şanzıman için tehlikeli olan araç hareket halindeyken vitesi "P" veya "N" konumuna almaktır.

    Gelelim diğer sorunuza. Aracınızdaki 4-3-2 konumlarını tek tek açıklamaya çalışayım

    4- Dağlık arazilerde sürüş konumu
    4. vites konumu, D konumunun 4. ve 5. vitesler arasında sık değiştirme yaptığı durumlarda kullanılır. 4. konuma gelmek için vites kolundaki kilit düğmesine basılır. motor yüküne ve veya sürüş hızına bağlı olarak 1,2,3,4. viteslere araç otomatik olarak geçer veya düşürür. 4. konumda 5. vitese geçmez. Bu gaz pedalı bırakıldığında motor freni etkisini artırır.

    3-Dik yokuşlarda vites konumu

    Bu konum, uzun tırmanma ve inişler için uygundur. Yine motor yüküne ve veya sürüş hızına bağlı olarak 1,2,3.viteslere araç otomatik olarak geçer veya düşürür. 3.konumda 4. ve 5. vitese geçmez.

    2-Çok dik yokuşlarda vites konumu
    araç bu konumda sadece 1. ve 2. viteslere geçer. Bu şekilde maksimum frenleme etkisi sağlanır. "2" konumunda eğer varsa hız sabitleyici kullanılmaz.

    umarım faydalı olmuştur kazasız sürüşler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kickboxmuaythai -- 30 Ekim 2008; 0:38:14 >




  • Detaylı anlatımınız için çok teşekkürler. Çok yardımcı oldunuz.
  • Merhaba "Rtek79"

    Benimde 2005 model 1.8T tiptronic bir aracım vardı. 3 sene boyunca kullandım. "PRND" isimli arkadaşın verdiği bilginin aksine manuel moda aldığımda araç devirlendiğinde otomatik olarak bir üst vitese atmıyordu.

    Kazasız sürüşler
  • denedim bendekide atmıyor. fakat duruma göre düşürebiliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ghostrider815

    Merhaba "Rtek79"

    Benimde 2005 model 1.8T tiptronic bir aracım vardı. 3 sene boyunca kullandım. "PRND" isimli arkadaşın verdiği bilginin aksine manuel moda aldığımda araç devirlendiğinde otomatik olarak bir üst vitese atmıyordu.

    Kazasız sürüşler


    Motor devri tehlikeli seviyeye geldiği zaman atar. Normal şartlarda atmaz.
  • Merhaba Rtek79

    Bu sabah gelirlen şu anki 2008 model tiptronic aracımda denedim.6500 devirde kırmızı çizgi başlıyor. 6500 devire getirdim ve bir süre böyle gittim. Araç bir üst vitese geçmedi. Belki deviri daha da arttırsaydım vites yükselirdi.

    Ancak seninde dediğin gibi durumua göre kendi vitesi düşürüyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Jetta mı İ30 mü yardım lütfen
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.