Şimdi Ara

TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2 (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
395
Cevap
10
Favori
176.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yars25

    İlgilendiginiz için tesekkur ederim. Bugün bir kaç yeri dolaştım. Daha önce defter sahibi olmadigim için yuksek kredi almam çok zor. Ancak alabildigim kadar ihtiyaç kredisi ile bu is olacak gibi. BMC tekrar üretime geçerse 2.eli degerlenir diye düşünüyorum. Çünkü su an çok yerlerde görünüyor.

    Ikinci eli hep kotuydu; asil zarari 0 km alanlar etti.Bu saatten sonra 80.000'e aldiginiz arabaya 40.000 tl vermezler yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239


    quote:

    Orijinalden alıntı: yars25

    S.A. Arkadaşlar benim şöyle bir sorum var. BMC 1142 veya 1144 alıp hafriyat isi yapmayı düşünüyorum. Yedek parca vb sıkıntı yasarmiyiz. Harfiyatta herkes BMC veya axor al diyor ama maalesef axor bizim bütçeye bayağı uzak görünüyor. Yada soruyu şöyle sorayim; nasil başlamamı tavsiye edersiniz. 65 civarı nakitim var bunun üzerine az bir borçlanarak BMC mi yoksa arac kredisi çekerek axor alarakmi (maksimum 2010 model) baslamaliyim. Hali hazırda masa başı çalışan biriyim ve bu sektörden hic anlamam. Yani biraz macera gibi olacak ama artik kendime çalışmak istiyorum. Vereceğiniz her türlü bilgi isime yarar. Bu arada belge eksigim yok. Şimdiden teşekkürler.

    BMC alirsaniz daha az borclanirsiniz ama satarken sıkıntı yasarsiniz.

    Bence az daha biriktirip axor alin.Fakat sunu da soyleyeyim bu iste butun paranizi arabaya yatirirsaniz batarsiniz.Hele yeni gireceksiniz, cogu gideri vadeli degil pesin alacaksiniz.Bu yuzden cepte biraz para olmasi lazim.

    Axor alirsaniz daha az zarar ederek, hatta belki de aldiginiz fiyata gununde satabilirsiniz.Sonucta daha pahaliya aldiysaniz,daha pahaliya ssatacaksiniz.BMC'nin maalesef ikinci eli biraz kotu.

    Benden bu kadar secim yapmak size kalmis.Ama dedigim gibi, nakdiniz olmadigi surece iste tutunmaniz zor.

    İlgilendiginiz için tesekkur ederim. Yazdiklarinizda haklisiniz. Benim sermayem kadarda cebimde param olmaliki bu isi yurutebileyim. Son birkaç gündür galerileri geziyorumda bu is bu sermayeyle çok çok zor. Ayrıca hic tecrubemin olmadığı gerçeği de var. Butceme gore bir is bakmaliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2009 yılından bir haber ama ilgi çekici. Birim maliyetleri düşürme, kamyon sayısını azaltma, yakıt tasarrufu vs... gibi sebeplerden AB de TIR limitletini 60 tona çekme yönünde en azından bir çalışma var.
    makalenin tamamı için


    Bu da ilgili kısım


     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FH16_750 F kullanıcısına yanıt
    60 ton toplam ağırlık mı yoksa sade yük ağırlığı mı? Böyle olursa çift şoför çalıştırılabilir.
    Malum 2018 de dijital tako ya geçilecek te.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    60 ton toplam ağırlık mı yoksa sade yük ağırlığı mı? Böyle olursa çift şoför çalıştırılabilir.
    Malum 2018 de dijital tako ya geçilecek te.
    Bu tako meselesi ne hocam ya ? Bütün aracların mı değişicek ?
  • karakabus_ K kullanıcısına yanıt
    Hocam toplam 60 ton olacak. Halihazırda ingiltere, Hollanda ve İsveç gibi ülkelerde 40 tonun üzerinde tonajlar. eğer bu çalışma kabul edilirse (Tüm AB ülkeleri tarafından) o zaman bütün Avrupa'da geçerli olacak.
    Araştırmada birkaç senaryo üzerinde çalışmışlar en optimum çözüm 60 ton için çıkmış. Ama aks sayısı ne olur bahsetmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ofozkan92 O kullanıcısına yanıt
    Evet bütün yük taşıyan ticari araçlara dijital takograf takılacak. 4.5 saat gidecek 45 dk dinlenecek. Sonra bir 4.5 saat daha gidecek. Sonra 12 saat yatacak. Bu da tako ya işlenecek. Müdahale etme şansın yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FH16_750 F kullanıcısına yanıt
    Aks sayısı tek te kalmaz hocam. En az bir aks daha olacak mecburen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    Evet bütün yük taşıyan ticari araçlara dijital takograf takılacak. 4.5 saat gidecek 45 dk dinlenecek. Sonra bir 4.5 saat daha gidecek. Sonra 12 saat yatacak. Bu da tako ya işlenecek. Müdahale etme şansın yok.


    Hocam peki takometreleri dijital yapma sebebi anladığım kadarıyla, (istediği takdirde) 1 hafta hatta 1 aylık datayı da görebilmek. Bunu periyodik kontrol, çevirme vs.. ile mi kontrol edecek yoksa firmalara veya şoförlere belirli aralıklarla bildirme zorunluluğu mu getirecek. Aslında filo yönetim sistemi vs... olan firmalarda kontrole bile ihtiyacı yok, trafik isterse online takip eder.
  • FH16_750 F kullanıcısına yanıt
    büyük ihtimalle kontrol çevirme şeklinde olur yoksa şoförlere kaldıysa bu iş bol bol ceza yer araç sahibi. trafik takip ile uğraşmaz. yolda giderken bir anda çevirir. 1 aylık datayı ister. hız ihlallerini, hangi gün ne kadar saat gittiğini görür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FH16_750

    2009 yılından bir haber ama ilgi çekici. Birim maliyetleri düşürme, kamyon sayısını azaltma, yakıt tasarrufu vs... gibi sebeplerden AB de TIR limitletini 60 tona çekme yönünde en azından bir çalışma var.
    makalenin tamamı için
    http://www.commercialmotor.com/latest-news/eu-urged-to-increase-maximum-lorry-size-and-weight

    Bu da ilgili kısım


     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2

    Haber icin tesekkur ederiz.

    Tonajin arttirilmasi, eger 40 tonluk tirlar uzerinde bir modifikasyonla halledilecek birseyse, bundan nakliyeci zararli cikar.Cunku 25 tonluk yuke 1500 tl yaziliyorsa, daha sonra 45 tona 1800 lira yazilir ayni hesaba gelir.

    Ama eger bu is icin yeni arac almak gerekirse o zaman yeni arac alabilenler bu isten karli cikar.

    Petrolde disa bagimli bir ulkeyiz, boyle bir uygulama bizim icin uzun vadede kârlı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    quote:

    Orijinalden alıntı: FH16_750

    2009 yılından bir haber ama ilgi çekici. Birim maliyetleri düşürme, kamyon sayısını azaltma, yakıt tasarrufu vs... gibi sebeplerden AB de TIR limitletini 60 tona çekme yönünde en azından bir çalışma var.
    makalenin tamamı için
    http://www.commercialmotor.com/latest-news/eu-urged-to-increase-maximum-lorry-size-and-weight

    Bu da ilgili kısım


     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2

    Haber icin tesekkur ederiz.

    Tonajin arttirilmasi, eger 40 tonluk tirlar uzerinde bir modifikasyonla halledilecek birseyse, bundan nakliyeci zararli cikar.Cunku 25 tonluk yuke 1500 tl yaziliyorsa, daha sonra 45 tona 1800 lira yazilir ayni hesaba gelir.

    Ama eger bu is icin yeni arac almak gerekirse o zaman yeni arac alabilenler bu isten karli cikar.

    Petrolde disa bagimli bir ulkeyiz, boyle bir uygulama bizim icin uzun vadede kârlı olacaktır.

    Alıntıları Göster
    pazar günü ankara istanbul otoyolunda bolu veya düzce civarında bir tır kazası olmuştu, baya da tıkdaı yolu. şoför arkadaş direksiyon başında uyuyunca önce şeridin en sağından çıkıp yol kenarındaki yüksekte duran toprak zemine çarpmış, çarpa etkisiyle de tır yan yatıp yolu komple kapattı. işverenler takografta hile için zorluyor olabilir ancak sonuçları ortada. buna bir çzöüm getirmeleri gerek. birkaç kez de otobüslerle seyahat ederken yaşadım bunu. kaptan yol kenarıdna durup değiştiriyor ve devam ediyor, sadece kart değişiyor bir şey değişmiyor aynı adam yine 12 saat direksiyon sallıyor. düzenleme yapılmalı diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Merak ettigim bu koskocaman amerikan tirlari neden bizde yok? Cokmu yakiyorlar acaba? O yuzdenmi yoklar bizde?

    Cevap verilmiş ama bende cevap vereyim.
    Birinci sebep yasalar. Belli bir uzunluk geçilemez. Geçen yüklerde de zaten aracın önünde ve arkasında giden araçlar olur uzun araç diye. Ve ton kısıtlaması var. Bütün aracın yükü 40 tonu geçemez. Amerikan tırlarıda büyük olduğu için daha ağır.
    İkinci sebep yollar. Türkiye nin yolları Amerika gibi dümdüz değil kıvrımlı. Bu Amerikan araçlarının manevra kabiliyetleri çok düşük.
    Üçüncü sebep maliyet. Avrupada bu tırları üreten firma yok. Amerikadan getirmek maliyetli olur.
    Avrupada bu tırlardan var. Ama kurallara uyuyorlar. Kısa dorseleri takıyorlar.
    Avrupa tırlarınıda küçümsememek lazım boyut yüzünden :)
     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2
     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xBleus -- 27 Temmuz 2015; 2:33:07 >




  • xBleus X kullanıcısına yanıt
    Anliyorum usta. Cevap icin tesekkurler. Goruntu olarak cok heybetli adamlarin tirlari. O bakimdan hos gorunuyorlar hani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Hocam ben bunlari biliyorum zaten.Cocuklugumdan beri bunlara bakiyorum.Motor kodlarindan kabin olculerine kadar hepsi aklimdaydi zamaninda.

    Ama sorun o degil.Sorun en iyi araba degil.Onceki mesajlarimda da uzun uzun acikladim araclarin neden tutulup tutulmadigini.Inanin birkac sene calisirsaniz, piyasanin ne istedigini anlarsiniz (bunu kucumsemek icin soylemiyorum yanlis anlamayin)
    SCANIA’NIN EFSANEVİ 8x2 KIRKAYAK MODELİ tekrar satışa sunuldu streamline modeli

    R- ve G- kabin seçenekleri ile sunulan 8x2’de, retarder, disk frenler, hillhold, opticruise, 4 noktadan havalı kabin süspansiyonu, havalı arka süspansiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit, konforlu geniş yatak, Klima, deri direksiyon, 600 lt alüminyum yakıt tankı, filo takip sistemi gibi önemli teknik özellikleri mevcut.

    kaynak:http://www.scania.com.t...-modeli-geri-dondu.aspx

    not: resim sahibinden.com sitesinden alıntıdır. 2015 scania streamline R440 8x2 kırkayak Satışa sunulmuş....
     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esmer33 -- 7 Ağustos 2015; 13:39:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esmer33

    SCANIA’NIN EFSANEVİ 8x2 KIRKAYAK MODELİ tekrar satışa sunuldu streamline modeli

    R- ve G- kabin seçenekleri ile sunulan 8x2’de, retarder, disk frenler, hillhold, opticruise, 4 noktadan havalı kabin süspansiyonu, havalı arka süspansiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit, konforlu geniş yatak, Klima, deri direksiyon, 600 lt alüminyum yakıt tankı, filo takip sistemi gibi önemli teknik özellikleri mevcut.

    kaynak:http://www.scania.com.t...-modeli-geri-dondu.aspx

    not: resim sahibinden.com sitesinden alıntıdır. 2015 scania streamline R440 8x2 kırkayak Satışa sunulmuş....
     TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2

    Alıntıları Göster
    Eyy millet nerelerdesiniz yasıyomusunuz saglık sıhhatiniz nasıl :)




  • Ofozkan92 O kullanıcısına yanıt
    çok şükür hayattayız siz nasılsınız naptınız araç çalışıyormu nere çalışıyor ne götürüyor? yanılmıyorsam scania g400 vardı sizde? Araçtan memnunmusunuz?? BİRDE BU YENİ EHLİYET DÜZENLEMESİ HAKKINDA BİLGİNİZ VARSA BİŞİ DANIŞACAĞIM...
  • Ofozkan92 O kullanıcısına yanıt
    biz iyiyiz hocam karşımızdakiler yamuk. sattıkları malın arkasında durmuyorlar. bizde 2 tane 1846T var ve biri arıza yaptı motordan. pistonlar erimiş. mil kırılmış. allahtan şoför erken farketmişte bloğu patlamaktan kurtarmış. süt işinde dolu-boş şekilde kullanılan, 450 bin km'de olan, serviste bakımı yapılan ve asla kaçak ucuz mazot kullanılmayan bir araçta bu sorun ortaya çıktı. araçta iveco motor var biliyorsunuz. enjektörlere birinci servis rapor vermedi. herneyse 2. servis rapor verdi mazotçuya attı topu. sanıyorum servis enjektörlerin işemesini anlayamamış. mazotçunun mazotu temiz çıktı. araç 3 senelik. garantisi bitik. servis 32 bin tl masraf çıkardı. sonra babam araca takılacak olan parçaların listesini servisten alıp soluğu iveco'nun kendi servisinde aldı. (motor iveco olduğu için takılacak parçalar iveco servisinde de mevcut.) adamlar 17 bin tl kdv dahil tutar dedi. hadi 5 bin tl de işçilik tutsa 22-23 bin tl. 22 bin tl nere, 32 bin tl nere... servis müdürünün savunması da ilginç biz de parçalara kar payı koyuyoruz diyor. iyi de %50 kar payı nerede görülmüş.

    servis rapor veremem deyince enjektörleri 2. servise gönderdik rapor vermesi derken 2 hafta geçti. oradan da bir kayıp yaşadık. servis müdürünü arıyoruz telefonlara çıkmıyor. baştan sizi mağdur etmeyecez diyen adam bizden kaçıyor. marmara bölge müdürü de keza öyle. herneyse serviste yakaladık adamı yerin dibine soktuk. aracı satın alırken abi al 1 milyon km rahat gider diye söylenen araç 450 bin km'de ciddi motor sorunu yaşadı. sonradan öğrendik ki bizim sorunu 200 bin km'de yaşayan bile varmış. hatta büyük bir lojistik firması ford trucks ile davalık olmuş. (belki haberiniz vardır)

    bu olayı kooperatifte bulunan üyelerde merak ediyor sonuç ne olacak diye. bölge müdürüne dedik aracın arkasında durmayıp ta mağdur ederseniz bir daha kooperatife araç zor satarsınız...

    şuan parçaları iveco servisinden aldık, ford servisine götürüp taktıracağız. bakalım kaça patlayacak.


    bu araçların borcu bittiği gibi satıp 2. el mercedes alacağız büyük ihtimalle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    biz iyiyiz hocam karşımızdakiler yamuk. sattıkları malın arkasında durmuyorlar. bizde 2 tane 1846T var ve biri arıza yaptı motordan. pistonlar erimiş. mil kırılmış. allahtan şoför erken farketmişte bloğu patlamaktan kurtarmış. süt işinde dolu-boş şekilde kullanılan, 450 bin km'de olan, serviste bakımı yapılan ve asla kaçak ucuz mazot kullanılmayan bir araçta bu sorun ortaya çıktı. araçta iveco motor var biliyorsunuz. enjektörlere birinci servis rapor vermedi. herneyse 2. servis rapor verdi mazotçuya attı topu. sanıyorum servis enjektörlerin işemesini anlayamamış. mazotçunun mazotu temiz çıktı. araç 3 senelik. garantisi bitik. servis 32 bin tl masraf çıkardı. sonra babam araca takılacak olan parçaların listesini servisten alıp soluğu iveco'nun kendi servisinde aldı. (motor iveco olduğu için takılacak parçalar iveco servisinde de mevcut.) adamlar 17 bin tl kdv dahil tutar dedi. hadi 5 bin tl de işçilik tutsa 22-23 bin tl. 22 bin tl nere, 32 bin tl nere... servis müdürünün savunması da ilginç biz de parçalara kar payı koyuyoruz diyor. iyi de %50 kar payı nerede görülmüş.

    servis rapor veremem deyince enjektörleri 2. servise gönderdik rapor vermesi derken 2 hafta geçti. oradan da bir kayıp yaşadık. servis müdürünü arıyoruz telefonlara çıkmıyor. baştan sizi mağdur etmeyecez diyen adam bizden kaçıyor. marmara bölge müdürü de keza öyle. herneyse serviste yakaladık adamı yerin dibine soktuk. aracı satın alırken abi al 1 milyon km rahat gider diye söylenen araç 450 bin km'de ciddi motor sorunu yaşadı. sonradan öğrendik ki bizim sorunu 200 bin km'de yaşayan bile varmış. hatta büyük bir lojistik firması ford trucks ile davalık olmuş. (belki haberiniz vardır)

    bu olayı kooperatifte bulunan üyelerde merak ediyor sonuç ne olacak diye. bölge müdürüne dedik aracın arkasında durmayıp ta mağdur ederseniz bir daha kooperatife araç zor satarsınız...

    şuan parçaları iveco servisinden aldık, ford servisine götürüp taktıracağız. bakalım kaça patlayacak.


    bu araçların borcu bittiği gibi satıp 2. el mercedes alacağız büyük ihtimalle.
    Araç bu ara piyasa durgun o yüzden yatışlarda:) Aynen g400 var memnunuz yakıtı gidişi duruşu şimdiye kadar bi sıkıntı yaşamadık çok şükür. Km 150 bin oldu. 24 gün sonra 1 yıl olacak 70 bin km yapmışız. Araçtan memnunuz iyiki Scania almışız dedik ve nasip olursa bidaha alırsak gene G400 veya 440 almayı düşünüyoruz. :) Yeni ehliyet hakkında benim de bilgim yok bi bilen olsa da aydınlatsa neyin nesi nasıl olacak felan.

    Öncelikle çok geçmiş olsun hocam. Ford'un kırkayagını 14 sene kullandık canavar gibi araba ufak tefekler haric hic öyle büyük sorun cıkarmadı. 1846 iyi diye okumuştum forum ve dergilerde ama bu önemli bir sorun ve arkasında durmamaları da tamamiyle ciddiyetsizliktir. Ve o parça konusunda verilen fiyatta cok sasırtıcı. Senin arkasında durup daha uygun maliyetle cıkarman gerekirken bide parça kar payı vs cıkamaları sasırtıcı. İlk sıralar bende alalım diyodum 1846 ama babam memnun olmayan cok diye almamıstık iyiki almamısız diyelim :) Hayırlısı olsun ama kaybeden Ford olacak böyle giderse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ofozkan92

    Araç bu ara piyasa durgun o yüzden yatışlarda:) Aynen g400 var memnunuz yakıtı gidişi duruşu şimdiye kadar bi sıkıntı yaşamadık çok şükür. Km 150 bin oldu. 24 gün sonra 1 yıl olacak 70 bin km yapmışız. Araçtan memnunuz iyiki Scania almışız dedik ve nasip olursa bidaha alırsak gene G400 veya 440 almayı düşünüyoruz. :) Yeni ehliyet hakkında benim de bilgim yok bi bilen olsa da aydınlatsa neyin nesi nasıl olacak felan.

    Öncelikle çok geçmiş olsun hocam. Ford'un kırkayagını 14 sene kullandık canavar gibi araba ufak tefekler haric hic öyle büyük sorun cıkarmadı. 1846 iyi diye okumuştum forum ve dergilerde ama bu önemli bir sorun ve arkasında durmamaları da tamamiyle ciddiyetsizliktir. Ve o parça konusunda verilen fiyatta cok sasırtıcı. Senin arkasında durup daha uygun maliyetle cıkarman gerekirken bide parça kar payı vs cıkamaları sasırtıcı. İlk sıralar bende alalım diyodum 1846 ama babam memnun olmayan cok diye almamıstık iyiki almamısız diyelim :) Hayırlısı olsun ama kaybeden Ford olacak böyle giderse
    Araç : FORD 1846T
    Model : 2013 (garantisi bitik)
    450 bin km’de.

    Merhaba arkadaşlar. Bir tane aracımızda sorun yaşadık. Ford 1846T.
    Sorun olan Ford 1846T süt işinde çalışıyor. 3 hafta kadar önce arıza yaptı ve servisin incelemesinde pistonların eridiği görüldü. Bu pistonlar ya ucuz mazottan erime yapar ya da enjektörlerin işemesinden. Çok düşük bir ihtimalde aracın aşırı zorlanmasından ki süt işini bilenler bilir dolu-boş şeklinde çalışır.
    Araç servise gitti. Servis rapor vermedi, nedenini sorduğumuzda bizim rapor verme yetkimiz yok dedi. Bu tam 1 hafta sürdü.
    Sonra servis enjektörleri rapor vermeye yetkili servise gönderdi. Enjektörleri inceleyen servis mazottan olabilir dedi. Mazotçuya gittik mazotu incelettik mazot temiz çıktı. Servis müdürü ve Marmara bölge müdürü bizim yıllardır Ford kullandığımızı (hatta 1838 olsun 1846 olsun ilk çıkanlardan aldığımızı bilir. Bilmezlerse de kayıtlarda mevcuttur.) bilirler. Dolayısı ile sıkı bir Ford müşterisiyiz. Adamlar dedi garantisi bitik olsa da sizi mağdur etmeyeceğiz. Herneyse bizde sevindik bu duruma. Servis araca bir hesap çıkardı. 29 bin tl parçalar tutuyor. (işçilik hariç.) babam demiş servise verin bakayım araca takılacak olan parçaların listesini. Onlarda vermiş. Ford 1846T’de iveco motoru olduğu için aynı parçalar iveco servisinde de mevcut. İveco servisine babam gitmiş vermiş parça listesini. İveco servisindeki adamlar hesaplamışlar. Sonuç 17 bin tl.
    Ford servisi parçalara 29 bin tl hesap çıkarıyor. Parçalar serviste yok büyük ihtimalle iveco servisinden alacaklar.
    İveco servisi 17 bin tl hesap çıkarıyor. Aradaki fark 12 bin tl.
    Servis müdürüne bu ne diye sorduğumuzda biz de kar payı koyduk dedi. Maşallah nasıl kar payıysa artık. 2. Hafta da böyle bitti. Adamlara verdik veriştirdik. Çok kızdık hatta araç ford olmasına rağmen kendi servisinde değil de iveco servisinde yaptıracaktık. Tam aracı ford servisinden çekici ile almaya gidecekken bölge müdürü aradı. Akşam 5 – 5 buçuğa kadar bekleyin aracı çekmeyin dedi. Bizde iyi fiyat indirimi yapacaklar diye ümitlendik. Aradı ve dedi ki 29 bin tl olan parçalar 17 bin tl’ye indirdik dedi. Adamla alay ediyorlar resmen. Zaten parçalar 17 bin tl tutuyor. Biz 17 bin tl üzerinden indirim beklerken adamların verdiği teklif resmen aptal yerine koymak gibi bir şey. Servis muhtemelen burada benden başka servis yok buradan çekici ile götürse şu kadar para tutar. Ben bunlara çekici parasını da ekleyeyim diye düşünmüştür.
    Dedik aracı iveco servisinde yaptırıp bütün gazetecileri de toplayıp boy boy resim çektireceğiz. Ford kendi arabasını iveco servisinden daha pahalıya tamir ediyor vs… diyecektik.
    Çekici ile servise gidip aracı almaya karar verdik. Sabah servise vardığımızda adamlar aracı vermediler ya. Bizde lanet olsun deyip oturup başladık pazarlığa. Adamlarla kıran kırana pazarlık ve bazen de gerilen sinirler sonrasında parçalar, işçilik hepsi dâhil 22 bin tl’ye anlaştık.
    Parçalar + Motor rektifiye olacak ve segman atılacak + işçilik dahil toplam 22 bin tl.
    Böylece 3. Haftada bitti. Tabi bu arada bizim tır yattığı için kaybedilen kazançlarda arttı.
    Tırı tam 4. Haftanın sonlarına doğru başladılar yapmaya. 5. Haftanın Pazartesi günü gidip aracı teslim alacaktık. Aradılar Salı günü teslim edeceklerini belirttiler. Salı günü aradılar araçta problem varmış gene. Problem aracın çalışmamasıymış. Yaptıkları araştırma da motora yanlış parça takılmış. Yanlış eksantrik mili takılmış. Gene moraller sıfıra indi. Servisin müdürüne dedik parçaları alırken gözünüz nereye bakıyordu. O da dedi kusura bakmayın oldu bir hata. Serviste usta mı var çoban mı anlamadık gitti. Motoru tekrar indirecekler, dağıtacaklar yanlış parçayı doğru parça ile değiştirip motoru toplayıp tekrar yerine takacaklar. Şimdi gel de bu adamların yaptığı işçiliğe güven. Yolda giderken motor araçtan ayrılmasa bari. 5. Haftanın cumartesi günü teslim aldık, adamlar utanmadan para istedi bizde 2 tane eşit ödemeli çek verdik.

    Arkadaşlar burada yaşananlar sizin başınıza gelecek diye bir kural yok. Biz sadece başımızdan geçen olayı anlattık. Adamlar aracı satana kadar ayıya dayı diyorlar, sonra garantisi bittiği zaman düdüklemeye çalışıyorlar.

    Yaşadığımız bu Ford ve servis tecrübesinden sonra bir daha Ford marka araç alır mıyız? Çok zor alırız ama 1 milyon km garantisi verirlerse ne ala. Bu garantiyi vermeyecekleri için elveda Ford diyebiliriz…




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.