arkadaşlar dikkatimi çeken ve merak ettiğim bir konu var... tırlarda ve bazı otobüslerde araçtan böyle "tıs tıs" diye bir ses geliyor. bu ses ne sesi? otobüslerdeki amortisor sesini ve bazı tır/kamyonlardaki havalı fren sesini demiyorum. hani turbo çuf çuf'una benzer bir ses geliyor. bu araçlarda böyle bir sistem var mıdır? okuyanlara 1 cevaplayanlara 2 kez teşekkür...
o ses otobüslerde havalı amortisörden geliyor hava şıkışması sonucu patlama olmasın diye belirli bir basınçtan sonra aynı basıncı korumak için hava boşaltılıyor... tırlarda ise sanırım daha cok fren yapılınca geliyor oda kabin amartisöru oluyor... yeni tırlarda bilindiği üzre hem tekerlerde (normal olarak) hemde kabin altlarında amortisör var... fren yapılınca aracın kabini öne doğru yığılma yapılınca kabin amortisörleri de havalı olduğu için aynı otobüs amortisöru gibi çalısarak tıss lıyor... daha teknik bilen bir arkadaş açıklarsa daha faydalı olabilir...
açıklama için sağol kardeş...
otobüslerde amortisörde kullanılan hava körüklerinden geliyor o ses. artık tırların dorselerinde de bu tür hava körükleri kullanılıyor. ayrıca kamyon-tırların frenleri de havayla çalışıyor,frene basıp bıraktığında da sistemdeki hava tahliye edilir,o da ses yapar.
arkadaşım o ses körüklerden değil sadece bazı otobüs ve tırların debriyajları havalı vites atarken o da ses çıkartıyor
Konuyla ilgisi yok ama bir info:
Halk arasında T.I.R. denilen çekicilerin ve taşıdığı dorse yada konteynerin plakası birbirinden farklıdır..Haliyle çift ruhsatla dolaşırlar...Eğer bir hatasını görür ve plakasını almak isterseniz çekici kısmının plakasını alın ..Çünkü dorse kiralık olarak da kullanabildiğinden kullanan şahısa ulaşamayabilirsiniz..
quote:
Orjinalden alıntı: tanerdk27
arkadaşım o ses körüklerden değil sadece bazı otobüs ve tırların debriyajları havalı vites atarken o da ses çıkartıyor
a.y.s.i.
quote:
Orjinalden alıntı: Claymore
Konuyla ilgisi yok ama bir info:
Halk arasında T.I.R. denilen çekicilerin ve taşıdığı dorse yada konteynerin plakası birbirinden farklıdır..Haliyle çift ruhsatla dolaşırlar...Eğer bir hatasını görür ve plakasını almak isterseniz çekici kısmının plakasını alın ..Çünkü dorse kiralık olarak da kullanabildiğinden kullanan şahısa ulaşamayabilirsiniz..
bu güzel ayrıntı için teşekkürler.
yaw benim bi şey dikkatimi çekti.halk otobüslerinde kullanılan mercedeslerde bu 'tıs tıs' sesi varken,belediye otobüslerdeki mercedeslerde bu ses yok neden? ikisi de aynı araç halbuki!
belediyelerde de var , yokmu yoksa :) birde tır larda da turbo yokmu arkadaşlar mesela turbo intercooler diyor çoğunda ve bir iki özelliğine baktığım tırın turbolu olduğunu hatırlar gibiyim.
quote:
Orjinalden alıntı: vasago
belediyelerde de var , yokmu yoksa :) birde tır larda da turbo yokmu arkadaşlar mesela turbo intercooler diyor çoğunda ve bir iki özelliğine baktığım tırın turbolu olduğunu hatırlar gibiyim.
iett deki mercedeslere bin,hiç ses gelmiyor!
Havalı süspansiyonlardan gelen dışarıdan duyulan tıss tıss sesi olmalı. O debriyaşdan gelen sesin de blow-off dan gelmesi gerek. Zaten bütün turbo motorlarda blow-off var
Bu arada halk otobüslerindeki Mercedeslerin oturma alanları daha yüksekte bu konfor için düşünülmüş olabilir. Bu yüzden süspansiyonları daha yumuşak ve daha çok hava alıp bırakıyor. Bu yüzden tıss sesi halklarda daha çok çıkıyor
Yeşil otobüslerin oturma bölümleri çok alçakta ve süspansiyonları daha sert o yüzden sesi fazla belirgin değil.
Bu arada çekici-dorse plakalarının farklı olabileceğini 40 yıl düşünsem aklıma getiremem
Mercedes benz 0302 makaslı dır bu sesi duyamazsınız.0302T ise V6 motorlu olup ön aksları körüklüdür çok fazla ses yapmaz ama bi miktar tıslar.Aynı modelin V8 motorlusu ise(arkada camı olmayan)4 tekerlektede körüklüdür gaza basınca inanılmaz bir gürültü çıkarır ve 260HP gücündedir.
quote:
Orjinalden alıntı: mussa
yaw benim bi şey dikkatimi çekti.halk otobüslerinde kullanılan mercedeslerde bu 'tıs tıs' sesi varken,belediye otobüslerdeki mercedeslerde bu ses yok neden? ikisi de aynı araç halbuki!
Bu araçlarda blow-off bulunmaz.
quote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Havalı süspansiyonlardan gelen dışarıdan duyulan tıss tıss sesi olmalı. O debriyaşdan gelen sesin de blow-off dan gelmesi gerek. Zaten bütün turbo motorlarda blow-off var
Bu arada halk otobüslerindeki Mercedeslerin oturma alanları daha yüksekte bu konfor için düşünülmüş olabilir. Bu yüzden süspansiyonları daha yumuşak ve daha çok hava alıp bırakıyor. Bu yüzden tıss sesi halklarda daha çok çıkıyor
Yeşil otobüslerin oturma bölümleri çok alçakta ve süspansiyonları daha sert o yüzden sesi fazla belirgin değil.
Bu arada çekici-dorse plakalarının farklı olabileceğini 40 yıl düşünsem aklıma getiremem
belediye otobüslerinde (0345) hava pompalı sistem yok. ş.arası otobüslerde hava pompalı sistem var. citroenlerdeki gibi. o tıslar havalı süspansiyondan geliyor. blow off tan ses gelmez. geliyorsa arızalı filandır. onun sesini kesmeye çalışıyor adamlar gürültü olmasın diye. otobüste süspansiyonun kralını görmek için izmirdeki volvolara binin. ben hayatımda öyle şey görmedim. gti süspansiyonu var otobüste. her viraja her hızla giriyor alet. tıs mıs yok. 300 beygir. gazsa gaz, frense fren, yol tutuşsa yol tutuş. sizin modifiyeli arabalarınızı yolda bırakır yani.(biraz abarttım tamam:))
0345 körüklüdür.Ama ses fazla çıkarmaz
quote:
Orjinalden alıntı: nlty2000
belediye otobüslerinde (0345) hava pompalı sistem yok. ş.arası otobüslerde hava pompalı sistem var. citroenlerdeki gibi. o tıslar havalı süspansiyondan geliyor. blow off tan ses gelmez. geliyorsa arızalı filandır. onun sesini kesmeye çalışıyor adamlar gürültü olmasın diye. otobüste süspansiyonun kralını görmek için izmirdeki volvolara binin. ben hayatımda öyle şey görmedim. gti süspansiyonu var otobüste. her viraja her hızla giriyor alet. tıs mıs yok. 300 beygir. gazsa gaz, frense fren, yol tutuşsa yol tutuş. sizin modifiyeli arabalarınızı yolda bırakır yani.(biraz abarttım tamam:))
arkadaş tıss sesi ile motorun blow-off un alakası yok tıss sesi araba cukura yada kasise girdiğinde gelir bu nedenle hava basınçlı amortisöre aittir... sesin kaynağı ise belirli bir basınca yaklasınca (amortisör hava depoları) o hava deposunu patlatmamak için ve basıncı aynı tutmak için hava bırakılır hava depolarından işte tıss sesi oradan gelir...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme