1999 yılında ankarada yetkili bir tofas bayinden 2.el bir bravo sx almıştım. ilk arabamdı o yüzden böyle bir spor model beni cezbetti. arabayı her zaman tofas yetkili servislerinde bakım yaptırdım. aldıgımda 25000 km. de idi. 50.000km den sonra her 2-3 ayda bir arızalanmaya başladı. ithal araba oldugu içinde parçalrı pahalı idi. arabanın periyodik bakımlarının hepsini (15-30-45-60-75 bin km.) yaptırdım. araba 80.000 km ye geldiğinde triger kayışını kopardı. bu kayış koptuğu zaman motor da yanıyor. bana tam 1000$ paraya patladı. arabanın kullanım klazuzunda bu kayışın 90.000 km.de değiştirilmesi gerektiği yazıyordu. servisten bakımlı oldugu için tofası aradım ve paramın ödenmesini istedim. bana klavuzda yazanlar bizi ilgilendirmez dediler. istediğinizi yapabilirsiniz dediler. ben de tüketici mahkemesine gittim. hakim "sen haklısın ama yapabileceğimiz birşey yok" dedi. ve devam etti "kanuna göre 2 yıldan sonra ayıplı mal davası açılamazmış". tabii tofaş da bunu bildiği için öyle davranmış. acaba bu durum avrupada olsa ne olurdu?
benim para gitti kısaca. ama siz dikkatli olun. tofaşın hiçbir modelini önermiyorum. size söyledikleri hiçbir şeye inanmayın. sizin de başınız ağrımasın.
Kötü bir şanssızlık yaşamışsın, ne yazık ki aynı sorunu Türkiye'de baska markalarda da yaşayabilirsin. Mesela Opel Astra GSi'yı servise periyodik bakıma veren bir müşterinin otomobilinde buji değişiminde yapılan bir hata sonucu motor silindir göbeğine parça düşürmeleri sonucu motorun iflas ettiğini okumuştum. Opel bu soruna çözüm bulmamıştı. Ne yazık ki burası Türkiye ve ne yazık ki tüketici hakları tam korunamıyor. Şirketleri korkutan tüketici mahkemeleri değil, basında konuyla ilgili çıkacak bir yazı.
en güzeli ucuz arabaya binmek abi pahalı arabanın bakımıda pahalı
TOYOTA
TOYOTA TARABYA PLAZA
kimi görsem diyorum, 80 modelde olsa TOYOTA alın, ve Tarabya Plazaya ötürün adamlar yıllardır değişmedi, İnsana insan muamelesi yapıyorlar sizde afallıyorsunuz aslında normalini yapıyorlar
ama nedense bizim millet bunlara değer vermiyor, kendini kazıklayanların malını almayı tercih ediyor..
benimde alfa marka arabam vardı 2 sene once baya bi kaza yapmıstım ve araba perte cıkmıstı zaten dırek ama arabanın airbagleri acılmamıstı bir suru bahane uydurdular yok bu açıyla carpılması lazımmısta ben ordan vurmamısım falan gorsenız arabanın onu darmadagın.Boyle sacma seymı olur sanki açı hesaplıyıp carpacam arabayı.Arabanın birde kaskosu yoktu tarihi gecmiş ve yenilemeyi unutmusum zeytinoglu ile uzun pazarlıklardan sora arabanın tamirini yarı fiyata yapmıslardı.Aynı arabanın kazadan once duz yolda normal bir hızla giderken motoru patlamıstı hemde daha araba 20km de iken ama allahtan direk garantiden cıkardılar.Arabanın bu kadar sorun cıkarmasından dolayı o zamanlar alfanın distribitoru olan zeytinoglu ile o kadar muhattap oldumki resmen adamlar otomobil dunyasının yuzkaraları ıdı resmen gordugum en ırenc servıse sahıplerdı bu kadar lakayit insanları isteseniz bir araya toplıyamazsınız yani laf falan sokmaya calısıyolardı artık bana en sonunda bi tanesine patladım servısın ortasında dalıyodum arkadaslar zor tuttu musterı deil sanki adama alacaklı gibi davranıyolardı allahtan arabyı sattım daha sora ve kurtuldum onlardan daha sora zaten tofaş aldı sanırım alfanın turkiye temsılcılıgını vede otomobıl pıyasasıda zeytınoglundan kurtulmus oldu
<blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by bal974</i> <br />Kötü bir şanssızlık yaşamışsın, ne yazık ki aynı sorunu Türkiye'de baska markalarda da yaşayabilirsin. Mesela Opel Astra GSi'yı servise periyodik bakıma veren bir müşterinin otomobilinde buji değişiminde yapılan bir hata sonucu motor silindir göbeğine parça düşürmeleri sonucu motorun iflas ettiğini okumuştum. Opel bu soruna çözüm bulmamıştı. Ne yazık ki burası Türkiye ve ne yazık ki tüketici hakları tam korunamıyor. Şirketleri korkutan tüketici mahkemeleri değil, basında konuyla ilgili çıkacak bir yazı.
<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'> Evet malese tam dedigin gibi biraz once anlatıgım olayda tuketıcı mahkemesıne verıcem dedıgınde gayet rahat ve yuzsuz bi şekilde ne yaparsan yap demişlerdi zeytinoglundan bana ama daha sora otomobil dergilerine ve gazetedeki tuketıcı koslerıne verecegımı soyledıgımde benle pazarlıga oturmuslardı azda olsa paramın yarısını kurtarmıstım. Yba yada kesinlikle katılıyorum toyota gercekten musteri memniyeti konusunda birnumara diyebilirim.Babamdada toyata marka bir araba var ve 2 3 kere garantı kapsamına gırcek sorunlar cıktı ama işin guzeli biz bu sorunların garantı kapmasına gırdıgınden haberımız yoktu arabayı servısı tamir icin verdigimizde butun sorunu halledip garanti kapsamına sokmuslardı öle ufak seylerde degildi yani buyuk ucretler tutcak sorunlardı biz agmızımı acmadan herseyı deıgıstırıp sorunlaırnız fabrika hatası diyip herseyi deiştirmislerdi gercekten takdir edilecek bi olay
kardeşler her yer böle burası Türkiye. kimse beleşe mal yapmıyo.yapsa bile 2 ay sonra çıkar bit yeniği.
tofas fiat grubu arabaların uzun süren ömürleri yok diyebiliriz..geçenlerde 100 bind croma nın da inmişti kayışları kopartmış atmış. düzenli bakımlarınıda yaptırsan tofas grubu arabaları 2-5 sene içinde başına mutlaka bişi açıcaktır..o yüzden tavsiye etmem..reno grubu bu konuda çok iyi diyebiliriz..aha benim kango pampayı alalı 6 ay oldu 10 bin km yaptım ne bakıma ne servise hiçbiyere girmedim bi yağına bakın bakalım dedim arkadaşa ne eksiltme var ne incelme..dayan gitsin... bende tavsiye etmem o yüzden.adam 200 binde clio ya binio hala sadece normak bakımlarla..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme