Şimdi Ara

Togg’u evde şarj etmek için Togg 22 kW duvar şarj cihazı satışa çıktı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
2
Favori
6.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Eşdeğer araçlarla aynı fiyat kaskosu. MTV’de yine eşdeğer araçlara yakın. Kasko 15, MTV 10..

  • SilenthillDream kullanıcısına yanıt

    Taşınabilir düşük amperli cihazlardan bahsediyor orda. 220v 13 amperlik cihazla normal evin prizinden şarj edersin 30 saat sürer. Monofaze çift faz ile 7kw alırsın 12 saat sürer. Trifaze ile 11kw alırsın 8 saat sürer. Yada yine trifaze ile 22kw alırsın 4 saat sürer. Bu süreler aracın batarya kapasitesine ve desteklediği ac gücüne göre değişkenlik gösterir.

    15 pro maxı ilk apple şarj aletiyle doldurduğun süre ile son çıkan hızlı şarjı ile dolum süresi aynı olmadığı gibi araçlarda şarj aletine bağlı olarak değişkenlik gösterir.

  • hakikidaredevil kullanıcısına yanıt
  • billy brown kullanıcısına yanıt

    Telefonunu düşün; iki haftada veya haftada bir yatarken şarja takıyorsun. Sabah kalkınca alıp gidiyorsun. 1-2 hafta gidiyor şarjı.


    Tek uğraşı sabah araca binip gitmeden şarj kablosunu söküp üniteye takıyorsun

  • jethoca kullanıcısına yanıt
    Devamını getirseydiniz de öğrenseydik keşke.
  • furlaka kullanıcısına yanıt

    Hocam sitede oturmak da ayrı bir olay. Ankarada ve İstanbul Anadolu yakası gibi site yapılaşması olan yerlerde olabilirliği var gibi.

    Ancak normal şehiriçi bir apartmanda yaşayan birisi için dedim. Ben mesela İstanbul Avrupa yakasındayım, burada hem

    sokaklar dar hem de apartmanların sadece %5'inin falan kendi altında otoparkı var. Çoğu kişi arabasını sokağa bırakıyor, zaten bir park ettiğin yere bir daha

    park edemiyorsun başkası kapıyor. Bu durumda tek ihtimaliniz şarj istasyonundan şarj etmek, onunla da uğraşmayı mantıklı görmüyorum.

    İl değiştireceğim ama orada da yerleşim mantığı aynı, otopark olgusu yok. Araçlar sokakta. Bu sebeplerden dolayı aracım yok ama alsam pratikliği yüzünden benzinli tercih ederim.

  • Togg neyse de vesteli duyunca bi geri adım geldi içimden

    Vestel orta derecede sorunlu bir marka mecbur kalmadıkça hiçbir ürününü almam
  • elhamdülillah halkın çoğu böyle müstakil evlerde yaşıyor zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Flying Dutchman -- 11 Ocak 2024; 10:59:34 >
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    LPG candır gerisi heyecan.

    32lt x 14km = petrole girip belki 10 dk sürmeyecek kadar kısa sürede LPG şarjı ile 450 km yol gidebiliyorum.


    1kw 3tl , 22kw 66tl , 66tl x3 = 200 tl ye 300 km, oda 3 saat rehin kalarak.

    Ben zaten o 3 saatte yolu bitirmiş yemegimi yemiş olurum.

  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt

    Biz evdeğ kurulu güç bağzen 10 kw yi geçeğbiliyor.

    3.3 kw sağdeceğ tost veya cay makineğsi içün.


    kliğma 5 kw , şofhbeğn 8 kw , hadi tost cayci açık olsağ 5 kw de onlağr, bir evdeğ en az 15kw kuruluğ güç olmalığ. yukardakiğ değerler max ve hepsiğ aynı andağ açıksa .

  • furlaka kullanıcısına yanıt

    Eşdeğer araçlarla aynı fiyat değil kaskosu olamaz da. Bir araba parası batarya paketi var elektrikli araçlarda nasıl aynı fiyata kaskosu oluyor? Yaptıranlar fark var diyor. MTV si de 1.6 araçlardan daha yaklaşık %46 daha yüksek. 1.8 lerle de neredeyse aynı. Az yaksın diye elektrikli araç alıp 1.8 MTV si ödeyeceksem 1.8 Hybrid Corolla veya Corolla Cross alırım CHR alırım LPG takarım ne uğraşıyorum kabloyla şarj istasyonuyla binadan 3 lü sarkıtmayla? Ayrıca 1.3 ve altında az da olsa makul performanslı ve makul tüketimli toggla aynı fiyata daha dolu dolu DÜŞÜK MTV li araçlar var. Mesela makyajlı 2008 1.2 Puretech 130 HP GT. 0-100 hariç hiç bir anlamda geride değil. 25.000 e toggun şarj istasyonunu alacağıma 40.000 e lpg takarım daha iyi. Togga şarj istasyonunu ekle,kasko farkını ekle MTV farkını ekle o araç 40 kuruş muruş yakmaz. Yılda 10.000 km yapan için Toggda km de 1 lira MTV farkı var. Ki uzun yola çıkamayan bir araç için 10.000 km çok bile. 1.3 ve altı bir araçta ise yılda 10.000 km için km'de 40 kuruş MTV maliyeti var. Ve yıldan yıla bu fark daha da açılacak. Vel hasıl u kelam Türkiye şartlarında düşük MTV li elektrikliler hariç az yakıyor diye elektrikli araç alan biri en hafif tabirle matematik özürlüdür.





  • Bilen varsa aydınlatabilir mi bilmediğimden soruyorum.


    Normal bir ev 220V max 16A sigorta yani 3,5 kw şarj alabilirsiniz.

    Trifazede 380*16A yani 6,5kw


    22Kw nasıl oluyor diye baktım çift trifaze x 32A diyor. Evler için mümkün mü bu nasıl olabiliyor acaba bilen var mı?


    Teşekkürler

  • Flying Dutchman kullanıcısına yanıt

    Normal bir şehircilik olsa mümkün. Kapalı otoparklı apartman + yönetmeliğe uygun elektrik hattı olsa olur. O bile yok ama maalesef..

  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarının çoğuna katılmakla birlikte kıyasladığın araçlara katılmıyorum Corolla veya 2008 ile kıyaslaman çok komik olmuş :)


    Ama dediğin gibi elektrikli araç aldım az yakacak diye hayal kuranlar hesap kitap yapmasını bilmiyordur,


    Ben şahsen param var ise teknoloji için alır zevkimi aldıktan sonra satar değiştiririm ama ekonomi için almak saflıktır bence :)


    MTV pahalı, Kasko (Pilleri yüzünden) pahalı, Wallbox (Ortalama) 2 yıllık yakıt parasını peşin ödettiriyor, üstüne yetmezmiş gibi şarj edip ufak ufak da şarj parası verilecek + bekleme süresi, en can alıcı noktalarından birisi de Pillerin performansı düşmeye başlayınca çıkacak olan masraf.


    Bu elektrikli araçlar yayılsın ilk alanlar veya ilk seri elektrikli araçlar elinde olanlar çok pişman olacak pil değişim ücretlerini görünce kafayı yememek elde değil :)


    Şu pil teknolojisi gelişmedikçe bence bu araçlar mantıksız, şöyle düşünün benim hatırladığım ilk cep telefonu Sony Ericson 337 modeliydi kocaman telefon kocaman batarya boyutuna göre kötü performansı vardı sonra Nokia 3310'un çıktığı tarihlerde batarya teknolojisi değişti ve bataryalar ufacık olmasına rağmen daha büyük ekranda daha uzun süre gitmeye başladı, şimdiki bataryalara bakarsanız onlardan daha iyi durumda.



    Bence şuanki araçlar ve piller 337 diyebiliriz, 3310'u bekleyin derim ben :)





  • Sıkıntı bu elektrikli işi

    İleride her apartmandan 10 tane 3 lü uzatma pencerelerden aşağı sarkıtacak millet


    Binalarda alt yapı şart ama bırak alt yapı hala yangın çıksa itfaiye giremeyecek bir sürü mahalle var İstanbul'da

  • böyle bir gücü ancak müstakil ve üç faz elektriği olan evde bulabilirsin. yani bu elektrik işi zenginlerin olayı.apartmanda asla böyle bir kurulum yapamazsınız.

  • Vain kullanıcısına yanıt
    Günlük şarj etme imkanin yoksa müstakil evde değilsen kısacası depoyu doldurma işini ev elektrik ile yapmiyorsan pek anlami kalmıyor zaten
    Benzinli yada tüplü alınır geçilir
    Heleki yıllık 10 bin km yapmiyorsan hiç manası yok
    Her gün yol yapiyorsundur evden doldurursun mis onun dışında bence pek avantajlı olmayabilir
    Zaten şehir dışına çıkınca yollar jilet gibi gideceğim yer benim Max 300 km durdugumu hiç hatırlamam 100/140 ile alır olduk yolları otobanlar geniş 5 saattilik yollar artık 3 sattte düşer oldu vakit nakit oldu artık
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Bende Vestel hiç kullanmadım nasip olmadı merak içindeyim
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Hadi 3 saati geçtim bir saat bile kalsan o sırada yemek ye onu bu iç zaten 300/500 TL hesap öder oluyorsun dışarıya
    Ben genelde 3/4 sattlik yolum varsa durmuyorum disardaki yemek yerlerinin durumu malûm temizlik ve gıda kalitesi yönünden yiyecegimi yolda halletmemeye çalışıyorum ki yolda vereceğim yapacağım masrafida yakıt la eşdeğer görüyorum
  • ShaRLooT kullanıcısına yanıt
    Benim merak ettiğim de ikinci el elektrikli araç piyasası,acaba ne durumda olur,ikinci el kolay satilirmi biz olsak ikinci el alirmiyiz bilemiyorum
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.