Şimdi Ara

Tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu arabalar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
4
Favori
12.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Tamamen maliyetten alakasız olduğunu düşünmüyorum. Üreticinin belli gövde tiplerini belli özelliklerle daha pahalıya satabilme yönelimi olduğunu düşünüyorum.







    Haklısın parçanın ne olduğunu, nerde olduğunu bilmeden öven de var yeren de var. Garip bir fanatizm var anlamsızca. Birisi seviyor gözünü karartmış etrafını görmüyor, birisi de gözünü karartmış sevmiyor saydırıyor. İki tarafı da faydasız ve anlamsız buluyorum.







    Mesela geçenlerde birisi "Ford'un kullandığı torsiyon, bildiğimiz torsiyon değil yarı bağımsız sistem". Torsiyon zaten yarı bağımsızdır Forda özel bir durum yok dedim. Sadece kullandıkları helezon yayda sıradışı mühendislik var dedim. Savunuyor ama neyi savunduğunu bilimiyor.







    Bu sefer başladı "Focus ile ilk defa C segmentinde bağımsız süspansiyon kullanılmaya başlandı" demeye. Hayır dedim 1989 model Corolla bağımsız süspansiyona sahipti, 70'lerde Alfa bağımsız süspansiyon kullanıyordu hatta öyleki B segmenti araçlarda bile bağımsız süspansiyon kullanılmış dedim ve örnek olarak Suzuki Swift ve 2001 model Accent'i gösterdim. Hatta resimlerini atıyorum ama paşa bağımsız süspansiyon nedir bilmiyor, benim yalan söylediğimi düşünüyor. 80'lerde Japonlar bağımsız kullanıyormuş Honda, Toyota, Mazda, Mitsubishi hepsi. Fordun olayı C segmentinde referans olan sürüş dinamikleri ve direksiyon hisleridir dedim. Devrilen kamyon yuvarlanmaya devam etti. Bu sefer dediki. Ford'un kullandığı double wishbone esaslı süspansiyonu harikadır şöyledir böyledir. Hasbinallah dedim. Yine yanlış söylüyorsun dedim. Ford'un Control Blade dediği sistem multilink esaslıdır dedim.











    Yani özetle ne fanatik doğruyu biliyor ne de yeren adam doğruyu biliyor. Öyle laf olsun torba dolsun diye külhanbeyi nidası minvalinde yazılar yazıyor birçok arkadaş. Bilgisi olan veya öğrenmeye açık olan arkadaşları tenzih ederek yazıyorum.



    Şunu da demenden geçmeyeyim. Dünyada genel geçer kurallar vardır ve çoğu zaman bunlar değişmez. Günümüzde etki eden etkenler arttığı için eski kalıplarla düşünmek her zaman doğru olmuyor. Yardımcı elektronik sistemler, malzemenin üstün mühendisliği gibi hususlar onu başka boyuta taşıyabiliyor amenna ama hala iyi bir bağımsız süspansiyon ile iyi bir torsiyonu kıyasladığımızda bağımsız süspansiyon bazı ekstrem durumlarda yapısı gereği daha başarılı oluyor. Müşteri bu ekstrem durumlar için bagaj hacminden feragat etmeyi, cebinden daha fazla para çıkmasını, olası bir kaza veya arızada daha fazla parça ve işçilik maliyeti ödemeyi göze alıyorsa zaten bağımsız süspansiyona belli gövde tipleriyle geçebiliyor. Ha Türkiye'ye gelmiyordur o ayrı konu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.