Şimdi Ara

Tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu arabalar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
4
Favori
12.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu özelliklerde orta sınıf en ideal Civic sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Civic benzinliler cvt değil mi? Cvt tork konvertörlü olarak mı geçiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D. Targaryen kullanıcısına yanıt
    Civic'te benzinliler cvt, dizeller tork konvertörlü. İkisi birbirinden çok farklı şanzımanlar.
  • www.media.volvocars.com
    Modeller - S60 - Teknik Bilgiler - Volvo Car Turkey Haber Merkezi
    https://www.media.volvocars.com/tr/tr-tr/models/s60/2013/specifications




    Bu linkte 2013 s60 ınki bile bağımsız diyor. Bildiğim kadarıyla bağımsız olmayan Volvo yok(V40 da tam bağımsız, ancak eski araçlarda durum nasıldır emin değilim)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    https://www.media.volvocars.com/tr/tr-tr/models/s60/2013/specifications



    Bu linkte 2013 s60 ınki bile bağımsız diyor. Bildiğim kadarıyla bağımsız olmayan Volvo yok(V40 da tam bağımsız, ancak eski araçlarda durum nasıldır emin değilim)
    Eski Volvo'larda bağımsız ama yeni platformda değişiklik yapıldı. S90'da yaprak yay var.
  • Yaprak yay nasıl bir şey? Hiç duymadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S90 da multilink bağımsız. Dediğiniz yaprak bildiğimiz yaprak değil de enlemesine yerleştirilmiş bir yaprak yay. Arka tarafta hem helezon yay hem de anti-roll bar görevi görüyor.

    Yani kamyonetlerden bildiğimiz yaprak yaylar ile alakası yok.

    Sürüş kalitesini iyileştirdiği söyleniyor, zaten tipik iki taraftan yaylı süspansiyona göre geliştirmesi ve üretmesi daha pahalı bir sistem.

    Avantajları ise amortisör kulesi olmadığı için bagaj hacminden feragat etmiyorsunuz. Aynı zamanda ağırlığı ve ağırlık merkezini de düşürüyor.



    Eski model volvoların bağımsız süspansiyon geçmişi 90'larin başına kadar gidiyor olması lazım. 1995'de çıkan en ucuz volvoda (s40) vardı mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 17 Aralık 2018; 10:36:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus ve Fiesta da varmı bilmiyorum ama süspansiyon sistemleri harika

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    S90 da multilink bağımsız. Dediğiniz yaprak bildiğimiz yaprak değil de enlemesine yerleştirilmiş bir yaprak yay. Arka tarafta hem helezon yay hem de anti-roll bar görevi görüyor.

    Yani kamyonetlerden bildiğimiz yaprak yaylar ile alakası yok.

    Sürüş kalitesini iyileştirdiği söyleniyor, zaten tipik iki taraftan yaylı süspansiyona göre geliştirmesi ve üretmesi daha pahalı bir sistem.

    Avantajları ise amortisör kulesi olmadığı için bagaj hacminden feragat etmiyorsunuz. Aynı zamanda ağırlığı ve ağırlık merkezini de düşürüyor.



    Eski model volvoların bağımsız süspansiyon geçmişi 90'larin başına kadar gidiyor olması lazım. 1995'de çıkan en ucuz volvoda (s40) vardı mesela.
    Kamyonetlerdeki sistemden farklı olduğunu ve yatay olarak yerleştirildiğini biliyorum ancak yaprak yay olduğu için bağımsız değil diye düşünmüştüm. Yalnız havalı süspansiyon opsiyonu alınırsa bu sistem değişiyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thrgl

    Civic'te benzinliler cvt, dizeller tork konvertörlü. İkisi birbirinden çok farklı şanzımanlar.
    Bazi cvtlerde de tork konvertoru mevcut, benim cvt aracimda mesela tork konvertorude var.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onlarca senedir her aracında bağımsız süspansiyon kullanıp da 2016 yılında en lüks aracında bundan vazgeçmek pek mantıklı bir hareket olmazdı.

    Dediğim gibi helezon yayların yerini alan bir sistem. Sürüş zevki/kalitesi açısından da okuduğum bir kaç incelemede E serisinden daha çok beğenilmişti. Yani volvo amacına ulaşmış denebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    S90 da multilink bağımsız. Dediğiniz yaprak bildiğimiz yaprak değil de enlemesine yerleştirilmiş bir yaprak yay. Arka tarafta hem helezon yay hem de anti-roll bar görevi görüyor.

    Yani kamyonetlerden bildiğimiz yaprak yaylar ile alakası yok.

    Sürüş kalitesini iyileştirdiği söyleniyor, zaten tipik iki taraftan yaylı süspansiyona göre geliştirmesi ve üretmesi daha pahalı bir sistem.

    Avantajları ise amortisör kulesi olmadığı için bagaj hacminden feragat etmiyorsunuz. Aynı zamanda ağırlığı ve ağırlık merkezini de düşürüyor.



    Eski model volvoların bağımsız süspansiyon geçmişi 90'larin başına kadar gidiyor olması lazım. 1995'de çıkan en ucuz volvoda (s40) vardı mesela.
    Corvette de yıllardır yaprak yay kullanılıyor ve yol tutuşu ne kadar iyi malum. Eski Alfa'larda da kullanıldığını biliyorum. Yani iyi yol tutuşa sahip araçlarda da kullanılmış ve kullanılıyor. O yüzden küçümsenecek bir yay tipi değil bu kullanım şekliyle.







    Avantaj olarak helezona göre daha ucuz olması, nacker'ın da dediği gibi ağırlık merkezini aşağıya alması ve onarım kolaylığı benim bildiğim şeyler. Uygun fiyata işini iyi gören bir tercih yaprak yayı enine konumlandırmak.





    Burda hangi araçlarda kullanıldığı ve nasıl olduğu vb. birçok detay anlatılmış.



    en.m.wikipedia.org
    Corvette leaf spring - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring






    Ama şunu söyleyeyim. Bu multilink hadisesine kanmamak, süspansiyonu incelemek gerek. Mesela Nissan Navara'daki multilink diye adlandırılan süspansiyon sabit aks üzerinde çok kollu süspansiyon. Bağımsız bir süspansiyon değil. Markalar belli terimler üzerinden aldatmaca yapabiliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D. Targaryen

    Civic benzinliler cvt değil mi? Cvt tork konvertörlü olarak mı geçiyor?
    Honda'nın kullandığı CVT şanzımanlarda kavrama olarak tork konvertörü kullanılıyor. Vites dişlileri yerine ise CVT sistemi kullanılıyor.

    Dizelerde ise kavrama olarak yine tork konvertörü kullanılırken 9 ileri ve 1 geri vites olmak üzere vites dişlileri bulunur.

    Hem dizel motorları hem de benzinli motorları tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu tanımınıza uyar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Honda'nın kullandığı CVT şanzımanlarda kavrama olarak tork konvertörü kullanılıyor. Vites dişlileri yerine ise CVT sistemi kullanılıyor.

    Dizelerde ise kavrama olarak yine tork konvertörü kullanılırken 9 ileri ve 1 geri vites olmak üzere vites dişlileri bulunur.

    Hem dizel motorları hem de benzinli motorları tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu tanımınıza uyar.

    Alıntıları Göster
    Şu yaptığınız tanımı sanayinin %90'ı bile bilmiyordur hocam. Millet bir anlayamadı tork konvertörü / şanzıman ilişkisini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Opel astra. Torsiyon olduguna bakmayin watts link mevcut yari bagimsiz diyebiliriz. Ayrica yol tutusu konforu bagimsizlarla yarisir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Şu yaptığınız tanımı sanayinin %90'ı bile bilmiyordur hocam. Millet bir anlayamadı tork konvertörü / şanzıman ilişkisini.

    Alıntıları Göster
    Tork konvertörlü şanzıman yerine planet dişli yada gezegen dişli şanzıman denmeli tam otomatik denilen şanzımanlara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RX 480

    Opel astra. Torsiyon olduguna bakmayin watts link mevcut yari bagimsiz diyebiliriz. Ayrica yol tutusu konforu bagimsizlarla yarisir
    Bütün torsionlar yarı bağımsızdır. Astraya özel bir durum yok. Watts link denilen hadise bir tür viraj çubuğu. Mustang'lerin, Chrysler'lerin de kullandığını biliyorum.



    Torsiyon veya yarı bağımsız süspansiyonların kusuru yol bozulduğunda ortaya çıkar. Bilhassa Fransızlar severler torsiyonu. Çünkü ucuz ve yolları da kaymak gibi olduğu için gayet iyi iş görür. Eskiden belli bir ağırlığa kadar işini iyi yapabiliyordu, şimdi o ağırlık biraz daha yukarılara taşındı sanıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S90 bile makas tarzi yayli yaprak kullaniyorsa vah ki ne vah. Firmalar artik nereden kisacagini sasirmis gelecek karanlik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parietale

    S90 bile makas tarzi yayli yaprak kullaniyorsa vah ki ne vah. Firmalar artik nereden kisacagini sasirmis gelecek karanlik.
    Pick-up ve kamyonetlerdeki yaprak yay ile bu yay arasında ciddi farklar var. Aynı görünen malzemenin hem üretim süreci hem malzeme kalitesi farklı bir boyutta olabiliyor. Ki öyle özelliklere sahip bir yaprak yay...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.