Şimdi Ara

Tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu arabalar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
4
Favori
12.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Focus I benzinli, otomatik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus1-2-3 yenilerde yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Focus II cvt, III lerin hemen tamamı powershift tır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda Accord

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda civic çok da mantıksız bir araba değil o zaman. Tüm mesajları okudum güncel araçlarda pek tercih edilmiyor sanırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yayın kullanılış amacını tam bilmeden 'kısmak' olarak değerlendirmek doğru değil,amaçlarını yukarıda Nacker de yazmış ve zaten eski kamyon,traktör römorklarından herkesin bildiği yaprak yaprak dizilmiş yaylardan da değil bu yay, özel kompozit malzemelerden ve özel yöntemlerle (yüksek basınç altında mesela) üretilen bir yay.Kimse koymamış,bir resimde ekliyorum,bahsedilen yay resimdeki yeşilimsi çubuk.



    Tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu arabalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Focus 4 1.0 benzinli turbo ve 1.5 TDCİ de bağımsız süspansiyonu kaldırdı. 12 yıldır focus 2 ve 3 MCA kullanıyorum. Yeni focus ST line uzun süre test ettim. 235 40 r 18 lastik ve spor süspansiyonu ile arada fark yok gibi. Yeni titanium modeli denemek ve bozuk yolda da sürmek lazım. 8 ileri yeni otomatik ise powershift kadar akıcı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D. Targaryen

    Honda civic çok da mantıksız bir araba değil o zaman. Tüm mesajları okudum güncel araçlarda pek tercih edilmiyor sanırım.
    Eğer araç almayı düşünüyorsanız Civic'in şanzıman motor ve süspansiyon olarak yürüyen aksamında kolay kolay bir sorun yaşamazsınız. Zaten C sınıfında bağımsız süspansiyon sunan pek marka da kalmadı. Firmalar maliyet kaygısı ile ya tamamen torsiyon çubuğuna geçiş yaptı ya da Ford ve vw gibi sadece belli motor ya da donanım seviyelerinde bağımsız süspansiyon sunmaya başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Tork konvertörlü şanzıman yerine planet dişli yada gezegen dişli şanzıman denmeli tam otomatik denilen şanzımanlara.

    Alıntıları Göster
    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar yaygın olarak satılan ilk otomatik şanzıman tipi olduğu için sana yağı, pimapen gibi ağımıza yapışmış. Ben bile çoğunlukla tork konvertörlü şanzıman diyorum. Cvt, çift kavrama ve tek kavrama robotize şanzımanlar daha sonra çıktığı için onlar da pek isim karışıklığı sorunu olmuyor. Dediğiniz gibi planet dişli şanzıman denilmesi çok daha doğru bir tanımlama olacaktır. Ancak bu saatten sonra bu tanımlamayı kaç kişiye kabul ettirebiliriz bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • parietale kullanıcısına yanıt
    Bildiğimiz makas değil o hocam. Klasik helezon yayların yerini alan ve aynı zamanda viraj denge çubuğu görevi de gören bir eleman. Hem aracın ağırlık merkezini aşağı alıyor, hem de bagaj hacmini daraltmıyor. Üstelik doğrudan SPA platformu için tasarlandığından dolayı -aynı araç için düşünürsek- helezonlardan daha iyi performans sunan bir sistem. Kaldı ki tasarlaması ve üretimi helezonlara göre daha masraflı. Burada volvo tam aksine maliyeti artıran bir hamle yapmış.
    Yani S90 da tam bağımsız süspansiyona sahip. Sadece helezon yayları alışık olduğumuz tipte değil.
  • Yeni ford focus sw
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar yaygın olarak satılan ilk otomatik şanzıman tipi olduğu için sana yağı, pimapen gibi ağımıza yapışmış. Ben bile çoğunlukla tork konvertörlü şanzıman diyorum. Cvt, çift kavrama ve tek kavrama robotize şanzımanlar daha sonra çıktığı için onlar da pek isim karışıklığı sorunu olmuyor. Dediğiniz gibi planet dişli şanzıman denilmesi çok daha doğru bir tanımlama olacaktır. Ancak bu saatten sonra bu tanımlamayı kaç kişiye kabul ettirebiliriz bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    TDK sağolsun yıllardır sadece siyaset üretiyor, başka işe yaramıyor. Otomobille ilgili çok yanlış terimler var. Tiptronik şanzımana yarı otomatik şanzıman deniyor mesela, hatadır. Dilimize otomobil terimleri Fransızca ve İngilizce'den geçmiş çoğunlukla, Almancadan da var hafif. O dildeki kullanımına bakılmamış, Türkçe ile nasıl karşılığını nasıl veririz denmemiş. Gönüllüler bile bu işi Tdk'dan iyi yapardı ama Türkçe günümüze ayak uyduramaz hale geldi yada kasten getirildi. Bu gidişle Türkçe konuşursak anlaşılmaz bir dil konuşuyor hale geleceğiz.



    Ben hiçbir yabancı kaynakta full auto yada full automatic gearbox diye bir tabir okumadım, duymadım. Yanlışlar var ve bu yanlışları doğru bilerek savunanlar, anlatanlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2015 ve öncesi Kia Ceed ve Sportage'lar...
  • Rav4 2011 öncesi Tork Konvektörlü. 2011 sonrası cvt
  • Toyota Auris 1.6 benzinliler tork konvertörlü CVT olup bağımsız arka süspansiyona sahiptir. Yeni çıkacak olan kasada durum nedir bilmiyorum ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avsiya

    Toyota Auris 1.6 benzinliler tork konvertörlü CVT olup bağımsız arka süspansiyona sahiptir. Yeni çıkacak olan kasada durum nedir bilmiyorum ama.
    Tork konvertörlü cvt nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Tork konvertörlü cvt nedir?

    Alıntıları Göster
    Hem tork konvertoru disli kutusu, hemde kasnak var demek.



    Benim aracimda o sekilde merak ediyorsaniz jatco cvt7 yazin ayrintilari cikacaktir. Hybrid cvt diye de gecmekte. Ama elektrikli motorla alakasi yok tork konvertoru olmasindan folayi hybrid.



    Ha toyotadaki nasil bilmeden konusmayayim ama mitsubishi attrage/spacestar, nissan micra- juke- qq, ve suzuki baleno ve benzinli megane3/fluence dekiler hep jatco cvt7



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 19 Aralık 2018; 15:44:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Tork konvertörlü cvt nedir?

    Alıntıları Göster
    Yukarıda bir arkadaş ayrıntılı açıklamış. Şanzıman kavramayı tork konvertörü ile yapıyor dişli sitem yerinede kayış kasnak mekanizması kullanılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Var mı başka bilgisi olan?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motordaki gücü aktarmak için 2 temel nokta var.

    1. şanzımanı tahrik edecek sistem
    2. şanzımanın kendisi


    1. Şanzımandan gücü debriyajlı sistemle veya tork konvertörü dediğimiz hidrolik sistemle yapılır.
    Debriyajlı sistemler manuel veya yarı otomatik diye geçiyor genelde. Tek debriyaj ve yarı otomatik ise o araç tek kavramalı yarı otomatik oluyor(Reno BVR, smart ve colttaki AMT, citroenlerin eat6 olmayanları, 2009a kadar olan ishift 1.8 civicler). çift debriyaj ve yarı otomatik ise çift kavrama yarı otomatik oluyor (DSG, EDC gibi).
    Tork konvertörlü sistemler değişik yapılarda olabilir. genelde tam otomatik diye bilinen hidrolik sistemle çalışan şanzımanlar tork konvertörü ile anılır.

    Tork Konvertörü(Turuncu parça):
    Tork konvertörlü ve bağımsız süspansiyonlu arabalar


    Tork konvertörü 2 tane turbinin hidrolik yardımı ile birbirini döndürmesiyle şanzımana güç iletir. Doğal olarak uzun ömürlüdür.

    Yeni nesil tork konvertörlerinde kilit vardır. belli bir vitesten sonra hidrolik akışı yerine turbinler birbirine kilitlenir ve kayıp olmaz.

    Özetle şu ülkede kasap ustaların eline düşmemek için tam otomatik tork konvertörü olan araçlar biçilmiş kaftandır. Düzenli olarak şanzıman yağı ve filtresini değiştirmek lazım. Annemin aracı 4ileri tork konvertörlü 271bin'de ve düzenli bakımları yapılmış. vites geçişlerinde bir sorun yok, şanzıman tamir de görmemiş. Bir sonraki bakımda şanzıman yağı ve filtresini değiştirelim dedi ustam.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.