Şimdi Ara

TORK NEDİR NE İŞE YARAR (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
10
Favori
9.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok iyi yazı eyvallah ama klasik insan bundan anlamaya çalışmaz :) ben 2 terimle anlatıyorum olay bitiyo :)
    bg fazla olan son hızı fazla olur
    aynı bg de torku fazla olan aynı hıza daha çabuk çıkar çok kaba bir tabirle bg=top speed tork=hızlanma :)
    veya bir havuz düşünelim bg havuzun hacmi ise tork da havuzu doldurmaya çalışan musluktur.
  • Tork canavarı Crdi motora yol verin gerisi boş
  • Benim anladığım beygir gücü tekerleğin daha hızlı dönmesini sağlayan güç, tork ise aynı tekerleğin dönme gücü (yani bir nevi zemini pençelemesi )gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    smerikada direk krankta ürettiği beygir gücü yazılır. sıfır hile yok bu araba şöyle yok bu araba böyle hikaye. ak kaşık orada belli oluyor işte. birde şu torkçular yokmu allahım onlarda ayrı bir alem ben torklu olan araba alırım diyor :D demiyor toplam beygir gücünü en alt devirde veren araba alıp ekonomik sürüş yaparım. işte milletin otomobil bilgisi ciddi anlamda sıfır.


    Hiç dizel arabam olmadı. Kısa mesafe kullandım. Düşük devir ve kısa cites oranlarının olması hoşuma gitmişti.benzinli Turbo mıtorlu sadece 1.2tsi golf kullandım ama ondan pek biley anlamadım, dikkat etmedim.

    Hep atmosferik aracım oldu. Düşük devirde yüksek gücü hissedemedim. Pek ekonomik değillerdi. İyiki lpg var:)

    Şimdi neden bukadar uzattım! Ben torkçu değilim:) benim aracın torku 140mı 150 mi ne? Onuda 4000 devirde alıyorım.

    Şöyleki; Torkçu arkadaşlara (ki çoğunluk dizelci) bilgilerinin sıfır olduğunu ve düşük devirde en yüksek gücü(beygir) almayı düşünmediklerini söylemişsiniz.

    Konunun ilk mesajında;

    Beygir= tork x devir/7bin küsür gibi bir formül var.

    Bu formüle göre devir düşük ise beygirin yüksek çıkması için torkun yüksek olması gerekmiyor mu?

    Yani sonuç olarak düşük devirde torkçu arkadaşlar daha yüksek beygir gücü almıyorlar mı?

    Ben mi bir yerleri atlıyorum? Formülümü yanlış hesapladık?
    Bilemedim?

    Evet doğru düşünmüşsünüz.

    Saygılar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • okumadık kardeş durumumuz yoktu.
  • Kısaca neymiş tork ?
  • Tork la işin birimleri aynıdır ancak farklı şeylerdir.



    Tork bir kuvvet göstergesidir

    İş ise enerji göstergesidir.

    Güç ise işin ne kadar sürede yapıldığını anlatır.
  • TORK NEDİR NE İŞE YARAR


    Tsi ve fsinin karşılaştırılması. Tsi tartışmasız önde..
  • Aynı beygirde iki araç birisi benzinli 1.2 cc diğeri dizel 1,6 cc.

    5000 devirde Benzinli açık ara önde. Ama alt devirlerde dizel çok daha güçlü. Bu sebeple hızın gerekli olmadığı ama düşük devirde gücün gerekli olduğu her motorda(Otobüs, Kamyon, Dozer, Tır v.b.) dizel kullanılmakta.
    TORK NEDİR NE İŞE YARAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 19 Aralık 2016; 23:10:34 >
  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    arkadaşım biz araçları KARŞILAŞTIRMIYORUZ ! saf motor gücünden bahsediyoruz. motorları eşit şartlarda yürütüyoruz ok
  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    goodorevil kullanıcısına yanıt
    kartalus kullanıcısına yanıt
    honda atmosferik benzin 125 hp ve 152 nm tork 0-100 değeri 10.6
    kia cerato turbo dizel 136 hp ve 300 nm tork 0-100 değeri 10.8
    jetta turbo dizel 105 hp ve 250 nm tork 0-100 değeri 11.7
    renault megane turbo dizel 130 hp ve 320 nm tork 0-100 değeri 10.5
    hyundai elentra turbo diz. 128 hp ve 280 nm tork 0-100 değeri 11.5
    peugeot 308 turbo dizel 115 hp ve 270 nm tork 0-100 değeri 10.2

    bmw 3.20d 190 hp ve 400 nm tork 0-100 değeri 7.2
    bmw 3.20i ed 170 hp ve 250 nm tork 0-100 değeri 7.6

    bmw modellerinde birinin aynısı iki araba ve şanzıman kullanılmasına rağmen bu değerler bu şekilde

    bana göre hala dizel kadar verimsiz ve pahalı bir teknoloji yoktur. oldukçada gereksizdir. golfteki 1.4 tsi ile 1.6 tdi arasındaki en son baktığımda 13 400 liralık farkı ayda ortalama 1 000 km yaparak peşinen ödenen 13 bin kusurluk farkı 12 kusur yılda kapatabiliyorsunuz. satarkende ki dizel benzinli farkına rağmen. bu kadar çağ dışı motor teknolojisini övmeyin artık yeter ya. yük ve iş makineleri işinde anlarımda otomobilde dizel nedir allah aşkınaya :S

    şu konuya torkçular az göz atsında gözleri açılsın:https://forum.donanimhaber.com/dizel-mi-benzin-mi--122380802

    civicte rakiplerine göre tork nerdeyse tam yarısı bize bunlarıda açıklar mısın kolay olacaktır demi biri çağ dışı motor nede olsa ama en son teknoloji motorları madara ediyor acaba nedendir




  • 5 yıl 1.6 fsi 115 hp kullandım . 4 yıl 1.6 102 hp caddy kullandım. 2 yıldır 2.0 140 hp caddy kullanmaktayım. Yılda 20.000 km yapıyorum. En fazla 3 yılda amorti eder kendini.

    Yokuşlarda yığılma yok. Düz yolda gider gibi çıkıyorum. Keyfim gıcır. 1.6 115 fsi ile yokuşun 30. Metresinde araba yığılmaya başlardı alt vitesi isterdi. 2.0 140 hp 320 Nm tdi ile en yüksek viteste bile yokuşu rahat çıkıyorum. Eğer maddi durumunuz yeterli ise mutlaka dizel alın. Yok çok zorlanılacaksa ,yıllık kmniz düşükse, araç 1-2 yıl sonra elden çıkarılacaksa benzinli mantıklı olabilir..
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Fark nerde? Benzin ,karakterinden dolayı alt devirde güçsüz üst devirlerde güçlü. Dizel tam tersi... 0-100de benzinli 6500 devir çevirirken dizel 4000 devir çeviriyor. Dizelin harcadığı enerji daha az. Çünkü daha az güç harcıyor. Yaptıkları iş aynı hemen hemen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    honda atmosferik benzin 125 hp ve 152 nm tork 0-100 değeri 10.6
    kia cerato turbo dizel 136 hp ve 300 nm tork 0-100 değeri 10.8
    jetta turbo dizel 105 hp ve 250 nm tork 0-100 değeri 11.7
    renault megane turbo dizel 130 hp ve 320 nm tork 0-100 değeri 10.5
    hyundai elentra turbo diz. 128 hp ve 280 nm tork 0-100 değeri 11.5
    peugeot 308 turbo dizel 115 hp ve 270 nm tork 0-100 değeri 10.2

    bmw 3.20d 190 hp ve 400 nm tork 0-100 değeri 7.2
    bmw 3.20i ed 170 hp ve 250 nm tork 0-100 değeri 7.6

    bmw modellerinde birinin aynısı iki araba ve şanzıman kullanılmasına rağmen bu değerler bu şekilde

    bana göre hala dizel kadar verimsiz ve pahalı bir teknoloji yoktur. oldukçada gereksizdir. golfteki 1.4 tsi ile 1.6 tdi arasındaki en son baktığımda 13 400 liralık farkı ayda ortalama 1 000 km yaparak peşinen ödenen 13 bin kusurluk farkı 12 kusur yılda kapatabiliyorsunuz. satarkende ki dizel benzinli farkına rağmen. bu kadar çağ dışı motor teknolojisini övmeyin artık yeter ya. yük ve iş makineleri işinde anlarımda otomobilde dizel nedir allah aşkınaya :S

    şu konuya torkçular az göz atsında gözleri açılsın:https://forum.donanimhaber.com/dizel-mi-benzin-mi--122380802

    civicte rakiplerine göre tork nerdeyse tam yarısı bize bunlarıda açıklar mısın kolay olacaktır demi biri çağ dışı motor nede olsa ama en son teknoloji motorları madara ediyor acaba nedendir

    Abi şunu gözden kaçırıyorsun:
    Eğer en yüksek güç ya da tork değerine bakarsak yanılırız.
    Ayrıca 1000 devirden 6500 devire kadar kullanmıyoruz ki motoru?
    Olay sadece 0-100'de değil.


    Renault Dizel ile başlayayım. Tam güç 4000 devir dakikada 130 beygir olarak geliyor. 4500 devirde vites büyütürseniz yaklaşık 122 beygir güç ürettiğiniz bir an olur. Devir 3000'e düşer. 3000 devirde yine 122 beygir güç var. Sonra yine 4500 devirde vites atıp 3000'den yakalarsınız. Güç hep 122-130 beygir aralığındadır. Siz motorun 122-130 beygir kesintisiz güç ürettiği bir aralığı kullanırsınız.
    Honda Civic motoru ise 125 beygir güç üretiyor. 6800 devirde yaklaşık 120 beygir güç ürettiğiniz bir yerde vites büyütürseniz 2. viteste 5000 devirden yakalıyorsunuz. 5000 devirde de yaklaşık 102 beygir civarı bir güç var. Yani 102-125 beygir güç aralığını kullanıyorsunuz. 3. viteste de aynı şekilde.
    Dolayısı ile 0-100 kasmaya çalışıyorsanız motorun bütününden ziyade kullandığınız kısım önem arz ediyor.
    Civic'in ağırlık avantajı da var yanılmıyorsam. Dolayısı ile 1.6 DCI motor üst devirlerde daha avantajlı konumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Fark nerde? Benzin ,karakterinden dolayı alt devirde güçsüz üst devirlerde güçlü. Dizel tam tersi... 0-100de benzinli 6500 devir çevirirken dizel 4000 devir çeviriyor. Dizelin harcadığı enerji daha az. Çünkü daha az güç harcıyor. Yaptıkları iş aynı hemen hemen


    peki o zaman dizelin ne üstünlüğü kaldı ? titreşim motor gürültüsü yüksek fiyat yüksek bakım maliyetleri ilerleyen kmlerde ağır bakımlarına hiç girmiyorum bile. hatta atmosferik lpg ile daha mantıklı günümüzde hala akaryakıt fiyatları burada oldukça. sonuç olarak her iki motoruda max tork civarında kullanıyoruz. dizeli 2000 devir dolaylarında benzinli veya lpg li yi 3000-4000 devir dolaylarında bir güç eksikliğide hissettirmiyor.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    mustafa benim burada gözden kaçırdığım birşey yok. konuda zaten ben bunu anlatmaya çalışıyorum. olay max torkla ilgili değil diye. ama insanlar hala ısrarla tork diyor. ne olduğunu ne işe yaradığı hakkında konu açtık ama anlaşılan konuyu okumadan mesaj yazmışlar.
  • https://forum.donanimhaber.com/hiz-hizlanma-ivme-guc-tork-kuvvet-v-s--11499398-1



    Anlatıyorum demişsin de benim konudan bayağı bir araklama yapmışsın. Verdiğin örnekler benim kullandığım örneklerle aynı nerdeyse

    Neyse sorun değil. Demekki bu işi iyi anlatmışımki anlamışsın. Hesapların doğru çünkü.



    Bu arada 7024 lü devir hızı tork beygir formülünü de ben buldum. İşlediğim konuda bu formüle nasıl ulaştığımı da açıkça anlattım.




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    Konuna dön ve neden hiç artı almamışsın eksi almışsın kendini sorgula sonra araklamışsın filan de. Bu tür konuşmalarla çok basit oluyorsun. Dh den aldığım birşeyi dhde paylaşmak gibi bir marifetim yok malesef!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    https://forum.donanimhaber.com/hiz-hizlanma-ivme-guc-tork-kuvvet-v-s--11499398-1



    Anlatıyorum demişsin de benim konudan bayağı bir araklama yapmışsın. Verdiğin örnekler benim kullandığım örneklerle aynı nerdeyse

    Neyse sorun değil. Demekki bu işi iyi anlatmışımki anlamışsın. Hesapların doğru çünkü.



    Bu arada 7024 lü devir hızı tork beygir formülünü de ben buldum. İşlediğim konuda bu formüle nasıl ulaştığımı da açıkça anlattım.





    O formulü sen mi buldun ?? Yılların RPM den rad/s ye geçiş formülünü sen mi buldun ?


    Formülden ziyade birim çevirmektir doğrusu

    (Newton * metre )* ( devir / dakika ) *( 2*pi / 1 devir ) * (1 dakika / 60 s )

    Bunu yaparsan cevap Watt çıkar sen KW istiyorsan 1000 e bölersin. Yani senin formülü bulduğum dediğin şey aslında belki yüzlerce yıllık bir şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 21 Aralık 2016; 12:10:13 >




  • forum aynştayn dolu,burada zaman geçireceğinize siyasete girin.bu beceriksizler bakan vali oluyorsa sizden başkan olur
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.