Şimdi Ara

TORK NEDİR NE İŞE YARAR (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
10
Favori
9.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    burada telaffuz edilmek istenen aslında arabaların beygir gücü ile yürüdüğüdür. beygir gücünün motor içinde bir bükme kuvveti olurturduğu kısmada tork diyoruz. tork her devirde değişkendir. mesela 200 nm lik bir arabada 1. viteste tekerin döndürülmesi için şanzıman dişli oranlarıyla beraber 2500 nm civarlarında bir tork oluşmaktadır.

    örneklersek 1.4 tsi motor ile 1.6 fsi motorun beygir gücüne bakılır. 1.6 fsi motorun beygir gücü her halükarda daha fazla olacaktır. zaten buradaki kıyasta herşeyin eşit şartlarda oluşan hesaplamayla yapıldığıdır. ama günümüz şartlarında şanzıman düşlü oranları ve dişli sayısı ile bu değerler oynanmaktadır. nasıl mı turbo teknolojisi ile daha alt devirlerde daha fazla beygir gücü alınmaktadır. bu sayede 1.4 tsi motora 6-7 oranlı ve daha uzun oranlı şanzımanlar takılmaktadır. çünkü oluşturalan bükme güzü daha fazladır.

    eşit şartlarda aynı şanzımana dişli oran ve sayısına eşit birebir aynısı iki araba olduğu varsayımında bulunursak 1.4 tsi daha hızlı hızlanacaktır ama 1.6 fsi en sonunda daha yüksek hızlara ulaşacaktır. çünkü üreteceği beygir gücü en yüksek devirlerde daha fazla olacaktır.

    Hocam ben mi yanlış biliyorum;

    1.6 fsi kullanan arabalar 115 hp 155 nm torku olan arabalar. 1.4 tsi 150 hp 250 nm tsi den hangi şartta daha iyi olabilir??? Son hızı nasıl daha iyi olabilir???

    Benim bilmediğim bir 1.6 fsi serisi mi vardı ??
    Fsi denen motor "dizel mantığı ile calisiyor" diye pazarlanan, ama 1.6 atmosferikle aşağı yukarı aynı yürüyen, hiç de az yakmadigi gibi üstelik lpg uyumu da olmayan, takilsa bile çok yüksek paralara mal olan, buna rağmen su devirde lpg li bu devirde benzinli giden bir motor.

    Bir ara 1.6 fsi almayi dusunuyordum. Bir ilani aradım. yakıtı nasıl dedim, arkadaştan Allah razı olsun, durustmus "birader az yakar diye dusunuyorsan hiç alma. Şu kadar yakıyor diye yalan söyleyecek değilim. Sendeki 1.6 102 hp den çok farkı yok" demişti.

    Zaten çok kısa sürdü fsi üretimi. Tsi den devam edildi.
    Hizlanma; son hiz; tüketim hiç bir alanda kiyaslanacak motorlar değil.

    bakın verilen örnek fsi ve tsi motor bu a veya b olsun isim önemsiz. tsi motor 1.4 max üreteceği beygir gücü 80 olsun bunu alt devirlerde turbo basıncı ile ürettiriyorlar. şanzıman dişli oranları ile kombine edip bunu 150 hatta 180 beygire kadar çıkarıyorlar. ama motorun ürettiği saf güç bu rakamların yarısının altında. 1.6 atmosferik motor saf güç olarak 80 hp nin üzerinde güç üretir ve çevireceği devir bakımından artısı olacaktır. saf motor hali olarak turbo destekli motordan daha iyi performans sergiler. ama nasıl daha iyi olur. eşit şanzıman oranları eşit araçlar ve ağırlık oranları eşit çekiş sisteminde 1.4 turbolu motordan daha yüksek hızlara ulaşır ve yüksek devirlerde daha hızlı olacaktır. ama alt devirlerde turbo motor daha hızlı olur. tüketimdede turbo motor daha iyimser olur.

    gelelim milletin dizel yeah tork yeah sözlerine. yüksek sıkıştırma oranları sayesinde çok düşük devirlerde yüksek beygir gücü üretilmektedir. ondan dolayı en alt devir canlıdır. ama üst devirler ölüdür. torku benzinli motora göre 350 olan dizel ile 200 torku olan benzinli 0-100 değerlerinde aynı olmasının sebebide buradan gelmektedir. madem dizelelr çok iyi veya herşey tork değeri nede 350-400 nm lik dizeller 400 nm turbo benzinli gibi 4-5 saniyede 0-100 e çıkamıyor ? insanlaarda teknik bilgi yok duymuşlar birindenbirşey eee işte o öyle iyimiş. yok arkadaş öyle değil işte. benim araba 6000 devirde 115 hp güç üretiyor en yüksek bükme kuvvetini en az 4300 devirde 150 nm tork olarak sunuyor. ve 0-100 süresini 11.6 saniyede tamamlıyor. peki 150 torkmu bu arabayı buraya götürüyor tamamen hayır. 150 nm torkla veya 400 nm torkla bir arabayı 1 saniyede 1 cm bile yürütemezsin işte burada işin sihirli kısmı şanzıman ve dişli oranları devreye giriyor.

    saf torkumuz 150 nm idi değilmi ?

    benim aracın şanzıman dişli oranlarınıda paylaşayım;

    1. vites 4.23
    2. vites 2.519
    3. vites 1.665
    4. vites 1.222
    5. vites 1

    R. vites 4.039

    son final dişlisi difrensiyaldeki 3.38 oranı var

    1. viteste maximum benim arabanın üreteceği torka gelelim: 4.23 x 3.38 x 150 = 2 144,61 nm tork üretiyor arka tekerlerde bu hiçbir kayıp olmaksızın bunda kayıplar mutlaka olacaktır aktarma organlarında işte şaftta filan ortalama 2000 nm tork(kuvvet) üretecek

    bu işlemleri diğer dişliler içinde yapabilirsiniz.

    eee hani araba 150 nm tork ile yürüyordu veya bazıları yürümez diyordu bu araba için ? ne oldu olay değişti hemen değilmi işin teknik bilgilerine girince aslında herkesin bildikleri aslında tamamen yanlış olduğu ortaya çıkıyor. sağlamasını yapmak isteyende tekerlek dönme çapım 634 mm yarı çapım 317 mm fizik bilen kişiler bunun sağlamaısnı rahatlıkla yapabilir. bu konuda olan thecalip arkadaşıma teşekkür ediyorum çoğu noktada bana formül konusunda yardımcı oldu.

    yani asıl iş aracın torku değil ürettiğği beygir gücü ve bunu hangi devirde ürettiğidir. alt devirde üreten bir araba ekonomik olur daha canlı sürüşe sahip olur. üst devirlerde üreten araba daha lineer kullanım sunar ekonomik olması pek beklenemez.

    araba alırkende aracın max torkunu ürettiği devir ile bunu en yükseğe taşıdığı devre bakılması çok daha doğru olur. eğer bugün bir araba max gücünü 700 devirde üretip bunu 8-10 bin devire kadar taşıyabilir olsaydı 200 nm tork üretse dahi bile 0-100 e 2-3 saniyede çıkardı.

    yani işin özü kaç nm tork olduğu değil bunu ürettiği en alt devir ile en üst devire bakılmalıdır.

    örnek verirsek; crdi 1.6 motor 1900 devirde max gücü üretmeye başlayıp 4000 devire kadar sunuyor
    hdi 1.6 motor 1750 devirde max gücü üretmeye başlayıp 3500 devire kadar sunuyor.

    şimdi crdi motor 2100 devir boyunda bunu korumaktadır. bluehdi motor 1750 devir boyunca bu gücünü korumaktadır.

    crdi daha fazla yakar hdi daha az yakar. crdi daha hızlı hdi daha yavaş olur. tabi eşit şanzıman ve eşit araçta bunlar söylenebilir.

    araba alırken bu teknik verileri bilmek gerekli. kimisi araba alır benim araba yavaş der kimisi alır çok yakıyor der bu konularda örneklerini oldukça çok fazla görmekteyiz. yani alırken ne aldığını veya ne istediği bilmek gerekli işin teknik boyutuna inmek gerekli. bmw nin başarıları zf sayesindedir.

    bir arabayı kötülemek için veya verimsiz veya övmek için o aracın teknik detaylarına inmek gerekli. hesap yapmayı seven varsa sürtünme katsayısına kadar herşeyi ile hesap yapabilirler.

    eğer arabasının 300 veya 250 tork sayesinde yürüdüğünü iddaa eden varsa iki kişi olsunlar aracı boşa alıp düz zeminde ittirsinler yaklaşık 400 nm yakın güç üretirler. 0-100 e kaç saniyede arabayı iterek çıkarırlar ölçsünler :D

    hani bir söz vardır. 0-100 e kadar şanzıman 100 den sonra beygir gücü konuşur diye

    Hocam 1.4 tsi in ürettiği güç 80 hp diyorsunuz da, 0-100 e 8 saniyede okuyup üfleyerek mi çıkarıyoruz?

    Bildiğin 150 hp ve arabayı uçuruyor.
    1.6 fsi de 115 hp 155 nm torka sahip.

    Disli oranını böyle yaparsak şöyle olur şöyle ayarlarsak böyle olur farazi şeyler. Hiç birimiz araba yapan vites kutusu icat eden insanlar değiliz. Araba firmalarının yaptığı arabalara bakıp aklimiza yatani alıyoruz.

    1.4 tsi 150 hp 250 nm torku var. (Modifiyeymis chip tunningmis 180 hp ye çıkarmış oralara girmiyorum. Orjinal motorlardan gidelim)

    1.6 fsi 115 hp 155 nm torku var. Bunlar MAKSIMUM değerler. Yani Türkçesi "hangi viteste hangi devirde gidersen git, bu motor sana en fazla bunu verebilir".

    Bunlar fizik kuralları hocam. Sana goresi bana goresi yok. Rampada tork fakiri 1.6 atmosferik zaten gitmiyor. Tek kiyaslanabilecek yer düz yol. Orda da değişen hiç bir şey yok. Bu soğukluk sıcaklık değil ki , derece 30 ama nemle birlikte hissedilen sıcaklık 45 diyelim.

    Değerler ortada. Ama hala birinin gerçek beygiri gücü budur biri budur diyorsanız, bir tane 1.4 tsi sahibi ile deneme yapin. Ister duz yolda ister rampada.

    yazdıklarımdan sadece bunumu anladınız ?

    Hocam çok teknik yazmışsınız. Benim o kadar fazla teknik bilgim yok.

    Ben sadece teknik verilere bakıyorum. Bir de kullandığım araçlardan kendi deneyimlerim var.

    Tecrubelerim de araçların sahip olduğu teknik verilerin, beygir ve torkun arabanın gidisini belirlediği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • en çok bilinen iki arabayı örnek verelim;

    f30 kasa bmw 3 serisi

    3.20 ed 170 ps ve 3.20d 184 hp

    3.20d 1750 devirden 4000 devire kadar 380 nm 184 hp
    3.20ed 1500 devirden 4800 devire kadar 250 nm 170 hp

    3.20 d vites oranları;
    1. 4.714
    2. 3.143
    3. 2.106
    4. 1.167
    5. 1.285
    6. 1
    7. 0.839
    8. 0.667
    R. 3.317

    final dişlisi; 2.813

    3.20 ed 170 ps vites dişli oranları;

    1. 4.714
    2. 3.143
    3. 2.106
    4. 1.167
    5. 1.285
    6. 1
    7. 0.839
    8. 0.667
    R. 3.317

    final dişlisi: 3.154

    yani 3.20d 1. viteste arka tekere 4.714 x 2.813 x 380 = 5 038,8 nm dönme kuvveti uyguluyor.

    3.20 ed 1. viteste ise 4.714 x 3.154 x 250 = 3 717.5 nm dönme kuvveti uyguluyor

    dikkat edilirse kullanılan şanzıman aynı ama farklı güçler ve 3.20 d 7.4 0-100 değeri 3.20 ed ise 7.6 şanzıman aynı tork ve hp daha düşük ama 0-100 değerleri nerdeyse aynı işte burada en alt devir ile en üst devire kadar maximum gücü taşıyan araç daha avantajlı konuma geçiyor.

    3.20d 4000-1750 = 2250 devir bunu yapabiliyor
    3.20ed 4800-1500 = 3300 devir bunu yapabiliyor

    arabanın yürümesi için en öncelikli iş motor maximum güç devir aralığıdır. sonra sihirli kutu şanzımandır.

    buradan araçlarınız ile ilgili en teknik bilgiye kadar her şeyi öğrenebilir sayılarını yerine koyar hangi arabanın dah az yakacağı hangi araba şanzıman kombinasyonun daha iyi olacağını kimseye sormadan en net bilgilerle kendiniz bulabilirsiniz:http://www.automobile-catalog.com/




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    işte olay şanzıman ve maximum güç devir aralığıdır. aracın torku dedikleri 250 nm ile araba yürümüyor teknik verilerle yere basma kuvveti ölçülür ne kadar iyi olduğu orada meydana çıkar. 3.20 d ile 3.20 ed araçlarını örnek verdim aynı şanzıman ve farklı tork ve beygir gücüne rağmen 3.20d ile aynı performansta sizin dediğinize göre aradaki beygir ve tork farkına göre 3.20 d çok daha fazla hızlı olması gerekmezmiydi ?

    fabrika teknik verileri;

    3.20 d 184 hp 380 nm tork 0-100 7.4 saniye
    3.20 ed 170 hp 250 nm tork 0-100 7.6 saniye
  • Allah tan 316i aracın var, Bmw nin en kötü motor kombinasyonu. Yanlışlıkla 330i falan almamışsın, alsaydın işimiz vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    smerikada direk krankta ürettiği beygir gücü yazılır. sıfır hile yok bu araba şöyle yok bu araba böyle hikaye. ak kaşık orada belli oluyor işte. birde şu torkçular yokmu allahım onlarda ayrı bir alem ben torklu olan araba alırım diyor :D demiyor toplam beygir gücünü en alt devirde veren araba alıp ekonomik sürüş yaparım. işte milletin otomobil bilgisi ciddi anlamda sıfır.


    Hiç dizel arabam olmadı. Kısa mesafe kullandım. Düşük devir ve kısa cites oranlarının olması hoşuma gitmişti.benzinli Turbo mıtorlu sadece 1.2tsi golf kullandım ama ondan pek biley anlamadım, dikkat etmedim.

    Hep atmosferik aracım oldu. Düşük devirde yüksek gücü hissedemedim. Pek ekonomik değillerdi. İyiki lpg var:)

    Şimdi neden bukadar uzattım! Ben torkçu değilim:) benim aracın torku 140mı 150 mi ne? Onuda 4000 devirde alıyorım.

    Şöyleki; Torkçu arkadaşlara (ki çoğunluk dizelci) bilgilerinin sıfır olduğunu ve düşük devirde en yüksek gücü(beygir) almayı düşünmediklerini söylemişsiniz.

    Konunun ilk mesajında;

    Beygir= tork x devir/7bin küsür gibi bir formül var.

    Bu formüle göre devir düşük ise beygirin yüksek çıkması için torkun yüksek olması gerekmiyor mu?

    Yani sonuç olarak düşük devirde torkçu arkadaşlar daha yüksek beygir gücü almıyorlar mı?

    Ben mi bir yerleri atlıyorum? Formülümü yanlış hesapladık?
    Bilemedim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugo -- 18 Aralık 2016; 0:16:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Allah tan 316i aracın var, Bmw nin en kötü motor kombinasyonu. Yanlışlıkla 330i falan almamışsın, alsaydın işimiz vardı.


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sene 2003 serde şimdiden daha gencim kanım da az çok kaynıyor. Ankaradan İstanbul a dönüyorum. O zamanlar temde trafik bu kadar yoğun değil. Orta şeritte 150 km gibi gidiyorum araç opel omega 2.5. Orta şeritte arkamda bir selektör oldu baktım bir mercedes en sağa geçtim yol verdim adam geçerken yanyan baktı bana ve uzayarak gitti. Uzaklaşınca bir merak saldı beni dedim bu adam kaç km hızla gidiyor? Gaza basmaya başladım hız 180-190-200 derken 220 de yakaladım. Arkasına geçtim selektör yaptım adam muhtemelen gaza daha da abanıyor yol vermedi ve sağından 230 la geçerken el salladım. Adamın şaşkınlığını hala hatırlıyorum büyük ihtimalle arabayı satmayı bile düşünmüştür. Mercedes dizeldi galiba ama 200D miydi veya daha büyük hatırlamıyorum. Hee kaç yaktım bu hızda hatırlamıyorum o zamanlar benzin şimdiye göre kuruşlaydı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 18 Aralık 2016; 0:20:00 >
  • Şimdilerde.. hem ekonomi yapayım hem kaçayım derdi millete salmış. Üreticiler bile bunun farkında ve bundan dolayı hp/tork ilişkisini kullanarak adeta milleti kekliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 18 Aralık 2016; 0:31:55 >
  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    benim için ekonomik yönü daha ön planda serhat. belki birgün bizde senin gibi 5.40 alır bineriz

    bu arada thecaliph ile beraber dün gece kendi aracımın verilerini hesaplamıştım o yüzden kendi aracımı örnek verdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Şimdilerde.. hem ekonomi yapayım hem kaçayım derdi millete salmış. Üreticiler bile bunun farkında ve bundan dolayı hp/tork ilişkisini kullanarak adeta milleti kekliyorlar.

    aynen öyle sadece kelime oyunları başka bir şey değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    işte olay şanzıman ve maximum güç devir aralığıdır. aracın torku dedikleri 250 nm ile araba yürümüyor teknik verilerle yere basma kuvveti ölçülür ne kadar iyi olduğu orada meydana çıkar. 3.20 d ile 3.20 ed araçlarını örnek verdim aynı şanzıman ve farklı tork ve beygir gücüne rağmen 3.20d ile aynı performansta sizin dediğinize göre aradaki beygir ve tork farkına göre 3.20 d çok daha fazla hızlı olması gerekmezmiydi ?

    fabrika teknik verileri;

    3.20 d 184 hp 380 nm tork 0-100 7.4 saniye
    3.20 ed 170 hp 250 nm tork 0-100 7.6 saniye



    Hocam bu ornekteki arabalar zaten fazlasıyla güçlü arabalar.

    Teknik bilgim iyi değildir vites kutusundan anlamam ama iktisat bilgim fena değildir.

    Şöyle ki: marjinal fayda denen birşey var.
    Degiskendeki birim artışın toplam faydaya olan artisi diyebiliriz kabaca .

    Bu iki motor da tork ve hp olarak çok iyiler. 0-100 değerleri de doğal olarak çok çok iyi. Bir yerden sonra daha da iyi yapmak çok daha zor hale gelir.

    Ama 1.6 atmosferikle 1.4 tsi arasında çok fark var. Ayrıca 150 nm çok düşük bir tork .
    150 den 250 ye çıkarmanın marjinal faydası
    280 den 340 a ciktigindaki marjinal faydadan çok daha fazladır.

    Klasik örnektir. Çölde susuz kalmissan bir bardak suya milyarlar verirsin. Ikinci bardak suya yüz milyon. 3. Bardak suya 10 lira. 4
    Bardak suya hiç para vermezsin.

    150 hp 250 nm tork tan sonrası da bir nevi 3,4 bardak su gibi olur.
    Ama 150 nm den 250 nm ye çıkmak ilk bardak gibidir. Bizzat yaşayarak gördüm. Rampalarda arabayı bagirtmaktan kulağım opulurdu. Şimdi 6. Vites 1500 devir. Mutlak sessizlik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anlamak için otto, dizel, karma çevrimleri bilmek gerekir. Kaldı ki çok da önemli değil F1 aracı motoru tasarlamayacaksanız. Tork veya hp araba sattırmaz, ucuz ve ekonomik olması sattırır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    bakın onlar tamamen doğru şeyler ve bu yüzden teknoloji bu yönde ilerliyor. ama hızlimitleri trafik kanunları olmasaydı turbo yerine kompressor kullanıyor olacaktı. araçların daha çok top speedlerine yatırım yapılacaktı.

    benim size bu 1.6 ve 1.4 teki anlatmaya çalıştığım aynı eşit arabaya konulmuş iki motor olarak düşündüğünüzde atmosferik araba 0-100 rampa konsunda 1.4 tsi ile karşılaştırılamaz bile ama eşit şartlarda topspeed konusunda daha iyi olacaktır. sizin dediğiniz gibi fayda kısmına bakılarak turboya geçiş yapıldı. lineerlik bakımında komp ve atmosferiğin eline kimse su dökemez. yakıt sıkıntısı derdi olmayan benzinli yüksek cc li atmosferik araba kullanabilir araba kullanmaktan zevk alır. ama ekonomi yönlü seçimde turbo seçeneği her zaman ön planda olacaktır.
  • Güç: Birim zamanda yapılan iş.



    Tork: Kuvvetin döndürme etkisi. Kuvvet varsa ss dönme olur demeyin. Örnek: Kapının dönme noktasına uygulanan kuvvet, dönme adına hiçbir işe yaramaz.



    Kuvvet: Cisimlerin hızını veya şeklini değiştiren etki. Fizik bilimine göre virajda da hız değişmiş kabul edilir. Çünkü hız yönlü bir büyüklük. 1 newton kuvvet yaklaşık 100 gramlık cismi kaldırırken uygulanan kuvvettir. Ama kaldırma işi dünyada gerçekleşecek. Mars veya ay olmaz.



    İş: İvmeli hareket yoksa fizik bilimine göre iş yapmış sayılmıyorsunuz. Formülü kuvvet x yer değiştirme. Bir sistemde enerji değişimi yoksa iş yapmış olunmuyor.



    Enerji ile işin birimi aynı. Ona da iş yapabilme yeteneği der fizikçiler.



    Mesele karışık gördüğünüz gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Aralık 2016; 1:00:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    Güç: Birim zamanda yapılan iş.



    Tork: Kuvvetin döndürme etkisi. Kuvvet varsa ss dönme olur demeyin. Örnek: Kapının dönme noktasına uygulanan kuvvet, dönme adına hiçbir işe yaramaz.



    Kuvvet: Cisimlerin hızını veya şeklini değiştiren etki. Fizik bilimine göre virajda da hız değişmiş kabul edilir. Çünkü hız yönlü bir büyüklük. 1 newton kuvvet yaklaşık 100 gramlık cismi kaldırırken uygulanan kuvvettir. Ama kaldırma işi dünyada gerçekleşecek. Mars veya ay olmaz.



    İş: İvmeli hareket yoksa fizik bilimine göre iş yapmış sayılmıyorsunuz. Formülü kuvvet x yer değiştirme. Bir sistemde enerji değişimi yoksa iş yapmış olunmuyor.



    Enerji ile işin birimi aynı. Ona da iş yapabilme yeteneği der fizikçiler.



    Mesele karışık gördüğünüz gibi.

    Vay canına demek öyle. Buldozerlerin kaç ton yük kaldıracağı hp mı torkla mı ölçülür? Bir arabanın max gücü ve hızı hp la mı torkla mı ölçülür? Ne ve hangi iş için ne istiyorsunuz temel fizik kurallarını tekrar etmeniz anlamsız. Çünkü konuda bunu anlayacak insan sayısı az apaçi çok. Sen bu konuyu en baştan oku öyle gel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ula gardaşım arabamı üreteceğiz de bu kadar kendinizi kasıyorsunuz :)
    0-100 10 sn.de ulaşsa ne olacak ,8 sn. de ulaşsa ne olacak ?
    arabayı yarış için mi alıyorsunuz ,yoksa sizi bir yerden diğerine götürsün diye mi ?
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    Apaçi çoksa bu konuda yersiz o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fsi ile Tsi nin karşılaştırılması gerçekten de utanç verici.

    Arada dağlar kadar fark var. Biraz araştırma yapın arkadaşlar.1.6 nedir 1.6 fsi nedir 1.4 Tsi nedir ondan sonra fikir yürütün.ben 4 yıl boyunca 1.6 fsi kullandım.fsi öyle abartılacak bir teknoloji değil.



    Bilginiz olmadan fikriniz olmasın..



    Bir de birimleri öğrenmeden terimleri öğrenemezsiniz.

    Mesela km.saat birimi ile km/saat birimi arasındaki farkın ne olduğunu biliyormusunuz?



    Bunları öğrenmek için hız hızlanma adlı konumu inceleyebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Belli devir aralıklarında turbo araçlar max torku verebildiklerinden atmosferikten daha canlı karakterler ortaya koyabilirler ama diyoruz "belli ve sınırlı devirlerde". Şöyle örnek vereyim suzuki racing bir motosiklet 11.000 devir çevirebiliyor ve max hızı 320+ km ve turbosuz. Yani benzinli araçlar devri oldukça hızlanabilir. Turbo benzinli araçların ise turbo çevrim hızı ve devri kadar gücü vardır mesela 6000 devirde turbo kesiliyorsa o 1.4 turbo motorun sadece atmosferik gücü kadar verim alabilirsiniz. Düşük hızlarda ve devirlerde turbo size sağladığı tork güç olarak dönerken yüksek devirlerde turbo kesildiğinde o fındık motorun gücüyle başabaş kalırsınız. Diğer izahla 2.5 litrelik bir atmosferik motoru 200 km hıza kadar başabaş takip edebilir hatta geçebilirsiniz ancak turbo basıncınız düştüğünde o 2.5 litre atmosferik arabanın yanınızdan giderek uzayarak ve hızlanarak geçtiğini ve sonunda tamponunu görürsünüz.

    6 bin devirde de bi zahmet vites yükselt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bana göre asıl olan beygirdir. Tork bu beygiri belirli devirlere yayan sistemdir.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.