Şimdi Ara

TORK NEDİR NE İŞE YARAR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
10
Favori
9.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Ben 7121 olarak ele alıyorum o sayıyı. Bulduğum en isabetli sayı bu.
    Ayrıca Tork eğer lb-ft olarak verilmişse de 5252 sayısı kullanılıyor.
  • Beğendi. 👍🏻
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ben 7121 olarak ele alıyorum o sayıyı. Bulduğum en isabetli sayı bu.
    Ayrıca Tork eğer lb-ft olarak verilmişse de 5252 sayısı kullanılıyor.

    7092 diyen de var . Aslında en doğrusu birim dönüşümünden gitmek genelde internetteki Tork RPM eğrilerindeki değerler ile aynı çıkıyor böyle gidince .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Aynen. Fındık kadar motorlara monte edilen turbo aslında turbo olmasa zar zor hızlanacak araçları belli devir aralığında hızlı göstererek alıcıların gözünü boyama adına üretiliyor. Düşük hacimli motorlarda turbo basıncının ileride motorlara vereceği tahribat ve zararlar ilerleyen zamanlarda ortaya çıkması muhtemel konu. Ralli kros yarışlarında kullanılan teknoloji esinlenerek üretiliyorlar 1.6 atmosferik motora biturbo takılıp 300 beygir bile alınabilir ancak o ralli kros araçların motor ömürleri 1-2 yarıştan öteye geçemiyor.

    İyi de bunu firma bilerek yapmıyor ki . Onlar da ister 1.6 Litreden istedikleri gibi güç almayı ama Avrupa Normları denen bir şey var .

    Adam milyar dolar euro AR&Ge yapıyor Turbo için .

    Bak mesela Dodge Viper 8000 bilmem kaç motor 400 beygir sen bu kadar abartmazsın da 3-4 Litre koyarsın 200 civarı da bir beygir . Mis gibi yürütür ne turbosuydu ne şeyiydi




  • Durumum yoktu okumadım DH'ye düşen kar tanesi..

    Ha sana özet olarak şunu diyebilirim E46 316i değil de E46 320d daha iyi yanlar çakıllı zeminde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Kısaca beygir ne kadar fazla ise o kadar hızlanırsın.

    Tork ise ne kadar fazla ise o kadar kuvvetli işleri rahat yaparsın ve ara hızlanmaların iyi olur.

    evet bizim için bu tanımlamalar yeterli,bilimsel açıklamalar bizi aşar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzakdağ


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Kısaca beygir ne kadar fazla ise o kadar hızlanırsın.

    Tork ise ne kadar fazla ise o kadar kuvvetli işleri rahat yaparsın ve ara hızlanmaların iyi olur.

    evet bizim için bu tanımlamalar yeterli,bilimsel açıklamalar bizi aşar.

    Aslında tam olarak öyle değil.

    Olay sadece ilgili devirde hangi motor fazla beygir gücü veriyorsa orada bitiyor. Tabii şanzıman da önemli bu işin içinde.
    Tüm hesaplamalar yapıldıktan sonra ortaya çıkan beygir gücü bizim için belirleyici kriter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: uzakdağ


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Kısaca beygir ne kadar fazla ise o kadar hızlanırsın.

    Tork ise ne kadar fazla ise o kadar kuvvetli işleri rahat yaparsın ve ara hızlanmaların iyi olur.

    evet bizim için bu tanımlamalar yeterli,bilimsel açıklamalar bizi aşar.

    Aslında tam olarak öyle değil.

    Olay sadece ilgili devirde hangi motor fazla beygir gücü veriyorsa orada bitiyor. Tabii şanzıman da önemli bu işin içinde.
    Tüm hesaplamalar yapıldıktan sonra ortaya çıkan beygir gücü bizim için belirleyici kriter.

    peki biri benzinli biri dizel 2 aracı birbirine bağlasak hangisi çeker, torku yüksek olan dizel mi beygiri fazla olan benzinli mi? sanırım yanıt torktan dolayı dizel araç olacaktır.. yine bu iki aracı yarıştırsak beygiri yüksek olan benzinli araç önde olacaktır sanırım.. yani kabaca ve basitçe tork/beygir anlatımı çok doyurucu olmasada yeterli olur, işin teknik boyutuna girince kafamız karışır.




  • bence tork olayı

    aracın içerdeki yanma esnasında oluşturduğu patlama, aşağı yukarı hareket eden pistonun genıslık ve yukseklıgı ıle alakalı yanma ne kadar şiddetli patlamalı hızlı olursa ve piston ne kadar uzun silindir cilindir bölümüde darsa tork o kadar artar
    ,


    bunu kendı yuruttugum fıkırden soyledım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzakdağ


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: uzakdağ


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Kısaca beygir ne kadar fazla ise o kadar hızlanırsın.

    Tork ise ne kadar fazla ise o kadar kuvvetli işleri rahat yaparsın ve ara hızlanmaların iyi olur.

    evet bizim için bu tanımlamalar yeterli,bilimsel açıklamalar bizi aşar.

    Aslında tam olarak öyle değil.

    Olay sadece ilgili devirde hangi motor fazla beygir gücü veriyorsa orada bitiyor. Tabii şanzıman da önemli bu işin içinde.
    Tüm hesaplamalar yapıldıktan sonra ortaya çıkan beygir gücü bizim için belirleyici kriter.

    peki biri benzinli biri dizel 2 aracı birbirine bağlasak hangisi çeker, torku yüksek olan dizel mi beygiri fazla olan benzinli mi? sanırım yanıt torktan dolayı dizel araç olacaktır.. yine bu iki aracı yarıştırsak beygiri yüksek olan benzinli araç önde olacaktır sanırım.. yani kabaca ve basitçe tork/beygir anlatımı çok doyurucu olmasada yeterli olur, işin teknik boyutuna girince kafamız karışır.

    Torktan dolayı değil; iki benzer beygir gücü verebilen atmosferik benzinli ve turbo dizel üniteyi göz önüne alalım.
    Şimdi hepsinden önce bu otomobillerin üretim amaçları yük çekmek olmadığı için yürüyen aksamı buna göre değil. Ancak turbo dizel otomobilde daha sağlam aktarma organları kullanıldığı için turbo dizel otomobilin çekiş konusunda avantajlı olacağı bir gerçek.

    Şimdi Opel Astra 1.6 CDTI 136 beygir ile Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 beygir üniteleri göz önüne alalım.
    CDTI motor 2000-2250 devir aralığında 320 nm tork veriyor ve bu 90-102 beygir güç yapıyor. Daha 2000 devirde 90 beygir güç üretebilen bu motor 4000 devirde bu gücü üretebilecek Valvematic'e göre zaten avantajlı. Valvematic motoru 4000 devirde kaldırmaya çalışsanız da baskı balatanın 2 kat fazla sürtünme kuvvetine maruz kalacak olması ve bu gücü yere aktaramayacak olması Valvematic ünitenin handikapı olacağı için CDTI ünite çekip götürebilir.

    Ama performansa bakınca iki otomobilin de çok yakın 0-100 süresi ve son hıza sahip olduğunu görüyoruz.
    Aradaki ağırlık farkına rağmen bu sonucun çıkması ise tamamen CDTI motorun daha dolu olmasından kaynaklanıyor. Astra daha ağır olduğu halde CDTI motor daha 2000 devirde 90 beygir güç verebildiği için biraz daha iyi bir sonuç çıkıyor ortaya.




  • https://forum.donanimhaber.com/hiz-hizlanma-ivme-guc-tork-kuvvet-v-s--11499398-1



    Arkadaşlar daha hız hızlanma nedir bilmeden torku kuvveti anlayamazsınız. Bunları yukarıdaki konuda tek tek anlattım. Bir de formül buldum. İsteyenler inceleyebilir..
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Belli devir aralıklarında turbo araçlar max torku verebildiklerinden atmosferikten daha canlı karakterler ortaya koyabilirler ama diyoruz "belli ve sınırlı devirlerde". Şöyle örnek vereyim suzuki racing bir motosiklet 11.000 devir çevirebiliyor ve max hızı 320+ km ve turbosuz. Yani benzinli araçlar devri oldukça hızlanabilir. Turbo benzinli araçların ise turbo çevrim hızı ve devri kadar gücü vardır mesela 6000 devirde turbo kesiliyorsa o 1.4 turbo motorun sadece atmosferik gücü kadar verim alabilirsiniz. Düşük hızlarda ve devirlerde turbo size sağladığı tork güç olarak dönerken yüksek devirlerde turbo kesildiğinde o fındık motorun gücüyle başabaş kalırsınız. Diğer izahla 2.5 litrelik bir atmosferik motoru 200 km hıza kadar başabaş takip edebilir hatta geçebilirsiniz ancak turbo basıncınız düştüğünde o 2.5 litre atmosferik arabanın yanınızdan giderek uzayarak ve hızlanarak geçtiğini ve sonunda tamponunu görürsünüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 17 Aralık 2016; 2:21:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Belli devir aralıklarında turbo araçlar max torku verebildiklerinden atmosferikten daha canlı karakterler ortaya koyabilirler ama diyoruz "belli ve sınırlı devirlerde". Şöyle örnek vereyim suzuki racing bir motosiklet 11.000 devir çevirebiliyor ve max hızı 320+ km ve turbosuz. Yani benzinli araçlar devri oldukça hızlanabilir. Turbo benzinli araçların ise turbo çevrim hızı ve devri kadar gücü vardır mesela 6000 devirde turbo kesiliyorsa o 1.4 turbo motorun sadece atmosferik gücü kadar verim alabilirsiniz. Düşük hızlarda ve devirlerde turbo size sağladığı tork güç olarak dönerken yüksek devirlerde turbo kesildiğinde o fındık motorun gücüyle başabaş kalırsınız. Diğer izahla 2.5 litrelik bir atmosferik motoru 200 km hıza kadar başabaş takip edebilir hatta geçebilirsiniz ancak turbo basıncınız düştüğünde o 2.5 litre atmosferik arabanın yanınızdan giderek uzayarak ve hızlanarak geçtiğini ve sonunda tamponunu görürsünüz.

    Hocam lütfen ama şimdi,
    11.000 devir çeviren, max hızı 320 km olan araçları bırakalım. Bunlar farazi şeyler.
    Yazar açık bir şekilde 1.4 tsi 150 hp demiş, ama fsi düz yılda hızlanma ve son hızda tsı yi geride bırakır demiş. Fsi dediğimiz, ya da türkiyede fsi olan arabaların %99 u 1.6 115 hp 155 nm. Tsı ikiye katlar

    Ayrıca 1.4 tsi 6.000 de kesilse ne olacak? Siz 0 motorun 6000 devirde arabayı kac km hiza ulastirdigini biliyor musunuz? Ben bilmiyorum. Bir kez 200 km yapmıştım deneme amaçlı, devir hala çok düşüktü. Ne yapsın, 1.4 araba 6000 den sonra kesilmesin de ucsun mu? Zaten 6300 son devir.
    Bir kez 1.6 atmosferikle 200 yapayim dedim. Yıllar geçti araba o hiza cikana kadar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 17 Aralık 2016; 8:15:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben araç alırken tork a bakarım.beygir umrumda olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    burada telaffuz edilmek istenen aslında arabaların beygir gücü ile yürüdüğüdür. beygir gücünün motor içinde bir bükme kuvveti olurturduğu kısmada tork diyoruz. tork her devirde değişkendir. mesela 200 nm lik bir arabada 1. viteste tekerin döndürülmesi için şanzıman dişli oranlarıyla beraber 2500 nm civarlarında bir tork oluşmaktadır.

    örneklersek 1.4 tsi motor ile 1.6 fsi motorun beygir gücüne bakılır. 1.6 fsi motorun beygir gücü her halükarda daha fazla olacaktır. zaten buradaki kıyasta herşeyin eşit şartlarda oluşan hesaplamayla yapıldığıdır. ama günümüz şartlarında şanzıman düşlü oranları ve dişli sayısı ile bu değerler oynanmaktadır. nasıl mı turbo teknolojisi ile daha alt devirlerde daha fazla beygir gücü alınmaktadır. bu sayede 1.4 tsi motora 6-7 oranlı ve daha uzun oranlı şanzımanlar takılmaktadır. çünkü oluşturalan bükme güzü daha fazladır.

    eşit şartlarda aynı şanzımana dişli oran ve sayısına eşit birebir aynısı iki araba olduğu varsayımında bulunursak 1.4 tsi daha hızlı hızlanacaktır ama 1.6 fsi en sonunda daha yüksek hızlara ulaşacaktır. çünkü üreteceği beygir gücü en yüksek devirlerde daha fazla olacaktır.




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum. Tüm bunların nedeni araçlara düşük hacimli motor ve turbo takıp toplam beygir diye tek bir rakam yazarak algı yaratmalarından. Eskiden motor gücü şu kw + turbo ile şu-şu devirler arasında şu kw diye açıklama yapılırdı. İnsan algıları ile oynamak işte bu kadar basit. Yeni dünya algıları değiştirerek manüple etmek üzerine kurulu her konuda zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel otomatik candir.



    Bkz: 320d ile kesintisiz koltuga yapisma hissi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    smerikada direk krankta ürettiği beygir gücü yazılır. sıfır hile yok bu araba şöyle yok bu araba böyle hikaye. ak kaşık orada belli oluyor işte. birde şu torkçular yokmu allahım onlarda ayrı bir alem ben torklu olan araba alırım diyor :D demiyor toplam beygir gücünü en alt devirde veren araba alıp ekonomik sürüş yaparım. işte milletin otomobil bilgisi ciddi anlamda sıfır.
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Olur mu bu ülkede herkes drift atıp drag yarışlarına katılıyor ondan bu heves

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    burada telaffuz edilmek istenen aslında arabaların beygir gücü ile yürüdüğüdür. beygir gücünün motor içinde bir bükme kuvveti olurturduğu kısmada tork diyoruz. tork her devirde değişkendir. mesela 200 nm lik bir arabada 1. viteste tekerin döndürülmesi için şanzıman dişli oranlarıyla beraber 2500 nm civarlarında bir tork oluşmaktadır.

    örneklersek 1.4 tsi motor ile 1.6 fsi motorun beygir gücüne bakılır. 1.6 fsi motorun beygir gücü her halükarda daha fazla olacaktır. zaten buradaki kıyasta herşeyin eşit şartlarda oluşan hesaplamayla yapıldığıdır. ama günümüz şartlarında şanzıman düşlü oranları ve dişli sayısı ile bu değerler oynanmaktadır. nasıl mı turbo teknolojisi ile daha alt devirlerde daha fazla beygir gücü alınmaktadır. bu sayede 1.4 tsi motora 6-7 oranlı ve daha uzun oranlı şanzımanlar takılmaktadır. çünkü oluşturalan bükme güzü daha fazladır.

    eşit şartlarda aynı şanzımana dişli oran ve sayısına eşit birebir aynısı iki araba olduğu varsayımında bulunursak 1.4 tsi daha hızlı hızlanacaktır ama 1.6 fsi en sonunda daha yüksek hızlara ulaşacaktır. çünkü üreteceği beygir gücü en yüksek devirlerde daha fazla olacaktır.

    Hocam ben mi yanlış biliyorum;

    1.6 fsi kullanan arabalar 115 hp 155 nm torku olan arabalar. 1.4 tsi 150 hp 250 nm tsi den hangi şartta daha iyi olabilir??? Son hızı nasıl daha iyi olabilir???

    Benim bilmediğim bir 1.6 fsi serisi mi vardı ??
    Fsi denen motor "dizel mantığı ile calisiyor" diye pazarlanan, ama 1.6 atmosferikle aşağı yukarı aynı yürüyen, hiç de az yakmadigi gibi üstelik lpg uyumu da olmayan, takilsa bile çok yüksek paralara mal olan, buna rağmen su devirde lpg li bu devirde benzinli giden bir motor.

    Bir ara 1.6 fsi almayi dusunuyordum. Bir ilani aradım. yakıtı nasıl dedim, arkadaştan Allah razı olsun, durustmus "birader az yakar diye dusunuyorsan hiç alma. Şu kadar yakıyor diye yalan söyleyecek değilim. Sendeki 1.6 102 hp den çok farkı yok" demişti.

    Zaten çok kısa sürdü fsi üretimi. Tsi den devam edildi.
    Hizlanma; son hiz; tüketim hiç bir alanda kiyaslanacak motorlar değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.