Şimdi Ara

TORK NEDİR NE İŞE YARAR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
10
Favori
9.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Atmosferik motorların, özellikle 1.6 atmosferiklerin motorlu taşıtlar tarihinin en büyük buluşu olduğunu bilmiyor musunuz?

    En iyi onlar gider, en az onlar yakar, en ucuza onlar yürütülür, en keyifli motorlar onlardır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Atmosferik motorların, özellikle 1.6 atmosferiklerin motorlu taşıtlar tarihinin en büyük buluşu olduğunu bilmiyor musunuz?

    En iyi onlar gider, en az onlar yakar, en ucuza onlar yürütülür, en keyifli motorlar onlardır

    Şimdi şöyle bir durum var, 1.6 turbo benzinli motorların limitleri 270 hp güce dayandı, ya da 1.4 tsi 150 beygir verebiliyor ama işte öyle olmuyor o iş aslında, gitmiyor onlar.



    Çünkü 1.6 atmosferik onlardan 500 devir daha fazla çevirebiliyor, bu nedenle 120 hp civarında güç üretebiliyor olsalar da aslında performans olarak daha iyiler...

    Teknik veriler gözünüzü boyamasın, uyanık olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 17 Aralık 2016; 16:37:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Milletin bilgisi sıfır demiş bir de konu sahibi arkadaşımız bir mesajında.

    Konuştuklarından buram buram bilgi akıyor. Çok fena aydınlandık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Atmosferik motorların, özellikle 1.6 atmosferiklerin motorlu taşıtlar tarihinin en büyük buluşu olduğunu bilmiyor musunuz?

    En iyi onlar gider, en az onlar yakar, en ucuza onlar yürütülür, en keyifli motorlar onlardır

    Sormayın hocam. 1.6 atmosferigi satıp 1.4 turbo benzin aldım. Pişmanım... :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Atmosferik motorların, özellikle 1.6 atmosferiklerin motorlu taşıtlar tarihinin en büyük buluşu olduğunu bilmiyor musunuz?

    En iyi onlar gider, en az onlar yakar, en ucuza onlar yürütülür, en keyifli motorlar onlardır

    Şimdi şöyle bir durum var, 1.6 turbo benzinli motorların limitleri 270 hp güce dayandı, ya da 1.4 tsi 150 beygir verebiliyor ama işte öyle olmuyor o iş aslında, gitmiyor onlar.



    Çünkü atmosferik onlardan 500 devir daha fazla çevirebiliyor, bu nedenle 120 hp civarında güç üretebiliyor olsalar da aslında daha iyiler...

    Teknik veriler gözünüzü boyamasın, uyanık olun.

    Öğreniyoruz hocam yavaş yavaş:)) teknik verilerle kandirdilar bizi hep. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Atmosferik motorların, özellikle 1.6 atmosferiklerin motorlu taşıtlar tarihinin en büyük buluşu olduğunu bilmiyor musunuz?

    En iyi onlar gider, en az onlar yakar, en ucuza onlar yürütülür, en keyifli motorlar onlardır

    Şimdi şöyle bir durum var, 1.6 turbo benzinli motorların limitleri 270 hp güce dayandı, ya da 1.4 tsi 150 beygir verebiliyor ama işte öyle olmuyor o iş aslında, gitmiyor onlar.



    Çünkü atmosferik onlardan 500 devir daha fazla çevirebiliyor, bu nedenle 120 hp civarında güç üretebiliyor olsalar da aslında daha iyiler...

    Teknik veriler gözünüzü boyamasın, uyanık olun.

    Gözüm açıldı sayenizde, teşekkür ederim. Biraz araştırınca Airbus A380'de 4 adet Honda'nın meşhur B16A2 kodlu motorunun (1.6 VTI 160) kullanıldığını öğrenmiş oldum. Şu meşhur 8400 rpm çeviren motor...




  • Benim bir yorumumda 1.6 süperdir diye bir yazım yorumum var mı? Konuyu saptırmayın. 1.500 devirlerde başlayıp 4.500-5.000 de turbo basıncı kesilen araçlarınızı dragsportta kullanacağınızı sanacak kadar fanatizm var sizlerde. Konu lineer hızlanma. O nedenle yazdım benzinli araçlar devir müsaade ettikçe hızlanma eğilimindedir turbo basınçlı ama fındık motorlar turbonın kesildiği yerde o fındık motorun ürettiği güce mahkum kalır. Araç motor hacmi arttıkça hızı da artar.

    Örnek aynı motora sahip 1.2 70 beygir benzinli motorla 1.2 turbo benzinli 115 beygir iki motor olsun. İlk hızlanmalarda turbo farkıyla atmosferiği geçeceği aşikar ancak sözgelimi 5000 devirde turbo basıncı kesildiğinde ulaştığı hız 180 km olsun elde ne kaldı 70 beygir. 70 beygir atmosferik ise bir süre sonra 180 km hıza ulaşacaktır ama daha geç. Konu bu da değil. Konu fındık kadar motorlu turbo araç 5000 devirde kaldığı 180 km den sonra yanından mesela 2.0 motorlu atmosferik 136 beygir gücünde bir aracın ağır ağır hızlanarak geçeceği .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 17 Aralık 2016; 18:00:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Milletin bilgisi sıfır demiş bir de konu sahibi arkadaşımız bir mesajında.

    Konuştuklarından buram buram bilgi akıyor. Çok fena aydınlandık.

    vetenes, labidu, spinattımyalnızlığa sizler münkünse benim konularıma girmeyin. açık açık söylüyorum her seferinde sizleri zerre kadar sevmiyorum ukala tiplersiniz. sizinle birşey konuşulmaz sadece boş boş yorum atar trollük yaparsınız.
  • Dolu yorum atsak karşımızda iletilecek bir yer Yok ondan dolayı.

    1.0 tsi motordan ayar falan yeme sen yine de dikkat et 😄

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    burada telaffuz edilmek istenen aslında arabaların beygir gücü ile yürüdüğüdür. beygir gücünün motor içinde bir bükme kuvveti olurturduğu kısmada tork diyoruz. tork her devirde değişkendir. mesela 200 nm lik bir arabada 1. viteste tekerin döndürülmesi için şanzıman dişli oranlarıyla beraber 2500 nm civarlarında bir tork oluşmaktadır.

    örneklersek 1.4 tsi motor ile 1.6 fsi motorun beygir gücüne bakılır. 1.6 fsi motorun beygir gücü her halükarda daha fazla olacaktır. zaten buradaki kıyasta herşeyin eşit şartlarda oluşan hesaplamayla yapıldığıdır. ama günümüz şartlarında şanzıman düşlü oranları ve dişli sayısı ile bu değerler oynanmaktadır. nasıl mı turbo teknolojisi ile daha alt devirlerde daha fazla beygir gücü alınmaktadır. bu sayede 1.4 tsi motora 6-7 oranlı ve daha uzun oranlı şanzımanlar takılmaktadır. çünkü oluşturalan bükme güzü daha fazladır.

    eşit şartlarda aynı şanzımana dişli oran ve sayısına eşit birebir aynısı iki araba olduğu varsayımında bulunursak 1.4 tsi daha hızlı hızlanacaktır ama 1.6 fsi en sonunda daha yüksek hızlara ulaşacaktır. çünkü üreteceği beygir gücü en yüksek devirlerde daha fazla olacaktır.

    Hocam ben mi yanlış biliyorum;

    1.6 fsi kullanan arabalar 115 hp 155 nm torku olan arabalar. 1.4 tsi 150 hp 250 nm tsi den hangi şartta daha iyi olabilir??? Son hızı nasıl daha iyi olabilir???

    Benim bilmediğim bir 1.6 fsi serisi mi vardı ??
    Fsi denen motor "dizel mantığı ile calisiyor" diye pazarlanan, ama 1.6 atmosferikle aşağı yukarı aynı yürüyen, hiç de az yakmadigi gibi üstelik lpg uyumu da olmayan, takilsa bile çok yüksek paralara mal olan, buna rağmen su devirde lpg li bu devirde benzinli giden bir motor.

    Bir ara 1.6 fsi almayi dusunuyordum. Bir ilani aradım. yakıtı nasıl dedim, arkadaştan Allah razı olsun, durustmus "birader az yakar diye dusunuyorsan hiç alma. Şu kadar yakıyor diye yalan söyleyecek değilim. Sendeki 1.6 102 hp den çok farkı yok" demişti.

    Zaten çok kısa sürdü fsi üretimi. Tsi den devam edildi.
    Hizlanma; son hiz; tüketim hiç bir alanda kiyaslanacak motorlar değil.

    bakın verilen örnek fsi ve tsi motor bu a veya b olsun isim önemsiz. tsi motor 1.4 max üreteceği beygir gücü 80 olsun bunu alt devirlerde turbo basıncı ile ürettiriyorlar. şanzıman dişli oranları ile kombine edip bunu 150 hatta 180 beygire kadar çıkarıyorlar. ama motorun ürettiği saf güç bu rakamların yarısının altında. 1.6 atmosferik motor saf güç olarak 80 hp nin üzerinde güç üretir ve çevireceği devir bakımından artısı olacaktır. saf motor hali olarak turbo destekli motordan daha iyi performans sergiler. ama nasıl daha iyi olur. eşit şanzıman oranları eşit araçlar ve ağırlık oranları eşit çekiş sisteminde 1.4 turbolu motordan daha yüksek hızlara ulaşır ve yüksek devirlerde daha hızlı olacaktır. ama alt devirlerde turbo motor daha hızlı olur. tüketimdede turbo motor daha iyimser olur.

    gelelim milletin dizel yeah tork yeah sözlerine. yüksek sıkıştırma oranları sayesinde çok düşük devirlerde yüksek beygir gücü üretilmektedir. ondan dolayı en alt devir canlıdır. ama üst devirler ölüdür. torku benzinli motora göre 350 olan dizel ile 200 torku olan benzinli 0-100 değerlerinde aynı olmasının sebebide buradan gelmektedir. madem dizelelr çok iyi veya herşey tork değeri nede 350-400 nm lik dizeller 400 nm turbo benzinli gibi 4-5 saniyede 0-100 e çıkamıyor ? insanlaarda teknik bilgi yok duymuşlar birindenbirşey eee işte o öyle iyimiş. yok arkadaş öyle değil işte. benim araba 6000 devirde 115 hp güç üretiyor en yüksek bükme kuvvetini en az 4300 devirde 150 nm tork olarak sunuyor. ve 0-100 süresini 11.6 saniyede tamamlıyor. peki 150 torkmu bu arabayı buraya götürüyor tamamen hayır. 150 nm torkla veya 400 nm torkla bir arabayı 1 saniyede 1 cm bile yürütemezsin işte burada işin sihirli kısmı şanzıman ve dişli oranları devreye giriyor.

    saf torkumuz 150 nm idi değilmi ?

    benim aracın şanzıman dişli oranlarınıda paylaşayım;

    1. vites 4.23
    2. vites 2.519
    3. vites 1.665
    4. vites 1.222
    5. vites 1

    R. vites 4.039

    son final dişlisi difrensiyaldeki 3.38 oranı var

    1. viteste maximum benim arabanın üreteceği torka gelelim: 4.23 x 3.38 x 150 = 2 144,61 nm tork üretiyor arka tekerlerde bu hiçbir kayıp olmaksızın bunda kayıplar mutlaka olacaktır aktarma organlarında işte şaftta filan ortalama 2000 nm tork(kuvvet) üretecek

    bu işlemleri diğer dişliler içinde yapabilirsiniz.

    eee hani araba 150 nm tork ile yürüyordu veya bazıları yürümez diyordu bu araba için ? ne oldu olay değişti hemen değilmi işin teknik bilgilerine girince aslında herkesin bildikleri aslında tamamen yanlış olduğu ortaya çıkıyor. sağlamasını yapmak isteyende tekerlek dönme çapım 634 mm yarı çapım 317 mm fizik bilen kişiler bunun sağlamaısnı rahatlıkla yapabilir. bu konuda olan thecalip arkadaşıma teşekkür ediyorum çoğu noktada bana formül konusunda yardımcı oldu.

    yani asıl iş aracın torku değil ürettiğği beygir gücü ve bunu hangi devirde ürettiğidir. alt devirde üreten bir araba ekonomik olur daha canlı sürüşe sahip olur. üst devirlerde üreten araba daha lineer kullanım sunar ekonomik olması pek beklenemez.

    araba alırkende aracın max torkunu ürettiği devir ile bunu en yükseğe taşıdığı devre bakılması çok daha doğru olur. eğer bugün bir araba max gücünü 700 devirde üretip bunu 8-10 bin devire kadar taşıyabilir olsaydı 200 nm tork üretse dahi bile 0-100 e 2-3 saniyede çıkardı.

    yani işin özü kaç nm tork olduğu değil bunu ürettiği en alt devir ile en üst devire bakılmalıdır.

    örnek verirsek; crdi 1.6 motor 1900 devirde max gücü üretmeye başlayıp 4000 devire kadar sunuyor
    hdi 1.6 motor 1750 devirde max gücü üretmeye başlayıp 3500 devire kadar sunuyor.

    şimdi crdi motor 2100 devir boyunda bunu korumaktadır. bluehdi motor 1750 devir boyunca bu gücünü korumaktadır.

    crdi daha fazla yakar hdi daha az yakar. crdi daha hızlı hdi daha yavaş olur. tabi eşit şanzıman ve eşit araçta bunlar söylenebilir.

    araba alırken bu teknik verileri bilmek gerekli. kimisi araba alır benim araba yavaş der kimisi alır çok yakıyor der bu konularda örneklerini oldukça çok fazla görmekteyiz. yani alırken ne aldığını veya ne istediği bilmek gerekli işin teknik boyutuna inmek gerekli. bmw nin başarıları zf sayesindedir.

    bir arabayı kötülemek için veya verimsiz veya övmek için o aracın teknik detaylarına inmek gerekli. hesap yapmayı seven varsa sürtünme katsayısına kadar herşeyi ile hesap yapabilirler.

    eğer arabasının 300 veya 250 tork sayesinde yürüdüğünü iddaa eden varsa iki kişi olsunlar aracı boşa alıp düz zeminde ittirsinler yaklaşık 400 nm yakın güç üretirler. 0-100 e kaç saniyede arabayı iterek çıkarırlar ölçsünler :D

    hani bir söz vardır. 0-100 e kadar şanzıman 100 den sonra beygir gücü konuşur diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mevsimsiz_kar45 -- 17 Aralık 2016; 20:7:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Dolu yorum atsak karşımızda iletilecek bir yer Yok ondan dolayı.

    1.0 tsi motordan ayar falan yeme sen yine de dikkat et &#128516;

    olmadığını iddaa ediyorsun madem neden hala ısrarla yazıyorsun ?

    girme konularıma yazma trollük yapma !

    madem bilgilisin arkadaşım mesajının altındaki mesajı oku bana bu şekilde bilgi ile gel fikrini göreyim

    yok 1.0 tsiden ayar yeme filan. harbi yaşın kaç senin ya

    konularıma çocukça cevaplar vermeye devam edersen senide labidu ve spin gibi senide bloklayacağım.




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Bloklasana lütfen

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederiz güzel bilgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk cümleler hariç, fena bir yazı değil. Ama konuyu detaylı merak eden ancak teorik bilgisi olmayan birisi buradan gene öğrenemeyecektir.

    Saygılarımla....
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Bir saniye şimdi 1.4 TSI motor 80 beygir mi güç üretiyor? 1.4 Atmosferik motordan o gücü alıyordu VW?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bir saniye şimdi 1.4 TSI motor 80 beygir mi güç üretiyor? 1.4 Atmosferik motordan o gücü alıyordu VW?

    ortalama rakam verdim. 80 rakamı örnek amaçlı. turbo-şanzıman 180 hp oluyor. eşit arabalarda ve şanzımanlarda 1.4 tsi ilk evrelerde daha iyi olmasına rağmen sonlarda 1.6 atmosferik daha iyi olur.
  • http://forum.vwturk.com/archive/index.php/t-48785.html



    Vw forumda da böyle bir konu olmuş zamannnda işi olmayan bakabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    burada telaffuz edilmek istenen aslında arabaların beygir gücü ile yürüdüğüdür. beygir gücünün motor içinde bir bükme kuvveti olurturduğu kısmada tork diyoruz. tork her devirde değişkendir. mesela 200 nm lik bir arabada 1. viteste tekerin döndürülmesi için şanzıman dişli oranlarıyla beraber 2500 nm civarlarında bir tork oluşmaktadır.

    örneklersek 1.4 tsi motor ile 1.6 fsi motorun beygir gücüne bakılır. 1.6 fsi motorun beygir gücü her halükarda daha fazla olacaktır. zaten buradaki kıyasta herşeyin eşit şartlarda oluşan hesaplamayla yapıldığıdır. ama günümüz şartlarında şanzıman düşlü oranları ve dişli sayısı ile bu değerler oynanmaktadır. nasıl mı turbo teknolojisi ile daha alt devirlerde daha fazla beygir gücü alınmaktadır. bu sayede 1.4 tsi motora 6-7 oranlı ve daha uzun oranlı şanzımanlar takılmaktadır. çünkü oluşturalan bükme güzü daha fazladır.

    eşit şartlarda aynı şanzımana dişli oran ve sayısına eşit birebir aynısı iki araba olduğu varsayımında bulunursak 1.4 tsi daha hızlı hızlanacaktır ama 1.6 fsi en sonunda daha yüksek hızlara ulaşacaktır. çünkü üreteceği beygir gücü en yüksek devirlerde daha fazla olacaktır.

    Hocam ben mi yanlış biliyorum;

    1.6 fsi kullanan arabalar 115 hp 155 nm torku olan arabalar. 1.4 tsi 150 hp 250 nm tsi den hangi şartta daha iyi olabilir??? Son hızı nasıl daha iyi olabilir???

    Benim bilmediğim bir 1.6 fsi serisi mi vardı ??
    Fsi denen motor "dizel mantığı ile calisiyor" diye pazarlanan, ama 1.6 atmosferikle aşağı yukarı aynı yürüyen, hiç de az yakmadigi gibi üstelik lpg uyumu da olmayan, takilsa bile çok yüksek paralara mal olan, buna rağmen su devirde lpg li bu devirde benzinli giden bir motor.

    Bir ara 1.6 fsi almayi dusunuyordum. Bir ilani aradım. yakıtı nasıl dedim, arkadaştan Allah razı olsun, durustmus "birader az yakar diye dusunuyorsan hiç alma. Şu kadar yakıyor diye yalan söyleyecek değilim. Sendeki 1.6 102 hp den çok farkı yok" demişti.

    Zaten çok kısa sürdü fsi üretimi. Tsi den devam edildi.
    Hizlanma; son hiz; tüketim hiç bir alanda kiyaslanacak motorlar değil.

    bakın verilen örnek fsi ve tsi motor bu a veya b olsun isim önemsiz. tsi motor 1.4 max üreteceği beygir gücü 80 olsun bunu alt devirlerde turbo basıncı ile ürettiriyorlar. şanzıman dişli oranları ile kombine edip bunu 150 hatta 180 beygire kadar çıkarıyorlar. ama motorun ürettiği saf güç bu rakamların yarısının altında. 1.6 atmosferik motor saf güç olarak 80 hp nin üzerinde güç üretir ve çevireceği devir bakımından artısı olacaktır. saf motor hali olarak turbo destekli motordan daha iyi performans sergiler. ama nasıl daha iyi olur. eşit şanzıman oranları eşit araçlar ve ağırlık oranları eşit çekiş sisteminde 1.4 turbolu motordan daha yüksek hızlara ulaşır ve yüksek devirlerde daha hızlı olacaktır. ama alt devirlerde turbo motor daha hızlı olur. tüketimdede turbo motor daha iyimser olur.

    gelelim milletin dizel yeah tork yeah sözlerine. yüksek sıkıştırma oranları sayesinde çok düşük devirlerde yüksek beygir gücü üretilmektedir. ondan dolayı en alt devir canlıdır. ama üst devirler ölüdür. torku benzinli motora göre 350 olan dizel ile 200 torku olan benzinli 0-100 değerlerinde aynı olmasının sebebide buradan gelmektedir. madem dizelelr çok iyi veya herşey tork değeri nede 350-400 nm lik dizeller 400 nm turbo benzinli gibi 4-5 saniyede 0-100 e çıkamıyor ? insanlaarda teknik bilgi yok duymuşlar birindenbirşey eee işte o öyle iyimiş. yok arkadaş öyle değil işte. benim araba 6000 devirde 115 hp güç üretiyor en yüksek bükme kuvvetini en az 4300 devirde 150 nm tork olarak sunuyor. ve 0-100 süresini 11.6 saniyede tamamlıyor. peki 150 torkmu bu arabayı buraya götürüyor tamamen hayır. 150 nm torkla veya 400 nm torkla bir arabayı 1 saniyede 1 cm bile yürütemezsin işte burada işin sihirli kısmı şanzıman ve dişli oranları devreye giriyor.

    saf torkumuz 150 nm idi değilmi ?

    benim aracın şanzıman dişli oranlarınıda paylaşayım;

    1. vites 4.23
    2. vites 2.519
    3. vites 1.665
    4. vites 1.222
    5. vites 1

    R. vites 4.039

    son final dişlisi difrensiyaldeki 3.38 oranı var

    1. viteste maximum benim arabanın üreteceği torka gelelim: 4.23 x 3.38 x 150 = 2 144,61 nm tork üretiyor arka tekerlerde bu hiçbir kayıp olmaksızın bunda kayıplar mutlaka olacaktır aktarma organlarında işte şaftta filan ortalama 2000 nm tork(kuvvet) üretecek

    bu işlemleri diğer dişliler içinde yapabilirsiniz.

    eee hani araba 150 nm tork ile yürüyordu veya bazıları yürümez diyordu bu araba için ? ne oldu olay değişti hemen değilmi işin teknik bilgilerine girince aslında herkesin bildikleri aslında tamamen yanlış olduğu ortaya çıkıyor. sağlamasını yapmak isteyende tekerlek dönme çapım 634 mm yarı çapım 317 mm fizik bilen kişiler bunun sağlamaısnı rahatlıkla yapabilir. bu konuda olan thecalip arkadaşıma teşekkür ediyorum çoğu noktada bana formül konusunda yardımcı oldu.

    yani asıl iş aracın torku değil ürettiğği beygir gücü ve bunu hangi devirde ürettiğidir. alt devirde üreten bir araba ekonomik olur daha canlı sürüşe sahip olur. üst devirlerde üreten araba daha lineer kullanım sunar ekonomik olması pek beklenemez.

    araba alırkende aracın max torkunu ürettiği devir ile bunu en yükseğe taşıdığı devre bakılması çok daha doğru olur. eğer bugün bir araba max gücünü 700 devirde üretip bunu 8-10 bin devire kadar taşıyabilir olsaydı 200 nm tork üretse dahi bile 0-100 e 2-3 saniyede çıkardı.

    yani işin özü kaç nm tork olduğu değil bunu ürettiği en alt devir ile en üst devire bakılmalıdır.

    örnek verirsek; crdi 1.6 motor 1900 devirde max gücü üretmeye başlayıp 4000 devire kadar sunuyor
    hdi 1.6 motor 1750 devirde max gücü üretmeye başlayıp 3500 devire kadar sunuyor.

    şimdi crdi motor 2100 devir boyunda bunu korumaktadır. bluehdi motor 1750 devir boyunca bu gücünü korumaktadır.

    crdi daha fazla yakar hdi daha az yakar. crdi daha hızlı hdi daha yavaş olur. tabi eşit şanzıman ve eşit araçta bunlar söylenebilir.

    araba alırken bu teknik verileri bilmek gerekli. kimisi araba alır benim araba yavaş der kimisi alır çok yakıyor der bu konularda örneklerini oldukça çok fazla görmekteyiz. yani alırken ne aldığını veya ne istediği bilmek gerekli işin teknik boyutuna inmek gerekli. bmw nin başarıları zf sayesindedir.

    bir arabayı kötülemek için veya verimsiz veya övmek için o aracın teknik detaylarına inmek gerekli. hesap yapmayı seven varsa sürtünme katsayısına kadar herşeyi ile hesap yapabilirler.

    eğer arabasının 300 veya 250 tork sayesinde yürüdüğünü iddaa eden varsa iki kişi olsunlar aracı boşa alıp düz zeminde ittirsinler yaklaşık 400 nm yakın güç üretirler. 0-100 e kaç saniyede arabayı iterek çıkarırlar ölçsünler :D

    hani bir söz vardır. 0-100 e kadar şanzıman 100 den sonra beygir gücü konuşur diye

    Hocam 1.4 tsi in ürettiği güç 80 hp diyorsunuz da, 0-100 e 8 saniyede okuyup üfleyerek mi çıkarıyoruz?

    Bildiğin 150 hp ve arabayı uçuruyor.
    1.6 fsi de 115 hp 155 nm torka sahip.

    Disli oranını böyle yaparsak şöyle olur şöyle ayarlarsak böyle olur farazi şeyler. Hiç birimiz araba yapan vites kutusu icat eden insanlar değiliz. Araba firmalarının yaptığı arabalara bakıp aklimiza yatani alıyoruz.

    1.4 tsi 150 hp 250 nm torku var. (Modifiyeymis chip tunningmis 180 hp ye çıkarmış oralara girmiyorum. Orjinal motorlardan gidelim)

    1.6 fsi 115 hp 155 nm torku var. Bunlar MAKSIMUM değerler. Yani Türkçesi "hangi viteste hangi devirde gidersen git, bu motor sana en fazla bunu verebilir".

    Bunlar fizik kuralları hocam. Sana goresi bana goresi yok. Rampada tork fakiri 1.6 atmosferik zaten gitmiyor. Tek kiyaslanabilecek yer düz yol. Orda da değişen hiç bir şey yok. Bu soğukluk sıcaklık değil ki , derece 30 ama nemle birlikte hissedilen sıcaklık 45 diyelim.

    Değerler ortada. Ama hala birinin gerçek beygiri gücü budur biri budur diyorsanız, bir tane 1.4 tsi sahibi ile deneme yapin. Ister duz yolda ister rampada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    burada telaffuz edilmek istenen aslında arabaların beygir gücü ile yürüdüğüdür. beygir gücünün motor içinde bir bükme kuvveti olurturduğu kısmada tork diyoruz. tork her devirde değişkendir. mesela 200 nm lik bir arabada 1. viteste tekerin döndürülmesi için şanzıman dişli oranlarıyla beraber 2500 nm civarlarında bir tork oluşmaktadır.

    örneklersek 1.4 tsi motor ile 1.6 fsi motorun beygir gücüne bakılır. 1.6 fsi motorun beygir gücü her halükarda daha fazla olacaktır. zaten buradaki kıyasta herşeyin eşit şartlarda oluşan hesaplamayla yapıldığıdır. ama günümüz şartlarında şanzıman düşlü oranları ve dişli sayısı ile bu değerler oynanmaktadır. nasıl mı turbo teknolojisi ile daha alt devirlerde daha fazla beygir gücü alınmaktadır. bu sayede 1.4 tsi motora 6-7 oranlı ve daha uzun oranlı şanzımanlar takılmaktadır. çünkü oluşturalan bükme güzü daha fazladır.

    eşit şartlarda aynı şanzımana dişli oran ve sayısına eşit birebir aynısı iki araba olduğu varsayımında bulunursak 1.4 tsi daha hızlı hızlanacaktır ama 1.6 fsi en sonunda daha yüksek hızlara ulaşacaktır. çünkü üreteceği beygir gücü en yüksek devirlerde daha fazla olacaktır.

    Hocam ben mi yanlış biliyorum;

    1.6 fsi kullanan arabalar 115 hp 155 nm torku olan arabalar. 1.4 tsi 150 hp 250 nm tsi den hangi şartta daha iyi olabilir??? Son hızı nasıl daha iyi olabilir???

    Benim bilmediğim bir 1.6 fsi serisi mi vardı ??
    Fsi denen motor "dizel mantığı ile calisiyor" diye pazarlanan, ama 1.6 atmosferikle aşağı yukarı aynı yürüyen, hiç de az yakmadigi gibi üstelik lpg uyumu da olmayan, takilsa bile çok yüksek paralara mal olan, buna rağmen su devirde lpg li bu devirde benzinli giden bir motor.

    Bir ara 1.6 fsi almayi dusunuyordum. Bir ilani aradım. yakıtı nasıl dedim, arkadaştan Allah razı olsun, durustmus "birader az yakar diye dusunuyorsan hiç alma. Şu kadar yakıyor diye yalan söyleyecek değilim. Sendeki 1.6 102 hp den çok farkı yok" demişti.

    Zaten çok kısa sürdü fsi üretimi. Tsi den devam edildi.
    Hizlanma; son hiz; tüketim hiç bir alanda kiyaslanacak motorlar değil.

    bakın verilen örnek fsi ve tsi motor bu a veya b olsun isim önemsiz. tsi motor 1.4 max üreteceği beygir gücü 80 olsun bunu alt devirlerde turbo basıncı ile ürettiriyorlar. şanzıman dişli oranları ile kombine edip bunu 150 hatta 180 beygire kadar çıkarıyorlar. ama motorun ürettiği saf güç bu rakamların yarısının altında. 1.6 atmosferik motor saf güç olarak 80 hp nin üzerinde güç üretir ve çevireceği devir bakımından artısı olacaktır. saf motor hali olarak turbo destekli motordan daha iyi performans sergiler. ama nasıl daha iyi olur. eşit şanzıman oranları eşit araçlar ve ağırlık oranları eşit çekiş sisteminde 1.4 turbolu motordan daha yüksek hızlara ulaşır ve yüksek devirlerde daha hızlı olacaktır. ama alt devirlerde turbo motor daha hızlı olur. tüketimdede turbo motor daha iyimser olur.

    gelelim milletin dizel yeah tork yeah sözlerine. yüksek sıkıştırma oranları sayesinde çok düşük devirlerde yüksek beygir gücü üretilmektedir. ondan dolayı en alt devir canlıdır. ama üst devirler ölüdür. torku benzinli motora göre 350 olan dizel ile 200 torku olan benzinli 0-100 değerlerinde aynı olmasının sebebide buradan gelmektedir. madem dizelelr çok iyi veya herşey tork değeri nede 350-400 nm lik dizeller 400 nm turbo benzinli gibi 4-5 saniyede 0-100 e çıkamıyor ? insanlaarda teknik bilgi yok duymuşlar birindenbirşey eee işte o öyle iyimiş. yok arkadaş öyle değil işte. benim araba 6000 devirde 115 hp güç üretiyor en yüksek bükme kuvvetini en az 4300 devirde 150 nm tork olarak sunuyor. ve 0-100 süresini 11.6 saniyede tamamlıyor. peki 150 torkmu bu arabayı buraya götürüyor tamamen hayır. 150 nm torkla veya 400 nm torkla bir arabayı 1 saniyede 1 cm bile yürütemezsin işte burada işin sihirli kısmı şanzıman ve dişli oranları devreye giriyor.

    saf torkumuz 150 nm idi değilmi ?

    benim aracın şanzıman dişli oranlarınıda paylaşayım;

    1. vites 4.23
    2. vites 2.519
    3. vites 1.665
    4. vites 1.222
    5. vites 1

    R. vites 4.039

    son final dişlisi difrensiyaldeki 3.38 oranı var

    1. viteste maximum benim arabanın üreteceği torka gelelim: 4.23 x 3.38 x 150 = 2 144,61 nm tork üretiyor arka tekerlerde bu hiçbir kayıp olmaksızın bunda kayıplar mutlaka olacaktır aktarma organlarında işte şaftta filan ortalama 2000 nm tork(kuvvet) üretecek

    bu işlemleri diğer dişliler içinde yapabilirsiniz.

    eee hani araba 150 nm tork ile yürüyordu veya bazıları yürümez diyordu bu araba için ? ne oldu olay değişti hemen değilmi işin teknik bilgilerine girince aslında herkesin bildikleri aslında tamamen yanlış olduğu ortaya çıkıyor. sağlamasını yapmak isteyende tekerlek dönme çapım 634 mm yarı çapım 317 mm fizik bilen kişiler bunun sağlamaısnı rahatlıkla yapabilir. bu konuda olan thecalip arkadaşıma teşekkür ediyorum çoğu noktada bana formül konusunda yardımcı oldu.

    yani asıl iş aracın torku değil ürettiğği beygir gücü ve bunu hangi devirde ürettiğidir. alt devirde üreten bir araba ekonomik olur daha canlı sürüşe sahip olur. üst devirlerde üreten araba daha lineer kullanım sunar ekonomik olması pek beklenemez.

    araba alırkende aracın max torkunu ürettiği devir ile bunu en yükseğe taşıdığı devre bakılması çok daha doğru olur. eğer bugün bir araba max gücünü 700 devirde üretip bunu 8-10 bin devire kadar taşıyabilir olsaydı 200 nm tork üretse dahi bile 0-100 e 2-3 saniyede çıkardı.

    yani işin özü kaç nm tork olduğu değil bunu ürettiği en alt devir ile en üst devire bakılmalıdır.

    örnek verirsek; crdi 1.6 motor 1900 devirde max gücü üretmeye başlayıp 4000 devire kadar sunuyor
    hdi 1.6 motor 1750 devirde max gücü üretmeye başlayıp 3500 devire kadar sunuyor.

    şimdi crdi motor 2100 devir boyunda bunu korumaktadır. bluehdi motor 1750 devir boyunca bu gücünü korumaktadır.

    crdi daha fazla yakar hdi daha az yakar. crdi daha hızlı hdi daha yavaş olur. tabi eşit şanzıman ve eşit araçta bunlar söylenebilir.

    araba alırken bu teknik verileri bilmek gerekli. kimisi araba alır benim araba yavaş der kimisi alır çok yakıyor der bu konularda örneklerini oldukça çok fazla görmekteyiz. yani alırken ne aldığını veya ne istediği bilmek gerekli işin teknik boyutuna inmek gerekli. bmw nin başarıları zf sayesindedir.

    bir arabayı kötülemek için veya verimsiz veya övmek için o aracın teknik detaylarına inmek gerekli. hesap yapmayı seven varsa sürtünme katsayısına kadar herşeyi ile hesap yapabilirler.

    eğer arabasının 300 veya 250 tork sayesinde yürüdüğünü iddaa eden varsa iki kişi olsunlar aracı boşa alıp düz zeminde ittirsinler yaklaşık 400 nm yakın güç üretirler. 0-100 e kaç saniyede arabayı iterek çıkarırlar ölçsünler :D

    hani bir söz vardır. 0-100 e kadar şanzıman 100 den sonra beygir gücü konuşur diye

    Hocam 1.4 tsi in ürettiği güç 80 hp diyorsunuz da, 0-100 e 8 saniyede okuyup üfleyerek mi çıkarıyoruz?

    Bildiğin 150 hp ve arabayı uçuruyor.
    1.6 fsi de 115 hp 155 nm torka sahip.

    Disli oranını böyle yaparsak şöyle olur şöyle ayarlarsak böyle olur farazi şeyler. Hiç birimiz araba yapan vites kutusu icat eden insanlar değiliz. Araba firmalarının yaptığı arabalara bakıp aklimiza yatani alıyoruz.

    1.4 tsi 150 hp 250 nm torku var. (Modifiyeymis chip tunningmis 180 hp ye çıkarmış oralara girmiyorum. Orjinal motorlardan gidelim)

    1.6 fsi 115 hp 155 nm torku var. Bunlar MAKSIMUM değerler. Yani Türkçesi "hangi viteste hangi devirde gidersen git, bu motor sana en fazla bunu verebilir".

    Bunlar fizik kuralları hocam. Sana goresi bana goresi yok. Rampada tork fakiri 1.6 atmosferik zaten gitmiyor. Tek kiyaslanabilecek yer düz yol. Orda da değişen hiç bir şey yok. Bu soğukluk sıcaklık değil ki , derece 30 ama nemle birlikte hissedilen sıcaklık 45 diyelim.

    Değerler ortada. Ama hala birinin gerçek beygiri gücü budur biri budur diyorsanız, bir tane 1.4 tsi sahibi ile deneme yapin. Ister duz yolda ister rampada.

    yazdıklarımdan sadece bunumu anladınız ?




  • Hiç merak ettiniz mi? İngiliz atları ile arap atları neden yarıştırılmaz? İngiliz atları kısa mesafede iyidir ama iş uzun mesafede sürekli hızlanma ve o hızı korumada arap atları iyidir. 1.4 tsi motorlar da dahil turbo dizel motorlar şehiriçi veya hızların makul olduğu yerlerde bellii devir aralıklarında atik ve canlı iken max. devirlere ulaştıklarında turbo yardımı kesildiğinden hızlanma ve devirlenme isteklerini yitirirler. O zaman motorların gerçek hacim ve güçleri ortaya çıkar hacmi ve beygiri yüksek olan kazanır. Hala anlayamayan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.