Şimdi Ara

Torsiyon Çubuk Sevdası (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
3
Favori
26.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isomania


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hocam ben diyecektim bentley muhabbetini artık. Valla dayanamıyorum bu aracını göklere çıkarma olayına. Bizim bilmediğimiz bir sır falan mı var ? Bu arkadaslara firmalar özel jetta, golf, i30 falan mı üretiyorlar. Alt tarafı sıradan c sınıfı araclar. Amiyane tabirle Amerika'da sumugunu atmazsın bu araçlara.

    Aynen oyle hocam. Yav yukarda yazilanlari okudum guleyimmi aglayimmi bilemedim. Arkadas inatla denge demirine viraj denge demiri de denir torsiyon oldugunu soyluyor. Vallaha sapittim ne diyecegimi bilemedim.

    Butun serbest suspansiyon tiplerin ister tek salincak ister cift salincak ister mc pherson ister onden gergili uc kollu hepsinde DENGE DEMIRI VARDIR! Eger koymassan ilk virajda tepetaklak ucarsin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Hani sürünce i30 dan üstün olmasını bekledim koltuğa dahi yapıştırma hissi vermedi. İ30 da 2. viteste kökleyiince bundan daha iyi ivmeleniyor. ileride i30 u takasa verip a3 alırım diyordum sürünce bu fikrimden kesin olarak vazgeçtim. 40 bin lira fazla verince i30 dan üstün araba alınmıyormuş. Ya seçenek yok piyasada C sınıfı anlamıyorum. Adam gibi araba almaya kalksan 120 bin liradan aşağı araba yok.
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Denge demiri Mercedes yada BMW de var mı? Ben göremedim nedense dökme demir tabla var hepsinde. Burulma kirişi değil de zaten ön tekerde var arabanın virajlarda aksi yöne yatmasını önleyen sistem. Mesela sağa dönünce sağ teker yukarı yükseliyor ki araba viraja tam otursun. O zerot olayı yine maliyetten düşürme hissi verdi bana BMW de yok öyle bir şey. Servise gidince arabamı kaldırtacağım fotolarını tek tek koyacağım buraya.
  • tartışma güzel esasında ama işte forum ahalisi türkiye yi foruma giren birkaç yüz kişiden ibaret sanıyor o kötü..

    araç bakmaya bayilere gidenlerin nerden baksan yüzde 80 ninin haberi yoktur golf te bağımsız mı torsiyon mu kullanıldığından..anlatsan..sadece torsiyon kelimesini teleffuz ettirebilmen için 20 dakika çalıştırman gerek..bırak işlevini falan..ona komşusu, eniştesi, mesai arkadaşı "cetta çok güzel sen de gelsene" demiştir o da gelmiştir...

    onları geçtim, gidin satış danışmanlarına sorun bakalım kaç tanesi bu forumdaki bilgi seviyesindeler..

    demem o ki, maliyetten kısmak için konfordan ödün veriliyor anladığım kadarıyla..eğer güvenlikten de ödün verilmiyorsa ki zannetmiyorum, buna bi yere kadar tolerans gösterilebilir ancak bence esas soru şu olmalı; o kısılan maliyetler niçin hiç son tüketiciye ucuz fiyat olarak yansımaz...

    firmalar sinekten yağ çıkarıyorlar bi yandan, diğer yandan da "kıl oldu tüy oldu, döviz şey oldu" diye geçirdikçe geçiriyorlar...

    madem maliyetten kısıyorsunuz, daha ucuz araba üretebiliyorsunuz, üç beş de vatandaş sebeplensin..yazıktır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superegoid -- 30 Temmuz 2013; 2:15:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Denge demiri Mercedes yada BMW de var mı? Ben göremedim nedense dökme demir tabla var hepsinde. Burulma kirişi değil de zaten ön tekerde var arabanın virajlarda aksi yöne yatmasını önleyen sistem. Mesela sağa dönünce sağ teker yukarı yükseliyor ki araba viraja tam otursun. O zerot olayı yine maliyetten düşürme hissi verdi bana BMW de yok öyle bir şey. Servise gidince arabamı kaldırtacağım fotolarını tek tek koyacağım buraya.

    Var hocam iyi bak. Mercedes bmw de araba uzay mekigi degil yani. 3 asagi 5 yukari ayni sestemleri kullanir. Bilgilerinizi duzeltin revize edin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 model BMW 5 serisinin arka süspansiyonudur. Resim BMW resmi sitesinden alıntıdır.

    http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/multilink_rear_suspension.html

    BMW 5-Series
    Süspansiyon tipi : Bağımsız Çok kollu süspansiyon (Independent Multi Link Suspension)
    Viraj denge barı bulunmaktadır.

     Torsiyon Çubuk Sevdası




  • LionTech16 kullanıcısına yanıt
    Liontech hocam bırak vaktini harcama söylenen söylenmiş, zamanına emeğine yazık.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
     Torsiyon Çubuk Sevdası

    Teknik özürlü insanlar anlamaz da benim en başından beri anlatmaya çalıştığım buydu. Ön tekerde bulunuyor sadece. Hala kendi torsiyonlu arabanızı savunacak sebep arıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    +1 aynen katılıyorum. İnsaoğlu açgözlü verdikçe doymuyor.




  • gezginbur kullanıcısına yanıt
    Torsiyonu savunan biri yok herhalde bu forumda yazılanlardan ben böyle bir şey çıkarmadım ama siz akıl almaz bir savaşa girmişsiniz torsiyonla anlamadım gitti, millet ne isterse onu alsın, bana göre bağımsız süspansiyon: şahsi fikrim, normal kullanımda, çokda elzem değil şahsi kişisel teknik olmayan yorumum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

     Torsiyon Çubuk Sevdası

    Teknik özürlü insanlar anlamaz da benim en başından beri anlatmaya çalıştığım buydu. Ön tekerde bulunuyor sadece. Hala kendi torsiyonlu arabanızı savunacak sebep arıyorsunuz.

    Ne sacmaliyorsun kardesim artik?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

     Torsiyon Çubuk Sevdası

    Teknik özürlü insanlar anlamaz da benim en başından beri anlatmaya çalıştığım buydu. Ön tekerde bulunuyor sadece. Hala kendi torsiyonlu arabanızı savunacak sebep arıyorsunuz.

    Hoppalaaaa...

    Kamber acisi ile veya direksiyon acisi ile viraj denge demirinin ne alakasi var? Gunumuz araclarinda kamber ve kaster acilari yapilmiyor artik. Sadece toe-in acisi ayarlaniyor. Torsiyon beam suspansiyonda toe-in ayarida yok. Hersey sabit uretilirken belireniyor.

    Bence sen bir karisiklik yasiyorsun icinde neyi atlatmaya calistigin belli degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

     Torsiyon Çubuk Sevdası

    Teknik özürlü insanlar anlamaz da benim en başından beri anlatmaya çalıştığım buydu. Ön tekerde bulunuyor sadece. Hala kendi torsiyonlu arabanızı savunacak sebep arıyorsunuz.

    Boşverin torsiyonu, bağımsızı. Sırası değil şimdi. Acil psikolojik destek almanız lazım

    http://www.bakirkoyruhsinir.gov.tr/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    ....Boy forum ortalaması olan 1.90 dan bile ......

    Aynen katılıyorum. Seviyorum forumun bu huyunu,

    * Boy ortalamamız 1.90 olduğu için diz mesafelerini beğenmeyiz,
    * Beygir gücü ortalamamız 200 civarı olduğu için performansları beğenmeyiz,
    * Yüksek beygir gücü ortalamasına rağmen, kaymak gibi yollarda yakıt tüketimi adına adına 90'ı geçmeyiz,
    * Foruma sorsan hiçbir araba alınmaz ama söz konusu kendi arabamız olursa kılıçları kuşanırız,
    * Ehliyetimiz bile olmadan 40 yıllık şoför gibi yol tutuşlara b.. atarız,
    * Jetta alırız, "bu arabanın ESP eşiği yüksek" deyip 105 bg.lik arabayla ralli pilotu gibi viraj aldığımızı sanarız,
    * Dizel olsun az yaksın deriz, gider bir ton para bayılırız,
    * Kendi arabamızda olunca torsiyon çubuğunu göklere çıkartırız,
    * Sanki hepimizin garajında BENTLEY varmışçasına malzeme kalitelerini beğenmeyiz, (Garajı olan var mı acaba? :))


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar..

    Bol keseden atıp tutanlara da benden bu gelsin;




    Forum ancak bu kadar özetlenebilirdi... :D bu foruma çok eskiden beri üyeyim ama daha 1-2 sene araba kullanmayla ahkam kesenler yüzünden doğru düzgün yorum yazamıyoruz.. hemen heryerden bilirkişiler fırlıyor... ben mühendisim bazı şeylerin tekniğini çok iyi bilmeme rağmen burdaki ergenler yüzünden yorum yazamıyoruz... Hemen yazdığınız yoruma sataşıp babasının arabasını yüceltmeyi çok seviyorlar... Beni anlayanlar anladı.. hayırlı forumlar...




  • butterfly_effect_53 B kullanıcısına yanıt
    İşinize gelmeyince nasılda kıvırıyorsunuz. Yok kamber açısı yokmuş yeni arabalarda mercedesin ön tekeri torsiyondan yana yatıyor o zaman direksiyonu döndürünce.
  • santos22 kullanıcısına yanıt
    İşte tefçiler var buradda mslek lisesi mezunu mühendis olamamışlar atar yapıyorlar bizi görünce.
  • İnek Şabandan bir replik : ne diyo la bu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi capinda takiliyor arkadas. dusun yakasindan ellemeyin hem calsin hem oynasin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalniz; Renault'un Laguna 2'de torsiyon cubugu kullanmasini cok yadirgadigimi da soylemek isterim.

    Renault bunu zamaninda D segmentine kadar sokmus.

    Onceki aracim daha dusuk segmentte bagimsiz suspansoyonlu bir aracti; bazi durumlarda bagimsiz suspansiyonun avantaji cok rahat hissediliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isomania kullanıcısına yanıt
    Tek tek gelin örgüt mü kurdunuz forum içinde
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.