Şimdi Ara

Torsiyon Çubuk Sevdası (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
3
Favori
27.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu iki haber agir oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu konuyu okursan herşeyi anlayacaksın

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/tm.htm
  • Selamlar.Aşağıdaki resimlerde ''ok'' işareti ile gösterilen yerdeki parça (bilimsel ismini siz koyun) torsiyon çubuğundan bağımsız bir şekilde hareket edebilir mi? ettirilebilir mi? veya böyle bir sistem kullanan araç var mı?Şimdiden teşekkür ederim ,hoşçakalın.


     Torsiyon Çubuk Sevdası
     Torsiyon Çubuk Sevdası


    Bu şekilde;

    (Her ne kadar resimdeki süspansiyon tipi bağımsız olsa da torsiyon sistem buna yakın bir hale dönüştürülebilir mi?)
     Torsiyon Çubuk Sevdası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 29 Temmuz 2013; 11:20:06 >




  • oklar gösterilen parça roll bar= viraj çubuğu= denge çubuğu mutluluk çubuğu neyse işte o.
    Torsiyonlu süspansiyonda buna gerek yoktur, çünkü zaten kendisi bir nevi viraj çubuğu gibi, virajda yana yatmayı azaltır.
  • Aldığınız araçlar performans veya konfor odaklı değil ekonomi odaklı araçlardır. C segmenti de buna dahildir, dünya otomobil pazarında C segmentinin yeri ülkemizdeki kadar yüksek profilli değil. Kimse dizel C segment araç alıp cadde sporcusu yapmaz bizdeki gibi.
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Bugün audi a3 1.6 tdi s-tronic test sürüşü yaptım. Gözünü seveyim i30'un dedim. Kafam tavana değilyor buna rağmen koltuk inmiyor. Direksiyon taş gibi, yumuşamaz mı dedim yanımdakine hayır dedi. Servo direksiyondan soğudum resmen. Gazı köklüyorum buna rağmen araba gitmiyor yüksek devirde tır tır ses çıkartıyor. Sürüşü bitirdiğimde fiyat teklifi verdi 87 bin lira hayı kalsın dedim benim 47 bin liraya aldığım i30 bunun yanında Mercedes kalır dedim. Yakıt tüketimi 9 gösteriyordu. Bir tek ses izalasyonunu sevdim.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon bu işte en başından beri söylediğim. Focustaki burulma kirişi milleti kandırmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?

    Salaklik baska birsey degil

    B sinifi araca koyarsin anlarim ama c sinifi araca koymak kepazelik baska birsey degil

    Golf'den sogdum sirf bu yuzden

    Torsiyon çubuklu golfleri eminim sadece Türkiye ye yolluyorlardır. Bunlar nasıl olsa her şeye biner eşşekte olsa binerler diye.

    Aynen oyle. Essek de olsa adi golf olsun millet siraya girer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Bugün audi a3 1.6 tdi s-tronic test sürüşü yaptım. Gözünü seveyim i30'un dedim. Kafam tavana değilyor buna rağmen koltuk inmiyor. Direksiyon taş gibi, yumuşamaz mı dedim yanımdakine hayır dedi. Servo direksiyondan soğudum resmen. Gazı köklüyorum buna rağmen araba gitmiyor yüksek devirde tır tır ses çıkartıyor. Sürüşü bitirdiğimde fiyat teklifi verdi 87 bin lira hayı kalsın dedim benim 47 bin liraya aldığım i30 bunun yanında Mercedes kalır dedim. Yakıt tüketimi 9 gösteriyordu. Bir tek ses izalasyonunu sevdim.

    benim İ30-A3 deneyimimin tam tersi olmuş gibi. gerçi ben İ30'u beğenmiştim ama direksiyon Fiat panda direksiyonu gibiydi, pamuk gibi, hissiz, tepkisiz. A3'de çok daha dolgun, hafif sert, ne kullandığını anlıyorsun. yorum farkı demek ki.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Sürerken direksiyon mounu değiştirmemişsiniz demekki. A3 e binince sert olduğunu farkettim direksiyon sürüş modu aradım kadın yok dedi kütük gibi direksiyon. Freni tutmuyor dibine kadar bastırmama rağmen. Basıyorsun tık yok gitmiyor araba. Yakıt tüketimi 9 litre. Araba 87 bin lirayı haketmiyor benim görüşüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Bugün audi a3 1.6 tdi s-tronic test sürüşü yaptım. Gözünü seveyim i30'un dedim. Kafam tavana değilyor buna rağmen koltuk inmiyor. Direksiyon taş gibi, yumuşamaz mı dedim yanımdakine hayır dedi. Servo direksiyondan soğudum resmen. Gazı köklüyorum buna rağmen araba gitmiyor yüksek devirde tır tır ses çıkartıyor. Sürüşü bitirdiğimde fiyat teklifi verdi 87 bin lira hayı kalsın dedim benim 47 bin liraya aldığım i30 bunun yanında Mercedes kalır dedim. Yakıt tüketimi 9 gösteriyordu. Bir tek ses izalasyonunu sevdim.

    Ben tdı nin vasat oldugunu her yerde söylüyorum zaten. Ama dizel i30 otm olunca sanziman torpuluyor sanzimani.
    A3 te direksiyon modu var bu arada.
    Boy forum ortalaması olan 1.90 dan bile fazla olsa gerek kafanız en alt seviyede bile çarpıyorsa.
    Leon 57 bin 7-8 binlik opsiyon koyunca a3 ten daha alimli duruyor.

    Ama sana tavsiyem Julyet test et bu sınıfın en iyilerinden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Ben bu arabayı almadan önce yeni A3 e meraklıydım. Bugün sürünce hayal kırıklığına uğradım. Beklentilerimi karşılamadı ben yarış arabası bekliyordum açıkçası. Hani 70-75 bin lira eder o araba benim görüşüm. Baz modeli 87 bin dedi satıcı. Bu arada kapaklı jant ve manuel klima vardı buna rağmen 87 bin lira.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezginbur -- 29 Temmuz 2013; 20:31:28 >
  • Konuya mesaj yazmak istemiyorsanız sorumun cevabını özelden de atabilirsiniz.Cevaplamaz iseniz de saygı duyarım.Hoşçakalın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Ben bu arabayı almadan önce yeni A3 e meraklıydım. Bugün sürünce hayal kırıklığına uğradım. Beklentilerimi karşılamadı ben yarış arabası bekliyordum açıkçası. Hani 70-75 bin lira eder o araba benim görüşüm. Baz modeli 87 bin dedi satıcı. Bu arada kapaklı jant ve manuel klima vardı buna rağmen 87 bin lira.

    4 halkanın bedeli o iste. Ben audide a5 altını beğenmiyorum zaten.
    105 bg ile yaris arabası olur mu hiç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Sürerken direksiyon mounu değiştirmemişsiniz demekki. A3 e binince sert olduğunu farkettim direksiyon sürüş modu aradım kadın yok dedi kütük gibi direksiyon. Freni tutmuyor dibine kadar bastırmama rağmen. Basıyorsun tık yok gitmiyor araba. Yakıt tüketimi 9 litre. Araba 87 bin lirayı haketmiyor benim görüşüm.

    yakıt tüketiminin 9lt olması normal, çünkü çıkar çıkmaz gazlanıyor o araçlarla, zorlanıyor ve yerine konduktan sonra başkası gelip aynı şeyi yapıyor tahmin edersiniz ki. test aracı adı üstünde.

    yoksa hayli az yakıyor A3 TDI ve bana gitmiyor gibi gelmedi, hatta dizel otomatik 128hp İ30'dan farkı yoktu.

    fiyatı İ30'a kıyasla çok yüksek orası doğru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    ....Boy forum ortalaması olan 1.90 dan bile ......

    Aynen katılıyorum. Seviyorum forumun bu huyunu,

    * Boy ortalamamız 1.90 olduğu için diz mesafelerini beğenmeyiz,
    * Beygir gücü ortalamamız 200 civarı olduğu için performansları beğenmeyiz,
    * Yüksek beygir gücü ortalamasına rağmen, kaymak gibi yollarda yakıt tüketimi adına adına 90'ı geçmeyiz,
    * Foruma sorsan hiçbir araba alınmaz ama söz konusu kendi arabamız olursa kılıçları kuşanırız,
    * Ehliyetimiz bile olmadan 40 yıllık şoför gibi yol tutuşlara b.. atarız,
    * Jetta alırız, "bu arabanın ESP eşiği yüksek" deyip 105 bg.lik arabayla ralli pilotu gibi viraj aldığımızı sanarız,
    * Dizel olsun az yaksın deriz, gider bir ton para bayılırız,
    * Kendi arabamızda olunca torsiyon çubuğunu göklere çıkartırız,
    * Sanki hepimizin garajında BENTLEY varmışçasına malzeme kalitelerini beğenmeyiz, (Garajı olan var mı acaba? :))


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar..

    Bol keseden atıp tutanlara da benden bu gelsin;





  • Hocam ben diyecektim bentley muhabbetini artık. Valla dayanamıyorum bu aracını göklere çıkarma olayına. Bizim bilmediğimiz bir sır falan mı var ? Bu arkadaslara firmalar özel jetta, golf, i30 falan mı üretiyorlar. Alt tarafı sıradan c sınıfı araclar. Amiyane tabirle Amerika'da sumugunu atmazsın bu araçlara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    ....Boy forum ortalaması olan 1.90 dan bile ......

    Aynen katılıyorum. Seviyorum forumun bu huyunu,

    * Boy ortalamamız 1.90 olduğu için diz mesafelerini beğenmeyiz,
    * Beygir gücü ortalamamız 200 civarı olduğu için performansları beğenmeyiz,
    * Yüksek beygir gücü ortalamasına rağmen, kaymak gibi yollarda yakıt tüketimi adına adına 90'ı geçmeyiz,
    * Foruma sorsan hiçbir araba alınmaz ama söz konusu kendi arabamız olursa kılıçları kuşanırız,
    * Ehliyetimiz bile olmadan 40 yıllık şoför gibi yol tutuşlara b.. atarız,
    * Jetta alırız, "bu arabanın ESP eşiği yüksek" deyip 105 bg.lik arabayla ralli pilotu gibi viraj aldığımızı sanarız,
    * Dizel olsun az yaksın deriz, gider bir ton para bayılırız,
    * Kendi arabamızda olunca torsiyon çubuğunu göklere çıkartırız,
    * Sanki hepimizin garajında BENTLEY varmışçasına malzeme kalitelerini beğenmeyiz, (Garajı olan var mı acaba? :))


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar..

    Bol keseden atıp tutanlara da benden bu gelsin;




    Bravo tespit aynen doğru...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon bu işte en başından beri söylediğim. Focustaki burulma kirişi milleti kandırmayın.

    En iyisi i30
    bakın hyundai servisinde bulunuyorum gerçekten C sınıfında i30 üzerine arabaya binmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hocam ben diyecektim bentley muhabbetini artık. Valla dayanamıyorum bu aracını göklere çıkarma olayına. Bizim bilmediğimiz bir sır falan mı var ? Bu arkadaslara firmalar özel jetta, golf, i30 falan mı üretiyorlar. Alt tarafı sıradan c sınıfı araclar. Amiyane tabirle Amerika'da sumugunu atmazsın bu araçlara.

    Aynen oyle hocam. Yav yukarda yazilanlari okudum guleyimmi aglayimmi bilemedim. Arkadas inatla denge demirine viraj denge demiri de denir torsiyon oldugunu soyluyor. Vallaha sapittim ne diyecegimi bilemedim.

    Butun serbest suspansiyon tiplerin ister tek salincak ister cift salincak ister mc pherson ister onden gergili uc kollu hepsinde DENGE DEMIRI VARDIR! Eger koymassan ilk virajda tepetaklak ucarsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.