Şimdi Ara

Toyota 2024'de 'steer by wire' teknolojisini araçlarına getiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota 2024'de 'steer by wire' teknolojisini araçlarına getiriyor
    Toyota 2024'ün sonundan itibaren yenilikçi "steer by wire" (kabloyla yönlendirme/direksiyon) teknolojisini kullanıma sunacak. İlk defa Lexus RZ'de denenen sistem denemelerden başarıyla geçti.



    Geçtiğimiz sene elektrikli Lexus RZ'de gösterilen teknoloji sistemdeki bazı problemler nedeniyle kullanıma sunulmadı. Sistem üzerinde geliştirmeler yapan firma 150 derece olan direksiyon oranını 200 dereceye çıkardı.



    Yeni sistemi deneyen Autocar ekibine göre arttırılan direksiyon oranı eskisine göre daha stressiz ve güvenli sürüş sağlıyor. Toyota yapılan değişiklikler ile geri manevraların da kolaylaştığını belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.ZF yeni elektrikli fren sistemini tanıttı: Hidrolik frenlemeye göre birçok avantaja sahip



    Toyota yeni direksiyon sistemiyle ilgili aldığı geri bildirimlerle Avrupa ve Çin'deki katı mevzuat yükümlülüklerini karşılayacak şekilde sistemi tasarlamış. İlk olarak Lexus RZ ve Toyota bZ4X'de sunulacak sistem uzaktan yazılım güncellemesiyle de geliştirilebilecek. Ancak yasal mevzuatlar şuanda buna izin vermiyor.



    Steer by wire nedir?





    Steer by wire sistemi direksiyonun hareketinin sensörlerle tespit edilip kablo vasıtasıyla tekerleklerdeki elektrik motorlarına sinyal olarak gönderilmesi ve motorların da tekerlekleri döndürmesini sağlayan sistemdir. Geleneksel sistemlerin aksine bu sistemde direksiyon simidini tekerleklere bağlayan şaft ve mekanik bileşenler bulunmuyor. Tekerleklere yön verme işlemi tamamen elektronik olarak gerçekleştiriliyor. Bu nedenle elektrikli hidrolik sistemlerle karıştırılmaması gerekiyor. Elektrikli hidrolik sistemlerde elektrik desteği olsa da direksiyon şaftı ve hidrolik sistemler hala mevcut durumda.



    Toyota 2024'de 'steer by wire' teknolojisini araçlarına getiriyor
    Bu sistemin birçok avantajı mevcut. En önemli avantajı aracın hızına ve yol durumuna bağlı olarak direksiyon tur oranlarını değiştirilebilmesi. Örneğin virajlı yollarda direksiyon oranı azaltılarak virajlar daha kolay dönülebilir. Ya da otoyolda yüksek hızlarda direksiyon oranı arttırılarak daha iyi kontrol sağlanarak sürüş güvenliği arttırılabiliyor. Şehir içinde düşük hızlarda daha kolay manevralar yapmak mümkün hale geliyor. Diğer bir avantajı ise direksiyonu tekerleklere bağlayan mekanik bileşenler olmadığı için kabine daha fazla alan açılabiliyor olması. Aynı zamanda mekanik bileşenler olmadığı için maliyet ve dayanıklılık gibi avantajları da bulunuyor.



    Sistemin en büyük dezavantajı ise güvenlik. Mekanik bağlantı olmadığı için tekerleklere gönderilen sinyalde veya tekerlekleri hareket ettiren motorda sorun olması durumunda güvenlik riski ortaya çıkıyor. Bunun üstesinden gelmek için sistemlerin hepsi yedekli çalıştırılıyor. Diğer dezavantaj ise mekanik sistemlerin verdiği yol tepkilerinin direksiyona verilememesi. Bu sorun da sanal olarak oluşturulan dokunsal geri bildirim yöntemleriyle aşılmaya çalışılıyor.



    Son dönemde otomobil üreticilerinin ilgi gösterdiği steer by wire sistemini gelecekte daha çok otomobilde göreceğiz gibi görünüyor.



     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2023/11/toyota-to-finally-bring-steer-by-wire-tech-to-market-next-year/
    Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/Steer-by-wire







  • Hidrolik/mekanik gibi gayet güvenli bir sistem varken neyin ısrarı acaba

    Arkadaş uzay aracı üretmiyorsunuz, basit bir iş için kullanılan, 120 yıl öncesinin tasarımı sıradan basit araba üretiyorsunuz

    Neden daha da karmaşıklaştırıp risk artırma peşindesiniz acep
    Herşeyi çiplere bağlamak gibi gereksiz bir furya aldı da gidiyor başını
  • Bu sistemin şimdiye kadar çıkmaması garip olmuş.

  • Elektirkli direksiyonlar araç kullanım zevkini insandan çalıyor. Birde çok iyi ayarlamak lazım çevirdikten sonra kendi kendine toplamasıda lazım.

  • Direkt gamepad bağlayalım sürelim işte ne kasıyorsunuz. Toyota 2024'de 'steer by wire' teknolojisini araçlarına getiriyor 

  • Hidrolik/mekanik gibi gayet güvenli bir sistem varken neyin ısrarı acaba

    Arkadaş uzay aracı üretmiyorsunuz, basit bir iş için kullanılan, 120 yıl öncesinin tasarımı sıradan basit araba üretiyorsunuz

    Neden daha da karmaşıklaştırıp risk artırma peşindesiniz acep
    Herşeyi çiplere bağlamak gibi gereksiz bir furya aldı da gidiyor başını



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 24 Kasım 2023; 12:20:1 >
  • doruhüso D kullanıcısına yanıt
    Klasik araçlar için değil, tam otonom araç planları var, bunların olması lazım.
    Hatta 5.seviye otonomda araç içi direksiyon olmayacak diyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • doruhüso D kullanıcısına yanıt
    insanın tam göğsüne doğru yerleştirilmiş bir şaftın kaldırılmış olması bir kaza anında şaftın ok gibi saplanma riskini kaldırıyor. ayrıca tasarımcılara daha fazla özgürlük veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 24 Kasım 2023; 15:54:18 >
  • Araçlarda hidrolik sistemler tamamen kalkacak, fren de direksiyon da tamamen elektrikli kablolu sisteme geçecek.

  • doruhüso D kullanıcısına yanıt
    Kontrol. Bu şekilde araba uzaktan kontrol edilebiliyor. Otonom için gerekli. He tabi biri arabayı hackler ise öldün demek oluyor tabi.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Direksiyonla münasebete girilen bir kazada o demire gelene kadar belden aşağısını komple büzülen araç koparır zaten

    Ayrıca çok basit bir görevi olan arabanın daha ne tür bir özgürlüğe! ihtiyacı var ben onu merak ediyorum. Sanki uzay aracı süreceğiz, gereksiz

    Malzeme ve işçilik giderinden tasarruf sağlayan estetik özürlü tasarım anlayışının sonucu olarak iç kabini bomboş araçlar tasarlamak amaçsa, evet, baya bir tasarım özgürlüğü!! sağlayacağı kesin :)

    Tesla cybertrucktaki tasarımın adına artık ne deniyorsa veya yeni nesil ruhsuz şekilsiz flat logo tasarım! furyasına ne deniyorsa artık bu ruhsuz ama giderleri azaltan tasarımı dayayacaklar ve "çok güzeeel" diye satacaklar demek ki


    Neyse araba gibi zevk için de kullanacağım bir alette bu gerizekalı teknoloji saplantılarını zorla alma şartı koyana kadar ben göçer giderim bu hayattan, çekecekler düşünsün dicem ne anlar zevkten z kuşağı :) :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 24 Kasım 2023; 18:46:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    evet hiç zevk vermiyor. bu yüzden bu arabaları görünce arkama bakmadan kaçıyorum. en son elektrikli direksiyon ne zaman kullandım hatırlamıyorum bile. o kadar nefret ediyorum :)

  • Mekanik olmasan kablo ile iletişim daha az yer kaplayacak ve alt taraf düz bir şekilde olacak araçlarda

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • doruhüso D kullanıcısına yanıt
    z kuşağının dünyanın hiçbir yerinde bu arabaları alacak kadar parası olduğunu sanmıyorum. hedef kitle yaşça daha büyük insanlardır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.