Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA 1.6 DREAM MULTİDRİVE S Mİ YOKSA MEGANE 1.3TCE 140HP OTOMATİK Mİ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
277
Cevap
2
Favori
21.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • toyota konusunda yazılanların bir çoğu 2019 öncesi kasa için yazılmış gibi duruyor yeni kasa gerçekten sürüş dinamikleri bakımından çok önde daha rijit bir şasi ve arkada bağımsız süspansiyonlar yol tutuş konusunda öne çıkarıyor. 1.6 Motor 1rzu kodlu motor ailesinin kökeni 30 yıldan eski evet ama güncel kullanılan motor belkide dünyada üretilmiş en sağlam motor olabilir, japonya taksilerinde fabrika çıkışlı lpg li bu 1.6 motoru kullandılar 10 yıllarca. 132 bg atmosferik bir arabanın keyfini tatmanız lazım bence her nekadar turbo atik gelse de yüksek devirlerdeki tadı inanılmaz zevkli, 6000 devire kadar yolu var ama megan da ise nerdeyse 2000 devir üstü çöp kazanılan tork bakımından... Şanzıman konusunda cvt şanzımanın komple yenisi 3.5k civarında satılıyor ki hata vermez 80 k da bir yağı değişir oda 350 tl dışarıda. edc ise dsg ile aynı firma tarafından üretiliyor ondada son zamanlarda sorun yaşanmasa da daha önceki nesillerinde sorun çıktı ve arkalarında durmadıklarına şahit olmuştum(fluens edc).

    toyota hakkında söyleceklerim bukadar 1.33 megana binmedim ama 1.5 dci ile sürüş yapma imkanım oldu iç plasikler en üst pakette bile ses yapıyordu (kapı kolları dokununca gıcırdıyordu) ve multimedya ekranı küçük olmasına rağmen daha detaylı daha cafcaflı içerikliydi(toyota'ya göre).

    toyotanın motoru kendini kanıtlamış güvenilir bir motordur ülkede ustası bol bulunur ama ihtiyaç duymazsınız çünkü siz hiç yolda kalmış bir corolla gördünüz mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    daha önce astra 1.4t otomatik kullandım gerçekten çok güzel bir araç fakat şehir içi 9lt’nin altına düşmüyor insanın ocağına incir ağacı diker.
    lpg siz olmaz aynen.

    bu corollada megande da benim açımdan lpgsiz olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Bi sorun olmaz toyota cvt'sinde. Fabrikadan hatalı üretim olursa anca öyle.

    Edc için 5 yıl idare edebilir mi sorusuna net cevap veremeyiz ama.
    astranın şanzımanı da tam otomatik.

    toyotadan kalır yanı yok.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Cvt’nin civic’in son kasasında kullandığı modelin geçişleri şehir içinde iyi biraz ( ama biraz) uzun yolda zaten söylemiyorum bile sollamalarda burnundan getirir. Yoksa Toyota felan hiç gerek yok manuel al kafan rahat olsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Toyota

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tonodias kullanıcısına yanıt
    uzun süre 2009 yeni kasa honda city 1.4 100beygir 130tork otomatik aracı kullandım şanzımanı tork konvertörlü vites geçişleri çok iyi alt devirler iyiydi ama üst devire tırmanırken zaman geçiyordu. toyotanın cvt’sine kıyasla city’in tork konvertörlü şanzımanı başa baş diyebilirim ben aralarında pek fark hissetmedim ki daha dün akşam city’i kullandım. cvt yerine tork konvertörlü olsaydı az daha güvenerek yaklaşacaktım corollaya ama bu gidişle yine corolla alacak gibiyim. fakat yine de benzer markalara bakmak gerekli. bu cvt sağlamlık olayına gelince tecrübe etmiş arkadaşlar bunları bizimle paylaşabilirler mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 8 Eylül 2020; 13:17:26 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    2010 civic kullandım bir süre, ağrı hasarlıydı.
    Araba iyi toplanmış bir şekilde uzun süre kullandık Cvt yi. Konforu Bi çift kavrama gibi değil, ekonomik de değil. Ama Cvt sen dolayı sorun yaşayan etrafımda hiç görmedim.

    Zaten 130 150 torklu araçta sorun yaratacak şanzıman yapmakta ne bileyim.

    Şanzıman sorunu genelde güçlü motorlarda ortaya çıkar.

    Gel gelelim 30 yıllık corolla motoruna, yani sırf sorunsuz diye asla tercih etmezdim.

    Yani sorumsuzluk evet önemli de, 30 yıldır aynı motoru üretiyorlar, bir zahmet eksiklerini kapatsınlar artık değil mi?

    Edc megane kötü bir araç değil. Sıfır araç alıyorsunuz her türlü 5 yıl sanayi görmezsiniz. 5 yıl sonra da satın Baska alın. Zaten corona var, bakalım 5 yıl görebilecek miyiz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 4 yıldır / 80.000 km megane 4 hb 1,5 dci kullanıcısıyım. Bir kere akü bitti, başka da arıza, soyulma, dökülme yok.

    eksi olarak edc şanzımanın düşük viteslerde ve dur kalklarda tereddütleri var, ki çift kavramalıların genel hastalığıymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    renault bayisinden geliyorum ellerinde sıfır araçlar bitmiş ve en erken kasım ve aralıkta gelecekmiş. bu da beni korkuttu bir zam daha gelirse ülkemiz şartlarında bu defa araç almaktan vazgeçebilirim. toyotaya geçtim tekrardan ve gelecek ayın başında aracı teslim edebileceklerini söylediler.. konuya bir açıklık getireyim yılda sürekli 20-25bin km yapmıyorum şu sıralar çok fazla iş çıktı. genelde yıl içerisinde 15bin km’yi geçeceğimi sanmıyorum. ve tekrardan öyle uçmasını beklemiyorum araçtan. sıkıntıya sokmasın yeterli. dediğim gibi gayet sakin kullanıyorum. bu durumda tercihim corolla 1.6dream otomatik veya 1.6flame x-pack’ten yana olacak araç 10bine geldiğinde yakıttan memnun kalmazsam lpg düşünüyorum. toyota garantili lpg takabileceklerini söyledi. ve araca 7 yıl boyunca motor ve şanzıman garantisi verdi. ve tekrardan bir noktaya değinelim bu cvt şanzımanın arıza yapma olasılığı nedir? aracı sakin kullanacağım. beni 5 yıl boyunca idare edebilecek mi? ve aynı fiyat aralığında önerilebilecek farklı bir araç var mı?
    cvt lerde honda ve toyotalar sağlamdır, özellikle şehir içi mükemmel bir şanzıman ancak performans hissi (her nekadar 0-100 verileri iyi olsa dahi) iyi değil, ben iyi bir tork kovertörlü şanzımanı her zaman tercih ederim




  • tonodias kullanıcısına yanıt
    Şanzımandan gram anlamıyorsun, bilgin yok ama fikrin var işte.

    Cvt de geçiş diye bir şey yok.

    Uzun yolda hiç bir şanzıman cvt den iyi değil. Şehir içinde hiç biri daha konforlu değil. Gaza bastığın anda devir yükseltir. Güç gerekmediğinde çok az devir çevirir, ekonomi yapar.

    Cvt nin handikapı kalkış anındaki hantallığı bir de spor sürüşteki hissizliği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 8 Eylül 2020; 14:10:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    dün kullandığım corolla alt devirlerde vites atıyordu özellikle ona dikkat ettim gaza aniden yüklenince de 5bin devire fırladı. büyük ihtimal araç cvt kasnağını gaza yüklenmeye göre kapatıp açıyor bu da insana vites atmış gibi bir hissiyat veriyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozoz15

    astranın şanzımanı da tam otomatik.

    toyotadan kalır yanı yok.

    Alıntıları Göster
    Kurduğum cümlede astranın lafı geçmiyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Eski kasa corollaların makyajlı versiyonda spor modu var. Spor moda alınca yazılımla vites atıyormuş efekti veriyor.

    Bu efekt aracın performansını da düşürüyor. Cvt nin olayı gücü optimum noktaya sabitlemesi. O sayede performanslı. Kalkışta hantal olsa da devrini alınca yürüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Şaka mısın dostum. Porsche’de, Bmw’de Cvt mi kullanılıyor bu kadar yere göğe sığdıramıyorsun. Herkes şikayetçi cvt’den sağlamlık ayrı bişey. Uzun yolda bi halta yaramaz. Araç solluyacaksın burnundan getiriyor ivmelenmek için. Cvt’li aracın da varsa gram anladığın kadarıyla binersin tamam mi. Kedi uzanamadığı ciğere mundar der hesabı. Senin aracı sana özel yapmışlar demek ki. Neyse ney ya. Şanzımandan anlamıyorsunuz. Uğraşamam valla. Boş boş işler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Cvt nin ilk kalkıştaki hantallığını kaldırmak için 1.vites dişlisi koyuyorlar. Araç ilk kalkışı dişli sistemle yapıyor, gaza basış devrine göre cvt kasnağına geçiyor.

    Ancak bu sistem corolla sedanda henüz yok. Hb kasa corollada var.

    Cvt sizin gaza basmanıza göre ani devir yükseltip düşürebiliyor. Sürekli ekonomi modunda olan bir şanzıman türü. Size vites atmış gibi gelebilir devir değişikliği. Cvt corollada vites değişimi diye bir şey yok. Vites yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meganin paketi Joy ise konuşmaya gerek yok. Dream yanında çok boş kalır. İkisi de aynı paket ise ben corolla derim. Perofmansi megane daha iyi olur ama çok çok uçurum olmaz. Ben 1.6 dizel 300 tork tan geçtim 2 ay da alıştım şimdi roket gibi geliyor araba. Konfor anlatılmaz yaşanır. LPG yi çaktım 10bin km oldu 100 liraya 300 km gidiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tonodias kullanıcısına yanıt
    O zaman bana şunu açıklar mısın? Diyorsun ki cvt uzun yolda burnundan getiriyor, manuel candır. Teknik detayı ile açıklar mısın? Cvt nin neyi var uzun yolda burnundan getiriyor çoooooook merak ettim. Manuelin o müthiş özelliği neymiş. Aydınlatmanızı bekliyorum sabırsızlıkla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tonodias kullanıcısına yanıt
    Boşuna demiyorum işte bilgin olmadan fikrin var diye.

    Cvt gazı bastığın anda gücü en optimum veren noktaya devri sabitler. En optimum nokta tork*hp ile belli olur. Markadan markaya değişir.

    Sen manuel han hun yaparken cvt optimuma sabitlemiş, uzamaya başlamış olur. Manuelle uzun yolda ani hızlanmada cvt ye yetişemezsin. Sadece kalkışta hızlı kalkarsın manuelle.

    Kapiş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oly1786 kullanıcısına yanıt
    Ben de 250.000 km kadar iki ayrı EDC Dizel Fluence ve 80.000 km kadar 4 EDC Dizel Megane kullandım şirket aracı olarak.

    Dediklerinize katılıyorum; her üç araçta toplamda bir defa Fluence’ta akü bitti bir kere de 2,5 saat yoğun şehir içi trafiğinin ardından Fluence’ı park ettiğimde EDC ısınma uyarısı verdi. Bir iki saat sonra tekrar çalıştırdığımda uyarı gitti ve sonraki 100.000 km problemsiz kullandım. Düşük viteslerde bazen kararsız kalma sorunu dışında bir problemi yok EDC’nin. Şirketİmizde kiralık kullanılan yüzlerce EDC araç gördüm ama büyük bir sorun da duymadım. Direksiyon ve kapı kollarında soyulma problemim de olmadı.

    Özel araç ihtiyacımız olunca da mart ayında Megane 4 1.3TCe
    Manuel aldım. Aracın performansı beklediğimden ve 1.5 DCi’den yukarıda. 1.3 TCe Yakıt tüketimi yaklaşık 6.5 lt seviyesinde bence makul düzeyde. Ama Dizele göre tabii ki biraz daha yüksek. Performans ve sessizlikten ötürü benzinli tercihimden memnunum. İmkanım yetseydi kesinlikle gönül rahatlığıyla EDC alırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • herkes motordan yürümüş kimse donanıma girmemiş

    emsal fiyatlara alınan MEGANE JOY ile COROLLA DREAM arasında çok ciddi farklar var. Corolla donanım olarak çok daha önde

    Ayrıca JOY paletin iç mekanı çok kalitesiz Corollanın iç mekanı daha kaliteli. Megane İcon pakette araca çok özenmiş çok kaliteli yapmış ama JOY pakette kalite yerlerde.

    Ayrıca Megane'da arkalar torsiyon iken Corollada 4 bağımsız süspansiyon kullanılıyor. Ayrıca son kasanın yol tutuşuda baya başarılı önceki kasalarla karşılaştırmayın.

    Megane hem 15-20bin tl daha pahalı hemde üstüne aracı aldıktan sonra sis farı taktırcaksınız, çelik jant taktırcaksınız vs ekstra para ödeyeceksiniz. Ayrıca JOY paketteki farlar maalesef Touch ya da Icon paketteki gibi değil.

    Ben bu karşılaştırmada kesinlikle Corolla alırdım.

    MEGANE ARTILARI : DAHA BÜYÜK BAGAJ, DAHA İYİ MOTOR PERFORMANSI, GENİŞ İÇ HACİM, EDC ŞANZIMAN

    COROOLA ARTILARI : DAHA KONFORLU OLMASI, DAHA KALİTELİ İÇ MEKAN, LPG TAKILABİLİR OLMASI, ÇOK CİDDİ DONANIM FAZLALIĞI OLMASI, DAHA UCUZ OLMASI, DAHA KALİTELİ MÜZİK SİSTEMİ



    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 8 Eylül 2020; 15:2:47 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.