Şimdi Ara

TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
19.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?
     TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?
     TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?


    ATİKER'de 125 beygir 1.6 TOYOTA Corolla (2009) araca uyumlu sıralı sistem kiti var mı, bu araca ATiKER takılır mı arkadaşlar?

    Takılırsa hangi model ya da modeller takılabilir? En verimli hangisi olur?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


     TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?
     TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?
     TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?


    ATİKER'de 125 beygir 1.6 TOYOTA Corolla (2009) araca uyumlu sıralı sistem kiti var mı, bu araca ATiKER takılır mı arkadaşlar?

    Takılırsa hangi model ya da modeller takılabilir? En verimli hangisi olur?



    takılır hocam. yeterki işten anlayan birini bul.
    peşin peşin söyleyeyim de sonradan yancı muamelesi yapılmasın :)
    hiç bir lpg üreticisi/montajcısı/ithalatçısıyla bir bağım yok. kullanıcıyım sadece.
    neden lpg dönüşümü yaptırıyoruz arabalarımıza??
    cebimizden az çıksın diye değil mi. o zaman neden bir birinin aynısı olan farklı isimli ürünlerden birine X lira öderken diğerine 2X lira ödüyoruz???
    aşağıda örnek olsun diye 3 farklı lpg ecusunun linki var. bir bak bakalım ne farkları var?

    http://www.aeb.it/products/injections/2001nc
    http://www.atiker.com.tr/urundetay.asp?UrunStokKodu=K01.003490
    http://www.lovatogas.com/www/html/lovato/it/prodotti/gpl/index.html

    kutularına kadar aynı. sadece etiket dolayısıyla da fiyatları farklı.
    3-4 sene önce 1200 lira istenen yerli kit şu an 990tl. lpg kiti fiyatlarını kullanıcı belirler. bir müddet tercih edilmezse pazar payını kaybetmemek için fiyatlar aşağı çekilir. at sineği gibi üşüşürsek fiyatı ittirirler bu kadar basit. sadece dikkat edilecek husus montajdan 1/2/3/n sene sonra da bir muhattap bulabilecek misin? buna dikkat et. türkiye pazarına en iyi italyan diye girip te 2 seneyi doldurmadan sırra kadem basan bir sürü marka var. millet servis bulamıyor ayar yaptıracak, zamanında öyle paralar vermişler ki kiti söktürüp atamıyorlar da. sonra yana yana ayar için kablo ve program arıyorlar.
    bir de her mekanik ürün zamanla aşınır/arıza yapar. segmanlar gömlekler bile aşınıyor. lpg enjektörü mü ömürlük olacak. o yüzden montajını düşündüğün kitlerin enjektör fiyatlarını da sor. yarın bir gün bişey olursa canın yanmasın. 80 100 liraya da enjektör kütüğü var 600 700 liraya da :) 2. bir montaj parasından olma sonra. bizim enjektörler über kalite diyebilirler haaayatta bozulmaz abi diyebilirler, inanma. gerektiğinde makul fiyata regülatörünü enjektörünü alıp değiştirebileceğin bir kiti seç.

    şimdi gelelim marka spesifik soruna.
    standart safefast işini görür ama sana şiddetle tavsiyem.
    1. safefastte standart gelen sr07 regülatörü kullanma sr07 süper regülatörü iste mutlaka. montajcının seni ikna etmesine müsade etme.
    2. kesinlikle 2.4mm den daha küçük nozzle taktırma. 2.4 le başla map haritasına göre gerekirse büyütürsün.
    3. depodan regülatöre lpgyi 8 lik boruyla getirsinler kesinlikle.
    4. şiddetle tavsiyem safefast in obdli kitini taktırt ama montaj anında başında dur. montajcı obd kablolarını kesip atmasın. obd soketinde uygun pinlere taksın. yoksa kullanmadığın bir özellik için fazladan ödemiş olursun. ustalarımız çok usta olduğu için obdden bir haber. sakın ha sakın.
    bu 4 konuda montajcının seni ikna etmesine müsade etmeki sonra başın ağrımasın :)

    sonra kafan rahat, rahat rahat gazlarsın :)




  • ECU'larda sadece fark etiket değil, bilip bilmeden kullanıcıları yanlış yönlendirmeyin. Nozul tavsiyeside öyle ezbere olmaz, sürelere bakılır ona göre seçilir. SR07 Süper ve 8mm boru, araç 1600cc ve tavsiyeler fuzuliii... Bi tane seri kablo yapmayla... maşallah diyeyim ne diyeyim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    şimdi gelelim marka spesifik soruna.
    standart safefast işini görür ama sana şiddetle tavsiyem.



    gözden kaçmış sanırım.

    keşke bana sataşacağınıza en çok bilen olarak Ulaş-ım arkadaşın sorusunu cevaplasanız, doyurucu teknik bilgiler verseniz de bizler de feyz alsak.
  • İşte o tavsiyenin neticelerini de bilmek gerekir. 8mm boru israfın dik alası. Valtek enjektörle sr07 super + 2.4 nozulu nasıl süreceksiniz? Gerçi bunun tartışmasını yapmakta manasız ama yinede sormuş olayım, madem şiddetle tavsiye ediyorsunuz tecrübe etmiş olmanız lazım...
  • gerçekten çok güzel yerden yakalamışsınız. sizi tebrik ediyorum.
    ne yalan söyleyeyim tecrübe etmedim.
    2 tane arabam var ve malesef hiç biri 124 beygirlik corollalardan değil, lpg montajıyla da uğraşmıyorum. daha önce de defalarca vurguladığım gibi sadece bir kullanıcıyım.
    gece gece bir akıl tutulması mı yaşıyorum acaba diye daha çok bilene danıştım.
    işin içinde biri olarak AC'yi mutlaka biliyorsunuzdur.

    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_techniczne/dobor_dysz/dobor_dyszPL.pdf

    265. satıra bakarsanız, direk üzerine konuştuğumuz araç değil ama fikir vermesi açısından.

    not olarak ta dokümanın başında var ama buraya da yazayım yine de

    "reduktor zavoli ZETA/N do 150 kM"

    enjektörler aynı olduğu için o konuya değinmedim hiç.

    artık zavoli n regülatör ile sr07 süper regülatörün, 1,16 bar regülatör basıncı ile 1 bar regülatör basıncının ve 110hplik motor ile 124 hplik motorun kıyaslaması ve taktirini size ve konuya ilgili arkadaşlara bırakıyorum.

    isterdimki bu konuya yazma amacınız bana sataşmak değil de soru soran arkadaşa yardımcı olmak olsaydı. aynı minvalde devam etmeniz durumunda konunun polemiğe dönüşmemesi için cevap vermeyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    gerçekten çok güzel yerden yakalamışsınız. sizi tebrik ediyorum.
    ne yalan söyleyeyim tecrübe etmedim.
    2 tane arabam var ve malesef hiç biri 124 beygirlik corollalardan değil, lpg montajıyla da uğraşmıyorum. daha önce de defalarca vurguladığım gibi sadece bir kullanıcıyım.
    gece gece bir akıl tutulması mı yaşıyorum acaba diye daha çok bilene danıştım.
    işin içinde biri olarak AC'yi mutlaka biliyorsunuzdur.

    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_techniczne/dobor_dysz/dobor_dyszPL.pdf

    265. satıra bakarsanız, direk üzerine konuştuğumuz araç değil ama fikir vermesi açısından.

    not olarak ta dokümanın başında var ama buraya da yazayım yine de

    "reduktor **** ZETA/N do 150 kM"

    enjektörler aynı olduğu için o konuya değinmedim hiç.

    artık **** n regülatör ile sr07 süper regülatörün, 1,16 bar regülatör basıncı ile 1 bar regülatör basıncının ve 110hplik motor ile 124 hplik motorun kıyaslaması ve taktirini size ve konuya ilgili arkadaşlara bırakıyorum.

    isterdimki bu konuya yazma amacınız bana sataşmak değil de soru soran arkadaşa yardımcı olmak olsaydı. aynı minvalde devam etmeniz durumunda konunun polemiğe dönüşmemesi için cevap vermeyeceğim.

    Enjektor konusunda bir link vermistim

    Enjektor eslenmesi problemi

    Okursaniz, goreceksiniz ki, Atiker AHC gibi (belki aynisi) RailSpa IG-1 tipi enjektorleri cok kararli degil, ayni kutuk ustunde farkli akitan enjektorler olabiliyor. Benzin
    enjektorleri cok daha kararli ve kalibre oluyorlar. Euro4 ve Euro5 tipi emisyon standartlari icin silindirlere giden karisim dengeleniyor, bu tip motorlara
    dengesiz yakit verirseniz, bu motorlarin dizayn edilmedikleri bazi silindirlerde fakir, bazilarinda zengin yakit problemleri olur. Bir de bu tip motorlarda emisyon
    azaltmak icin enjeksiyon hizi daha yuksek olmasi gerekebilir vs. vs.

    Dikkat edin, 1.6 2002 motora Valtek 3 Ohm (Type 30) onerirken, 2006 senesinde Type 34 onermisler. Type 34 Valtek enjektorleri, piyasada nerede ise cok daha hizli ve kararli Matrix enjektorleri kadar pahali. Matrix enjektorlerinin pis gazdan etkilendikleri bilinir, ama buyuk sehirlerde denetimler cok sIk yapiliyormus. 10,000km oldu Hazirandan beri, problem yok. Anadoluda denetimler ayni sekilde olmadigi icin, belki Type 34 tercih edilebilir.

    Matrix Enjektor (sayfa 6)

    Bunun disinda arabanizda atesleme distributorsuzdur, takilan sistemin ECUsu direk olarak enjektor fislerinden devir hesap ederse, bobin vs. baglamak gerekmez. Devir sinyalini enjektor fislerinde alan bir sistem daha az riskli olur gibi geliyor. Mesela, benim arabada bobin bayagi pahali, 1000TL e filan geliyor, bosu bosuna yakmak istemem.

    MSC kendi arabasinda bu yuzden kitMTM takar, sizin arabaniza Atiker Safefast olur der.-)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    isterdimki bu konuya yazma amacınız bana sataşmak değil de soru soran arkadaşa yardımcı olmak olsaydı. aynı minvalde devam etmeniz durumunda konunun polemiğe dönüşmemesi için cevap vermeyeceğim.

    Arkadaşım konuya yazma amacım belli, yanlış yönlendirme diye yazdım. Siz hiç aynı olan omvl ile zavoli ecu'sunun içini gördünüz mü? Sadece etiketleri farklı nasıl bir teknik detay olabilir. AEB'in ecu'ları 5-6 yerde üretiliyor ve her ne kadar yazılımı aynı olsada hepsinin kalitesi / fiyatı farklı. Şu an çin'den AEB ecusu alınabiliyor yada Türkiye'de aeb ecusunu üreten firma var. Durum böyleyken "sadece etiketleri farklı" diyerek kitler arasındaki fiyat farkını irdelemek yanlış.

    Soru soran arkadaşa yardımcı olmuş oldum, merak etmeyiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6
    MSC kendi arabasinda bu yuzden kitMTM takar, sizin arabaniza Atiker Safefast olur der.-)


    Keşke sağlıklı yürütseydide SafeFast taktırsaydım, 1500lira fazla vermeseydim :) Aslında keihin sürebilen AEB ecu'su bulursam denemelik istiyorum.
    Önceki Elantra aracımda safefast vardı, gayette memnundum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6
    MSC kendi arabasinda bu yuzden kitMTM takar, sizin arabaniza Atiker Safefast olur der.-)


    Keşke sağlıklı yürütseydide SafeFast taktırsaydım, 1500lira fazla vermeseydim :) Aslında keihin sürebilen AEB ecu'su bulursam denemelik istiyorum.
    Önceki Elantra aracımda safefast vardı, gayette memnundum.

    Yani Sonatayı sağlıklı yürütemeyen Safefast, Corollayı yürütür mü? Bir de müşteri memnuniyeti, araba çekiyor veya stop etmiyor şeklinde oluyor. Motora zarar verir mi ayrı bir soru. LPG ustam, bu kadar meraklanıyorsan, en iyisi hiç LPG takmamak dedi....

    Bu arada dikkat ediyorum, bindiğim taksilerin çoğu BRC marka LPG takılmış. Kapak açmadan 400-500bin km şehir içinde devamlı gidiyorlar. Acaba BRCde ki elektronik enjektörde karışım problemi daha mı az oluyor? Sizin söylediğinize göre fiyatı makulmuş...

    Bizim 2000 model Astraya Baykan marka taktık. Litvanya malı Tamona ECU, ve elektronik aksam kullanıyor. Regülatörü ve bir iki parçası Baykan (Besta). Depo Atiker. Enjektörler İtalyan Matrix. Keihinden daha hızlı ve kararlı. Mekatronik teknolojisi kullanıyor. Benzin enjektör hızını yakalıyor. OBD bağlantısı yok. 2009 Corollaya nasıl olur bilmiyorum, ama çok memnunuz, %10 LFT ile arıza lambası yakmazsa gayet güzel olur.

    Opcom denen OBD okuma programı ile baktım, LFT değerler %10 fakir karışım gösteriyor ama bu arabada arıza lambası yakmıyor. Demek istediğim benzin enjektör sinyali %10 uzatılıyor bu sebeple. Demekki gaz enjektörleri bu düzeltme olmasa benzine göre %10 fakir verecekler. Bir de açık döngüye geçince benzin sinyali stoich orana göre %20 fazla benzin veriyor, LPGde %10 fazla vermesi gerekirmış. O bakımdan %10 fakir karışım değeri ideal gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Yani Sonatayı sağlıklı yürütemeyen Safefast, Corollayı yürütür mü?

    Sonata 2400cc 170HP (yakında ~192HP olacak) ve 1700Kg ağırlığında. Siemens sim2k-140 ecu yönetiyor ve hassas enjeksiyon istiyor. Yüklü olan ve dahada yüklenecek bu aracın motorunu valtek ile yürütmek istemedim, mesajımda da dediğim gibi keihin sürebilecek aeb yazılımı ecu olsa denemek isterdim. Kullanım tarzı normal olacak aracı yürütürsünüz, sıkıntıda olmaz ama ben normal kullamıyorum bu aracı.
  • Normal yürütürken, farklı silindirlere farklı yakıt beslenirse fakir zengin karışımdan ötürü bir problem olmaz mı diyorsunuz?

    Bazen diyorlar, gaza az bas, LPG ekonomi için, performanslı kullanacaksan benzine geç vs. gibi yani.
    Benim Atiker taktırmayı düşündüğüm usta Dacia için bayiden gelen arabalara çevirim yapmış. Dacia fabrikadan garanti ile satsa da Almanyada vollgasfest (tam gaz uzun süre kullanmaya dayanıklı) değil.
    LPG ile yüksek süratlerde veya tam gaz uzun süreli kullanımda sorunlar çıkıyormuş.

    Dacia ve Renault LPGde zorlamayın diyor...

    Bunun ne kadarı motorun hassasiyeti ne kadarı da takılan LPG enjektörlerinin fakir karışım yapması.
    Bazı motorlara takmayın da diyorlar..

    fabrikadan lpg ile gelen vasıtalar..


    Ben de 225hp, 4600 motor, 2200kg Range Rovera Safefast düşünüyordum, ama farklı yakıt besleme olacaksa, zarrar verebilir diye düşündüğüm için askıya aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 26 Ocak 2013; 12:19:31 >




  • Heinize çok teşekkür ederim arkadaşlar.
    Konudan anladığım "bu araca Atiker takılır, bir şekilde çalışır gider, ancak verimli olmaz". 125HP bir motora 60-100HP arası motorlara takılan enjektörlerin takılması halinde verimsiz olabileceğini duymuştum. Sanırım özellikle yüksek devirlerde yığılma veya fakir karışım probemleri oluşabilir. Ben de bunu istemiyorum. Aslında Atiker takılı bir 2009 Corolla almayı düşünüyordum, bu araca Atiker gider mi gitmez mi diye o yüzden sormuştum, şimdi vazgeçtim. Hepinize teşekkürler, emeklerinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    Heinize çok teşekkür ederim arkadaşlar.
    Konudan anladığım "bu araca Atiker takılır, bir şekilde çalışır gider, ancak verimli olmaz". 125HP bir motora 60-100HP arası motorlara takılan enjektörlerin takılması halinde verimsiz olabileceğini duymuştum. Sanırım özellikle yüksek devirlerde yığılma veya fakir karışım probemleri oluşabilir. Ben de bunu istemiyorum. Aslında Atiker takılı bir 2009 Corolla almayı düşünüyordum, bu araca Atiker gider mi gitmez mi diye o yüzden sormuştum, şimdi vazgeçtim. Hepinize teşekkürler, emeklerinize sağlık.

    Atiker safe fast rahatlıklabilir takılır hiç bir sorun olmaz biz atiker markayı degişik model araçlara takıyoruz hiç bir sorunla karşılaşmıyoruz atikerin her motor gücüne göre regilatörleri var tabiki sadece lpg markası ne kadar önemli ise yapılan montaj işçiliğide okadar çok önemli bu resimdeki araç 2010 model 1.6 dualmatik bir araç atiker safe fast obdli sistem takıldı hiç bir sorun yok olmazda zaten biz bir çok italyan markaları kitlerinde montajını çok yaptık inanın onlarda yaşadıgımız sorunları atikerde yaşamıyoruz saygılar

    www.cetinsayotogaz.com info@cetinsayotogaz.com


     TOYOTA Corolla 'ya ATiKER lpg takılır mı? Hangi model?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çetinsayotogaz


    Atiker safe fast rahatlıklabilir takılır hiç bir sorun olmaz biz atiker markayı degişik model araçlara takıyoruz hiç bir sorunla karşılaşmıyoruz atikerin her motor gücüne göre regilatörleri var tabiki sadece lpg markası ne kadar önemli ise yapılan montaj işçiliğide okadar çok önemli bu resimdeki araç 2010 model 1.6 dualmatik bir araç atiker safe fast obdli sistem takıldı hiç bir sorun yok olmazda zaten biz bir çok italyan markaları kitlerinde montajını çok yaptık inanın onlarda yaşadıgımız sorunları atikerde yaşamıyoruz saygılar

    www.cetinsayotogaz.com info@cetinsayotogaz.com



    Usta,

    Ulaş'ın yazdıgı sebep geçerli olmasa da Atiker sisteminde kullanılan enjektörler dengeli (eşit) besleme yapabilir mi? Siz eskiden BRC bayisi idiniz değil mi? BRC de kullanılan enjektör kalitesi daha iyi deniyor.
    Atiker enjektörleri yerli mi? Lisans altında mı yapılıyor? Horizon siyah enjektörler mesela RailSpa IG-3 denen tip. AHC Atiker 3Ohm enjektörleri hangi yabancı enjektörün kopyasıdır...

    SafeFast yazılımını indirdim, fazla bir ayar noktası yok, sadece Atiker enjektörler secilebiliyor.
    (Atiker 3 Ohm, Atiker 2Ohm, Atiker New 3 Ohm, Atiker New 2 Ohm, Atiker AHC 3 Ohm, Atiker 2 Ohm)


    Regülatör kapasitesi dışında regülatörün ömrü de önemli. Suya gaz salarsa, hortum şişirip patlatıyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 30 Ocak 2013; 12:36:47 >




  • merhaba
    Horizon enjektörler RailSpa IG-3 dogru tesbit
    ahc 3 ohm enjektör valtek 30 Rail
    atiker sgi Regülatör su ya gaz basma şansı yoktur cunku kanallar arasında bir baglantı yoktur tamamen birbiri ile bagımsızdır regülatörün bir yönü su bir yönü gazdır
  • Arkadaşlar 2009 1.4 Albeam var.sıfır almıştım.Alırken dizel alacaktım,ama satıcı madem yılda 5000 yapıyorsun,dizele gerek yok dedi.Ama ben pişman oldum.yakıtta yarı yarıya fark var tahminim.NEYSE asıl sorum şu.Bugün izmir 6.sanayide LPG için 2 yere uğradım.biri **** 1300 tl dedi.diğeri ATİKER 900 Tl dedi.tahmin eeceğiniz gibi ucuz olan aklıma yattı.ama bir de siz tecrübeli arkadaşlara sorayım dedim.koku yapmayan ,iyi olan ne markadır ne modeldir.Şimdiden ALLAH razı olsun.Teşekkürler.Habu arda simit tip düşünüyorum yayla gibi bagajım küçülmesin diye.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.