Şimdi Ara

Toyota kendi kendini şarj edebilen güneş enerjili otomobil üzerinde çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobil teknolojisinde en önemli handikaplardan biri de şarj süreleri. Hızlı şarj teknolojisi kullanılsa bile günümüzdeki elektrikli otomobillerin şarj olabilmesi, istenilen sürenin çok üzerinde bir vakit alıyor. Ancak Japonya merkezli otomotiv şirketi Toyota bu konuya farklı bir çözüm üretmek üzere.
     

    Test sürüşlerine başlanacak

    Toyota'nın Prius PHV adında yenilenmiş bir elektrikli otomobil konsepti geliştirdiği ortaya çıktı. Görselden de görebileceğiniz üzere şirketin elektrikli otomobilinin motor kaputu, tavanı ve bagaj kısmı güneş enerjisi panelleriyle donatılmış durumda. Bu paneller de aracın güneşten güç alarak kendi aküsünü şarj edebilmesini sağlıyor. Teoride de bu otomobiller herhangi bir şarj istasyonuna gerek duymadan hareket halinde bile kendi kendilerini şarj edebilecekler. Ancak geliştirilen bu konsept aracın, park halindeyken topladığı güneş enerjisiyle, elektrikli otomobile günlük 44.5 km'lik bir ek menzil sağladığını da belirtelim.
    Toyota'nın geliştirdiği bu güneş enerjili otomobil konseptinin çevreci olduğuna da dikkat çekiliyor. Zira bu otomobiller önümüzdeki yıllarda herhangi bir elektrik şebekesinden şarj olma gereği duymayacaklar. Temmuz ayı sonunda test sürüşlerine başlanacak olan bu otomobilin piyasaya sürülüp sürülmeyeceği ise şimdilik belli değil. Ancak otomotiv sektörünün geleceğini görmemiz açısından heyecan verici bir gelişme olduğunu belirtmek gerek.
      







  • Günde 40 km menzil sağlayacaksa fena değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • keşke 50 sene sonra doğsaydım, teknolojinin nereye gittiğini görmek isterdim.

  • İşe gitsek gelsek yeter

    Şarjı bi kere fulleyeceksiniz, günlük kullanımda eve döndüğünüzde şarj etmeseniz bile yine %100 şarj olacak...

    Gelişir abi... gelişir...

    Edit: Koskoca Toyota daha düzgün güneş paneli yerleştirememiş mi? Direkt Gearbest’e girip ufak güneş panellerinden sipariş edip paralel bağlayıp yapıştırmışlar gibi duruyor. ODTÜ’nün güneş enerjili arabaları bile daha iyi işçilikle yapılmış gibi duruyor. Keşke direkt 5m*2m bir güneş paneli taksalardı tavana sörf tahtası gibi, gelişmeyebilir bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silent Guardian -- 7 Temmuz 2019; 16:36:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ne çirkin görüntü böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PurposeLess sinan P kullanıcısına yanıt
    50 sene sonrasını merak etmeyeceğiz mi ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bodrum, Antalya gibi yerlerde daha da olurda bu sıcakta topladığını pili soğutmakta harcayabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lightyear One saatlik 12 km kazandırırken koskoca firmanın günde 44 km menzil kazanması berbat olmuş ayrıca güneş panellerine bir batarya fiyatı daha ödemek istiyorsanız buyrun alabilirsiniz...

  • O zamanlar bizim hükumet hala iktidardaysa bu tarz araçların ülkeye girişini komple yasaklayabilir yoksa benzinden vergi yok elektrikten vergi yok, tarikatlar aç mı kalacak?

  • işte en mantıklısı bu, sonunda akıllarına gelmiş.
  • Antalya da yaz başı bir şarj et kışa kadar yeter :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onu sökmek beş dakikaya bakar bizim ülkede
  • E zaten toyota hybridler kendi kendini sarj etmiyor muydu. Neden buna gerek duydular

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Onlarda benzinli motorun gücüyle batarya şarj ediliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Otomobiller bütün gün güneşleniyorlar. Çok mantıklı. Böyle karavan projem vardı. Hesaplara göre evdeki bütün elektrikli konforu, ısıtma hariç, çamaşır makinesi fırın... çalıştırabilirdi. 21 sene önce.
  • Hareket halinde neden şarj etmiyormuş acaba?

    3d güneş paneli koysunlar daha çok şarj eder ama bu sefer de araba çok pahalıya mal olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- O kadar panelle ürettiğin elektrik için biraz büyük bataryaya ihtiyaç var.
    2- Normal bir yere bu kadar panel koysan amorti etmesi için 10-12 yıl gerek var o da fazlasını devlete satarak. Bu araçta fazlasını satamayacağın için amortiyi unut bi kere.
    3- Batarya dolduktan sonra zaten israf.

    Anca İskandinav ülkelerinde yaşayan çevre koruma derneği başkanının kendini tatmin etmesi için alacağı bir araç olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan sonra gölgeye değil güneş altına park etmek daha makbul olur :)

  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    1- Araba elektrikli yani heryeri batarya
    2- Türkiye coğrafyasında kullanılan solar sistemlerin amorti süresi ortalama 4-6 yıldır 20-30 sene kullanılacak bir araçtan bahsediyoruz
    3- Bataryaları doldurunca garaja kaldırmıyoruz "kullanıyoruz" doldur boşalt mantığı cep telefonlarındaki gibi
    4- Sen alma...

  • fduz kullanıcısına yanıt
    Ne kadar batarya olduğunu biliom rahat ol.

    Amorti süresi 4-6 yıl diyelim zaten bilmiyordum kafamdan kaba bir hesap yaptım sadece

    Örneğin araç 12 saat güneşin altında kaldı lakin 2.saatten sonra bataryalar full. Geri kalan 10 saat enerji üretimi olmayacak. Normal evlere kurulanlarda ihtiyaç fazlasını devlete satarak bir gelir elde edebiliyorsunuz. Burda süre olarak sınırlı bir periyot mevcut. Bu yüzden aynı amorti süresinden en az iki kat uzun olacağını düşünmekteyim.

    Ha olmamasından yana değilim tabiki. Misal sadece tavana yaparsın normalde uzum yolda 5 saat sürerken güneş altında bataryayı doldurmaya devam eder menzil uzatır. Burda sadece 44,5 kmlik menzil artışından söz edilmekte. Bekleyelim görelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.