Şimdi Ara

toyota mmt sanzıman sorunu (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
5
Favori
124.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lobster

    Hakkate lütfen sat arabanı Killer Loop hepimiz kurtulalım.

    dava bitmek üzere, biter bitmez sana satayım mı? ama aldığım fiyata..
  • Arkadaşlar 2001 düz otomatik Yaris'imiz var geçenlerde Sincan'da yanımdaki aracın fark ettiği yağ kaçağı sonrası hemen aracı sağa çektim baktım oluk oluk yağ akıyor renk kırmızı eyvah şanzıman gitti dedim, neyse ki sorun soğutma radyatörüne giden hortumun kelepçe tarafından kesilip yağın buradan kaçmasından kaynaklanıyormuş ki kaçak daha yeni başladığından şanzımanda halen yağ vardı, attık kurtarıcıya ver elini şaşmaz, hortum değişti, bu sırada da şanzıman yağı değişti ancak başında ben bulunamadığım aracımın usta şanzıman yağını fazla doldurmuş ve çizginin üzerinde 1000 km civarı oldu sorun yok ama uzun vade de sorun yaşatırsa yağı eksilteyim ama bu da şanzımanın neresinden yapabilir
  • Selam IORI,
    Yanlış anlama ama ben söylediklerinden hiç birşey anlamadım? :)
    buradaki 7 hatayı bul gibi bir bilmeceyse bulim söyleyim, ama sorunun yanıtı bu deil muhtemelen..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Selam IORI,
    Yanlış anlama ama ben söylediklerinden hiç birşey anlamadım? :)
    buradaki 7 hatayı bul gibi bir bilmeceyse bulim söyleyim, ama sorunun yanıtı bu deil muhtemelen..


    usta şanzıman yağını fazla doldurmuş ve çizginin üzerinde 1000 km civarı oldu sorun yok ama uzun vade de sorun yaşatırsa yağı eksilteyim ama bu da şanzımanın neresinden yapabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IORI -- 1 Temmuz 2011; 8:28:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IORI

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Selam IORI,
    Yanlış anlama ama ben söylediklerinden hiç birşey anlamadım? :)
    buradaki 7 hatayı bul gibi bir bilmeceyse bulim söyleyim, ama sorunun yanıtı bu deil muhtemelen..


    usta şanzıman yağını fazla doldurmuş ve çizginin üzerinde 1000 km civarı oldu sorun yok ama uzun vade de sorun yaşatırsa yağı eksilteyim ama bu da şanzımanın neresinden yapabilir

    şanzımanın yağının çok fazla olduğunu nereden görüyorsun?
    bence çok olması sorun olmaz.. contalara zarar verir çok fazla yağlama derler ama çok çok conta değiştirirsin..
    ama illa eksilticem dersen aracın altına yatman gerekir sanırım.. toyotaları bilmem ama çoğu aracın şanzımanın altındadır boşaltma tıpası.. altına yakın yan larda bir yerlerde de olabilir..
    bir benzinciye gider rica edersen aracı kaldırırlar görebilirsin..




  • şanzıman yağı nekadar olmalı bunu sadece servisler ayarlayabilir sanırım.
    birde ustaların çoğu nedense şanzıman yağını değiştirmek istemezler.
    ben israrla değiştirin derim baya bi direniş gösterirler bunu anlamış deyilim.
    opel astra g kasa aracım vardı şanzıman yağını sanayide değiştirtmiştim
    ist ank giderken frene basarken aracın bir yöne çektiğini anladım durup
    bakınca sağ önlastik baya bir yağlanmışti meğer fazla koyulan şanzıman
    yağı tahliye yerinden çıkıyordu. şanzıman yağını değiştirirken ustanın bir
    kol çevirip yağ doldurduğunu gördüm 2tur kaç lt ilginç bir hesapla doldurdu
    ama ucuz atlatmıştık.
    şanzıman yağı sadece motorun altında bir tıpa (vida) var ordan bakılır
    parmaklama yöntemi ile evet bu iidir vs
    sizinde aracınıza fazla yağın bir zarar vereceğini sanmam bir yerlerden o yağı
    dişarı atar atarda fren disklerini opel gibi yağlamayan bir yerden atmasını dilerim
    işten anlayan usta şanzıman yağını ayarlar tıpayı açar yağı akıtır parmaklar ve ok der



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N KUL -- 2 Temmuz 2011; 23:29:09 >




  • Toyota Yaris aracımda Şanzıman yağı içinde aynı motor yağı çubuğu gibi yağ çubuğu bulunmakta buradan kolaylıkla bakılıyor ama altı dar olduğu için girip boşaltma tapasına bakmadık
  • Beyler kusura bakmayın biraz konu dışı olacak ama bir şey danışmak istiyorum size üstadlar sizsinzi, ben 2009 corolla 1,4D-4D elegant alma niyetindeyim ama ilanlarda M/M ve MMT olarak iki modeli çıkıyor önüme, bu ikisi arasındaki fark nedir birde bileniniz varsa bunun 100 bin bakımı ne kadar tutar ortalama şimdiden teşekkürler
  • MM olarak baktığımda hem düz vites var hem otomtk, ee MMT lere baktığımda sadece otomatk, ben anlayamadım bu ikisi arasındaki farkı
  • Selamlar

    23 yıllık otomobil kullanıcısıyım.Şimdiye kadar hep manuel vites araç kullandım.Şu anda da 2011 6 ileri düz vites Auris sahibiyim.

    Toyota MMT vites araç kullanmadım ama geçen hafta sonu bir düğün nedeni ile İstanbul içinde ve İstanbul-Bursa arasında Opel Astra(bir önceki kasa) easytronic 6 vites otomobil ile 4-5 gün geçirdim.

    Benim kişisel düşüncelerim:

    Dur kalk dik yokuşlar: büyük problem,insanı otomobil kullanımınından soğutuyor.

    Şehirler arası ani sollamalar: 2 denemeden sonra sollama yapmaktan korkmaya başladım

    Sabah akşam köprü trafiğinde: rahat

    Normal Kullanım : Vites geçişleri çok bariz hissediliyor.Her şeyi kafaya takan kullanıcılara göre değil.

    Eğer Toyota MMT de bunun gibi ise iyiki MMT almamışım,şu an mevcut Comfort Extra donanım aracımı sıfır MMT elegant versiyonla değiştirelim deseler kabul etmem.




  • şehir içinde MMT şanzıman çok rahat..Sollama yaparken direksiyondan vites küçültüp o tehlikeyi ortadan kaldırabilirsiniz..neticede tam otomatik bir araba değil bu..Yada bilmeyenler için söyleyeyim..MMT araçlarda gaza köküne kadar bastığınızda vites küçültür araba..Yani sollama yapmaktan korkanlar vites küçültmek yerine gaza köküne kadar basarsa araba vites küçültüp motor devrini en üst düzeye çıkartıyor ve fırlıyor adeta..( bunu deneyin ).

    Kötü yanları da şunlar: eğer arabada yokuş kalkış desteği ( hill holder ) yoksa yokuşlarda bariz geri kaçıyor ve ciddi derecede patenaj çekiyor araba...El freni ile kalkmaz zorunda kalıyorsunuz...

    - Ani fren yaptığınız zamanda ise aktif bir güvenlik sistemi devreye giriyor ve araç 5 bin devire kadar vites yükseltmiyor..eğer siz kendiniz yükseltmezseniz araç 5 bin devirde otomatik vites yükseltiyor..Bu da güvenlik paketinden oluyor...

    - İlk kalkışta gaza yarım basarsanız araba birinci vitesten direk 3 ya da dördüncü vitese geçer..yığılma oluyor yani...ilk kalkışta gaza yüklenmek gerekiyor biraz yani ayağınızı hemen gazdan çekmeyin....

    - yokuşlarda patenaj çekmemek için gaza birden basmayın...sanki debrijajlı araba kullanı gibi yarım yarım basarak yokuş çıkın..yoksa patenaj çekiyor çok..

    - Bence olumlu yanları güzel...çok rahat...şehir dışında çok rahat..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: csar

    MM olarak baktığımda hem düz vites var hem otomtk, ee MMT lere baktığımda sadece otomatk, ben anlayamadım bu ikisi arasındaki farkı

    M/M mmt ile aynı.. AT automatic transmission , MT Manual transmission, MMT: Multi Mode Transmission yada M/M derler, yani multi mode.. mm ile mmt aynıdır.. yabi debriyajı olmayan düz vites.. bu benim tanımım kısa ve öz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: csar

    MM olarak baktığımda hem düz vites var hem otomtk, ee MMT lere baktığımda sadece otomatk, ben anlayamadım bu ikisi arasındaki farkı

    M/M mmt ile aynı.. AT automatic transmission , MT Manual transmission, MMT: Multi Mode Transmission yada M/M derler, yani multi mode.. mm ile mmt aynıdır.. yabi debriyajı olmayan düz vites.. bu benim tanımım kısa ve öz :)



    teşekkürler bende bayiyi arayıp bilgi aldım aynen dediğiniz gibi insanların kafasını karıştırıyolar ya :) sonuçta aynıymış
  • arkadaşlar benimde bir sorum olacak. Mesala belli bir hızla giderken fren yapman gerekirse küt diye bir sesi geliyor özellikle otomatik durumdayken, yalnız yavaş yavaş fren yapıp durursan yapmıyor ani fren yapman gerekirse yapıyor bunun sebebini bilen arkadaşlar bana cevap verirse sevinirim
    Toyota MM/T şanzumanı yukarıda bahsettiğimden başka ben bundan önceki aracım 2004 focus ghai idi geri kaçma olayı onda yoktu bu araç otomatikdeyken bile geri kaçıyor benim bildiğim kadarıyla otomatik araç geri kaçmaması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdenizli81

    arkadaşlar benimde bir sorum olacak. Mesala belli bir hızla giderken fren yapman gerekirse küt diye bir sesi geliyor özellikle otomatik durumdayken, yalnız yavaş yavaş fren yapıp durursan yapmıyor ani fren yapman gerekirse yapıyor bunun sebebini bilen arkadaşlar bana cevap verirse sevinirim
    Toyota MM/T şanzumanı yukarıda bahsettiğimden başka ben bundan önceki aracım 2004 focus ghai idi geri kaçma olayı onda yoktu bu araç otomatikdeyken bile geri kaçıyor benim bildiğim kadarıyla otomatik araç geri kaçmaması lazım

    aracınız ne?

    bu frenlemede ses gelmesi meselesini hiç yaşamadım ve duymadım. yazılımla düzelebilir gibi tahminimce.

    mmt, otomatik değildir, otomatikleştirilmiş düz şanzumandır. ve diğer otomatikleştirilmiş düz şanzumanlar gibi (eğer hill holder yoksa) geri kaçırır.




  • 2 hafta önce 2007model toyota coralla hb 1.4d4d mmt şanzıman aldım 300km yaptım.. daha 66.000kmde.. ve satıyorum.. çünkü bu arabayı yapan firmaya daha fazla kin beslemek istemiyorum.
    ben biraz araştırmadan almışım.. keşke hiç bulaşmasaymışım. burdan almak isteyenlere söylüyorum SAKIN!!!!
    yokuşlarda saçmaladı resmen.. hadi triptonik olarak 1'e aldımda çıktı peki sıkışık trafikte(ki bu dediğim 15dk) otomatikte kaldığı için ısınıp arabayı park ettikten 1 saat sonra çalıştırınca vitese geçmemesi ve kırmızı ışığını yakması.. toyota gibi adamlara reklamındaki adamlar tifitiler sanırım. çünkü bu araba gerçekten tifiti... birde bi arabanın içi bukadarmı boş olabilir.. güvenliklimi evet.. daha güvenlisi yok ama geri kalan boşşşşşş


    daha önce opel astra classicIII easytronic kullanıyordum.. ya arkadaş 1 tane problem çıkarsana.. asla.. çünkü Alman..sadece ağır kalkışı var.. onuda pedalı kökleyince tutamazsın olur biter..
    vw,bmw,mercedes,volvo gibi pahalı olanlar hariç geri kalan tüm alt sınıf arabalarda şanzıman problemli,çok yakıyorlar.. ama sadece ve sadece opel astra..

    bana 45.000tl'ye kadar alınabiliecek dizel-otomatik araç söyleyin:
    Ford Focus(2007 modelleri-cvt şanzıman),Fiesta(2006 modele kadar Asm şanzıman), Hyundai Accent Era,I30(9lt yakıyor),MeganeII(9lt yakıyor),Kia Ceed(9lt yakıyor),Toyota(Amannnn diyim),Fiat Bravo(bilmiyorum ama iyi görünüyor), opel astra classicIII 1.3 cdti ( az yakar,problemsizdir,biraz ağır kalkışı var)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darknessless

    2 hafta önce 2007model toyota coralla hb 1.4d4d mmt şanzıman aldım 300km yaptım.. daha 66.000kmde.. ve satıyorum.. çünkü bu arabayı yapan firmaya daha fazla kin beslemek istemiyorum.
    ben biraz araştırmadan almışım.. keşke hiç bulaşmasaymışım. burdan almak isteyenlere söylüyorum SAKIN!!!!
    yokuşlarda saçmaladı resmen.. hadi triptonik olarak 1'e aldımda çıktı peki sıkışık trafikte(ki bu dediğim 15dk) otomatikte kaldığı için ısınıp arabayı park ettikten 1 saat sonra çalıştırınca vitese geçmemesi ve kırmızı ışığını yakması.. toyota gibi adamlara reklamındaki adamlar tifitiler sanırım. çünkü bu araba gerçekten tifiti... birde bi arabanın içi bukadarmı boş olabilir.. güvenliklimi evet.. daha güvenlisi yok ama geri kalan boşşşşşş


    daha önce opel astra classicIII easytronic kullanıyordum.. ya arkadaş 1 tane problem çıkarsana.. asla.. çünkü Alman..sadece ağır kalkışı var.. onuda pedalı kökleyince tutamazsın olur biter..
    vw,bmw,mercedes,volvo gibi pahalı olanlar hariç geri kalan tüm alt sınıf arabalarda şanzıman problemli,çok yakıyorlar.. ama sadece ve sadece opel astra..

    bana 45.000tl'ye kadar alınabiliecek dizel-otomatik araç söyleyin:
    Ford Focus(2007 modelleri-cvt şanzıman),Fiesta(2006 modele kadar Asm şanzıman), Hyundai Accent Era,I30(9lt yakıyor),MeganeII(9lt yakıyor),Kia Ceed(9lt yakıyor),Toyota(Amannnn diyim),Fiat Bravo(bilmiyorum ama iyi görünüyor), opel astra classicIII 1.3 cdti ( az yakar,problemsizdir,biraz ağır kalkışı var)

    Bravo dusun bence




  • Yeni C4 MCP....
  • bende 2008 Auris MMT aldım bir hafta önce. Şuana kadar bir problem yaşamadım. Öyle ciddi bir trafiğe girmedim ama henüz.. Umarım problem yaşamam.
  • Otomatikleştirilmiş düz şanzumanların en iyisi coltta mevcut.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.