Şimdi Ara

Toyota nın Terra modelleri neden tutulmuyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
65.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istranca41

    Konu hortlamış. Ama madem gündeme geldi almayı düşünenleri bir parça aydınlatabilmek ve akıllarına takılan sorular için bazı açıklamalar ekleyeyim. 1999 Luna Special aracın sahibiyim. Aracımı 2003 yılında 80.000 km.deyken aldım. Bu benim 7'nci aracım. 2000-2002 yılları arasında kullandığım 1990 model Honda Accord ile beraber en memnun kaldığım ve verdiğim parayı fazlasıyla hak eden bir araba. Honda 2000 motor ve otomatik vitesliydi. 2002 yılında benzine peşpeşe kalın zamlar binmeye başlayınca satmak zorunda kaldım. Arada 1 senelik bir Tipo maceram oldu Daha sonra bu aracımı aldım. Aksesuar sıralaması Terra (Baz versiyon) - Luna (Orta) - ve Sol (Full) olarak gidiyor. Special farkı her sınıfta gövde rengi tampon ve yan aynalar ve spoiler eklentilerini getiriyor. Terra ve Luna arasındaki farklılıklar ise, arka camlar elektrikli, yan aynalar elektrik kontrollü ve ısıtmalı, koltuk döşemesi leke tutmayan kadife şeklinde. Benim aracımda ABS ve 2 havayastığı mevcut. Ancak bunların olmadığı Luna'larda gördüm. Sol versiyon ile arasında sanırım sadece alaşım jant farkı var. Bu araçların tutulmadığı şeklinde bazı yönlendirmelere karşın Toyota sağlamlığına ve sorunsuzluğuna güvenerek alma kararını verdim. Zira Tipo maceramda bende kaldığı 1 yılın 3'te birini sanayide geçirince sorunsuzluğun tip ten daha önemli olduğuna karar verdim. Bugüne kadar Sağ ön sinyal lambası, 130.000 km'deyken Triger kayışı, 2005 ve 2011 yıllarında akü, 2011 yılında 150.000 km.deyken debriyaj baskı balatası ve rutin filtre yağ değişimleri haricinde masraf çıkarmadı. 3 yıl önce park sensörü taktırdım. Aracımı halen benzinli kullanıyorum. Yıllık 8.000-10.000 km. yaptığımdan hala direniyorum. Taktıracağım LPG'yi 2 sene gibi bir zamanda ancak amorti edebileceğimden ve her seneye başlarken -Bu sene artık arabayı değiştireyim... niyetine girdiğimden bir türlü kısmet olmadı. Uzun yolda klima açık 6.1 / 100 km. ortalamasını 3.000 devir 105 km/s ile çok rahat yakalayabiliyorum. Ancak şehiriçinde mevsimine göre 8-9 Litreye de çıkabiliyor. Performanslı kullanmadığınız sürece yakıt olarak sizi üzmez. Çünkü Japon motorları ürettikleri torku yakıtı sömürerek sağlarlar. En azından benim aracımın teknolojisinde böyle. Bir önceki efsane kasa olarak adlandırılan modelle aralarında görünüş haricinde bir fark yok sayılır. her ikisi de EFI motor kullanıyor. Benim aracımın modelinde manifold ta bir değişiklik yaparak beygir gücünü 110'dan 105'e düşürüp torku arttırmışlar. Beygir gücü olarak daha düşükmüş gibi görünse de 0-100 km süresi ve ara hızlanmalar sürtünme katsayısının oldukça azaltıldığı aerodinamiğin de etkisiyle çok daha iyi. Yolda gidişi çok iyi TEM Düzce- Adapazarı arasında ibrede 205'i gördüm. Ancak bu sürat bazı teknik konular nedeniyle yanıltıcı da olabilir. Gaz pedalının altında daha boşluk vardı ve araba ben daha giderim diyordu ama sadece aracımı deneme maksatlı olarak çıktığım bu süratle daha fazla zorlamadım. Amortisörlerinin konfora yönelik olarak yumuşak tutulması nedeniyle keskin virajlarda yığılma yapabiliyor. Çok zorlarsanız kontrollü bir şekilde önce arkasını bırakmaya başlıyor. Ancak tekrar izine döndürmek gayet kolay. Eski kasasına oranla içi biraz daha dar. Bagaj olarak belki yüksekliği azalmış olabilir. Çünkü en ve boy olarak bir fark hissedemedim. Söylediğim gibi her yıla başlarken bu sene değiştiririm artık diye niyetine girip, altı ucu 5-6 yaş gençleştirecek, üstelik aynı özelliklere sahip ve geçmişini bilmediğim bir 2. el arabaya üste 10.000 vermek mantıklı gelmiyor. Sanırım 3 sene daha binip 2015'te sıfır alabilecek duruma gelince yollarımızı ayıracağız. Unutmadan direksiyonları soyulma yapıyor. Ben aldığımda az bir şey vardı. Daha sonra pul pul üzerini kaplayan suni deri dökülmeye başladı. Geçen yıl 100 TL'ye bir döşemecide gerçek deri ve çok güzel işçilikle direksiyonu kaplattım. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Sorusu olan varsa daha detaylı açıklama da yapabilirim. LPG konusunda motorunun oldukça uyumlu olduğunu gerek forumlardan ve gerekse başka kullanıcılardan duymuştum. Ama benim aracımda olmadığı için bu konuda bir bilgim yok. Hayırlı günler kazasız sürüşler dilerim.

    emeğine sağlık bizde de 1.3 eco tüplü vardı sorunsuzdu ama hiç gitmezdi :)




  • Sayın Can_Dmr... 1.3 ECO'lar yanlış hatırlamıyorsam karbüratörlüydü. Karbüratörlü araçlarda da LPG uygulaması bariz bir şekilde motor gücünde azalma yapıyor. Motor hacmi de 1300 cc. olunca tadından yenmez oluyor Hatta gaza şöyle bir abanınca, araba dönüp -Dur yaaa gidecez işte acelen ne ? diye trip bile atıyor Honda'dan önceki aracım 1996 Renault 19 HB Europa idi. Karbüratörlü olanından. Modaya uyup bir tüp attırdım. Toyota'dan çok daha hafif olmasına rağmen gaza yüklenmelerde aldığım cevaplar nedeniyle geliş gidiş yollarda sollama diye bir kavramı unuttum. Ancak 4 ay sabredebildim ve sattım. Yakıt tasarrufu yapıcam diye tüp taktırıp, peşinden 2000 cc. Otomatik Honda'yı almak ise sadece bizim milletimize mahsus bir özellik olmalı




  • aracım 1.3 enjeksiyonlu 99 model. şu an çekiişi süper umarım lpg taktırınca bi azalma olmaz lpg li kullanan varsa tavsiyeleri bekliyorum atiker ve brc arasında fark nedir? fazladan 500 verip brc takmaya değer mi ?
  • benim hoşuma gidiyorr
  • arkadaşlar 2001 corolla vvt-i yi 5 eylül 2000 trafik çıkışlı olarak aldık halen sorunsuz şekilde ilk sahibi olarak kullanmaktayız. donanım olarak şu şekilde oluyor terralar.
    99-2000 yuvarlak farlı olan modellerde eco ve base 1.3 ün full enjeksiyonsuz baz modelleridir. 1.3 terralar ise orta donanımıdır. 1.3 ün malesef lunası yoktur.
    donanımları da 1.6 larda 1.6 terra. 1.6 terra special 1.6 luna 1.6 luna special olarak 4 kademedir. 1.6 99-2000 corollalarda.
    terra da olsa lunada olsa special olmazsa çift airbag ve abs yoktur.
    terra speciallerde ise abs ve 2. airbag bide standart klima lıdır. specailler.
    luna specaller 4 cam otomatiği, çift airbag abs gövde rengi dikiz aynaları ve tamponlar. krom kaplı cam çerçeveleri vs hem görsel hem donanımsal olarak en üstün modellerdir.

    2001 model vvt-i lerde ise tek fark LUNA YAZILAN yere sol geldi sadece. luna special değilde sol special olarak geçiyor. birde 1.6 terradan itibaren vvt-i lerde elektrikli dikiz aynaları ve yol bilgisayarı klima 1.6 larda mevcuttur. vvt-i 2001 terralarda. 1.4lerde ise klimasız dikiz aynaları dahi elektrikli olmayan 1.4 vvt-i ler dir. yol bilgisayarıda 1.4 lerde yoktur.
    sol speciallerde 4 airbag kadife döşeme ve lunada saydığım tüm özellikler mevcuttur.
    ayrıca efsane kasa olarak geçen 93-98 corllalardan 2001 terralar toplam uzunluk olarak 1.5 cm daha uzundur. koltukları daha geniş ve daha konforludur. ancak arka diz mesafesi sanıyorum daha dar olabilir. yada iç hacimde eski corollaların ön konsol ince. yeni corollaların ise daha geniş ve torpido ön kokpit vs daha fazla yer kaplıyor. sanırım bu yüzden eski corollaların içi daha geniş. ama 2000-2001 corollalar daha büyük :DDD fakat kesin bir bilgi vereyim. 93-98 corollaların bagajı 420lt bizdeki 2001 corollanın bagajı 390 ltre. bu konuda cidden fark biraz var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdagli

    aracım 1.3 enjeksiyonlu 99 model. şu an çekiişi süper umarım lpg taktırınca bi azalma olmaz lpg li kullanan varsa tavsiyeleri bekliyorum atiker ve brc arasında fark nedir? fazladan 500 verip brc takmaya değer mi ?

    Motorun enjeksiyonlu ise çekişte çok fazla düşme yaşamazsın. VVTI'den önceki motorlar LPG için daha uyumlu ve sorunsuzdur. LPG'de markadan ziyade işlemi yaptıracağın usta/firma önemlidir. Hangi ildesin bilmiyorum ama buradaki forumlarda müşteri memnuniyeti belirtilen montaj yerlerini tespit etmen zor olmaz. Benin incelemelerimde yerli malı ATIKER'in diğerlerinden eksik kalır yanı olmadığı şeklindeydi. Tek farkı fiyatı diyorlardı. Tabi o markanın da bir kaç değişik modeli ve bu modellerin farklı fiyatları olduğunu biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Motorlar her bin kilometrede 1 litreden fazla yağ yakar,

    bu bir felaket...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Motorlar her bin kilometrede 1 litreden fazla yağ yakar,

    bu bir felaket...

    Aslında tam bir felaket sayılmaz. Her 10 bin km'de bir yağ değişimini de düşünecek olursanız. Bagajda 2 litrelik yağ tutmanız ve haftada bir kontrol etmeniz yeterli.

    Gerçi enişteme sattığım Corolla geçen sene kaza yaptı; motoru rektefiyeye sokmak zorunda kaldılar. Şimdilerde böyle bir sıkıntısı kalmadı.
  • 2000 model terra kullandım 3 yıl, yağ eksiltme sorunu yaşamadım hiç.
    kesinlikle efsane denen kasadan çok daha güzel, içi daha ferah. ön farların çirkinliği direksiyondayken hiç dikkatimi çekmedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI


    quote:

    Orijinalden alıntı: registan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    Terra Ve Sol Aracın donanımsal özelliklerini ifade eder sol en dolusu terra ise en boşudur sizin dediğiniz 98 2001 arası üretilmiş toyota coralla araçların neden beğenilmediğidir sanırım


    evet doğrusu da bu
    sizin dediğiniz gibi 98-2001 arası neden tutulmaz..


    bende hep merak etmişimdir bu mevzuyu..
    93 model gl veya gli tam emin değilim efsane kasa corollaya 11 bin veriyor 99 model tutulmuyor diyor .

    93 modeller avrupa üretimi 94 sonrası yerli.
    93 model aracın 4 cam otomatik, daha hafif,113 HP, çok konforlu, daha seri ve yüksek hızda daha güven verici.
    98-01 terra 2 cam otomatik, daha ağır,110 HP, orta konforlu.
    2004 terra 2 cam otomatik , daha ağır, 110 HP, orta konforlu.

    bu sebeplerden dolayı tutuluyo.
    bu araçların hepsine çok kez bindiğim için biliyorum ve 04 corollayı kullanıyorum.




  • çok yag yakıyor ve eski kasaya göre oyuncak gibi duruyor.
  • arkadaşlar corolla 1,3 enjeksiyonlu aracım rölantideyken dalgalanma yapıyor motor sanki zor çalışıyor gibi. araç benzinde çalşırken de dalgalanma yapıyor fakat farkedilmiyor ama gazda bayağı yükselip alçalıyor. bazen herşey yolunda bazen ise rölanti dansöz gibi oynuyor. hatta bikaç kere stop ettiği oldu. boğaz kelebeğini temizlettim. hiçbir faydası olmadı. yani araba herzaman sorun yapmıyor ama yapınca da çok farkediliyor. rahatsız ediyor iyice. bu sorunla daha önceden karşılaşan arkadaşlarım kardeşlerim varsa lütfen yardımcı olsunlar. arabamdan çok memnunum yakıtı da çok ekonomik çok da sağlam araç sadece bu problem iyice canımı sıktı lütfen yardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KILIÇ

    çok yag yakıyor ve eski kasaya göre oyuncak gibi duruyor.

    İşkembeden börkenekten yazmayın hocam segman atılarak çözülüyor kaldı ki 1000 km de 1 litre yağ yakar en geberiği Toyota onu fabrikasına çağırıp düzeltti gelen araçları haricinde eski kasadan daha iyi.1998 2013 yılları arasında 7 tane corrollaya sahip oldu amcam eski 6 kasa 1 yeni kasa yenisi her halükarda daha iyi.
  • Haha bin km de 1 lt yag, kim sallamışsa kafasi guzelmis.
    1- Bu araba yag yakmiyo, yag eksiltiyor. 2si apayri seyler.
    2- 10 bin km de 1 lt den daha az yag eksiltiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabam 2000 1.6 terra çift far (!..) .. yayla gibi araba, daha sanaiye yok şusu var busu var diye gitmedim. lpg cinin bile yolunu unuttum. vosvosçular ne derse desin bomba araba. cayır cayır biniyorum.. bunu satarsam mersodan aşağısı paklamaz...
  • ben yeni 1999 terra aldım.çok rahat bir araba 89.000 km amcamdan aldım.hiç arıza yapmayan bir araba o yüzden aldım.bence tipide güzel sayılır
  • arkadaşlar 99 model terra 1,3 enjeksiyonlu aracımda. rölanti dalgalanması sorunu yaşıyorum ayrıca gazlayınca silkeleme yapıyor bazen hem benzinde hem tüpte sebebi ne olabilir yardımcı olun lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Bahsettiğiniz sadece 1999-2002 modeller. Bu modellerde iç aksam çok ama çok kalitelidir ancak bazı kronik sorunları vardır. Motorlar her bin kilometrede 1 litreden fazla yağ yakar, yol tutuş ve konfor konusunda 93-99 arası kasalar kadar olamazlar (ki bu modeller fren mesafesinde rekor kırmıştır)

    elektronik aksamlarda, özellikle kaset/radyo çalar arızası çıkar. Teybi değiştirmekle çözemezsiniz, radyo anteninden teybe gelen tüm bağlantıyı değiştirmeniz gerekir. 2006 parasıyla takribi 400 TL gibi bişeydi. Ancak sesi cidden kalitelidir, dolby sorround ses alırsınız kasetlerden.

    Yedek parçaları da nispeten pahalıdır. Ön kaput Bin liraya yakındır, çıkmacılarda bile 400'e zor bulursunuz.

    Emme modifoldunda sıkıntı yaşanır, başka hiç bir toyotada yoktur bu. Belli bir devirde değil bütün devirlerde motor aşırı gürültülü çalışır, 93-99'lara nazaran.

    3 sene kullanıp enişteme sattığım (kendiside 4 senedir kullanıyor) bu araca ilişkin hatırlayabildiklerim bunlar.

    93 99 kasa corolla fren mesafesinde rekor kırmış olabilir ama arka frenlerin disk olmaması en buyuk eksikliği bence..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 99 corolla 1.3 enjeksiyonlu motorun orijnal buji kodunu bilen varmı?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.